Hovedsponsor 2015

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fuglamannen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2011
    • 543

Synes man rett og slett kan kreve svar av klubben, rett og slett skrive et offisielt brev der man ber om en redegjørelse på hva som skjer. Vi snakker troverdighet, økonomisk og sportslig suksess som står på spill her!!

Dette virker som den lettvinte veien ble valgt, etter at vi supportere har støttet over evne i fjor. Det lukter ikke særlig godt.

Hvor mye koster TV reklame i dag? Enormt. Nå har ikke vi akkurat mange TV kamper i første runde, men det er repotasjer med mer i tillegg til det som er nevnt ovenfor samt muligheten til å være mer på TV i de neste kampene.

Utfordringen er at arbeidet igangsettes for sent. Skulle Felleskjøpet eller et annet firma sponset LSK bør de budsjettere med det sponsoratet, den jobben gjøres ikke i februar / mars.

Det er ikke for sent, men sjansen er betydelig mindre.

Kommentar

• Tvilling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 1480

Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
      Synes man rett og slett kan kreve svar av klubben, rett og slett skrive et offisielt brev der man ber om en redegjørelse på hva som skjer. Vi snakker troverdighet, økonomisk og sportslig suksess som står på spill her!!
      Er dette en aktuell kanal:

"Saker som ønskes behandles kan sendes styret innen 12.februar"

Kommentar

• Oldtimer
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2011
        • 316

Jeg vet at markedsvd m en mann har mye å gjøre., bør iallfall ha det.

MEN, har man engasjert noen frivillige, gratis eller m en liten provisjon?

Er rimelig sikker på at det finnes MEGET KOMPETENTE kandidater blant tilhengerne, kjenner flere!

Kommentar

• Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2564

Opprinnelig skrevet av Oldtimer
          MEN, har man engasjert noen frivillige, gratis eller m en liten provisjon?

Er rimelig sikker på at det finnes MEGET KOMPETENTE kandidater blant tilhengerne, kjenner flere!
          Opp mot store sponsorer? Tror neppe det er veien å gå.
          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Oldtimer
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2011
            • 316

Opprinnelig skrevet av Børge
            Hva bygger du det på? Dagens opplegg fungerer tydeligvis ikke

Beklager hvis jeg var utydelig, jeg snakker selvsgt om LANGTIDSENGASJEMENT!

Kommentar

• Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3501

Opprinnelig skrevet av Børge
              Hva er alternativet da? Er jo ingen i klubben i dag som har evnet å selge hovedsponsorplassen på to sesonger til nå, og det er vel heller ikke noe som tyder på at man er i ferd med å få det til nå heller?

Er nok av folk der ute som hadde klart å selge inn en slik avtale. Problemet er bare at de fleste tar seg veldig godt betalt for det, og sånn sett kan en supporter med rett bakgrunn og villighet til å bidra over tid være mer interessant enn å betale en annen fyr med rett kontaktnett og kompetanse en million i provisjon for å selge en avtale verdt fem millioner. Begge deler er forøvrig lang bedre enn dagens situasjon.

Kommentar

• Dinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2006
                • 884

Enig i den Oldtimer. Ikke at det du nevner er løsningen, det kan være en av løsningene, men jeg syns ikke at markedsavdelingen eller LSK er kreative nok. Nå vet jeg ikke hva det er som stopper dem. Men at menneskelige ressurser er en av tingene har blitt nevnt i denne tråden. Man kan godt bruke supportere som har både rett erfaring og utdanning til å hjelpe til frivillig. Jeg er sikker på at 90% her inne hadde sagt ja til det basert på at det kan redde LSK sin økonomi i 2015.

Uansett, VIERLSK 2015 blir en katastrofe om det ikke kommer en hovedsponsor. Det er åpenbart. Noe må skje. Vil også legge til at han som var kreativ og kom på ideen om VIERLSK ikke lengre arbeider i LSK. Grunnet nedskjæringene i fjor.
                twitter @amundsakis
                ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• Fuglamannen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2011
                  • 543

Godt poeng Tvilling. Det er pokker ingen dum ide!

Kommentar

• Xavi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 1275

Legges veldig mye fokus på hovedsponsor. LSK har et totalt sponsorbudsjett på x antall millioner. Hvor mye trur dere hovedsponsor står for?
                    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                    Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4397

Opprinnelig skrevet av Xavi
                      Legges veldig mye fokus på hovedsponsor. LSK har et totalt sponsorbudsjett på x antall millioner. Hvor mye trur dere hovedsponsor står for?
                      Så lenge millionene kommer inn på andre måter så er det greit. Men har en liten følelse av at det ikke er tilfelle? Uansett så er det langt i fra ideelt at vi nå kan gå 2 år uten hovedsponsor. Har det skjedd med et lag i toppserien før?
                      ..................

Kommentar

• rugbar
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Apr 2007
                        • 152

Sikkert rundt 10 %. men det er snakk om mye mer enn penger..... Hvilken signaleffekt det gir til omverden, frustrasjonen det skaper hos suporterene, hva tenker de andre sponsorene og potensielle sponsorer om at klubben ikke klarer å skaffe hovedsponsor?

Kommentar

• klippen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2009
                          • 251

Såvidt meg bekjent står det veldig sterkt i Norge at forsiden midt på drakta er forbeholdt en sponsor. I andre idretter derimot er dette ofte delt i 2-3 sponsorer. Jeg mener at man som sponsorer oppnår mye av den samme eksponeringen, til tross at plassen må deles med flere og at dette i høyeste grad bør vurderes av LSK. 4 millioner er såvidt jeg vet prislappen LSK er satt på hovedsponsorplassen. Om man "deler" denne på flere åpner man opp for langt flere potensielle hovedsponsorer.

Nedsiden er selvfølgelig at drakta ikke vil se like fin ut med flere sponsorer på, men dette kommer for meg i andre rekke.

Kommentar

• knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9539

Opprinnelig skrevet av rugbar
                            Sikkert rundt 10 %. men det er snakk om mye mer enn penger..... Hvilken signaleffekt det gir til omverden, frustrasjonen det skaper hos suporterene, hva tenker de andre sponsorene og potensielle sponsorer om at klubben ikke klarer å skaffe hovedsponsor?
                            Slenger til;

Fokuset ligger også på at #vierlsk muligens også i år blir "hovedsponsor", noe som vil være tilnærma krise (pengemessig) om ikke mange bedrifter går kraftig inn. Og det grenser jo nesten til å være "ufint" ovenfor folk som ga mye (kanskje til og med over evne) i fjor; at man skal lene seg på disse også i år.

Det smøres inn med "fjorårets suksess" og "vi bygger videre på engasjementet". For meg blir dette feil, da jeg i år ikke føler dette som et samarbeid (skal ikke si at jeg følte meg som en del av #vierlsk ifjor hell, men følte iaff at detta var noe vi gjorde sammen for å hjelpe klubben), men mer en nødløsning som skal "utnyttes". Kan hende jeg føler feil eller at jeg endrer mening - dog etter mer informasjon fra klubben...

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

Enig Knut.

Å bruke 2014 som en "benchmark" for 2015 med #VIERLSK virker som galskap hvis det ikke står klare næringslivsaktører som vil spytte inn masse cash ved kun å få oppmerksomhet på nettsiden til innsamlinga. Dårlig butikk hadde jeg tenkt hvis ikke hjertet var i LSK.

Forventer en hovedsponsor til sesongstart. Så jævla vanskelig er det ikke!
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• El Caco
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2009
                                • 2286

Hadde det blitt laget en "Forumet redder LSK #2", så hadde den samlet inn 1/10 av den første tråden. Er redd Ola Nordmann tenker sånn også. Grunnen til at de fleste, meg inkludert, ga penger var fordi dette var et såpass friskt initiativ, og jeg tror jeg aldri var så engasjert i LSK som jeg var i fjor. Nettopp på grunn av dette. I år blir dette helt feil, men finner man ikke en hovedsponsor, er vel dette det nest beste for klubben slik markedsavdelingen ser det.
                                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

Opprinnelig skrevet av El Caco
                                  Hadde det blitt laget en "Forumet redder LSK #2", så hadde den samlet inn 1/10 av den første tråden. Er redd Ola Nordmann tenker sånn også. Grunnen til at de fleste, meg inkludert, ga penger var fordi dette var et såpass friskt initiativ, og jeg tror jeg aldri var så engasjert i LSK som jeg var i fjor. Nettopp på grunn av dette. I år blir dette helt feil, men finner man ikke en hovedsponsor, er vel dette det nest beste for klubben slik markedsavdelingen ser det.
                                  Problemet med å velge dette som "nest beste løsning" er at veldig mange, slik denne tråden viser, ser det som en fallitterklæring.
                                  Personlig kan jeg ike skjønne annet enn at et eventuelt fravær av en reell hovedsponsor i 2015 må få konsekvenser for vedkommende som har jobbet med å få dette på plass. LSK sitt hovedproblem er dem økonomiske situasjonen.
                                  Knurr...

Kommentar

• Tvilling
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 1480

Jeg tror fjorårets Vierlsk ble av flere enn meg, oppfattet som nødhjelp: Klubben skulle bestå!
                                    I år vil det bli oppfattet som støtte, noe som jeg tror vil generere mindre penger
                                    Det vil si om dette brukes som en døråpner til at flere (og nye?) bedrifter gir større beløp, så vil det kanskje kunne kompensere noe..

Kommentar

• GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

Er det ikke det klubben selv etterlyser, en hovedsponsor? Det må gjerne kalle det hva de vil, men faktum er at det mangler flere millioner på budsjettposten "sponsorer". Ordkløyveri.

Kommentar

• Håkon Henriksen
                                        Administrator
                                        • Nov 2003
                                        • 6411

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                        Er det ikke det klubben selv etterlyser, en hovedsponsor? Det må gjerne kalle det hva de vil, men faktum er at det mangler flere millioner på budsjettposten "sponsorer". Ordkløyveri.
                                        Hvordan vet du det? JA, vi mangler en hovedsponsor, men hvordan kan du påstå at vi mangler penger på budsjettposten?
                                        Håkon Henriksen
                                        -
                                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                        -
                                        ALT FOR FUGLA

Kommentar

• GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                                          Hvordan vet du det? JA, vi mangler en hovedsponsor, men hvordan kan du påstå at vi mangler penger på budsjettposten?
                                          Ja, hvorfor inngår klubben ettårskontrakter etc? Hvilke signaler gir Bjarmann i så henseenede? Man mangler den store faste inntektskilden som sikrer en stabil og forutsigbar drift av klubben. Hovedplassen på drakta er ledig. Ingenting har vel kommet ut fra klubben om at man endrer strukturen her?

Kommentar

Working...