Prøvespillere 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Utledninger skal ikke varme benken i LSK, det bør være regelen. De skal styrke laget. Unntaket er selvfølgelig afrikanerne og andre utlendinger som er talenter. Kommer Piermayr inn er utlendingskvoten også full så vidt jeg har fått med meg, hvilket spillerom gir det foran høstsesongen?
    Til høsten trenger vi ikke å bruke energi på nå.. Da er Fofana borte, kanskje Friday også om han ikke får spille. Dersom Piermayr får kontrakt, så kan det bli en kort kontrakt. Nivået på midtbanen er lavt, dekningen i forsvar er liten og sånn sett kan det nok tenkes at han er god nok i dag selv om han ikke gjorde seg spesielt bemerket sist gang.

    Kommentar

    • El Caco
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2009
      • 2286

      Virket som en meget habil TL spiller da han var her sist. Trygg i det meste han gjør og kan bekle flere posisjoner vi trenger spillere til. I tillegg virker han som en generelt ålreit person, og i fin fin alder på 25 år. Hvis han er i såpass god form som ryktene skal ha det til, og ikke er for dyr (noe jeg ikke kan skjønne at han er) - så er det bare å signere!
      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

      Kommentar

      • 307
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2007
        • 358

        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Har jeg heller ikke påstått. Men faktum er at vi allerede har en utlending i forsvarsleddet som er en reserve og som heller ikke er et talent. Det bør sitte langt inne å hente inn enda en sånn type som etter alle solemerker ikke vil gjøre annet enn å skyve muligheten for våre egne unge spillere til å få førstelagserfaring enda lenger unna. Jeg sliter med å se hva klubben har å tjene på det, både på kort og lang sikt.

        Back up som back, back up som midtstopper, back up som midtbanespiller.
        Les innlegget ditt en gang til. Du er litt oppgitt for at vi skal hente Piermayer noe vi ikke har gjort. Han er på trening for å vise seg frem. Og hvis du følger med er Lum skada. Hvor lange vites ikke. Unge spillere er fint det, men ikke over hele linja. Backup i forsvarsleddet som du ser av troppen ikke veldig bra. Det hadde vært fint om du hadde en slant å gi til Lillestrøm. Så kan du gi de tips til spillere som er utilgjengelig som styrker oss. Piermayer var for meg en habil spiller. Syns han gjorde det bra. Nordermoen er også skada. Han er høyreback. Ønsker du å se han som stopper?

        Kommentar

        • Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Utledninger skal ikke varme benken i LSK, det bør være regelen. De skal styrke laget. Unntaket er selvfølgelig afrikanerne og andre utlendinger som er talenter. Kommer Piermayr inn er utlendingskvoten også full så vidt jeg har fått med meg, hvilket spillerom gir det foran høstsesongen?
          Om jeg ikke skal være like bastant som GIF'ern, så har han definitivt et poeng.

          Det å hente en eldre utlending bare for å være reserve og backup dersomattevissomatte, er ikke det jeg vil kategorisere som smart med tanke på utvikling av egne talenter ei heller med tanke på bruk av begrensede midler. I alle fall mine "two cents"...
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

          Kommentar

          • BroganTrundler
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2014
            • 665

            Naivt å tro at det ikke er verdt å hente inn Piermayr. En spiller som behersker de posisjonene vi trenger større bredde, kjenner allerede Tippeligaen og har gode holdninger.

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2941

              Opprinnelig skrevet av BroganTrundler
              Naivt å tro at det ikke er verdt å hente inn Piermayr. En spiller som behersker de posisjonene vi trenger større bredde, kjenner allerede Tippeligaen og har gode holdninger.
              Og, som en allerede har bemerket, bidrar til god kvalitet på treningene.

              Kommentar

              • Tvilling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 1477

                Om det viser seg at han holder nivået og kan gå "rett inn" - tror Bjarmann & Co vet hva de gjør :-)

                Kommentar

                • OptimistFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 462

                  I forrige prøvespill gav vel spillerne en klar beskjedom signér han. Backupen vår i forsvar er heller tynn. To vb, tre stoppere, en hb pluss talenter der den mest lovende på hb er langtidsskadd.
                  Skjønner skepsisen men er livredd skader, hva om Riise får en strekk og er ute i 6 uker?

                  Kommentar

                  • Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5916

                    Vi henter altså Piermayr mens den eneste backupen vi har på keeperplass er Emil? Greit å satse på utvikling av egne talenter, men der har jeg nerver.
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                    Kommentar

                    • BroganTrundler
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2014
                      • 665

                      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                      Vi henter altså Piermayr mens den eneste backupen vi har på keeperplass er Emil? Greit å satse på utvikling av egne talenter, men der har jeg nerver.
                      Vi kan egentlig ikke hente spillere utenfor vinduet uavhengig av om de har kontrakt eller ikke, med mindre vi var den siste klubben de spilte for. Fordi Piermayr har spilt i USA så er vi i realiteten den siste klubben han spilte for.

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2558

                        Opprinnelig skrevet av BroganTrundler
                        Vi kan egentlig ikke hente spillere utenfor vinduet uavhengig av om de har kontrakt eller ikke, med mindre vi var den siste klubben de spilte for. Fordi Piermayr har spilt i USA så er vi i realiteten den siste klubben han spilte for.
                        Jeg trodde også det var slik helt til Stray Cat kom med dette oppklarende innlegget i tråden Bosman-spillere/Free agents kan ikke lenger signeres utenfor vinduet


                        Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                        Fra NFF: http://www.fotball.no/nff/NFF-nyhete...tenger-31mars/
                        NB! Det vil i årets sesong innføres en begrenset mulighet for å signere kontraktsløse profesjonelle spillere utenfor vinduet. Dette vil praktiseres etter følgende retningslinjer:

                        Spiller må sist være registrert som profesjonell i forrige klubb (kan ikke ha vært aktiv/registrert som amatør-spiller etter at proff-kontrakt utløp).
                        Siste profesjonelle kontrakt må være utløpt før forrige overgangsvindu stengte.
                        Spiller må kort redegjøre/dokumentere at han/hun aktivt har søkt ny klubb/kontrakt uten å lykkes.
                        Dispensasjon gis ikke etter 10.september.
                        Slik at nå kan man faktisk signere spillere under lukket vindu, så lenge kontrakten var utgått med sist klubb før vinduet stengte og man enda ikke har signert for en ny klubb.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • Frode D. Homb
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 982

                          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                          Vi henter altså Piermayr mens den eneste backupen vi har på keeperplass er Emil? Greit å satse på utvikling av egne talenter, men der har jeg nerver.
                          Bra innlegg som belyser dilemmaet for LSK. Skal de satse på det de har, eller skal de hente noe som allerede nå tar nivået jevnt? Vi har alle svarene her inne, så det er bare for LSK å lese her inne.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Opprinnelig skrevet av BroganTrundler
                            Naivt å tro at det ikke er verdt å hente inn Piermayr. En spiller som behersker de posisjonene vi trenger større bredde, kjenner allerede Tippeligaen og har gode holdninger.
                            Naivt å tro at det vil utarte seg noe annerledes enn sist. Hva gjelder TL kjenner han jo benken best. Det positive er kanskje at han vil ha en litt bedre reserverarena i år, men på bekostning av hvilket talent? Midtstopperpar med Lum for LSK2, yay! Spillerutviklinga si det!

                            Kommentar

                            • BroganTrundler
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2014
                              • 665

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Naivt å tro at det vil utarte seg noe annerledes enn sist. Hva gjelder TL kjenner han jo benken best. Det positive er kanskje at han vil ha en litt bedre reserverarena i år, men på bekostning av hvilket talent? Midtstopperpar med Lum for LSK2, yay! Spillerutviklinga si det!
                              Så du tror at juniorspillere som nesten eksklusivt har spilt tredjedivisjonsfotball er klare til å ta en plass i startelleveren og spille uke etter uke? Alle er enige i at vi skal utvilke talenter, men utviklinga skal skje på klubbens premisser ikke fordi skader og tynn stall tvinger oss til å bruke de, flere eksempler på at det slår negativt ut i stedet.

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                Over til det interessante, hvordan har han fremstått på treningene han har vært med på denne uken?

                                Kommentar

                                • Ginola
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2010
                                  • 549

                                  Noe nytt om Piermayer?

                                  Kommentar

                                  • tilt
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2007
                                    • 813

                                    Piermayer høres ut som en skihopper. Får stemmen til Arne Scheie i hodet hver gang jeg leser navnet hans.
                                    livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                    https://twitter.com/#!/KjetiI

                                    Kommentar

                                    • rugbar
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Apr 2007
                                      • 152

                                      Han blir ikke lsk spiller nå, etter hva jeg har hørt.

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3208

                                        Ingen kontrakt for Piermayr

                                        Dagens RB har en kort notis om at Thomas Piermayr er reist hjem uten kontrakt. Bjarmann holder kontakt med ham, men foreløpig vil klubben satse på de en nå har tilgjengelige, og så se an situasjonen nærmere sommeren.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Peder og Sondre med debuter mot Rælingen kontra å hente en utenlandsk benkesliter som helt sikkert hadde holdt en av dem ute. Potet aldri så mye, jeg vet ihvertfall hva jeg foretrekker og er fornøyd med avgjørelsen. Når man ikke fant noen da vinduet var åpent synes jeg man bør ligge i den senga man har oppredd, slik situasjonen er i klubben nå.

                                          Og et godt signal til de yngre, for noen kan det til og med ha fungert som et nødvendig spark bak til å ta nye steg.

                                          Kommentar

                                          Working...