Tvillingbyen trenger promotering.
Hovedsponsor 2015
Collapse
X
-
-
Tvillingbyen trenger promotering.
https://www.rb.no/Bygger_tvillingby_...-43-23040.htmlKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Det er en helt vanlig måte å forhandle på. Om folk vil ikke betale det du krever for en vare eller et produkt, ja, så får man legge til enda mer i varen eller produktet til det punktet at folk ser verdien av å betale for det. 200g smågodt for 40 kroner? For dyrt? Ok, hva med 400g smågodt for 40 kroner? Ok, flott! Om vi skal fortsette å kreve 4-4,5m for vårt produkt "generalsponsor av LSK" så må hodene på kontoret ta seg en red bull eller to og gå tilbake til tegnebrettet. Per nå, så forstår jeg godt at ingen vil sponse.twitter @amundsakis
ΘΥΡΑ 13Kommentar
-
Egentlig finnes det vel bare to typer sponsorer. Det er de som ønsker å få tilbake mer i verdi enn det de betaler og de som er mer støttespillere.
Rene støttesponsorer kan jo være der fordi de har filantropiske motiver. Eller de ønsker å ta samfunnsansvar lokalt ved å støtte opp. Og dem har vi jo noen av.
Skal man ha en sponsor som får reell verdi tilbake så må jo markedsavdelingen huske på hvorfor de faktisk inngikk avtalen til å begynne med. Det er jo fordi man ønsker en tilknytning til oss følelsesmessig som bedrer sponsorens omdømme hos nye og eksisterende kunder.
Og derfor er det viktig å huske på at markedsavdelingen vår ikke bare er en salgsorganisasjon, men faktisk har ansvar for klubbens eget omdømme. Omdømme er summen av alle inntrykk og assosiasjoner man får av vårt navn og vår logo. Og det er her jeg mener vi kanskje har sovet mest i timen.
Er vi flinke nok til å bruke sosiale medier og andre ting (PR f.eks) til å fortelle om hvor bra vi er? Eller overlater vi bare til mulige kunder å lese om oss i sportssidene? Det imaget vi hadde med hvite dresser og arrogant holdning fungerte kanskje når vi gikk foran i norsk fotball på 1970-tallet fordi resultatene var gode. Men det er vel 26 år siden vi vant serien sist og det eneste vi egentlig har å skryte av siden den gang er en cuptriumf. Så vi må kanskje fokusere på litt andre ting enn sportslig suksess?
I dag tror jeg vi fremstår som de siste som har skjønt at vi ikke lenger er ledende. Det er internt rot, krangel og skittentøyvask og i tillegg mye negativt rundt økonomi. Det er assosiasjonene en sponsor i dag får hvis de betaler 4,5 millioner. Og mitt inntrykk er i alle fall at klubben valgte å ikke ta ut alle skjelettene i skapene nå i høst, men i stedet sparket styrelederen. Så faren for at nye skjeletter raser ut er i alle fall en risiko nye sponsorer må leve med.
Jeg mener det beste vi kan gjøre er å lage en plan, sportslig og økonomisk, som vi kan presentere for mulige sponsorer. Der må vi ha noen økonomiske milepæler, f.eks være ute av rød sone hos NFF innen dato. Og sportslig skal vi oppnå følgende mål hver år prikk, prikk, prikk, for å komme tilbake til toppen. Og spørre om dette er en reise de nye sponsorene vil være med på.
Og som andre har vært inne på. Hvis 4,5 millioner er for mye for dagens produkt, så må vi gjøre produktet bedre. Ikke selge det billigere. Men vi må ha mer fokus på hva det faktisk er en sponsor får, annet enn det å få en logo på drakta. Og eventuelt et stort reklameskilt mot Flytoget.Kommentar
-
Fin profilering av Åkrene Mek på LSK.no nå: http://www.lsk.no/sub/videoId/1utqm2...r1kwfp0925kngj
de har sponset oss i 17 år og dette er første gang jeg virkelig har fått litt innsikt i hva de driver med som bedrift, da jeg selv ikke har vært oppsøkende. En god start. Håper de fortsetter å bruke sine medier til å profilere de som sponser LSK. Denne videoen burde legges ut på Twitter, Facebook osv også. Om de ikke har gjort det enda. De kan kjøre slike videoer i pausen på Åråsen for de største sponsorene om det øker verdien på produktet. Her må markedsavdelingen fortsette å være mye mer kreative.twitter @amundsakis
ΘΥΡΑ 13Kommentar
-
Ronny Blomseth var administrerende for Elkjøp da «Vann for livet» ble sponsor. Han har siden da sluttet i Elkjøp og har nå begynt som administrerende i Expert. Han gikk for øvrig ut av LSK-styret i høst.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Ingen tvil om hva jeg vil ha på plass før serien triller i gang. Hva faen skjer?Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
I helvete så vakkert, både at hovedsponsor er på plass og hvordan logoen passer drakta.
Første drakta siden Opel som er estetisk riktig!Kommentar
-
Nå ble jeg jævlig glad hvis dette er i boks. Visste (eller ble usikker etter hvert) at de ikke hadde surra i et år uten å ha noe i ermet.
Spretter en pils!Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
Kommentar