Hovedsponsor 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Klimtkongen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2014
    • 422

    Tror vi kan forvente oss noen gode nyheter i nær framtid.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
      Tror vi kan forvente oss noen gode nyheter i nær framtid.
      Har det sitt opphav i bønn eller rykter? Eller begge?

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        Gode Nyheter kommer .

        Kommentar

        • Pasi Rasimus
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Feb 2010
          • 226

          Opprinnelig skrevet av tullebukk
          Gode Nyheter kommer .
          Når kan vi forvente disse nyhetene da, Tullebukk?

          Kommentar

          • Klimtkongen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2014
            • 422

            Litt begge deler, GIFKanari.

            Kommentar

            • Boing
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2005
              • 711

              Kan ikke si artikkelen på rb.no var gode nyheter når det gjelder ny sponsor.

              Kommentar

              • Yellow-not-jella
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2009
                • 1606

                Opprinnelig skrevet av Boing
                Kan ikke si artikkelen på rb.no var gode nyheter når det gjelder ny sponsor.
                Det er ikke bare LITT beklemmende og pinlig. Åsså hvert eneste år, dette!

                Kommentar

                • Dinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2006
                  • 884

                  De eneste gode nyhetene jeg vil ha er at man har signert en ny hovedsponsor. Get it done!
                  twitter @amundsakis
                  ΘΥΡΑ 13

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1476

                    "Gode nyheter" som er nevnt før har da ikke link til rb-artikkelen fra lørdag?!
                    Rb.artikkelen leser jeg som en saklig og god oppdatering fra de som sitter med kunnskapen. - Da slipper vi å synse. Når det så kommer tips om at det kommer Gode nyheter - så la oss da vente på de, og ikke klage på at de ikke står i et intervju fra forrige uke..

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      4,5 mill. er peanuts for bedrifter som vil slå seg ned i landets mest sentrale region. Lauritsen snakker som om han ikke vet hvilket uvurderlig forhandlingskort/pressmiddel kommune og klubb har. Felleskjøpet har allerede sluppet unna. Eller?

                      Kommentar

                      • Oldtimer
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2011
                        • 316

                        Det står i artikkelen at det er god tilgang på NYE sponsorer, allikevel forventes det at totalen blir den samme som i fjor.

                        Dvs, avgangengen er like stor, selv m en" fantastisk sponsorpool"

                        Kommentar

                        • Lillestrøm Kirke
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2004
                          • 1470

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Felleskjøpet har allerede sluppet unna. Eller?
                          Felleskjøpet Agri har en klar strategi for sponsing og samarbeidsavtaler. Gjennom våre sponsoraktiviteter og samarbeidsavtaler ønsker vi å formidle våre verdier samtidig som vi øker kunnskapen om, og kjennskapen til Felleskjøpet Agri.


                          Felleskjøpet Agri ønsker ikke å prioritere:
                          • ......
                          • Toppidrett med unntak av hest og hund som er våre kompetanseområder
                          • .......
                          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2558

                            Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
                            https://www.felleskjopet.no/om-felleskjopet/sponsing/

                            Felleskjøpet Agri ønsker ikke å prioritere:
                            • ......
                            • Toppidrett med unntak av hest og hund som er våre kompetanseområder
                            • .......
                            Selger dem ikke mat til kanarifugler? Verste jeg har hørt!
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
                              https://www.felleskjopet.no/om-felleskjopet/sponsing/

                              Felleskjøpet Agri ønsker ikke å prioritere:
                              • ......
                              • Toppidrett med unntak av hest og hund som er våre kompetanseområder
                              • .......
                              Fra en uvitnede person...

                              Da er det og bevise at dette er en god investering da. Man må man klare å overtale/bevise at dette er noe de vil tjene på på sikt og et image de er ute etter. Dette er ikke noen enkel jobb men med kompetanse og et lokalmarked som ønsker LSK i toppen burde det være mulig.

                              Problemet er ofte at etter nyttår er budsjetter satt og pengene sitter sjeldent løst. Hadde vi fått FK hadde jeg vært jævla imponert uten at jeg har peil på sponsing i det hele tatt.

                              Er vel bankene som vi snart må velge mellom? Eller har vi noe annet spennende?
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9464

                                Håper på Sparebank 1 og Coop, så kan vi få sånn rbk-drakt



                                Spoiler:
                                Hentet fra brukeren Stubbelur på rbkweb, som tydeligvis ikke (i likhet med meg) er imponert over den ekte drakta. Som er denne:


                                Hva faen skal de med to 1ere? Er jo øgg.

                                Kommentar

                                • Superstefan
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 2180

                                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                  Problemet er ofte at etter nyttår er budsjetter satt og pengene sitter sjeldent løst. Hadde vi fått FK hadde jeg vært jævla imponert uten at jeg har peil på sponsing i det hele tatt.
                                  Itillegg har de akkuratt nytt HK til x antall millioner + de skal bruke 100mill ish på oppgradere hardware/software++ i alle butikker i år.
                                  Fotograf Kreativ Kanaris

                                  KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                                  Kommentar

                                  • Ola
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1651

                                    Jeg håper virkelig markedsavdelingen jobber med langt flere prospekter enn de ensporede som blir nevnt her til det kjedelige.

                                    I Norge har vi ca. 10-20 landsdekkende bank, forsikring og finanshus som alle bruker millioner på sponsing årlig. Vi har over hundre detaljhandelskjeder av en slik størrelse at de runder milliarden - og satser landsdekkende mot privatmarkedet. De igjen har en leverandørportefølje på 50-100 selskaper som forvalter store og verdifulle merkenavn. Innen bygg og Anlegg finnes det 20-30 aktører så store at man stadig ser merkenavnet deres eksponert på nasjonale idrettsarrangement. Innen energi finnes det en håndfull store som ønsker å nå ut landsdekkende til privatmarkedet - og som bruker millioner årlig på marketing. For å sette det i perspektiv; på Kapitals liste over 500 største selskaper, er 21 stk handelsbedrifter med hovedkontor i Akershus.

                                    Ta en titt på alle logoer som er eksponert på alle drakter i Get-ligaen, Posten-ligaen, toppserien for kvinner og førstedivisjon menn. Der finner du samlet 200-300 selskaper som ønsker å nå ut på nasjonalt plan og mange av de har ingen lokal tilhørighet til respektive klubb.

                                    Her inne snakkes det om mangel på potensielle kunder, vi henger oss opp 2-3 med mer eller mindre substans. Om det er nivået Lauritsen ligger på, så er det (om mulig) enda større grunn til å være bekymret. Det er ganske tydelig for meg at markedsavdelingen i denne klubben har sovet i timen de siste årene. Egentlig kan de (manglende) resultatene snakke for seg. Det er en fallitterklæring å ikke klare å selge hovedsponsorplassen. Symbol- og signaleffekten av å ikke lande dette er så skamfull at jeg ikke forstår at Lauritsen fortsatt har jobb.

                                    Finnes det en annen klubb, uansett idrett, uansett divisjon, uansett land, som ikke har lykkes med å selge hovedsponsorplassen? I økonomier vi kan sammenligne oss med, men som nærmest har vært i resesjon i årevis - selv der klarer de å selge plassen.

                                    Den som har studert markedsføring kjenner til teorien om de fire P'er. Pris er viktig ja, og sannsynligvis må prisen justeres ned. Det finnes ingen fornuftig grunn til å heller tape penger enn å få inn noe.

                                    Kommentar

                                    • ragnarrock
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 937

                                      Opprinnelig skrevet av Ola
                                      Ta en titt på alle logoer som er eksponert på alle drakter i Get-ligaen, Posten-ligaen, toppserien for kvinner og førstedivisjon menn. Der finner du samlet 200-300 selskaper som ønsker å nå ut på nasjonalt plan og mange av de har ingen lokal tilhørighet til respektive klubb.
                                      Det er nok en del år siden sponsing som fagfelt så verdi i å kun ha en logo på en drakt..
                                      *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                      -RagnarRock-

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3500

                                        Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                        Det er nok en del år siden sponsing som fagfelt så verdi i å kun ha en logo på en drakt..
                                        Det kommer jo helt an på hva slags bedrifter det. Jotun er f.eks veldig bevisste på at synlighet er ekstremt viktig for hva vi velger når vi skal male huset vårt. Det finnes flere malingprodukter i Norge som er bedre enn de i tester til en rimeligere pris, men vi velger ofte det "trygge" her til lands, og da har synlighet ekstremt mye å si.
                                        DNB kjører jo litt med den samme greia, der de er synlige på omtrent samtlige sportsarrangementer i landet til enhver tid, og som får de fleste kundene på tross av dårligere rente enn konkurrentene.
                                        Det samme sa vel forøvrig Liedl i sin tid når de forsøkte å etablere seg her til lands.

                                        Nyetablerte flyselskaper som Emirates som Serbern nevnte tidligere må jo være midt i blinken. De er ressurssterke og vil kunne tjene stort på å markedsføre seg via synlighet med hva slags ruter de kan tilby fra Norge via Dubai og ut i verden. Det største problemet til LSK og Norske klubber rundt akkurat synlighet som vare er jo at de fleste kampene går på en kanal der kun noen veldig få ser de...

                                        Kommentar

                                        • Oldtimer
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2011
                                          • 316

                                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          Det kommer jo helt an på hva slags bedrifter det. Jotun er f.eks veldig bevisste på at synlighet er ekstremt viktig for hva vi velger når vi skal male huset vårt. Det finnes flere malingprodukter i Norge som er bedre enn de i tester til en rimeligere pris, men vi velger ofte det "trygge" her til lands, og da har synlighet ekstremt mye å si.
                                          DNB kjører jo litt med den samme greia, der de er synlige på omtrent samtlige sportsarrangementer i landet til enhver tid, og som får de fleste kundene på tross av dårligere rente enn konkurrentene.
                                          Det samme sa vel forøvrig Liedl i sin tid når de forsøkte å etablere seg her til lands.

                                          Nyetablerte flyselskaper som Emirates som Serbern nevnte tidligere må jo være midt i blinken. De er ressurssterke og vil kunne tjene stort på å markedsføre seg via synlighet med hva slags ruter de kan tilby fra Norge via Dubai og ut i verden. Det største problemet til LSK og Norske klubber rundt akkurat synlighet som vare er jo at de fleste kampene går på en kanal der kun noen veldig få ser de...

                                          Mens vi har en kjempevegg med eksponering mot de fleste flypassasjerer!!

                                          Kommentar

                                          Working...