LSK - IK Start, Kamptråd *Seriestart*

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fotball24/7
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2008
    • 266

    Fikk dessverre ikke med meg mye grunnet jobb men holdt for min del å se scenene etter 1-1 scoringen! Håper de tar med seg dette inn i neste kamp.
    Dette er en ball

    Kommentar

    • Trooond
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2015
      • 1039

      Kind Mikalsen virket sikker i dag og var Veldig bra.
      Første omgang var begredelig på nesten alle. Gå fotball. Johan stopper jo opp tempoet hele tide‪n, og ikke bare han.
      Utrolig dårlig på dette nivået . I første omgang var Innsatsen bunn på de aller fleste, kanskje med unntak av Fredrik,
      Erling og Bjørn Helge.
      Kippe fikk rødt, og spillet ble bedre, mer tempo med en gang, kanskje litt urovekkende.
      Positivt at man med en mindre er bedre enn start, men det var vel fordi da kom innsatsen
      Friday har vært elendig på trening, som enkelte antyder, men Pelle burde vel vært inne for en rusten Erling, som var helt ufarlig ?
      Bytte inn Brændsrød var vel egentlig et bra trekk med en mindre på banen . Han er løpssterk,rask og god til å utfordre.
      Start ble vel eenda feigere enn ventet, så det ble lite rom for han å løpe i, og ikke de kontringene man trodde skulle komme.
      Vilhjalmson var vel involvert i målet, men ville kanskje heller sett Pelle der.
      Men med de 3 byttene ble det til slutt mange sjanser og ettvmål, så det var vel ikke så galt syntes jeg .
      Last edited by Trooond; 08.04.2015, 00:10.

      Kommentar

      • Bibaboy
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 712

        Opprinnelig skrevet av Trooond
        I første omgang var Innsatsen bunn på de aller fleste, kanskje med unntak av Fredrik,
        Erling og Bjørn Helge.
        Om du synes Riise var god i første omgang så må vi ha sett forskjellige kamper. Masse feil pasninger og mange dårlige involveringer. I tillegg står han å ser på at Børulfsen ligger 5 meter bak han sekunder før det første målet. Riise var en katastrofe i 1. omgang, men kom bedre med i 2. når laget fungerte bedre.
        Fugla Forever

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3499

          Sjelden har jeg vel vært mer skuffa over en førsteomgang enn jeg var i går.


          Seriepremiere, ny trener og nye spillere bør i alle fall bety mye innsats og vilje, om ikke storspillet sitter. Man kan trygt si at man ikke så noen av delene.


          Hva var feil? Stillestående med ball og mye ut av posisjoner uten ball er for meg en kort oppsummering av det jeg så.


          Start var stikk motsatt av oss. De sto godt og samlet uten ball og gjorde det trangt og vanskelig for oss, mens de hadde masse tydelige bevegelser offensivt og ballfører visste hele tiden hvor løpene skulle komme.


          Når da Start lå samlet uten ball og vi skulle angripe mot etablert, så ser man at en vinter har gjort at alt vi har bygd opp av spill mot etablert dessverre allerede er visket ut.
          Det var noen forsøk på å sette opp trekanter ute til høyre og Johan ble ikke riktig involvert i det oppbyggende spillet etter min mening. Det ser rett og slett ut som om Runar har større tillit til at stopperne selv skal klare å starte angrepene, men i går savnet jeg virkelig de oppspillene langs bakken som Johan slo direkte i mellomrommet vårt i fjor. Nå startet de fleste angrepene med oppspill fra backen ut på vingen eller inn sentralt der vi tapte dueller i første omgang.
          Ja, Johan var treg med ballen i beina, men vi vet også fra før at han ikke gidder å slå baller når det mangler bevegelser foran han.
          Lundemo har alle forutsetninger for å bli en god 10'er, men han var også overalt i går og sjelden et godt alternativ i mellomrommet der i alle fall jeg forventet han skulle være et alternativ. Det kan godt hende at Runar rett og slett heller vil ha en 10'er som skal være en større trussel i bakrom og i boksen enn man har hatt med PVM, men for Johan Andersson var i alle fall omstillingen fra å ha alternativer i både PVM og en Palmi som gjerne kom inn i dette rommet når PVM var ute av posisjon, uvant og vanskelig.
          For min del er det å kaste bort en enorm kapasitet å ha Lundemo i en sånn rolle. Han evner å dekke store rom og har kapasitet til å løpe fra boks til boks. Derfor vil jeg heller han han sammen med Johan og få et tydeligere oppspillspunkt (langs bakken) inn i mellomrommet. Han er ved siden av Fofana våre klart beste spillere slik jeg ser det, og da er det for meg bortkastet å bruke 75% av kapasiteten hans.


          Det er uansett vanskelig å få noe klart og tydelig bilde basert på kampen i går på hvordan Runar egentlig vil angripe. Det lille jeg så tydet på at vi skal doble på kantene og komme til innlegg, mens man sentralt i banen skal ha en 10'er som egentlig er mer en spiss nummer to enn en midtbanespiller. Det vi si enten møte eller stikke i bakrom eller ut mot kantene. I tillegg var det ikke en like tydelig arbeidsfordeling mellom de to sentrale midtbanespillerne som det var i fjor, da det virket som om man ønsker større frihet sentralt på midten som sikkert kan være positivt hvis vi etterhvert lykkes med å flytte spillet høyere i banen. Noe som igjen favoriserer en Lundemo i den ene av disse posisjonene.


          Når det gjelder andreomgangen, så er nok dette først og fremst innsats, en Fofana med bryteren på og et fryktelig svakt Start lag som hadde løpt seg tomme. Uansett håper jeg man tar med seg en positiv mental avslutning på kampen inn i de neste kampene, og i det minste er villige til å legge ned innsatsen som kreves for å vinne fotballkamper. Det kommer man langt med i Tippeligaen, selv om det offensive samspillet ser ut til å være et stykke unna foreløpig.


          Simen Kind Mikalsen må man forresten bare gjøre plass til i dette laget på en eller annen måte. Ikke først og fremst pga scoringen, men fordi han er en LSK spiller i god gammel ånd med trøkk, vilje og innsats. Av en eller annen grunn dukker han også veldig ofte der ballen detter ned i motstanderens felt og kommer til sjanser selv fra venstrebackposisjon eller midtstopperposisjon.


          Runar skal jeg være tålmodig med, men jeg var skeptisk til hvor fort denne ansettelsen kom av en Bjarmann kompis, og er ikke mindre skeptisk i dag.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3202

            Opprinnelig skrevet av Totti21
            Simen Kind Mikalsen må man forresten bare gjøre plass til i dette laget på en eller annen måte. Ikke først og fremst pga scoringen, men fordi han er en LSK spiller i god gammel ånd med trøkk, vilje og innsats.
            Amen. Hilsen en som forelsket seg i LSK den gangen vi var innsatslag nummer 1 i Norge.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6079

              Opprinnelig skrevet av Trooond
              Start ble vel eenda feigere enn ventet, så det ble lite rom for han å løpe i, og ikke de kontringene man trodde skulle komme.
              Vilhjalmson var vel involvert i målet, men ville kanskje heller sett Pelle der.
              Kontringene man trodde skulle komme? Med Start i 1-0 ledelse på en bortebane de har tapt på 12 år på rad?!

              Når det gjelder Vilhjalmson så reagerer jeg mest på at man setter han på vingen og lar Erling fortsette som spiss. Det var litt surrealistisk for meg.

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4381

                Alt i alt skuffa etter gårsdagen, som de fleste andre. Etter matchen når man fikk summa seg litt var det litt absurd å tenke på den ville jubelen etter 1-1 mot et bedritent Startlag. Men det var spontant og faen så deilig! Fortskjellen på 0-1 og 1-1 i en serieåpning er enorm, spesielt med minuspoeng som utgangspunkt.

                Kind Mikalsen er helt sjef. Fantastisk guts og en herlig ung fyr. Trøkk og vilje hele veien. Sånn som han opptrer nå så tør jeg påstå at han faen meg skal være bankers på det laget her, på bekostning av hvem som helst i den bakre firer. (Bortsett fra BHR kanskje da).
                ..................

                Kommentar

                • Trooond
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2015
                  • 1039

                  Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                  Om du synes Riise var god i første omgang så må vi ha sett forskjellige kamper. Masse feil pasninger og mange dårlige involveringer. I tillegg står han å ser på at Børulfsen ligger 5 meter bak han sekunder før det første målet. Riise var en katastrofe i 1. omgang, men kom bedre med i 2. når laget fungerte bedre.
                  Nei, synes ikke Riise eller Erling var gode, men de sprang i det minste og gjorde en innsats. Syntes Fredrik var relativt god, men mulig han og bidra til å senke tempo, for det ble jo faktisk bedre, når han og Kippe gikk ut. Men Fredrik var vel bortimot den beste i 1 omgang likevel.

                  Start ble litt feige, men syntes det var positivt at spillet ble så bra at det var mer enn fortjent, når det endelig ble scoring.
                  Om ikke man kan vente mange kontringer, så kan man i hvertfall vente 1 eller 2, og uansett, fart og utfordringsevne er noe jeg vil se på banen med en person mindre !

                  Enig i det du sierog HSF, at ikke Arni, og Erling byttet plass på slutten der.

                  Men de dommerene, skulle tro de kom fra Vålerenga eller noe ? Seriøst, hva var det med de ?

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3202

                    Synes det er ufortjent mye nedgraving her. Har sett kampen igjen nå, og ok - det var ikke verdensklasse. Vi fikk en 1. omgang preget av åpningsnerver og høye skuldre. Dårlig samhandling fremover og en forsvarsfirer som overhodet ikke hang sammen. Scoringen til Start var et skrekkeksempel på horribel samhandling.

                    I 2. omgang kom viljen, og vi fikk se mange prov på det som kommer til å bli meget bra.

                    Jeg er også helt uenig i kritikken mot Finnur og Johan. Finnur er en klassisk jordfreser, og Johan lot være å gi fra seg ballen når det ikke var pasningsalternativer. Helt riktig etter min mening, og klart godkjent på begge to. Krogstad leverte over det en kan forvente, og Lundemo kommer til å ta rollen sin når overskuddet kommer tilbake. Ringstad var kass i første og klasse i andre. Samme gjelder BHR og tildels Fofana. Simen får belønning for hard jobbing med scoringen.

                    Det som smerter meg litt er Erling. Jobber og sliter, men lukter desverre ikke mål. Men husk at han knapt er tilbake fra skade. Det mangler mye både på kondis, teknikk og "feel" ennå. Jeg håper og tror at han kommer.

                    Det som virkelig bekymret meg i går var midstopperne. Hverken Kippe eller Amundsen imponerte nevneverdig, og hvis Rex er ute noen kamper kommer vi til å slite. Det lukter kanskje Johan ned som stopper, og det vil hemme oss seriøst i vårt offensive spill.

                    Kanskje Piermayer er et alternativ som stopper? Husker han som relativt rask og taklingsvillig.

                    Måtte forøvrig flire på vei ut i går. Kom i diskusjon med et par Startsupportere som mente at dommerne hadde vært horrible (hvilket jeg forøvrig er enig i). Men de mente seriøst at flintskallene konsekvent hadde blåst i Lillestrøms favør. Er det mulig?

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7090

                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Det som smerter meg litt er Erling. Jobber og sliter, men lukter desverre ikke mål. Men husk at han knapt er tilbake fra skade. Det mangler mye både på kondis, teknikk og "feel" ennå. Jeg håper og tror at han kommer.
                      Nettopp, pga manglende treningsgrunnlag og kampform burde han ikke spilt. Men det virkelig oppsiktsvekkende er ikke at han spilte, men at Vilhjalmsson kom inn i løpet av kampen, og verken Friday eller Pellegrino.

                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Det som virkelig bekymret meg i går var midstopperne. Hverken Kippe eller Amundsen imponerte nevneverdig, og hvis Rex er ute noen kamper kommer vi til å slite. Det lukter kanskje Johan ned som stopper, og det vil hemme oss seriøst i vårt offensive spill.
                      Ikke bekymret her. Mikalsen kan spille midtstopper. Jeg har god tro på ham. Johan som midtstopper håper jeg er uaktuelt.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • taraldsen
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Sep 2006
                        • 161

                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                        Jeg er også helt uenig i kritikken mot Finnur og Johan. Finnur er en klassisk jordfreser
                        Helt enig og stiller meg noe uforstående til kritikken mot Finnur. Noen av de returløpene med påfølgende gjenvenning, lot oss holde oppe et godt press på Start i 2.omgang.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7090

                          Opprinnelig skrevet av taraldsen
                          Helt enig og stiller meg noe uforstående til kritikken mot Finnur. Noen av de returløpene med påfølgende gjenvenning, lot oss holde oppe et godt press på Start i 2.omgang.
                          Kritikken går vel i størst grad på pasningskvalitet, valg og tempo med ballen. Gi ham en Søgård-rolle, så kan han kanskje funke. Men i går hadde han mer ball enn en slik rolle skulle tilsi.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • perrern80
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2006
                            • 603

                            Finnur? Spilte han?

                            Kommentar

                            • Trooond
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2015
                              • 1039

                              Finner man mye positivt i 1 omgang her, overdriver man.
                              Ok, finnur og Fredrik var positivt, men ikke særlig annnet

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2558

                                Veldig skuffa over hvordan kampen startet. Meget upresist banespill, samtidig som man lot Start få presse laget ned i egen 5-meter uten at man gikk i press på ballfører. Stygg svikt på 0-1. Åpenbart mange spillere som ikke hadde dagen sin og i grunn totalt unødvendig å henge ut de som ikke hadde dagen i går, da er det bedre å liste opp de som presterte bra:
                                - Synes Johan gikk foran i andre omgang i går. Når 8 mann sto statisk å så på Start trilla ball, gikk Johan alene frem og støta mot forsvaret som fikk stå å trille ball i fred. Han dirigerte og sto på.
                                - SKM gjorde sakene bra når han kom inn. Ro med ballen og bruker den konstruktivt.
                                - Bjørn Helge og Erling var ikke blant de som fikk til meste i går, men på et område går dem foran de andre: har du en dårlig dag på fotballbanen, da må du i det minste løpe og stresse motstanderen til dem gjør feil. Løpsmaskiner begge to og dem skal ikke tas på innsatsen.
                                - Krogstad var uredd og tøff i sin debut på øverste nivå. Ikke redd for å dra av en mann eller to. Kan bli verdifullt tilskudd på høyre kant i år.
                                - Om ikke coachinga var i ypperste klasse i går, så gleder det meg å se en trener på sidelinja som klikker og smeller til når ting ikke går rett for seg. Runar har temperament så det holder.

                                Ser Hafsås blir belønnet med en 3'er i dagens RB for "innsatsen" sin i går - det var raust av dere RB! Antar begrunnelsen er:
                                - 1 poeng for å finne frem til Åråsen
                                - 1 poeng for å komme seg ut på banen i riktig tøy
                                - 1 poeng for å fullføre kampen

                                Tapte ikke kampen pga dommeren, men han bidro ikke akkurat i positiv retning. Spillerne til IK Start fikk drøye tiden nærmest ubegrenset i først omgang. Gudene vet hvor mange ganger dem knøyt lissene sine - enten må dem lære seg å knyte skoa bedre eller så må dem starte med fotballsko med borrelås ned i Kristiansand.

                                Resten kan forbigås med stillhet og batteriene kan lades frem mot søndag 15.30. Da er vegvesenet - en betegnelse Tjærnås benyttet seg av i helga: "det er som å se 11 kjegler fra vegvesenet på banen".
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • Oddis
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 2744

                                  Opprinnelig skrevet av Trooond
                                  Men de dommerene, skulle tro de kom fra Vålerenga eller noe ? Seriøst, hva var det med de ?
                                  Dommeren er tidligere styremedlem i klanen. Det prega faktisk kampen spesielt i 1. omgang. Fy faen, Start skulle hatt en haug med gule kort, og fått en del frispark i mot seg. Mange der jeg satt som reagerte ganske kraftig på dommeren.

                                  Kampen sett under ett er det greit og fair med 1-1. Største frustrasjonen er at det var så vanvittig stillestående og initiativløst i 1. omgang. Veldig mye nerver virket det som, spesielt hos de tre på midten (Andersson, Margeirsson, Lundemo).

                                  En ting til jeg merket meg i 1. omgangen var at det åpnet seg ekstremt store rom mellom Kippe og Ringstad i 1. omgang. Til og med når Start var i angrep var det et rom der på 20-30 meter flere ganger. Ingen Finnur eller Johan som kom inn i rommet, og det var også dette rommet som ble utnyttet ved scoringen dems!
                                  Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                  Kommentar

                                  • flisbyen
                                    Utestengt
                                    • Sep 2010
                                    • 305

                                    Opprinnelig skrevet av Oddis
                                    Dommeren er tidligere styremedlem i klanen. Det prega faktisk kampen spesielt i 1. omgang. Fy faen, Start skulle hatt en haug med gule kort, og fått en del frispark i mot seg. Mange der jeg satt som reagerte ganske kraftig på dommeren.
                                    Det var IKKE Døvle som dømte oss i går, så dommeren har ikke vært styremedlem i klanen.

                                    Kommentar

                                    • Percy Nilegård
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 5146

                                      Men han har sikkert drømt om å være det.
                                      "Alltid blodsprengt"!
                                      Fong/Macho

                                      Even Nordlien

                                      Kommentar

                                      • Oddis
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 2744

                                        Opprinnelig skrevet av flisbyen
                                        Det var IKKE Døvle som dømte oss i går, så dommeren har ikke vært styremedlem i klanen.
                                        Sorry, blandet de to! Jeg reagerte i allefall mange ganger på avgjørelsene hans.
                                        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                        Kommentar

                                        • Trooond
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2015
                                          • 1039

                                          Hadde ikke tvilt nei. For det sku vært mange gule, start burde ikke fått lov å legge seg ned i egen 16 for å stoppe spillet flere ganger , og når dommer da blåser av angrep, uten noen følger, og får attpå lov å knyte lisser før frispark taes, etter en lengre periode.
                                          Og offside på et sjølmmål var mer enn tvilsom, flagget kom jo lenge før man visste om Kippe ville bli involvert.

                                          Ble faktisk ovverrasket over at start fikk annullert siste, eneste positive dommer bidro med, trodde nesten det skulle bli godkjent,

                                          Kommentar

                                          Working...