Tror vi kan forvente oss noen gode nyheter i nær framtid.
Hovedsponsor 2015
Collapse
X
-
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
"Gode nyheter" som er nevnt før har da ikke link til rb-artikkelen fra lørdag?!
Rb.artikkelen leser jeg som en saklig og god oppdatering fra de som sitter med kunnskapen. - Da slipper vi å synse. Når det så kommer tips om at det kommer Gode nyheter - så la oss da vente på de, og ikke klage på at de ikke står i et intervju fra forrige uke..Kommentar
-
4,5 mill. er peanuts for bedrifter som vil slå seg ned i landets mest sentrale region. Lauritsen snakker som om han ikke vet hvilket uvurderlig forhandlingskort/pressmiddel kommune og klubb har. Felleskjøpet har allerede sluppet unna. Eller?Kommentar
-
Felleskjøpet Agri har en klar strategi for sponsing og samarbeidsavtaler. Gjennom våre sponsoraktiviteter og samarbeidsavtaler ønsker vi å formidle våre verdier samtidig som vi øker kunnskapen om, og kjennskapen til Felleskjøpet Agri.
Felleskjøpet Agri ønsker ikke å prioritere:
- ......
- Toppidrett med unntak av hest og hund som er våre kompetanseområder
- .......
Kommentar
-
https://www.felleskjopet.no/om-felleskjopet/sponsing/
Felleskjøpet Agri ønsker ikke å prioritere:
- ......
- Toppidrett med unntak av hest og hund som er våre kompetanseområder
- .......
Sint og tverr på felt NKommentar
-
https://www.felleskjopet.no/om-felleskjopet/sponsing/
Felleskjøpet Agri ønsker ikke å prioritere:
- ......
- Toppidrett med unntak av hest og hund som er våre kompetanseområder
- .......
Da er det og bevise at dette er en god investering da. Man må man klare å overtale/bevise at dette er noe de vil tjene på på sikt og et image de er ute etter. Dette er ikke noen enkel jobb men med kompetanse og et lokalmarked som ønsker LSK i toppen burde det være mulig.
Problemet er ofte at etter nyttår er budsjetter satt og pengene sitter sjeldent løst. Hadde vi fått FK hadde jeg vært jævla imponert uten at jeg har peil på sponsing i det hele tatt.
Er vel bankene som vi snart må velge mellom? Eller har vi noe annet spennende?Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Håper på Sparebank 1 og Coop, så kan vi få sånn rbk-drakt
Spoiler:Hentet fra brukeren Stubbelur på rbkweb, som tydeligvis ikke (i likhet med meg) er imponert over den ekte drakta. Som er denne:
Hva faen skal de med to 1ere? Er jo øgg.Kommentar
-
Itillegg har de akkuratt nytt HK til x antall millioner + de skal bruke 100mill ish på oppgradere hardware/software++ i alle butikker i år.Kommentar
-
Jeg håper virkelig markedsavdelingen jobber med langt flere prospekter enn de ensporede som blir nevnt her til det kjedelige.
I Norge har vi ca. 10-20 landsdekkende bank, forsikring og finanshus som alle bruker millioner på sponsing årlig. Vi har over hundre detaljhandelskjeder av en slik størrelse at de runder milliarden - og satser landsdekkende mot privatmarkedet. De igjen har en leverandørportefølje på 50-100 selskaper som forvalter store og verdifulle merkenavn. Innen bygg og Anlegg finnes det 20-30 aktører så store at man stadig ser merkenavnet deres eksponert på nasjonale idrettsarrangement. Innen energi finnes det en håndfull store som ønsker å nå ut landsdekkende til privatmarkedet - og som bruker millioner årlig på marketing. For å sette det i perspektiv; på Kapitals liste over 500 største selskaper, er 21 stk handelsbedrifter med hovedkontor i Akershus.
Ta en titt på alle logoer som er eksponert på alle drakter i Get-ligaen, Posten-ligaen, toppserien for kvinner og førstedivisjon menn. Der finner du samlet 200-300 selskaper som ønsker å nå ut på nasjonalt plan og mange av de har ingen lokal tilhørighet til respektive klubb.
Her inne snakkes det om mangel på potensielle kunder, vi henger oss opp 2-3 med mer eller mindre substans. Om det er nivået Lauritsen ligger på, så er det (om mulig) enda større grunn til å være bekymret. Det er ganske tydelig for meg at markedsavdelingen i denne klubben har sovet i timen de siste årene. Egentlig kan de (manglende) resultatene snakke for seg. Det er en fallitterklæring å ikke klare å selge hovedsponsorplassen. Symbol- og signaleffekten av å ikke lande dette er så skamfull at jeg ikke forstår at Lauritsen fortsatt har jobb.
Finnes det en annen klubb, uansett idrett, uansett divisjon, uansett land, som ikke har lykkes med å selge hovedsponsorplassen? I økonomier vi kan sammenligne oss med, men som nærmest har vært i resesjon i årevis - selv der klarer de å selge plassen.
Den som har studert markedsføring kjenner til teorien om de fire P'er. Pris er viktig ja, og sannsynligvis må prisen justeres ned. Det finnes ingen fornuftig grunn til å heller tape penger enn å få inn noe.Kommentar
-
Ta en titt på alle logoer som er eksponert på alle drakter i Get-ligaen, Posten-ligaen, toppserien for kvinner og førstedivisjon menn. Der finner du samlet 200-300 selskaper som ønsker å nå ut på nasjonalt plan og mange av de har ingen lokal tilhørighet til respektive klubb.*Kjempe gutta fighte gutta!!*
-RagnarRock-Kommentar
-
DNB kjører jo litt med den samme greia, der de er synlige på omtrent samtlige sportsarrangementer i landet til enhver tid, og som får de fleste kundene på tross av dårligere rente enn konkurrentene.
Det samme sa vel forøvrig Liedl i sin tid når de forsøkte å etablere seg her til lands.
Nyetablerte flyselskaper som Emirates som Serbern nevnte tidligere må jo være midt i blinken. De er ressurssterke og vil kunne tjene stort på å markedsføre seg via synlighet med hva slags ruter de kan tilby fra Norge via Dubai og ut i verden. Det største problemet til LSK og Norske klubber rundt akkurat synlighet som vare er jo at de fleste kampene går på en kanal der kun noen veldig få ser de...Kommentar
-
Det kommer jo helt an på hva slags bedrifter det. Jotun er f.eks veldig bevisste på at synlighet er ekstremt viktig for hva vi velger når vi skal male huset vårt. Det finnes flere malingprodukter i Norge som er bedre enn de i tester til en rimeligere pris, men vi velger ofte det "trygge" her til lands, og da har synlighet ekstremt mye å si.
DNB kjører jo litt med den samme greia, der de er synlige på omtrent samtlige sportsarrangementer i landet til enhver tid, og som får de fleste kundene på tross av dårligere rente enn konkurrentene.
Det samme sa vel forøvrig Liedl i sin tid når de forsøkte å etablere seg her til lands.
Nyetablerte flyselskaper som Emirates som Serbern nevnte tidligere må jo være midt i blinken. De er ressurssterke og vil kunne tjene stort på å markedsføre seg via synlighet med hva slags ruter de kan tilby fra Norge via Dubai og ut i verden. Det største problemet til LSK og Norske klubber rundt akkurat synlighet som vare er jo at de fleste kampene går på en kanal der kun noen veldig få ser de...
Mens vi har en kjempevegg med eksponering mot de fleste flypassasjerer!!Kommentar
Kommentar