LSK - Stabæk, søndag kl. 18:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • PetterH
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2012
    • 668

Vi må huske at det er mange andre klubber som minst har like lite budsjett eller mindre enn oss og fremdeles presterer.
    Det finnes også andre lag i ligaen som byttet trener, har mistet spillere eller har noen skadet.
    Vi må se de store linjene folkens.

Kommentar

• Trooond
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2015
      • 1039

Det var fryktelig dårlig rytme i spillet i dag. Kan vel skylde litt på at det var skader, og ny lagsammensettning

Men om endel her leser hva de skrev før kampe, så var de fleste positive til dette laget.
      Det så jo ikke ut til at noen hadde dagen, selv fofana var dårlig.
      Syntes spillet var mye bedre i treningskamper, nå brukes jo nesten ikke vingene.
      Ikke svartmale dette helt enda da. Har da sett at de fleste er mye bdere enn det de viste i dag.

Tar Mjøndalen 2-1 som i treningskampen.

Kommentar

• bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3034

Fort Åråsen = en stråhytte. Pinlig!
        I år så tar vi alt

Kommentar

• Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2565

Det dårligste jeg har sett siden 30.06.2012 - LSK hjemme mot Sandnes Ulf (1-3). En regelrett grell fotballkamp. Hvor skal man begynne?

Kampens styggeste situasjon, er etter man får 1-0 i ræva. Da tas det avspark - laget tar avspark og kommer ikke over midtstreken med ballen, men får 2-0 i ræva! Tynneste suppa jeg noen gang har sett. Jeg har sett LSK ligge under før. Jeg har sett dårlige spill av LSK før. Derimot har jeg sjelden sett et lag være så lite engasjert, totalt mangle engasjement. Enkle, elementære saker i spiller som å ta innkast gjøres om til de mest spektakulære og vanskeliges situasjoner - man ligger under 2-0 og bruker tid på innkast som om man leder med 2-0. Alle ser redde ut for å skulle få ballen.

Fotballen som ble vist i dag, er den minst givende jeg kan huske å se. Tar du det dårligste under Henning Berg og Magnus Haglund, ender du opp med det her. Balltrilling i backrekka på 2-0 uten bevegelse foran eller kontringer med null fart. Haglund ble kritisert for manglende engasjement på sidelinja. I forhold til nåværende trener, var Haglund hyperaktiv. Ved siden av Haglund, hadde man Powell som smelte og ga ordre. Hva er det nå? Assistenten så jeg tre ganger i andre omgang. Ved de tre byttene som var, leverte han kort med byttet til fjerdedommer. Runar så man knapt hodet på inne på innbytterbenken. Hvis du selv viser engasjement på linje med en østers, hva skal du da forvente av de som er på banen?

Og resultatet av de tre gangene jeg så assistenten i dag (sitter kun noen rader over benken), var særdeles dårlig. Tok ut Krogstad som våget å prøve noe og så ut til å ville noe, mens spillere som gikk rundt som levende feilpasninger. Ikke noe feil med Kolstad inn, men feil mann gikk jo av! Resten av byttene var ikke akkurat materialet for å bli kronet til rundens trener, for å si det mildt.....

Greit at det var tidvis godt angrepsspill i første omgang, men den perioden blir så overskygget av de resterende minuttene. Sorry, men det hjelper ikke å fungere i 15-20 minutter nå kampen varer i 90 minutter.

Og en ting Lillestrøm Sportsklubb:
          - denne kampanjen gialt.no. Kutt den ut først som sist. Blir et hån mot de som har betalt penger for å komme på kamp med en "Gi alt garanti", når du etter 90 minutter + tillegg lurer på om de 11 som er på banen egentlig har tenkt over hva det betyr? Noen skal ikke tas på innsatsen, men det var jammen meg nok av dem ute på banen som så ut som om dem kun ventet på at klokka skulle runde 90 minutter.

Dagens siste kaktus går til han med draktnummer 90: Gratulerer med twittring i verdensklassen. Kollegialt å legge ut meldinga "Klippekort" med klappende hender bak når laget du er en del av taper så det holder. Skikkelig kollegial spiller som burde få en klar advarsel fra ledelsen og stilles til ansvar for resten av troppen i garderoben.

Neste helg: skal man la seg ydmyke enda en gang eller skal man se på "der ingen skulle tru at nokon kunne bu" i opptak? Kall meg gjerne medgangs, men sist sesong er det jeg har opplevd som medgang på Åråsen siden vi startet å gå fast på kamp (startet når det så ut som svartest med Henning Berg i 09).
          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• AG-3
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 1081

Jeg klarer ikke med beste evne å se hvordan denne stallen skal klare å vinne kamper. Hvis noen ser nettopp det er jeg takknemlig for en analyse.
            Ser ikke ut som noen vil være utpå der. Null engasjement og guts. Støttepasninger og nulll tempo.Enkeltferdigheter du bare leser om i Pondus og trodde var myter fra div.8....
            Er seriøst bekymra for den tette rekka med kamper mot for god motstand som venter nå

Kommentar

• fjacob82
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 1509

Opprinnelig skrevet av AG-3
              Jeg klarer ikke med beste evne å se hvordan denne stallen skal klare å vinne kamper. Hvis noen ser nettopp det er jeg takknemlig for en analyse.
              Ser ikke ut som noen vil være utpå der. Null engasjement og guts. Støttepasninger og nulll tempo.Enkeltferdigheter du bare leser om i Pondus og trodde var myter fra div.8....
              Er seriøst bekymra for den tette rekka med kamper mot for god motstand som venter nå
              Forslag:
              1. Finnur må ut. Sjelden man ser en mann drepe så mange overganger med støttepasninger bakover. Svakt overblikk også. Får håpe Bonke kan komme inn og gjøre en forskjell, uten at jeg egentlig vet om han er veldig mye bedre siden jeg ikke har sett så mye av han. Men Finnur må på benken nå. Har ikke tatt nivået.
              2. Få Knudtzon på kant. Knudtzon skal ha tommel opp for innsats og scoringer i starten av sesongen, men med troppen vår bør han komme seg på kanten.
              3. Fred på topp! Har muskler, hodesterk og ikke minst fart nok til å lage trøbbel for TL-stoppere.
              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
              *Brasseberget*

Kommentar

• HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6114

Opprinnelig skrevet av fjacob82
                1. Finnur må ut. Sjelden man ser en mann drepe så mange overganger med støttepasninger bakover. Svakt overblikk også. Får håpe Bonke kan komme inn og gjøre en forskjell, uten at jeg egentlig vet om han er veldig mye bedre siden jeg ikke har sett så mye av han. Men Finnur må på benken nå. Har ikke tatt nivået.
                Synes den største svakheten til Finnur er posisjoneringen. Synes aldri han er i rommet jeg ville sett han. Enten ligger han midt mellom stopperne våre når de skyter fra 16 meter, eller så ligger han ut på kanten eller for høyt opp når de bruker rommet forran stopperne.

Håper Bonke snart er klar. Bonke, Lundemo, Andersson på midten og Erling, Friday og Fofana lenger opp kan bli bra. Gjerne Ofkir inn når han er tilbake.

Kommentar

• Funchaloe
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2011
                  • 511

Håper KFL går inn for å ikke kjøre spillersanger fra og med Mjøndalen. Faen for en begredelig opptreden i dag, skammelig.
                  Custodes
                  Contra o futebol moderno!

Kommentar

• knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9568

Opprinnelig skrevet av Funchaloe
                    Håper KFL går inn for å ikke kjøre spillersanger fra og med Mjøndalen. Faen for en begredelig opptreden i dag, skammelig.
                    Kjenner jeg opplegget rett så får du 30 tommler ned og spillersangene synges høyere enn noen gang.

Gleder meg allerede til sms'n:

"Gutta trenger støtte OG det er jævla viktig at DU møter opp. Detta ER årets VIKTIGSTE kamp. Vi kjører EKSTRA spillersanger for gutta sier de blir TRIGGA og KLARE til kamp av det. I MED og MOTGANG! P.s DET blir MEDLEMSSJEKK på bussene!"

Kommentar

• SuperT
                      "Ladyboy"
                      Forumonanist
                      • Mar 2012
                      • 174

Jeg ser mange her klager på både formasjon, enkeltspillere, taktisk valg fra trener, at folk spiller i feil posisjon m.m. Det er sikkert mye fornuftig i det, noe er sikkert feil. For å være ærlig, så bryr jeg meg veldig lite om det, fordi det er ikke så enormt mye vi får gjort med det. Jeg ønsker heller å rette fokus mot noe vi kan få gjort noe med, og det er å lytte til spillerne.

Bjørn Helge Riise uttalte før seriestart hvor viktig det var at vi møter opp tidlig, synger for gutta og drar dem i gang. For tro det eller ei folkens, gutta drar energi fra oss! Positiv OG negativ energi! Når vi er positive og synger høyt, så får gutta kanskje den lille boosten ekstra de trenger for å heve seg for å sette kula i nettet! Står vi der å buer, slenger dritt og piper, så bryter vi ned gutta, og de bommer på neste sjanse!

Den prestasjonen feltet leverer idag er ikke akseptabelt, og klubbmerket verdig! Enkelte burde skamme seg der de står å slenger dritt ut mot gutta, buer og piper ved pause, til tross for at vi pisser på Stabæk i 44.min!!!!

Jeg vil at folk skal tenke etter hvem vi er, hvorfor er vi på feltet, hvorfor er Kanari-Fansen en av norges mest respekterte supportergrupperinger, hvorfor sier de som kommer å spiller for LSK at KFL er norges beste supportere? Tenk litt på det folkens!

Som en venn av meg sa: Glem hele denne jævla kampen. Vi må nullstille oss, og konsentrere oss om å synge ut søpla!

Håper på bedre stemning neste hjemmekamp, for idag var det ikke bra nok på feltet!
                      Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

Kommentar

• Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

Pisser på? Eneste spillerne pisset på i dag var skoa sine!

Kommentar

• G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3320

[QUOTE=fjacob82;591528]Forslag:
                          1. Finnur må ut. Sjelden man ser en mann drepe så mange overganger med støttepasninger bakover. Svakt overblikk også. Men Finnur må på benken nå. Har ikke tatt nivået.

Piss og kartofler. Finnur var sammen med Erling og delvis SKM vår beste i dag. Brøt Stabæk gjentatte ganger, løp mer enn noen andre, og var arkitekten fremover i vår gode periode i 1. omgang.

Fred, derimot - viste meg ingen ting som skal tilsi at han har så mye som en dråpe frelserblod i seg.

Kommentar

• BroganTrundler
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2014
                            • 665

Skjønner ikke helt all kritikken mot Finnur. Han løper mye og vinner ofte ballen. Eneste negativet er at han tar seg litt vel god tid til å sende ballen videre, men i dag traff han også godt med pasningene sine.

Kommentar

• barte
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Oct 2011
                              • 145

Helt enig.var bra i dag finnur!og arni skulle ha fått målet godkjent!så hadde gutten vært godkjent.slakt ikke laget nå!motgang gjør oss sterke !

Kommentar

• Trooond
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2015
                                • 1039

Syntes laget bremser vanvittig på midten. I oppkjøring var ikke Johan der. Da gikk det raskere. Han er en god spiller, men er av de som må få ut fingeren og få opp tempoet på pasningsspillet.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

Diomande snubler, og han gjør det utenfor sekstenmeteren. Så der gjør dommer rett. MEN på begge våre mål ved Friday og Arni er det flere Stabækspillere helt på linje som opphever offsiden. I den første med Friday står hele tre Stabækspillere på linje med Friday, i den siste situasjonen er det også flere som står på linje med Arni når pasningen spilles gjennom. Gjennombruddspasninge er faktisk perfekt timet og avslutningene iskalde. Synd at norske dommere enda ikke har fått med seg regelendringen som kom for ørten år siden om at angripende lag skal favoriseres i slike situasjoner. Det er ikke en tøddel med luft i mellom når pasningene går, da skal det heller ikke avblåses. Overivrig linjemann får stryk i dag, dette var fryktelig svakt av denne ene linjedommeren. Han viser rett og slett veldig slett spilleforståelse, er på etterkant i situasjonene og da ser det jo selvfølgelig ut som offside begge gangene. Men det var det slettes ikke! Ræva linjedommer altså.
                                  LSK Norges beste lag

Kommentar

• BroganTrundler
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2014
                                    • 665

Må jo lure litt på hva disse linjedommerne driver med når deres eneste jobb er å holde fokus på linja.

Kommentar

• Wanker
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 639

Opprinnelig skrevet av Trooond
                                      Syntes laget bremser vanvittig på midten. I oppkjøring var ikke Johan der. Da gikk det raskere. Han er en god spiller, men er av de som må få ut fingeren og få opp tempoet på pasningsspillet.
                                      Jeg er en av de som er mest misfornøyd med Johans forkjærlighet for dette. Ikke skjønner jeg hvorfor det er så jævlig viktig å dra ned tempoet. Med den nærteknikken våre angrepsspillere har er det ikke akkurat en fordel at motstanderne får organisert seg. Og hvilken ressurs hadde han ikke vært med mer offensiv tenkning!

Men dette er jo ikke Johan alene, hele backrekka og midtbanen er jo helt fucked up. Arnesen ser ut som et skjelvende aspeløv. Enkelte spillere har kroppen vendt mot Origi hver gang de mottar ballen, ikke rart tilbakespill blir resultatet. Oppskriften for å slå oss er banal: "Raskt opp i kroppen på dem"

"Vi spilte ballen altfor mye bakover. Keeperen vår har jo ballen altfor mye. Det er ikke det jeg ønsker", sier LSK-trener Runar Kristinsson til VG.

Runar skal ikke få hele skylden for dette - dette var jo gjennomgangsmelodien under Haglund også.

Noen som har statistikk over hvilke keepere i ligaen som involveres i flest støttepasninger? Skulle vært interessant å se...
                                      Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                      Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9568

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                        Diomande snubler, og han gjør det utenfor sekstenmeteren. Så der gjør dommer rett. MEN på begge våre mål ved Friday og Arni er det flere Stabækspillere helt på linje som opphever offsiden. I den første med Friday står hele tre Stabækspillere på linje med Friday, i den siste situasjonen er det også flere som står på linje med Arni når pasningen spilles gjennom. Gjennombruddspasninge er faktisk perfekt timet og avslutningene iskalde. Synd at norske dommere enda ikke har fått med seg regelendringen som kom for ørten år siden om at angripende lag skal favoriseres i slike situasjoner. Det er ikke en tøddel med luft i mellom når pasningene går, da skal det heller ikke avblåses. Overivrig linjemann får stryk i dag, dette var fryktelig svakt av denne ene linjedommeren. Han viser rett og slett veldig slett spilleforståelse, er på etterkant i situasjonene og da ser det jo selvfølgelig ut som offside begge gangene. Men det var det slettes ikke! Ræva linjedommer altså.
                                        Kjørte detta i 1/16delsfart.

Fred var i offside, da pasningen gikk. Selv om avgjørelser skal gå i angripene lags favør, så dømmer som regel linjedommer'ne offside fordi angriper har overkroppen vinkla mot mål mens forsvarer er vinkla mot midtsirkelen, så hva som kan være at man ligger tilnærmet på linje, ser ut som en halv meter offside in real time.

Vilhjalmsson ble feilaktig avblåst, men som jeg sa før så hadde linjedommer'n sola i trynet og Erling stod å dekte Stabæk-spilleren som oppheva offsiden. Hvis den sola var lav, sånn som den pleier å være på Åråsen, så skjønner jeg at han ble lurt.

Stabæk slapp uansett opp gassen og lot det bli med to skåringer. Vi var sjanseløse.

Kommentar

• Wanker
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2005
                                          • 639

Opprinnelig skrevet av Wanker
                                          Noen som har statistikk over hvilke keepere i ligaen som involveres i flest støttepasninger? Skulle vært interessant å se...
                                          VG har ihvertfall for denne kampen: http://www.vg.no/sport/fotball/lille...en/a/23441851/

"LSK-keeper Arnold Origis 46 pasningsforsøk totalt var mer enn de fleste utespillerne under Lillestrøm-Stabæk og klart flest blant keeperne i Tippeligaen denne runden."
                                          Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                          Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

Working...