Hovedsponsor 2015

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OptimistFugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 462

Tvillingbyen trenger promotering.

Kommentar

• rugbar
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Apr 2007
      • 152

Opprinnelig skrevet av OptimistFugl
      Den andre tvillingen har i allefall mange store aktører, som kan være potensielle sponsorer, så et samarbeid mellom Lillestrøm / Skedsmo og Lørenskog vil nok være positivt for Sportsklubben! Posten omsetter for ei og annen krone de kunne avsett til en gammel kjempe i nød?

Kommentar

• Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

Opprinnelig skrevet av rugbar
        Posten omsetter for ei og annen krone de kunne avsett til en gammel kjempe i nød?
        Posten har en tanke om at de kun skal sponse noe som kan sammenlignes med deres egen ambisjon, å levere i verdensklasse i Norden. Vi har et lite stykke igjen dit.

Kommentar

• Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2564

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
          Posten har en tanke om at de kun skal sponse noe som kan sammenlignes med deres egen ambisjon, å levere i verdensklasse i Norden. Vi har et lite stykke igjen dit.
          Ok. 2016 eller 2017 er tiden inne for Posten.
          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Dinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2006
            • 884

Opprinnelig skrevet av ragnarrock
            Det er nok en del år siden sponsing som fagfelt så verdi i å kun ha en logo på en drakt..
            Her er et annet området hvor LSK har sovet i timen. Å være generalsponsor i en klubb burde bety mye mye mer enn bare en logo på en drakt. Når det kommer til våre gamle sponsorer (med unntak av #VIERLSK) finnes det ingen merverdi i å sponse klubben enn logoen som kan få litt eksponering i medier som TV og avis. Her kan man være ekstremt kreative i å skape verdier utenom de tradisjonelle "sponsorplassene" som logo på drakt og skilter på stadion. Om vår nye generalsponsor hadde fått eksponeringen og spalteplassen som #VIERLSK fikk i fjor, ja, da kan man kanskje rettferdiggjøre de 4-4,5m man må betale. I litt større grad. Slik som det er nå, så skaper LSK alt for lite value ut av det å være generalsponsor. Har nevnt det tidligere i tråden. Jeg tviler på at vi vil se endringer, da de kreative hodene på Åråsen mistet sine jobber i opprenskingen i fjor.

Det er en helt vanlig måte å forhandle på. Om folk vil ikke betale det du krever for en vare eller et produkt, ja, så får man legge til enda mer i varen eller produktet til det punktet at folk ser verdien av å betale for det. 200g smågodt for 40 kroner? For dyrt? Ok, hva med 400g smågodt for 40 kroner? Ok, flott! Om vi skal fortsette å kreve 4-4,5m for vårt produkt "generalsponsor av LSK" så må hodene på kontoret ta seg en red bull eller to og gå tilbake til tegnebrettet. Per nå, så forstår jeg godt at ingen vil sponse.
            twitter @amundsakis
            ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• Klimtkongen
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2014
              • 424

Opprinnelig skrevet av ragnarrock
              Det er nok en del år siden sponsing som fagfelt så verdi i å kun ha en logo på en drakt..
              Absolutt.

Egentlig finnes det vel bare to typer sponsorer. Det er de som ønsker å få tilbake mer i verdi enn det de betaler og de som er mer støttespillere.

Rene støttesponsorer kan jo være der fordi de har filantropiske motiver. Eller de ønsker å ta samfunnsansvar lokalt ved å støtte opp. Og dem har vi jo noen av.

Skal man ha en sponsor som får reell verdi tilbake så må jo markedsavdelingen huske på hvorfor de faktisk inngikk avtalen til å begynne med. Det er jo fordi man ønsker en tilknytning til oss følelsesmessig som bedrer sponsorens omdømme hos nye og eksisterende kunder.

Og derfor er det viktig å huske på at markedsavdelingen vår ikke bare er en salgsorganisasjon, men faktisk har ansvar for klubbens eget omdømme. Omdømme er summen av alle inntrykk og assosiasjoner man får av vårt navn og vår logo. Og det er her jeg mener vi kanskje har sovet mest i timen.

Er vi flinke nok til å bruke sosiale medier og andre ting (PR f.eks) til å fortelle om hvor bra vi er? Eller overlater vi bare til mulige kunder å lese om oss i sportssidene? Det imaget vi hadde med hvite dresser og arrogant holdning fungerte kanskje når vi gikk foran i norsk fotball på 1970-tallet fordi resultatene var gode. Men det er vel 26 år siden vi vant serien sist og det eneste vi egentlig har å skryte av siden den gang er en cuptriumf. Så vi må kanskje fokusere på litt andre ting enn sportslig suksess?

I dag tror jeg vi fremstår som de siste som har skjønt at vi ikke lenger er ledende. Det er internt rot, krangel og skittentøyvask og i tillegg mye negativt rundt økonomi. Det er assosiasjonene en sponsor i dag får hvis de betaler 4,5 millioner. Og mitt inntrykk er i alle fall at klubben valgte å ikke ta ut alle skjelettene i skapene nå i høst, men i stedet sparket styrelederen. Så faren for at nye skjeletter raser ut er i alle fall en risiko nye sponsorer må leve med.

Jeg mener det beste vi kan gjøre er å lage en plan, sportslig og økonomisk, som vi kan presentere for mulige sponsorer. Der må vi ha noen økonomiske milepæler, f.eks være ute av rød sone hos NFF innen dato. Og sportslig skal vi oppnå følgende mål hver år prikk, prikk, prikk, for å komme tilbake til toppen. Og spørre om dette er en reise de nye sponsorene vil være med på.

Og som andre har vært inne på. Hvis 4,5 millioner er for mye for dagens produkt, så må vi gjøre produktet bedre. Ikke selge det billigere. Men vi må ha mer fokus på hva det faktisk er en sponsor får, annet enn det å få en logo på drakta. Og eventuelt et stort reklameskilt mot Flytoget.

Kommentar

• Dinho
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2006
                • 884

Fin profilering av Åkrene Mek på LSK.no nå: http://www.lsk.no/sub/videoId/1utqm2...r1kwfp0925kngj

de har sponset oss i 17 år og dette er første gang jeg virkelig har fått litt innsikt i hva de driver med som bedrift, da jeg selv ikke har vært oppsøkende. En god start. Håper de fortsetter å bruke sine medier til å profilere de som sponser LSK. Denne videoen burde legges ut på Twitter, Facebook osv også. Om de ikke har gjort det enda. De kan kjøre slike videoer i pausen på Åråsen for de største sponsorene om det øker verdien på produktet. Her må markedsavdelingen fortsette å være mye mer kreative.
                twitter @amundsakis
                ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2564

Hva er linken mot Expert? Ser LSK sine spillere skal stå hos Expert på Strømmen Storsenter i dag (Facebook).
                  Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Emil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 306

Ronny Blomseth signa vel Vann for livet/Elkjøp rett før han slutta som konsernsjef der, og er nå i Expert. Han satt jo også i styret i LSK.

Kommentar

• Martin83
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2007
                      • 794

Opprinnelig skrevet av Børge
                      Hva er linken mot Expert? Ser LSK sine spillere skal stå hos Expert på Strømmen Storsenter i dag (Facebook).
                      Nå for noen arrestere meg om jeg husker feil ;-)

Ronny Blomseth var administrerende for Elkjøp da «Vann for livet» ble sponsor. Han har siden da sluttet i Elkjøp og har nå begynt som administrerende i Expert. Han gikk for øvrig ut av LSK-styret i høst.

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 1470

Opprinnelig skrevet av Børge
                        http://expertvenn.no/
                        "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2564

Opprinnelig skrevet av Emil
                          Ronny Blomseth signa vel Vann for livet/Elkjøp rett før han slutta som konsernsjef der, og er nå i Expert. Han satt jo også i styret i LSK.
                          Det stemmer, men jeg tenkte mer på om Expert tidligere har vært engasjert inn mot LSK og sponsorsiden?
                          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Emil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 306

Såvidt jeg vet, i alle fall ikke de siste 3-4 årene.

Kommentar

• Jannis
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 266

Ser veldig dårlig ut med å få inn ny hovedsponsor, nå er det ca 3 uker igjen til seriestart........

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

Ingen tvil om hva jeg vil ha på plass før serien triller i gang. Hva faen skjer?
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

Kommentar

• Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

I helvete så vakkert, både at hovedsponsor er på plass og hvordan logoen passer drakta.
                                    Første drakta siden Opel som er estetisk riktig!

Kommentar

• PetterH
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2012
                                      • 668

Herlig!

Kommentar

• Jannis
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2005
                                        • 266

Ikke noe offisielt på lsk.no om dette, er ikke det litt rart da når de endelig har fått ny hovedsponsor?

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

Nå ble jeg jævlig glad hvis dette er i boks. Visste (eller ble usikker etter hvert) at de ikke hadde surra i et år uten å ha noe i ermet.

Spretter en pils!
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

Working...