Hovedsponsor 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Håkon Henriksen
    Administrator
    • Nov 2003
    • 6411

    Kan det ha med at vi ikke har råd til å gjøre feil?
    Da vil jeg jo heller si at vi velger det trygge foran det utrygge, for å ikke kjøre klubben til helvete.
    Håkon Henriksen
    -
    Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
    -
    ALT FOR FUGLA

    Kommentar

    • Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5916

      Er det noen som har tenkt seg hit for å stille de spørsmålene som fremkommer i denne tråden til styreleder og representanter for klubben?
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

      Kommentar

      • Håkon Henriksen
        Administrator
        • Nov 2003
        • 6411

        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
        Er det noen som har tenkt seg hit for å stille de spørsmålene som fremkommer i denne tråden til styreleder og representanter for klubben?

        Send spørsmål til styret@kanari-fansen.no, så skal vi se hva vi får til
        Håkon Henriksen
        -
        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
        -
        ALT FOR FUGLA

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
          Er det noen som har tenkt seg hit for å stille de spørsmålene som fremkommer i denne tråden til styreleder og representanter for klubben?
          Såvidt jeg kan se stiller ingen fra administrasjonen på møtet, så jeg tror ikke man kan forvente seg særlig inngående svar på spørsmål rundt sponsorer. Mesfin/Bjarmann har ingen ting med dette å gjøre, og jeg ville anta Bjørnar Sollie i beste fall kan gi et generelt svar som at "vi leter hele tiden etter nye sponsorer".
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • PetterH
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2012
            • 668

            Mine tanker er: er vi egentlig i en økonomisk posisjon til å takke nei til "høystbydende" firma på hovedsponsorplassen selv om det budet muligens er for lavt i egne øyne? Og oppfølging: om vi da takker nei på det vi ikke er fornøyde med, hva får de til å tro at det kommer større summer på bordet senere når det tilsynelatende ikke har gjort det de siste årene.

            Er de summene som er tilbydd så lave, så må det kommuniseres utad ellers mister man jo helt ansikt og troverdighet.

            Kommentar

            • ragnarrock
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 937

              Opprinnelig skrevet av PetterH
              Mine tanker er: er vi egentlig i en økonomisk posisjon til å takke nei til "høystbydende" firma på hovedsponsorplassen selv om det budet muligens er for lavt i egne øyne? Og oppfølging: om vi da takker nei på det vi ikke er fornøyde med, hva får de til å tro at det kommer større summer på bordet senere når det tilsynelatende ikke har gjort det de siste årene.

              Er de summene som er tilbydd så lave, så må det kommuniseres utad ellers mister man jo helt ansikt og troverdighet.
              Er vel her den store utfordringen ligger, vi som eLSKer (dette inkluderer markedsavdelingen) må inse at verdien av merkevaren LSK ikke er inærhten av hva den engang var.
              -Når vi ikke klarer å beholde lokale spillere, har supportere som nå er like kjent for fyrverkeri/fylll/ugang som å støtte klubben sin, for ikke å snakke om enorme økonomiske problemer, så er det fint få som egnetlig ønsker å betale SÅ mye som LSK må kreve for å være knyttet oppmot LSK merkevaren.
              Samtidig så ser nok markedsavdelingen at om de selger hovedsponsor plassen for en relativt billig penge, så er det vanskelig å forsvare ovenfor de mindre sponsorene hvorfor de får markant mindre profilering selv om de da i realiteten ikke ville betalt SÅ mye mindre. I tur kan det da bli vanskelig å beholde inntektene fradisse mindre sponsorene over tid, da begynner vi å slite ganske godt.

              Viktig å huske og er at de fleste av de bedriftene som er store nok til å kunne ta på seg en hovedsponsorrolle til en god slump penger, nå har ansatte som jobber med dette som et fagfelt, i gamle dager holdt det for mange å bli oppfattet dit hen at de støttet lokalkultur/sport. Dette er med andre ord ikke en veldig enkel sak å løse, selv om vi vet at DNB nok ville gått inn og tatt sponsoratet om ikke vi og hadde en avtale med Lillestrøm Banken på breddenivå.
              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

              -RagnarRock-

              Kommentar

              • rugbar
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Apr 2007
                • 152

                Eneste utvei blir å legge hovedsponsorplassen ut til salgs på #vierlsk-auksjonen....

                Kommentar

                • klippen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2009
                  • 251



                  Lillestrømbanken leverer rekordoverskudd på 87 millioner i 2014. Om de oppjusterer sponsoratet sitt med et par millioner har de hovedsponsorplassen, kom igjen a! Uten LSK hadde aldri Lillestrøm vært byen den er i dag (tror jeg)... Personlig mener jeg Lillestrømbanken bør være en lang og lojal hovedsponsor for LSK. Selg heller plassen litt billigere og signer en lengre avtale, dette gir forutsigbarhet.

                  Kommentar

                  • Dinho
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2006
                    • 884

                    "– Banken opplever sterk konkurranse om utlån til privatkunder, og forventer fortsatt press på rentenettoen.
                    Blant satsingsområdene for banken nå er det lokale bedriftsmarkedet. Berggreen mener banken har mer å gå på der"

                    Sponsing av LSK vil garantert øke deres antall av privatkunder og potensielt det lokale bedriftsmarkedet. Er det ikke LSK som har det beste "sponsorpoolet" i Norge? 90% av de bedriftene er sannsynligvis lokale. Her er det muligheter for Lillestrømbanken. Det hadde vært en flott sponsor med en veldig flott logo og meget passende navn. God ide. Likevel står det at de i 2013 gikk igjennom store kostnadskutt. Sponsing er i nedgangstider stort sett bare sett på som en kostnad. Så jeg er ikke helt sikker på hvor stor deres motivasjon kan være.
                    twitter @amundsakis
                    ΘΥΡΑ 13

                    Kommentar

                    • Tvilling
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 1476

                      Les Rb lørdag. God og saklig oppdatering fra markedsavd

                      Kommentar

                      • Kvalen
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 327

                        Noen som kan oppsummere?
                        "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                        - Ivar Hoff

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4384

                          Kort oppsummert; Lauritzen melder at han tror klubben vil finne en god løsning før seriestart. Men markedet er tøft, og det er ikke vare å få noen til å betale 4,5 mill i året. Det jobbes fortsatt med hovedsponsor og Dnb kan være aktuelt. LSK har jo både Lillestrømbanken og Dnb som samarbeidspartnere. Sponsorer fra samme bransje ønsker ofte å være alene, men det er ikke nødvendigvis lønnsomt for LSK å gå fra to til en bank.

                          Driften er basert på at de skal levere samme resultater som 2014. Det har de god tro på. Vi knytter oss hele tiden til nye sponsorer.

                          Det som er bra er at #Vierlsk i år i motsetning til i fjor IKKE sees på som noen redningsaksjon. De ønsker at folk skal bidra fordi synes det er kult, og er samtidig stolte av det fantastiske engasjementet som ble vist i fjor.
                          ..................

                          Kommentar

                          • gorken
                            Administrator
                            • May 2006
                            • 1483

                            LauritSen! Hvor vanskelig kan det være?
                            I have this condition.

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4384

                              Opprinnelig skrevet av gorken
                              LauritSen! Hvor vanskelig kan det være?
                              Beklager. Det er en fyr man sjelden hører noe til, så det var litt vanskelig.
                              ..................

                              Kommentar

                              • sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

                                Opprinnelig skrevet av gorken
                                LauritSen
                                Gorken som designer. Logoen til klubbens nye hovedsponsor?

                                Kommentar

                                • Oldtimer
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2011
                                  • 316

                                  Hva med Flytoget ?

                                  Tjener penger, tog passerer forbi døgnet rundt, og nå har de jo fått mer konkurranse fra NSB!

                                  De sponset et dårlig skiskytterrenn i helgen, så da bør de kunne støtte et av norges beste fotballag!!

                                  Kommentar

                                  • Fridtjof
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2005
                                    • 2120

                                    Jeg bare gjetter, men jeg vil tro at en statlig bedrift har noe større vansker med å sponse enkeltlag enn hele idrettsarrangementer.
                                    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                    Kommentar

                                    • ynnor
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 857

                                      Jeg har tatt det opp med ledelsen flere ganger men det ser ut som det ikke nytter.

                                      Kommentar

                                      • glasgow
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2007
                                        • 1252

                                        Hva med Rusta.
                                        De etteblerer seg vel i Norge nå og har åpnet bla på strømmen.

                                        Kommentar

                                        • andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

                                          Rusta koncernens nettoomsättning utgörs av försäljning till konsumenter i egna varuhus. Under räkenskapsåret uppgick nettoomsättningen till 2 692,6 mkr (2 996,3 Mkr föregående år (16 månader)).*Moderbolagets nettoomsättning för perioden 1 maj 2012 – 30 april 2013, uppgick till 2 689,9, att jämföras med 2 362,3 mkr för motsvarande period 2011/2012, vilket är en ökning med 14 %
                                          Hva er vel 4.5 millioner? Logoen funker også fint med drakta vår.
                                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                          Kommentar

                                          Working...