Tromsø - Lillestrøm 19.04.2015 kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5916

    Kamptråd Tromsø - Lillestrøm 19.04.2015 kl. 18:00

    Her var det mye interesse, gitt. Fredag og ingen kamptråd enda.

    Ikke helt enkel kamp og vi har ikke allverdens statistikk å se tilbake på. En seier og en uavgjort ved de siste fem besøkene på Alfheim. Tromsø har mye press på seg og ble fullstendig nedsablet av lokalavisa etter forrige kamp. De har mye å bevise. Tromsø bør likevel, sammen med de to forrige lagene vi har spilt mot, ligge godt bak oss på tabellen ved serieslutt, så det er på tide å hamstre poeng. Dessuten hater jeg personlig virkelig inderlig å tape på Alfheim. Dessverre har jeg god trening i det, spør Mykle om humøret på katta da.:-)

    RBs forslag til førsteellever er spenstig nok til at jeg stiller meg bak den.


    Origi

    Riise - Amundsen - Kippe - Ringstad

    Johan - Lundemo

    Krogstad - Fofana - Ofkir

    Knudtzon
    Erling beholder jeg på topp, fordi samspillet med Fofana ser ut til å kunne bli morsomt nå. Går også for Kippe framfor Simen i denne kampen. Gilbert nevner i treningstråden at Ofkir kom fra høyre kant og Fofana fra venstre under siste trening, så ingenting er gitt her.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3384

    #2
    Stiller meg bak laget, utvilsomt spennende med mye potensiale. Godt å ha Kippe tilbake. Viktig mot kobraen.

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #3
      Det nest fremste leddet ser virkelig spennende ut. Her har man jo alle muligheter til å bytte posisjoner underveis avhengig av hvordan ting utvikler seg. Det kan jo også være en god måte å skape baluba i Tromsøs bakre rekker. Artig lag!
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Yellow-not-jella
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2009
        • 1606

        #4
        Noen tror kanskje at Runarur benker Margeir fra Island. Han platsar nog troligen, igjen. Virker som han har et ekstra godt øye til Saga-gutta. Hmmm ... merkelig.

        Veeldig viktig at Kippe spiller da. Så får vi se om han er kapabel i år, etter hvert. Dævven vi gikk på en smell oppå der for et par år sia, når Nystuggun danka han ut.

        Kommentar

        • NordVest-Kanari
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Apr 2015
          • 1

          #5
          Tror på ett godt resultat i Tromsø! De står ikke bare med 0 poeng, men de er fryktelig tamme!! Blir å se kampen hjemme, men håper på noen gule og svarte på tribunen

          Kommentar

          • Klimtkongen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2014
            • 419

            #6
            Hvis ikke vi vinner så er vi nede i sumpa. Så her er det kun tre poeng som gjelder!

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #7
              Intet mindre enn sensasjonelt at RB ikke Finnur plass til islendingen som vel nærmest har spilt samtlige minutter, inkludert treningskamper, i år. Her må man ha innsideinfo for å våge komme med noe så dristig. Ellers mener jeg det begynner å ligne et problem at Simen ikke plasser i laget, det er på tide å tjalte ut andre typer og tenke langsiktig.

              Kommentar

              • Funchaloe
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2011
                • 511

                #8
                Isolert sett er jeg fornøyd med ett poeng på Alfheim, til tross for at det haster med å skaffe trepoengere.
                Custodes
                Contra o futebol moderno!

                Kommentar

                • Yellow-not-jella
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2009
                  • 1606

                  #9
                  Simen nærmer seg vel, og hvorfor er han ikke god nok på venstre kant? Synd. Kanskje S.Ring kunne spilt der, lenger fram. Men han vil helst ikke, ser på seg sjøl som v.back. Knallgod reserve Simen, håper han kommer innpå. Kjeppe kan ikke drive på å surre i hver kamp, da er Kind klar.

                  Kommentar

                  • Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

                    #10
                    Vi er stort sett under pari der oppe. Noen som har en forklaring? Unngå å skylde på k-gresset dems da...

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #11
                      Hvorfor skal vi ikke påpeke utslagsgivende faktorer som forskjellig ball og forskjellige banedekker? Det må protesteres og klages over inntil NFF forstår at vi ikke kan ha det slik. Det er en grunn til at det ble kjempebråk rundt de pløsete ballene New England Patriots brukte i NFC-kampen.

                      Like dekker, like baller. Draktprodusenter kan dere få bestemme selv.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5916

                        #12
                        Ok, du snakker altså for plastdekke over hele fjøla, for det er altså alternativet hvis man skal ha likt dekke. Skal du ha like værforhold også? Så kan vi alle flytte inn i haller a la Telenor Arena.
                        Nei vi kan ikke og skal ikke tilstrebe helt like forhold. Dette er fotball. Det spilles utendørs under ulike forhold
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • PetterH
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2012
                          • 668

                          #13
                          Vil tro at ujenvheter i prestasjoner langt oftere skyldes lagets spillere enn ball og baner. Vi må se på det viktigste først folkens

                          Kommentar

                          • Percy Nilegård
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 5146

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av PetterH
                            Vil tro at ujenvheter i prestasjoner langt oftere skyldes lagets spillere enn ball og baner. Vi må se på det viktigste først folkens
                            Enig i det, men det er jo lov å ha to tanker i hodet samtidig.
                            "Alltid blodsprengt"!
                            Fong/Macho

                            Even Nordlien

                            Kommentar

                            • PetterH
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2012
                              • 668

                              #15
                              Jo, men det er da en hel masse annet norske tippeligaklubber skal bruke penger på foran dette?
                              Da regner jeg med dere synes det er OK med kunstgress på Åråsen da?

                              Kommentar

                              • Percy Nilegård
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 5146

                                #16
                                Kunstgress bør forbeholdes breddeidrett og arenaer nord for polarsirkelen. Kan vel ikke koste stort å bestemme seg for en type ball som alle bruker.
                                "Alltid blodsprengt"!
                                Fong/Macho

                                Even Nordlien

                                Kommentar

                                • PetterH
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2012
                                  • 668

                                  #17
                                  Du vil altså ha like baller for å tilstrebe jevnere spilleforhold, men ha naturgress overalt?
                                  Vil da vel være større forskjeller på gressbanene da enn om kampen spilles med Diadora, Nike eller Adidas baller?

                                  Kommentar

                                  • Percy Nilegård
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 5146

                                    #18
                                    Jeg vil ha jevnest mulig spillerforhold innenfor rimelighetens grenser. Det betyr at baller som er en enkel ting å gjøre noe med gjør man noe med. Jeg vil ha naturgress fordi det er der fotball hører hjemme. Det likeste for alle ville selvsagt vært asfalt, men likhet er ikke alt.
                                    "Alltid blodsprengt"!
                                    Fong/Macho

                                    Even Nordlien

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2937

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                      Simen nærmer seg vel, og hvorfor er han ikke god nok på venstre kant? Synd. Kanskje S.Ring kunne spilt der, lenger fram. Men han vil helst ikke, ser på seg sjøl som v.back. Knallgod reserve Simen, håper han kommer innpå. Kjeppe kan ikke drive på å surre i hver kamp, da er Kind klar.
                                      Frode må inn og slåss med kobraen i lufta. Men jeg hadde gjerne sett SKM inn på bekostning av Amundsen. Han var ikke helt patent sist helg.

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2937

                                        #20
                                        Spiller Finnur, håper jeg han skjerper seg mange hakk fra sist helg. Da satte han antakelig ny klubbrekord i feilpasninger. Han er god til å takle og vinne ball, men hva hjelper vel det når han likevel sender den tilbake til en motstander i neste trekk?

                                        Kommentar

                                        Working...