LSK - IK Start, Kamptråd *Seriestart*

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fredpet76
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2004
    • 1251

    Både Pelle og Friday burde kommet inn i dag. Byttene er for meg veldig merkelig, foruten Simen selvsagt. En Pelle som kan dra av noen spillere og Friday med sin luftstyrke burde vært prioritert. Men men, det er lang sesong og digg med scoringen. Virke som om det var 10000 på stadion da vi scora, så håper alle pluss 3-4 tusen til kommer i neste hjemmematch mot Stabæk.

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1422

      1. At det er Knudtzon man klager på i dag, er latterlig.
      2. VIKTIG at fokuset etter kampen blant spillerne er den horrible førsteomgangen. Det skal faen ikke skje igjen.
      3. Det var ikke bare vi som var gode i andre omgang - Start var ekstremt dårlige. Mot et middels tippeligalag hadde vi tapt klart i dag.
      4. Kippe skuffer med å gjøre samme feilen to kamper på rad (i en seriekamp ville han fått rødt for forseelsen som bakerste mann mot Strømsgodset). Kippe må lære seg å leve med at han blir tregere for hver dag som går, ellers har han ingenting i Tippeligaen å gjøre.
      5. Kind Mikalsen med scoring og hjernerystelse, og solid innsats som alltid. Dagens mann!
      6. Det er noe spesielt at så mange kritiserer byttene til Kristinsson, når vi på tross av skader på to nøkkelspiller og med 10 mann hever oss i andre omgang. Om noe, skal han kritiseres for kampforberedelsene.

      Kommentar

      • BroganTrundler
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2014
        • 665

        Førsteomgangen er noe av det pinligste jeg har sett på Åråsen. Her reklamerer man med "gi alt-garanti", men så er det null vilje og null intesitet i noe vi gjør. Krogstad klarte seg greit i starten, men ingen var gode nok den omgangen. Andre omgang spiller vi ut Start etter alle kunstens regler med en mann mer, uten å slippe til mange kontringer. Jævli synd vi ikke klarer å sette sjansene for vi hadde mer enn nok til å vinne denne kampen. Dommeren er et helt eget kapittel, tror knapt jeg har sett en dårligere dømt match.

        Kommentar

        • Avon
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2011
          • 267

          Det ble vel sagt før kampen at friday sleit med noen småskader, det kan jo være grunnen til at han ikke kom inn. Bør kanskje avvente litt før man slakter byttene til runar helt.

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            Neste gang får dem starte med 10 mann om det er hva som skal til for å få mentaliteten på stell. Dommerstanden ser ut til å bli værre for hvert år, fotball har blitt en sport for puslinger her på berget, alle som ramler får ballen.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              En fryktelig skuffende kamp, dette burde vært 3 sikre poeng, at vi evner å sette oss selv i fullstendig krise etter 46 minutter med elendig fotball er beyond skuffende. Faktisk så skuffende at det overskygger en akseptabel 2. omgang, som først og fremst er oppløftende fordi vi spiller hele omgangen med en mann mindre. Vi skal kjøre Start i 2x45, de har et skrekkelig svakt lag på papiret og det er uforståelig at vi ikke er mye mer på hugget fra start. Første omgang er det svakeste jeg har sett av LSK i år, omtrent på nivå med 2. omgang i Skien hvor vi slapp inn 4 tidligere i vinter.

              Jeg er skuffa over Runar, som etter mitt skjønn gjør to fullstendig uforståelige og svake bytter. Med forbehold om at Lundemo var skadet, var det etter mitt skjønn helt gal mann å ta ut. Enda verre var det å sette inn Brændsrød, ikke fordi Brændsrød ikke fortjener tillit, men fordi dette ikke var hans type kamp. Når Runar får nok en sjanse til å gjøre det han burde gjort tidligere, nemlig sette inn Friday, bytter han uforståelig nok inn Arni. Jeg har liksom ikke ord for hvor uforståelig de byttene var. Erling er ikke i nærheten av nivået, og det er en gåte at han er et førstevalg. Friday må være elendig på trening.

              Jeg er fornøyd med at vi skaper mange sjanser, men skuffa over hvor vanvittig mange vi brenner. Lundemo SKAL score i dag, Fofana med en hoderystende bom, for å nevne noen. Vi er tannløse i boks, griseheldige som ikke kommer under 0-2, men leverer en 2. omgang hvor 0-2 hadde vært blodig urettferdig. En ekstra klapp på skulderen til Cmore som ikke evner å vise Starts 0-1 mål eller det annullerte målet vårt i 1. omgang i reprise, begge ser fra TV-kameraene ut som tvilsomme.

              Jeg er skuffa over at Fofana etter 3 år i Norge fortsatt ikke er i stand til å stå en match ut, hva er galt med den kroppen? Det holder ikke å være briljant i 15 minutter, jeg forventer mer av en spiller som snart bør være klar til å ta steget ut. Han kommer aldri i helvete til å få spille i en bedre klubb når innsatsen er så laber og utholdenheten er elendig. Synes forøvrig mange av de etablerte skuffer i dag, også Johan er dårlig, Finnur er dårlig, Lundemo er dårlig.

              Kippe. Jeg veit ikke om jeg ønsker å legge skylda på Kippe, for jeg kan ikke i mine villeste fantasier forestille meg at planen er at Amundsen skal støte og Kippe skal falle av når Amundsen åpenbart er den temposterke av de to. Dette er andre match på rad at Amundsen fosser framover i ingenmannsland og Kippe havner i løpsduell med en raskere spiss og må felle eller tillate mål i ræva. Dette MÅ de to få skikk på ASAP, og det bør være en selvfølge at det er Amundsen som faller av.

              Krise. Kippe får vel 3 matcher, Lum er skadet, Mikalsen ut med hjernerystelse i dag, Riise med en smell og Ringstad så også litt preget ut utover kampen. Riise og Ringstad bør være klare til neste kamp, blir Mikalsen bra nok til søndag? Vi snakker fort Johan og Amundsen som stoppere mot Aalesund, med Bonke ute blir nok Lundemo trukket ned og Arni(?) inn i hengerollen. Her er det rett og slett lite å glede seg over, synd i en serieåpning der vi møter to lag som ser ut som klare dumpekandidater på papiret. Om dette er standarden vi skal ligge på i år, er nok spådommene på nedre halvdel dessverre gode.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • ynnor
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 857

                Kommet hjem og sett lskmålet i 1 omgang. Ingen er i offside og startspiller som header i mål. Men dommertrioen var sjukt dårlige de også.

                Kommentar

                • Klimtkongen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2014
                  • 419

                  Skal vi være i nærheten av fjorårets plassering må lag som Start slås enkelt på hjemmebane.

                  I dag fikk vi svar på en del spørsmål og dessverre var det ikke svarene vi ønsket oss.

                  I tillegg mister vi Kippe framover. Blir vel minimum to kamper. I tillegg småskader og annet.

                  Er liten grunn til å være fornøyd med seriestarten.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    Akkurat så dårlig som fryktet. Griseheldig at vi hadde start i første kamp, ville blitt slaktet av noen av medsljekandidatene.

                    Kommentar

                    • fjacob82
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 1507

                      Opprinnelig skrevet av Seb.R
                      Aldri har jeg vært så fornøyd med å gå glipp av en LSK-kamp grunnet jobb.

                      Er det virkelig så begredelig som forumet gir antydninger til?
                      Nei, det var ikke så begredelig. 1.omgang sugde lut, men 2.omgang eide vi. Blottla oss fælt og tok sjangser så det holdt, men jaggu så fikk vi poeng ut av det også!
                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                      *Brasseberget*

                      Kommentar

                      • Emil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 306

                        Kippe var i offside før scoringen som ble annulert korrekt. Var også i duellen så den er faktisk helt riktig. Satt nesten på linje med 5 kamerater og vi alle sa det før den ble slått. Lundemo ba om å bytte.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          Opprinnelig skrevet av fjacob82
                          ...men jaggu så fikk vi poeng ut av det også!
                          Fikk vi poeng??

                          Kommentar

                          • Herman
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 1101

                            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                            Jeg er skuffa over Runar, som etter mitt skjønn gjør to fullstendig uforståelige og svake bytter. Med forbehold om at Lundemo var skadet, var det etter mitt skjønn helt gal mann å ta ut. Enda verre var det å sette inn Brændsrød, ikke fordi Brændsrød ikke fortjener tillit, men fordi dette ikke var hans type kamp. Når Runar får nok en sjanse til å gjøre det han burde gjort tidligere, nemlig sette inn Friday, bytter han uforståelig nok inn Arni. Jeg har liksom ikke ord for hvor uforståelig de byttene var.
                            Kan ikke huske å ha sett en svakere matchcoaching. Noengang. Førsteomgang åpenbart en vits, men dette Start-laget er utrolig dårlig og skal slås 10/10 ganger. Problemet, i dag, er jo at vi ikke utnytter våre styrker godt nok og at grepene og byttene etter utvisningen var helt uforståelige. En kamprusten bakromsspiss alene på topp uten en mellomromsspiller bak seg mot et dyptsittende Start-lag? Vår største drivkraft sentralt i banen ut på kant? Endelig en boksspiss inn og så skal han ut på kanten?! Krigingen og aggressiviten var mye bedre i andreomgang, men vi spilte fortsatt ikke spesielt bra. En pigg Fofana skapte det meste alene.

                            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                            Erling er ikke i nærheten av nivået, og det er en gåte at han er et førstevalg.
                            Han er virkelig ikke i nærheten engang. Scorer ikke mål, bidrar ikke feilvendt, tilbyr aldri et pasningsalternativ i mellomrom uansett hvor presset situasjon medspiller er i, og bevegelser i dypet kommer alltid etter at pasningen blir slått. Begynner å bli mektig lei av både spilleren og diskusjonen, men han får jo starte uavhengig av prestasjoner og det er vanvittig frustrerende å se på. Får håpe Runar gjør endringer til helgen allerede.
                            Twitter

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7090

                              Første omgang må være noe av det mest bedritne jeg har sett på minst ti år, og det sier ikke lite. Kunne faktisk ligget under 4-0 til pause, med maks uttelling til Start. Det luntes fremover, folk slår på fot og spillet klumper seg i midten gang på gang på fuckings gang.

                              Heving etter pause, men hva faen skjer med at Amundsen støter og Kippe faller av i rødt kort-situasjonen??! Start ynkelige og feige med en mann mer. Hadde de stått høyt og prøvd å spille fotball kampen ut, ville de vunnet. I stedet forærte de oss ball og initiativ, og lot oss spille på oss selvtillit. Utrolig deilig å få utlikningen mot et trist og usympatisk bortelag, og uavgjort var antakelig et rettferdig resultat.

                              Men Start er en dumpekandidat, og hvis førsteomgangen er representativ for det vi har i vente, ligger det en skrekkelig sesong foran oss.

                              Lyspunkter:
                              -Fredrik Krogstad, flotte initiativer og også uttelling for innsatsen. Eneste lyspunkt i en nitrist førsteomgang.
                              -Erling Knudtzons arbeidsvilje, om ikke annet. Gikk foran med et godt eksempel med en mann mindre i andreomgang. Men like ræva som forventet som spiss i det kampbildet vi fikk etter 0-1.
                              -Moryke Fofanas gode halvtime i andreomgang. På en annen dag ville det vært nok til å gi oss seieren, men vi fyller på med for lite folk i boks.
                              -Arnold Origi, to flotte redninger på hver side av pause holdt oss inne i kampen.
                              -Markus Brændsrød, ok innhopp i vanskelig kampsituasjon. Fikk lite tid, men involvert i to situasjoner og viste fram farta.

                              De største minusene:
                              -Lundemo. Stasjonær og usynlig. Bedre på kant etter utvisningen og et par gode dødballer, men krever mye mer.
                              -Margeirsson. Beklager å virke negativ, men jeg ser ikke at han holder nivået. Skrekkelig feilprosent.
                              -Vilhjalmsson. Hvorfor ble han byttet inn i stedet for Pellegrino eller Friday, som beviselig har noe på banen å gjøre? Fremtoning som en junior.
                              -Kippe. Slet mer enn behagelig er når ballen gikk langs bakken.
                              -Johan. Ikke på nivå, det går for tregt. Må ta mye mer tak i kampen.
                              -Kristinsson: Hva slags bytter kaller du det der?!
                              -Førsteomgangen vår. Forferdelig.

                              Oppsummert: Skuffet og bekymret.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1255

                                Smak på forskjellen av 0 poeng på tabellen og 10. plass, kontra tap mot Start og -1 poeng og tur til Ålesund og Tromsø.

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Erling aleine på topp er en utprega defensiv tilnærming og en sitron vi pressa tom i fjor. Verden går videre. Det er ikke holdbart at fem stykker konkurrerer om en plass i det som skal være en tynn tropp. Det er noe som er riv ruskende galt der, det må gjøres grep som gjør at vi ikke sitter med en haug av angrepsspillere på benken og knapt har igjen en forsvarsspiller, spesielt med tanke på de mulige skadene og suspensjonen som kommer nå.

                                  Det gode som er videreført fra Haglund er utholdenheten, minus Fofana da, men midtstopperparet er shaky as fuck og sliter tydelig med rollene sine. Amundsen er på ingen måte noen mer pålitelig no nonsense-stopper enn det Ødegaard faktisk ble vraket på bakgrunn av ikke å være. Og ersatteren er altså det som nå er en reserve. Jeg frykter vi vil bli rævkjørt på klissvått kunstgress i år når dette ble prestert på et litt luggende Årårsen-gress. Og gjett hvordan været blir i havgapet neste runde.

                                  Kommentar

                                  • Tittil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2009
                                    • 341

                                    Knutzon egner seg ikke som enslig spiss, totalt ufarlig. Kippe har ikke lenger tempo til å spille på dette nivået. LSK blir en klar nedrykkskandidat, hvis man ikke får frem en målscorer veldig kjapt. Bra innsats i 2 omgang, men det skyldes at Start var feige og viste frem sitt normale nivå. LSK gjorde Start bedre enn de egentlig er i 1 omgang. Totalt sett en skuffende, men ikke uventet start på sesongen.

                                    Kommentar

                                    • bjarmann
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 2932

                                      Første omgang er helt natta som de fleste påpeker. 2. omgang viser hvor ufattelig avhengige vi er av at Fofana og Ringstad er på. I første har de nærmest ingen initiativ. Syns også Riise er helt krise med ball som i fjor, selv om han løper mye. Krogstad imponerer. Margeirsson var skremmende rævva. Har han virkelig vært så rævva i hele år? Da snakker vi Westerberg-materiale. Kippe er treig som et esel, noe alle veit! Hvorfor havner han i den situasjonen? Skal Kippe spille må han for all del ALDRI havne i en løpsduell. Simen Kind vil jeg ha inn i laget. Herlig innsats.

                                      Skremmende coaching av Runar. Hadde det vært Haglund hadde jeg tilta totalt idag, men siden det er Runar skal jeg gi'n litt tid. At vi nok en gang stiller uten spiss er meget skuffende. Jeg kan ikke fatte å begripe hvorfor man velger å starte med Erling. Han flyr rundt som en hodeløs høne. Få nå inn Fred eller Pelle i neste.

                                      Var en elendig kamp til tross, deilig å være tilbake på Åråsen. Målet trøkker fansen nærmest inn alene. Hadde aldri trodd jeg skulle klikke så totalt av en goal mot Start. Start, som forøvrig kan trøkke bibelen sin langt oppi rassen. Drøying fra målet og ut kampen og spillere som tåler nada.
                                      I år så tar vi alt

                                      Kommentar

                                      • stiandahl
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Apr 2004
                                        • 61

                                        Alt i alt en ok åpningskamp. Dårlig første omgang men bra i andre. Laget hever seg i andre omgang når vi begynner å spille litt mer direkte. I første er det altfor få bein som flytter seg raskt nok. Kippe er delaktig i målet til Start og et unødvendig rødt kort. Ikke bra. Nå er det viktig at laget reiser til Ålesund og presterer langt bedre enn vi har gjort de siste årene.

                                        Kommentar

                                        • armykanari
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2009
                                          • 742

                                          Synes Kind Mikalsen er et stoort lyspunkt i dag og ikke bare fordi han scorer. Han slår alltid pasningene hardt og presis, og han venter ikke med å spille ballen før motspilleren er oppi mottageren, ikke noe surring. Han er uredd og er villig fremover! Han er vel den eneste med ekte LSK-mentalitet ute på matta i dag. Han påpeker også etter kampen hvor herlig det var å scorer for LSK, han viser altså virkelig lidenskap for det han driver med, at han virkelig bryr seg. Dette er mangelvare i norsk toppfotball.

                                          Kommentar

                                          Working...