Hovedsponsor 2015

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

Kun på en måte #vierlsk kan bli en suksess i 2015, det er at LSK har fått med flere store bidragsytere. Vi snakker i størrelsesorden 250.000 - 500.000 fra 5-10 stykker. Om ikke tviler jeg på at det i det hele tatt vil nå millionen.

Kommentar

• Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

Nevnt det før, flyselskaper! Nå har Emirates åpnet rute på OSL, Qatar Airways, Turkish, Thai.

Kommentar

• armykanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2009
        • 747

Jeg stiller meg bare sykt undrende til hvor jævla tørt dette markedet kan være! Eller er det andre faktorer som spiller inn for at vi ikke har hovedsponsor. Det er flere her inne som skryter av hvor bra sponsorpool vi har og blablabla, men hvor er hovedsponsoren vis dette opplegget er så jævla bra??

Fra 2003-2007 var det jo som å stå sild i tønne på feltet, og den dag i dag kan man bokstavlig talt danse salsa i pausen når knarkene er på besøk. Så skjønner at det ikke er så attraktivt å hive seg på en sånn klubb, men det må da være noen som tør?

Sant skal sies at Mr. Robert sikkert jobber rumpa av seg, men jeg tror vi er nødt til å få inn noen yngre i tillegg til Robert. Noen kreative unge nyutdannede som virkelig er sultne på å vise seg frem og som brenner for å få fart på sin egen karriere! Vet det er lite likvider ute å går, men å samle sammen noen kroner til dette tror jeg er alfa omega.

Kommentar

• rælingen kanaris
          Kaptein Reketråler
          Myklebust Light
          • Jul 2005
          • 1446

Vi kan ha så jævla god sponsorpool vi vil, men jeg mener fortsatt at noen ikke gjør en god nok jobb om vi ikke skaffer hovedsponsor i år.

Fortsatt is i magen dog, vi har ofte ikke vist frem hovedsponsor før et par uker før seriestart tidligere, så det er lov å ikke bli helt hysterisk enda
          Custodes
          I med og motgang

Kommentar

• PetterH
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2012
            • 668

Det er selvsagt dumt når firmaer ikke vil betale det klubben mener en hovedsponsorplass er verdt. Men vi må innrette oss etter hvilken tid norsk fotball befinner seg i, hvilken tid klubben befinner seg i - både sportslig og økonomisk. Dette gir oss ikke gode kort på hånden, og da får vi heller svelge noen kameler. Null hovedsponsorplass på andre året er direkte useriøst.

Kommentar

• armykanari
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2009
              • 747

Hadde vi ikke hatt "vann for livet" som et argument for 2013 så hadde vi heller ikke hatt Elkjøp som hovedsponsor det året. Når det også ble så til de grader FIASKO, så skjønner jeg at de ikke ville være med videre... Greit at folk kan stikke fingern i jorda å faktisk innrømme at kvaliteten på Norsk fotball har vær dalende, men noen må ta på seg et større ansvar når det kommer til interessen. Disse absurde TV-avtalene dreper alt som kan releateres til interesse. Når Odd-Molde er "match of the year" så sier det sitt også, men de MÅ lage enda mer hype ut av derby kampene og klubbene må legge inn mer innsats før lenge før derbykampene for at det skal bli fullsatt.

Kommentar

• Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

Norges beste fotballklubb (Damelag + Herrelag = best) må da klare å finne frem til en identitet som frister potensielle sponsorer til å gå inn med nok kroner til at det dekker hovedsponsor på begge drakter? Kan ikke skjønne at det skal være noe vanskeligere for LSK enn resten av landet. Noen må gå om ikke dette fikses i 2015.

NB! Jentelaget har vel sponsor, men klubben lever best om begge lagene spiller på samme lag her.

Kommentar

• Dinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2006
                  • 884

Jeg er veldig redd for at "Åråsen Stadion" ryker snart...

Om hovedsponsoren får navnrettighetene for Åråsen samt logo på brystet, kunne man ha snakket om 15-20 millioner om året.

"Emirates (Åråsen) Stadion"
                  twitter @amundsakis
                  ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• klippen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2009
                    • 251

Opprinnelig skrevet av Dinho
                    Jeg er veldig redd for at "Åråsen Stadion" ryker snart...

Om hovedsponsoren får navnrettighetene for Åråsen samt logo på brystet, kunne man ha snakket om 15-20 millioner om året.

"Emirates (Åråsen) Stadion"
                    Er dette bare ren synsing eller ligger det noe bak? 15-20 millioner høres for meg helt urealistisk ut.

Kommentar

• GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

Opprinnelig skrevet av Folke
                      Norges beste fotballklubb (Damelag + Herrelag = best) må da klare å finne frem til en identitet som frister potensielle sponsorer til å gå inn med nok kroner til at det dekker hovedsponsor på begge drakter?
                      Klubben selv vet ikke helt hva den har. Som jeg skrev i en annen tråd, det er ikke en tv-kanal som vil sitte på gjerdet hvis et konsept som drar frem kvinnene presenteres for dem. Og LSK har det beste damelaget i landet. Og det vil være god PR for hele klubben. Jeg synes det er skremmende at man selv ikke engang har vært tydelige på at målet er å innlemme LSK Kvinner i klubben på alle måter så fort som mulig. Alle skjønner at de økonomiske problemene gjør akkurat det vanskelig nå, men ambisjonen bør være uttalt og klar.

Hvordan en gammel tradisjonsrik klubb takler en helt annen økonomisk hverdag er salgbart i seg selv vil jeg hevde.

Kommentar

• Dinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2006
                        • 884

Opprinnelig skrevet av klippen
                        Er dette bare ren synsing eller ligger det noe bak? 15-20 millioner høres for meg helt urealistisk ut.
                        Ren synsing. Men jeg antar at å være draktsponsor gir oss 4-5m, mens det å selge stadionnavnet burde gi mer. Ser dog ikke slik ut ut i fra de tallene jeg finner rundt om i Norge. Color Line betalte 10m totalt for sin avtale til å begynne med på midten av 2000tallet. Sandefjord fikk 15m for 10 år fra Komplett for noen år siden. Untnaket er vel Stavanger Oilers som solgte navnrettighetene++ til DNB for 50 millioner kroner. (usikker på for hvor lenge, antar 10 år). Det gir Oilers da antageligvis 5m i året fra stadion rettigheter. Så 15-20 blir å ta i for hardt. 10-15 er dog mulig. Åråsen Stadion er en av Norges mest berømte og tradisjonelle stadioner til en av Norges største og mest kjente fotballklubber. ergo prisen burde overgå det av DNB Arena i stavanger. alt i alt, man vil tjene bra med penger ved å selge stadionnavnet, eller adoptere bedriftens navn inn i Åråsen Stadion. Bare så synd at man må selge sjela si samtidig.

edit: Ser at "Stabæk" fikk inn 115 millioner over 11 år for "Telenor Arena". Det er 10,5m årlig.
                        twitter @amundsakis
                        ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5918

Du må ta i betraktning av det var en annen økonomi i klubbene på de tidspunkt du ramser opp her. Da danskebåten oppsto på tørt land hadde vi spillere til over tre mill i året. Det er mulig at sponsorene også har blitt mer nøkterne med årene.
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Dinho
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2006
                            • 884

definitivt. Det er veldig relevant det du nevner. Jeg tror ikke at man kan få inn en avtale så stor som "Telenor Arena nå i 2015. Likevel er jeg veldig overbevist om at verdien på "Åråsen Stadion" er en av Norges høyeste med tanke på potensielle sponsor navn. At man burde ligge i mellom 5m-10,5m er helt sikkert. Slik som markedsavdelingen vår jobber om dagen heller det vel mer mot 5 enn 10,5? Nei, men selv om jeg er i mot å selge navnet prinsipielt sett, så er det interessant å se hvor mye det kan gi. Ett evt "Emirates Åråsen Stadion" for 6m i året har jeg ikke så mye i mot. 10 millioner så får de logoen på brystet også.
                            twitter @amundsakis
                            ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• Oldtimer
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2011
                              • 316

En fordel m Åråsen er jo også den store eksponeringen mot toget, der passerer det mange pr dag, ulike nasjonaliteter

Bør være mulig å finne noen interesserte sponsorer hvis klubben gjør en skikkelig innsats!!

Kommentar

• Tvilling
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 1480

Eksponering mot toglinje: Spennende tanke, men i praksis: kjøres det ikke såpass fort forbi at glimtet av reklame blir i minste laget?

Kommentar

• plantemiddel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2012
                                  • 821

Annenhvert flytog kjører sakte. Alle NSB-tog kjører sakte.

Kommentar

• Dinho
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2006
                                    • 884

Med eksponering mot toglinje, menes det i forhold til stadionnavn eller bare generelt med tanke på reklameskilter?

F.eks "Emirates Åråsen Stadion" i kjempeskrift mot toglinjene? Samme type eksponering mot fetveien og Rolf Olsen (leirsund)? Hovedtribunen bærer navnet "Emirates Trubunen". Midten av den gamle hovedtribunen blir eksponert med "Emirates Åråsen Stadion" for TV synlighet. Evt at hele den gamle hovedtribunen blir "Emirates Tribunen" mtp TV eksponering i stedet for. Videre kan man tilby rettigheter for "Emirates LSK-hallen".
                                    twitter @amundsakis
                                    ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• plantemiddel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2012
                                      • 821

Kjempeskrift mot offentlige veger er søknadspliktig og kan være ulovlig om skriften er spesielt glorete og/eller tar bilførers oppmerksomhet bort fra trafikken.

Kommentar

• Klimtkongen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2014
                                        • 424

Opprinnelig skrevet av Oldtimer
                                        En fordel m Åråsen er jo også den store eksponeringen mot toget, der passerer det mange pr dag, ulike nasjonaliteter

Bør være mulig å finne noen interesserte sponsorer hvis klubben gjør en skikkelig innsats!!
                                        Tror rett og slett vi må innse at vi må prestere på banen før vi blir attraktive for så store sponsorer.
                                        Når det beste argumentet er at man kan sees fra toget så vet jeg ikke helt...

I dag passer vi bedre for bedrifter som ønsker å gjøre logoen sin litt kjent. Vi må nok ha betydelig mer suksess enn vi har hatt for at vi skal passe inn i sponsorstrategien til et så stort selskap.

Kommentar

• tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

Nytt navn gir ikke mer en ca 1mill har jeg hørt .. Lite aktuelt.

Kommentar

Working...