Tilskuertall 2015

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2127

    Tilskuertall 2015

    Tenker at det kan være interessant å følge utviklingen i antall tilskuere i år, sammenlignet med tidligere år. (Man har jo også budsjettert med en økning i billettinntekter - men dette kan jo også dekkes inn med dyrere billetter, slik at tilskuertallene ikke nødvendigvis vil være en fasit her)

    Mot Start i går var det 4 961 tilskuere. Dette kan sammenlignes med et snitt på 5 901 i fjor. Første hjemmekamp (2. runde, på samme tidspunkt) i fjor mot Sandnes Ulf hadde 5 127 tilskuere. Hjemmekampen mot Start i fjor hadde 5 583 tilskuere (28. runde).
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3201

    #2
    Opprinnelig skrevet av heidar
    Tenker at det kan være interessant å følge utviklingen i antall tilskuere i år, sammenlignet med tidligere år. (Man har jo også budsjettert med en økning i billettinntekter - men dette kan jo også dekkes inn med dyrere billetter, slik at tilskuertallene ikke nødvendigvis vil være en fasit her)

    Mot Start i går var det 4 961 tilskuere. Dette kan sammenlignes med et snitt på 5 901 i fjor. Første hjemmekamp (2. runde, på samme tidspunkt) i fjor mot Sandnes Ulf hadde 5 127 tilskuere. Hjemmekampen mot Start i fjor hadde 5 583 tilskuere (28. runde).
    Kanskje på tide noen tar inn over seg at tirsdag ikke er en fotballdag? Hadde matchen gått på en søndag hadde det glatt vært 1000-1500 mennesker ekstra.

    Kommentar

    • UltraFo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 800

      #3
      Kan godt prøve å forsvare det men det burde vært minst 1500-2000 til mot Start. MINST! Mulig det bare er meg men jeg føler ikke at LSK reklamer og gjør nok for å fylle Åråsen. Fokuset er å få inn raske penger, vip og sponsorer. De må begynne å få inn hvermannsen først. Så kommer resten etter. Ingen firmaer gidder å sponse eller kjøpe billetter hvis ingen i bedriften bryr seg om Fugla.
      UFC ~ Gulsvarte Brødre

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        #4
        Jeg reagerer sterkt på at LSK tar 50 kroner i påslag på billetter kjøpt i luka , fotball er for mange en impulshandling og fks at en familie på 4 skal ut med 200 kr mer for billetter er helt håreisende ... Jeg betalte 450 kr for 1 voksen og 1 barn på kfl feltet mot Start.......Måten Lsk behandler kundene sine stinker møkk.

        Kommentar

        • Stray Cat
          Moderator
          • Aug 2008
          • 5916

          #5
          Opprinnelig skrevet av tullebukk
          Jeg reagerer sterkt på at LSK tar 50 kroner i påslag på billetter kjøpt i luka ,
          Det er fullt mulig å se det på en annen måte, tullebukk. Det er 50 kroner avslag for at du gjør jobben selv. Det sparer kø og folk. Dessuten har de fleste mobil nå for tida og kan helt impulsivt kjøpe billetter på nett og vise den fram via mobilen i inngangen. :-) Du kunne lett spart deg de ekstra kronene.

          Ikke før er vi ferdige med å kjefte ut klubben for manglende hovedsponsor før vi begynner med billettgnålet.
          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

          Kommentar

          • Lillestrøm Kirke
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 1470

            #6
            Opprinnelig skrevet av tullebukk
            Jeg betalte 450 kr for 1 voksen og 1 barn på kfl feltet mot Start.......Måten Lsk behandler kundene sine stinker møkk.
            Jeg betalte 2250 for sesongkort for meg og ett barn på feltet, dvs 150 kr pr kamp. God kundebehandling.
            Last edited by Lillestrøm Kirke; 09.04.2015, 08:05. Begrunnelse: Regnefeil
            "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9453

              #7
              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              Det er fullt mulig å se det på en annen måte, tullebukk. Det er 50 kroner avslag for at du gjør jobben selv.
              Klubben har nesten ikke tilskuere og så skal de irritere den delen av kundegrunnlaget som handler i luka med et værre påslag enn NSB. Serviceminded?

              Kommentar

              • Johnny Sack
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Jun 2007
                • 127

                #8
                Må si jeg ble overrasket da speaker meldte 4961 på tirsdag. Slik det så ut for meg så var det fullere på både feltet og på langsidene enn det har vært på veldig mange andre seriekamper de siste årene. Melder de det faktiske antallet dette året i motsetning til før da man meldte antall solgte billetter/sesongkort? Husker spesielt godt LSK-Sarpsborg i fjor. Da var det i følge speaker 4300 der. Det var nesten ikke folk på langsiden på gamletribunen bortsett fra på feltet, og den andre langsiden var særdeles glissen. At det kun var 700 færre da enn på tirsdag, nekter jeg å tro.

                Kommentar

                • Dinho
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2006
                  • 884

                  #9
                  På ullevål ga speaker ut to tall. Et for antall besøkende og et for antall solgte. Det er relevant å ha begge tall.
                  Last edited by Dinho; 09.04.2015, 09:29.
                  twitter @amundsakis
                  ΘΥΡΑ 13

                  Kommentar

                  • Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5916

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av knut
                    Klubben har nesten ikke tilskuere og så skal de irritere den delen av kundegrunnlaget som handler i luka med et værre påslag enn NSB. Serviceminded?
                    Kan du gå i banken for å betale i kassa og si det samme?

                    Lavere pris hvis du gjør jobben selv er et helt vanlig prinsipp og poenget mitt var at det ikke ville kostet tullebukk en bagatell å kjøpe billetten billigere med mobilen på kortere tid enn han brukte på å stå i køa til billettluka. Da synes jeg det er liten grunn til å irritere seg.
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                    Kommentar

                    • Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Jeg reagerer sterkt på at LSK tar 50 kroner i påslag på billetter kjøpt i luka , fotball er for mange en impulshandling og fks at en familie på 4 skal ut med 200 kr mer for billetter er helt håreisende ... Jeg betalte 450 kr for 1 voksen og 1 barn på kfl feltet mot Start.......Måten Lsk behandler kundene sine stinker møkk.
                      Merk det jeg har uthevet her. Når tullebukk først skriver det, er det håpløst å komme slentrende med at folk kan kjøpe i forkant. Det er ikke kundenes ansvar at LSK skal selge flere billetter!
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                      Kommentar

                      • Gjest

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                        Jeg reagerer sterkt på at LSK tar 50 kroner i påslag på billetter kjøpt i luka , fotball er for mange en impulshandling og fks at en familie på 4 skal ut med 200 kr mer for billetter er helt håreisende ... Jeg betalte 450 kr for 1 voksen og 1 barn på kfl feltet mot Start.......Måten Lsk behandler kundene sine stinker møkk.
                        at en familie på 4 skal ut med 200 kr mer for billetter er helt håreisende ..

                        Hårreisende for en uten hår er vel å betrakte som gåsehud, og det er jo positivt

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                          Kan du gå i banken for å betale i kassa og si det samme?

                          Lavere pris hvis du gjør jobben selv er et helt vanlig prinsipp og poenget mitt var at det ikke ville kostet tullebukk en bagatell å kjøpe billetten billigere med mobilen på kortere tid enn han brukte på å stå i køa til billettluka. Da synes jeg det er liten grunn til å irritere seg.
                          Sammenligningen er vel ikke helt relevant, all den tid de bankansatte får lønn, mens de i luka på Åråsen gjør det på frivillig basis. Men, det er nå en kost å skrive ut billetter også.

                          Kommentar

                          • Dinho
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2006
                            • 884

                            #14
                            Tror vi alle kan være enige om at 50kr ekstra for å kjøpe billett i luka er ALT for mye. uansett hvordan man ser på det.

                            protips: kjøp før du kommer på stadion.

                            Hvor lenge før kan man kjøpe billetter online? 1 time før kampstart?
                            twitter @amundsakis
                            ΘΥΡΑ 13

                            Kommentar

                            • heidar
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2127

                              #15
                              Etter å ha vært på Åråsen noen år, burde man vite at det alltid er kaos i billettlukene. Jeg kjøpte samme dag og printet ut på kontoret (Men har jo brukt 20 år på å finne ut at dette var fornuftig)
                              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                              Endelig er mørketida over.

                              Kommentar

                              • Seb.R
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 4159

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Dinho
                                Tror vi alle kan være enige om at 50kr ekstra for å kjøpe billett i luka er ALT for mye. uansett hvordan man ser på det.

                                protips: kjøp før du kommer på stadion.

                                Hvor lenge før kan man kjøpe billetter online? 1 time før kampstart?
                                Billetter kan kjøpes på nett mange dager i forveien - døgnet rundt. For eks. er det allerede nå mulig å kjøpe billetter til våre tre neste hjemmekamper mot Stabæk, Vålerenga og Molde. Sistnevnte motstander møter vi om 34 dager. Billetter kan også kjøpes (til de samme kampene) på alle 7-eleven- og Narvesen-kiosker, Mix-kiosken i Storgata samt LSK-Shopen på Åråsen. Det er ikke tilgjengeligheten det skal stå på.

                                Jeg kjøper ikke argumentet med at vi mister impulshandlerne med denne avgiften. Det skal koste å impulshandle. Da kan man like så godt slå tilbake med å si at mange velger å snu på stadion, fordi de ikke er interessert i å stå i lange billettkøer. Nå vet jeg ikke hvordan det var mot Start, men det er ikke rent sjeldent at billettkøene er latterlig lange - selv om vi bare trekker fattige 5-tusen tilskuere på en kamp. Kanskje skyldes det for få billettluker. Men det skyldes nok like mye at alle som må kjøpe og innløse billetter gjerne kommer samtidig - og da er det helt uunngåelig at det blir kø.

                                Er avgiften for høy? Muligens. Kanskje burde det ha vært et fast beløp, uavhengig av hvor mange billetter man kjøper i luka. Allikevel liker jeg gebyret. Den bidrar til økt forhåndssalg og kortere køer. Kø er et viktig irritasjonsmoment å håndtere i servicebransjen. Jeg tror det er langt mer attraktivt å havne rett i en ledig billettluke, mot et gebyr (som du forhåpentligvis lærer av til neste gang) - kontra det å stå i lange billettkøer, hvor du risikerer å gå glipp av de første 5-10 minuttene av kampen. Som vi alle vet, det å dra på en fotballkamp handler om hele opplevelsen fra da du går ut døra og til du er hjemme igjen.
                                Last edited by Seb.R; 09.04.2015, 11:21.
                                www.sebastianramsland.com
                                www.twitter.com/sebramsland

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9453

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                  Kan du gå i banken for å betale i kassa og si det samme?

                                  Lavere pris hvis du gjør jobben selv er et helt vanlig prinsipp og poenget mitt var at det ikke ville kostet tullebukk en bagatell å kjøpe billetten billigere med mobilen på kortere tid enn han brukte på å stå i køa til billettluka. Da synes jeg det er liten grunn til å irritere seg.
                                  Poenget mitt er at man må se dette fra ståstedet til de som av en eller annen grunn kjøper billett i luka. De får et stort "up yours - din irriterende møkkabikkje" av klubben.

                                  50,- pr billett er ikke noen form for driftskostnad. Frivillige er gratis, og utgifter i forbindelse med pc, dataprogramlisens(?), papir og blekk får faen mæ være budsjettert. Er vel heller det at den frivillige kunne stått og solgt glovarm brus istedenfor som gjør at det ligger en "tapt inntekt" til grunn.

                                  Er uansett usmidig av klubben.

                                  Kommentar

                                  • armykanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2009
                                    • 742

                                    #18
                                    Det er kun en grunn for dette, og det er for at folk heller skal kjøpe billettene sine på nett eller andre utsalgsteder. De håper på at resultatet av dette vil bli mindre kø på stadion ved matchdag. Så dette gjør de helt bevisst!

                                    Kommentar

                                    • LasseN
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2005
                                      • 1610

                                      #19
                                      Men slik det er nå kan vi fort også miste mange impulskjøpere. Til Start-kampen, kom jeg rundt 10 minutter før kampstart. Da stod køen ved luka/-ene tvers over inngangspartiet. Det kan fort ta motet og lysten fra de som tenker "Hei, vi drar på kamp i dag!" slik at de ser køen, snur og ser den på tv istedet.
                                      LasseN

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        #20
                                        Det optimale hadde vært å utvikle en mobilapp hvor man kunne kjøpt billett direkte gjennom appen på samme måte som man gjør når man kjøper billett gjennom Ruter sin app. Få tildelt en strekkode uten at det koster noen tilleggsavgift, så kan samtlige som kommer på kampdag bare legge inn kredittkortinformasjon èn gang og kjøpe i vei på vei til stadion uten styr. Det er knotete å kjøpe billett gjennom billettluka på mobil, og det hadde vært et fint alternativ for impulskjøperne. De aller fleste i dag har en smarttelefon og tilgang, og det er uansett ikke mange årene igjen med eldre som ikke kan smarttelefon før "diskriminerte" grupper ikke lenger eksisterer. Dersom noen sitter med kunnskap til å utvikle noe sånt hadde dette vært et fantastisk frivillig arbeide for klubben, men jeg vet ikke hvor lett det lar seg gjennomføre ettersom man sikkert må samkoordinere det med en betalingsløsning.
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        Working...