Helt enig. Det bør bli mye enklere å betale via mobil. Det er ikke så fryktelig vanskelig å lage en mobilapp for billettsalg, men det mest utfordrende er at det må samkjøres med Billettservice sitt eksisterende system. Man må til enhver tid å kontroll over antall solgte billetter - og ikke minst hvilke plasser som er solgt/ikke solgt. Ellers risikerer man at to personer kjøper den samme sitteplassen.
Tilskuertall 2015
Collapse
X
-
-
Hvis man på død og liv skal kjøpe seg billett er det ikke vanskelig. Trenger ikke kjøpe på nett engang uten å måtte betale avgift. Kjøp dagen før eller på nett.
- LSK-shop på Åråsen
- MIX-kiosken i Storgata i Lillestrøm
- Alle 7-Eleven og Narvesen-kioskene
- Billettservice.no
Sjekk info på Lsk.no. Eller skulle folk kjøpt sesongkort. Jeg kjøpte tre. Et til meg og to til barna. Pris 3000,-. Det er totalt 200,- pr kamp. Det er veldig bra kundebehandling.Kommentar
-
Billetter kan kjøpes på nett mange dager i forveien - døgnet rundt. For eks. er det allerede nå mulig å kjøpe billetter til våre tre neste hjemmekamper mot Stabæk, Vålerenga og Molde. Sistnevnte motstander møter vi om 34 dager. Billetter kan også kjøpes (til de samme kampene) på alle 7-eleven- og Narvesen-kiosker, Mix-kiosken i Storgata samt LSK-Shopen på Åråsen. Det er ikke tilgjengeligheten det skal stå på.twitter @amundsakis
ΘΥΡΑ 13Kommentar
-
Hvis man på død og liv skal kjøpe seg billett er det ikke vanskelig. Trenger ikke kjøpe på nett engang uten å måtte betale avgift. Kjøp dagen før eller på nett.
- LSK-shop på Åråsen
- MIX-kiosken i Storgata i Lillestrøm
- Alle 7-Eleven og Narvesen-kioskene
- Billettservice.no
Sjekk info på Lsk.no. Eller skulle folk kjøpt sesongkort. Jeg kjøpte tre. Et til meg og to til barna. Pris 3000,-. Det er totalt 200,- pr kamp. Det er veldig bra kundebehandling.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Vil jo også tro at LSK tjener mer penger på billetter kjøpt i luka enn via andre kanaler da det der skal deles på flere aktører.
Regner ikke med at Narvesen selger LSK biletter gratis når de kunne selge andre varer med god avanse.
Så lenge selgere i luka er gratis burde det skuffes ut billetter på unumererte plasser til lavest mulige pris. Kanskje flere tok en impulstur for å få med seg en kamp i ny og ne.Kommentar
-
Vil jo også tro at LSK tjener mer penger på billetter kjøpt i luka enn via andre kanaler da det der skal deles på flere aktører.
Regner ikke med at Narvesen selger LSK biletter gratis når de kunne selge andre varer med god avanse.
Så lenge selgere i luka er gratis burde det skuffes ut billetter på unumererte plasser til lavest mulige pris. Kanskje flere tok en impulstur for å få med seg en kamp i ny og ne.Kommentar
-
Tenkte meg at det var en catch der med systemet som brukes. Derfor kunne man som jeg også skriver selge unummererte billetter med "rabatt" på de feltene som aldri blir fulle uansett om det er bortimot gratis. Er jo nok av seter å ta av.Kommentar
-
Åpenbart flere meninger om hva god service er her. Som langveisfarende trekkfugl til Åråsen har jeg mer enn en gang hatt den tvilsomme gleden av å stå i billettkø mens første målet ble scoret, selv om jeg ikke var ute i aller siste liten. Det er hva jeg oppfatter som tragisk service. Å motivere til kjøp på nett bidrar til smidig tilgang på stadion og det klager jeg ikke over.
Men for å teste, så kjøpte jeg akkurat billett til derbykampen og kom på at grunnen til at jeg oppfatter det som veldig lettvint er at jeg har mail på mobilen og får billetten dit. Den har jeg uten trøbbel vist ved inngang tidligere. Hvis man må skrive ut billetten er det selvfølgelig ikke så enkelt. Reisebyråene og flyselskapene sender QR-koder på sms. Det hadde vært mulig for Billettservice også.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Enkle tiltak for å gjøre det enklere å kjøpe billett på stadion:- Heng opp plakater som viser hvordan du kan kjøpe på nett med telefon.
- Sett ut et ekstra bord, som selger uspesifiserte plasser, har man ikke nok kort terminaler så lar man dette bare være kontant.
- Ha egen luke for sesongkort (med reklame for pris) sørg for kort kø og beskrivelse av fordeler med sesongkort (for de som sitter på gjerdet)
- Gi en oppfordring til andre utsalgssteder om å reklamere for billettsalg på kampdag
- Ha et kart over andre utsalgssteder ved billettluka så folk vet hvor de kan gå neste gang
Forøvrig støttes ideen med egen app ala Ruter, et tips er å ta kontakt med de som utviklet Ruter appenSkal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339Kommentar
-
Ser ikke det store problemet. Jeg kjøper ofte i luka eller på nett rett før kamp. Drar ofte med forskjellig antall kompiser så sesongkort har ikke vært et alternativ. Men felt O konseptet er for såvidt perfekt for meg.
Skulle gjerne hatt en app som fra ruter for kjøp på kampdag. På tirsdag kjøpte jeg på nett en time før kampstart. Rakk ikke printe så zoomet inn på strekkoden på mobilen og ble scannet i leseren. 50-lappen er fin motivasjon for å ta det på nett om man ikke vil donere litt ekstra til klubben. Men det viktigste er køen. Mandag var den lang til godt ut i kampen. Deilig å gå rett forbi.
Har aldri droppet en impulskamp pga pris eller kø. Vi som er ute i siste liten vet det godt og har skylda selv. Om noe så blir jeg irritert på egen planlegging.
Om 50-lappen gir kortere kø blir jeg glad fra min plass bakerst i den og tenker på #vierlsk.Kommentar
-
Andre hjemmekamp: Stabæk - tilskuere 4 881.
Stabæk i fjor - 24. Mai - tilskuere 5 415
Andre hjemmekamp i fjor - Viking - tilskuere 5 157
(Verdt å merke seg at begge disse kampene gikk lørdag kl. 15:30)En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
Tredje hjemmekamp: vif- tilskuere 9 071
vif i fjor - 17. august - tilskuere 8 667
Tredje hjemmekamp i fjor - Aalesund (28.04) - tilskuere 5 230
Kilde: VG LiveEn gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
Positivt overrasket over stadionopplevelsen i går. Kjøpte billett på nettet et par dager før kampstart. Billetten ble sendt som pdf-dokument til mailen. Stod ca. 30 sekunder i visiteringskø og fikk scannet strekkoden på billetten via mobilen. Knirkefritt og effektivt!
Men en app hvor man får påminnelser om billettkjøp før kampdager, mulighet for å legge inn kortnummer for rask bestiling, en oversikt over ledige plasser fra et setekart og mulighet for direkte visning av strekkode hadde vært gull.Kommentar
-
Jeg har brukt smarttelefonen min før med den vedlagte billetten oppe fra mailen min. Strekkodemaskina leste av EAN-koden på displayet på smarttelefonen. Jeg har også skrevet ut billetten på papir noen ganger. Men hvis bakgrunnslyset på telefonen er for dårlig pga lite batteri, så leser ikke strekkodemaskina koden på billettene.Kommentar
-
Ser at Skidata som leverer vendekorsene man går igjennom ved billettsjekk, støtter NFC på noe av utstyret de har. De fleste nyere smarttelefoner på markedet i dag kommer med støtte for dette. Helt sikkert noe som vil tas i bruk senere. Da kan man i praksis bare "tappe" telefonen borti maskinen, samme som med sesongkortet (og heiskort ellers). Det ville vært en perfekt kombinasjon sammen med en billettapp.Kommentar
-
-
De leste vell RFID brikken i kortene istarten når de fikk det nye systemet gjorde de ikke? Først veivet du bare årskortet forran leseren når vi gikk inn med Åråsen men nå leser de strekkoden istedet.Kommentar
-
Står på LSK.no at det er 8000 solgte billetter mot mfk på onsdag. Må innrømme at jeg ble overrasket -hvordan skjedde dette? Sponsor som har kjøpt, eller har folk bare skikkelig 16.mai-stemning til den kampen (selv om den er 13.mai)?Kommentar
-
sikkert kommafeil. Skal sikkert være 800Kommentar
Kommentar