LSK - Stabæk, søndag kl. 18:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1509

Opprinnelig skrevet av BroganTrundler
    Skjønner ikke helt all kritikken mot Finnur. Han løper mye og vinner ofte ballen. Eneste negativet er at han tar seg litt vel god tid til å sende ballen videre, men i dag traff han også godt med pasningene sine.
    joda, han løper mye og vinner sin skjerv av dueller, men min oppfatning er at han deretter stopper helt opp og tar seg alt for god tid, og gir motstanderne alt for god tid til å re-organisere seg. Så dypt som Johan ligger om dagen, trenger vi ikke en midtbanespiller til som tenker defensivt og omstendig.
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*

Kommentar

• Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3501

Opprinnelig skrevet av Trooond
      Syntes laget bremser vanvittig på midten. I oppkjøring var ikke Johan der. Da gikk det raskere. Han er en god spiller, men er av de som må få ut fingeren og få opp tempoet på pasningsspillet.
      Vår desidert beste spiller i går. Et par til på hans nivå, så ville dette gått greit. For min del går det nok i lengderetning om dagen og ballen blir lempet i bakrom ved første anledning av alle andre enn Johan som ser etter faktiske gode bevegelser, som det er for få av, før han slår ballen.

Min påstand er at uten Johan hadde dette sett skikkelig stygt ut i går, og at det er helt feil mann å gå etter.

Kommentar

• Trooond
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2015
        • 1039

Opprinnelig skrevet av Totti21
        Vår desidert beste spiller i går. Et par til på hans nivå, så ville dette gått greit. For min del går det nok i lengderetning om dagen og ballen blir lempet i bakrom ved første anledning av alle andre enn Johan som ser etter faktiske gode bevegelser, som det er for få av, før han slår ballen.

Min påstand er at uten Johan hadde dette sett skikkelig stygt ut i går, og at det er helt feil mann å gå etter.
        Som jeg skrev. Han er en god spiller, og sikkert en av de beste i går, men kan han ikke få opp tempoet litt når han først får ballen. Ha orientert seg, før han får ball, så han finner passnings alternativer med en gang, ikke spill støtte hele tia.

Finnur bommer jo på veldig mange passninger, men til tider ser det ut som han bestemmer seg litt raskere. Men det hjelper ikke mye , når passningene bommer.
        Kunne Johan fått opp tempoet, vel å merke må jo også det offensive sette fart, så det er noen å passe til, men syntes han ofte holder alt for lenge på ballen. Til tider virker det f.eks som han er vaksinert mot å sende ballen til BHR på vei fremover.

Kommentar

• knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9568

Opprinnelig skrevet av knut
          Gleder meg allerede til sms'n:

"Gutta trenger støtte OG det er jævla viktig at DU møter opp. Detta ER årets VIKTIGSTE kamp. Vi kjører EKSTRA spillersanger for gutta sier de blir TRIGGA og KLARE til kamp av det. I MED og MOTGANG! P.s DET blir MEDLEMSSJEKK på bussene!"

Haha! Fikk nøyaktig detta i sms fra KFL nå!

Kommentar

• gorken
            Administrator
            • May 2006
            • 1483

Opprinnelig skrevet av knut
            Haha! Fikk nøyaktig detta i sms fra KFL nå!
            Så da sees vi i Mjøndalen da?
            I have this condition.

Kommentar

• armykanari
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2009
              • 752

Pelle burde faen meg få starte neste!! ENESTE som var godkjent i går var innlegget hans rett etter innhopp.

Fra spøk til løk. For meg virker det som om Amahl virkelig ønsker å spille bra, og jeg tror dette er den eneste i stallen som kanskje ikke spiller med skuldra oppe i skya. Dette tror jeg også er det største problemet. Når vi nå drar til Mjøndalen møtes tippeligaens laveste skuldre mot tippeligaens høyeste.

Erling må også slutte å heade oppspillene han får fremover mot folk som ikke er der.

Kommentar

• BroganTrundler
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2014
                • 665

Arni
                Fofana - Erling - Pelle
                Finnur - Johan

Ønsker dette mot Mjøndalen. På tide at Arni som ble reklamert som en skikkelig måltyv faktisk blir brukt som midtspiss og ikke hengende spiss eller kant som han har så langt.

Kommentar

• knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9568

Opprinnelig skrevet av gorken
                  Så da sees vi i Mjøndalen da?
                  Eneste bortekampen jeg hadde spikra, men funker faens ei.

Hvem bortekamp skal jeg heller velge? Tenkte å prøve å få med et par andre frafallne og andre randoms og

Kommentar

• Oddis
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 2746

Arni
                    Fofana - Erling - Pelle
                    Finnur - Johan

Ønsker dette mot Mjøndalen. På tide at Arni som ble reklamert som en skikkelig måltyv faktisk blir brukt som midtspiss og ikke hengende spiss eller kant som han har så langt.
                    Hadde vært veldig artig å sett den oppstillingen! Mye fart og faen!
                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• fjacob82
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 1509

Arni
                      Fofana - Erling - Pelle
                      Finnur - Johan

Ut med Finnur og inn med Bonke, ut med Arni og inn med Fred. Synes ikke noen av islendingene har gjort noe som fortjener en startplass mot Mjøndalen. Mjøndalen er ett fysisk lag, la oss møte dem med hulken på topp.
                      Masse fart og teknikk rett bak Fred, som binder opp midtstoppere med fysikken sin.
                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                      *Brasseberget*

Kommentar

• G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3320

Opprinnelig skrevet av fjacob82
                        Ut med Finnur og inn med Bonke, ut med Arni og inn med Fred. Synes ikke noen av islendingene har gjort noe som fortjener en startplass mot Mjøndalen. Mjøndalen er ett fysisk lag, la oss møte dem med hulken på topp.
                        Masse fart og teknikk rett bak Fred, som binder opp midtstoppere med fysikken sin.
                        Fullstendig uenig. De to islendingene er de to hardest kjempende spillerne vi har pr dags dato, og begge bør starte mot Mjøndalen.

På den andre siden viste ikke Fred noe mot Stabæk som skulle gjøre han til et naturlig førstevalg.

Kommentar

• mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

Denne var blant de 5 dårligste kampene jeg har sett på "Fort Åråsen" noengang. Russe- syngedama og utpipinga av Hallen ga vel det som var å spore av engasjement dissa to timene. Personlig greide jeg ikke engang å bli sur på dommer'n, hvilket knapt har skjedd tidligere. 2x45 min koma. Begge laga dårlige, at fiffen fra vest vant greia er vel mer eller mindre tilfeldig.
                          Det eneste positive er vel at det neppe kan bli værre. Det negative er at når så elendig motstand vinner på LSK-gresset er det fort duka for lavere divisjoner, det er ikke engang store håpet om en "midt-på-tabellen" posisjon da. (Ja, ja- Kasey gjensyn, lenge siden sist jeg var på 2010 stadion og så seriefotball...)
                          Fugla mot nye høyder

Kommentar

• reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13278

Brann valgte å beholde

...ligger i skrivende sekund under 0-2 mot nyopprykkede Jerv.

Kommentar

• Frode D. Homb
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 982

Du er djerv!

Kommentar

• maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1311

Etter å ha sett intervjuet med Rikard Norling etter Jerv - Brann i kveld så trøster jeg meg med at det kunne stått langt verre til på trenersiden.

Kommentar

• KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

Så ikke kampen igår, men satte meg ned og så 1. omgang i opptak og jeg må si at jeg faktisk ble positivt overrasket etter å ha sett slakten her inne på forhånd. At Stabæk leder den omgangen 2-0 er mildt sagt et ran. Ingen strålende omgang av oss, men ikke så dårlig som jeg trodde på forhånd. Stabæk har svært få tilløp til farligheter, mens jeg syntes vi har flere angrep som vi bør klare å få mer ut av. Vi slipper inn på en markeringsfeil og en tabbe, noe som naturligvis ikke skal skje. Vi skaper lite klare målsjanser, men det er små marginer nesten hele omgangen. Vi burde ha skapt flere klare målsjanser ut fra alle de situasjonene men er litt udyktige når sjansene kommer. Vi har frem til scoringene god kontroll defensivt, vinner ballen ofte i gunstige posisjoner, treffer brukbart med å finne Knudtzon, Friday og Fofana i mellomrom, kommer til innlegg og vi har noen ok etablerte angrep. Knudtzon er nære et par ganger og bør også utnytte to-tre andre situasjoner bedre. Den omgangen var langt i fra å være noen krise og jeg er rimelig trygg på at vi er bedre enn mange lag i tippeligaen. Å få to i tryne rett før pause er naturligvis blytungt når motstanderen har skapt så lite. Jeg så svært mange omganger under Haglund som var mye værre enn dette. Mye værre! Tror folk er farget av de to målene pluss en svak andre omgang (som jeg ikke har sett). I tillegg til at vi burde håndtert Start-kampen og Aafk kampen mye bedre og burde hatt flere poeng. Vi har ikke råd til å spille kamper for halv maskin (som 1. omgang mot Start) og sløse bort tre poeng som mot Aafk. Det blir knallhardt fremover, men har trua på at vi kan klare tre poeng i Mjøndalen som vil være svært viktig. Med tap vil de være 7 poeng foran, med seier vil vi være 1 poeng bak, med andre ord en 6-poengskamp.

Kommentar

• Frode D. Homb
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 982

Med all rettferdighet, vi er best til Stabæk scorer. Så merker du at gutta ikke tror ordentlig på dette her. Knudtzon har en i tverrliggeren i første og vi har flere gode angrep før scoringene til Stabæk. En fotballkamp har en dramaturgisk oppbygning og etter at Mikalsen mister fotfestet, så mister laget fotfestet. Men ingenting blir så fort historie som en fotballkamp.

Kommentar

• Oddis
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2006
                                      • 2746

Opprinnelig skrevet av KFL41
                                      Så ikke kampen igår, men satte meg ned og så 1. omgang i opptak og jeg må si at jeg faktisk ble positivt overrasket etter å ha sett slakten her inne på forhånd. At Stabæk leder den omgangen 2-0 er mildt sagt et ran. Ingen strålende omgang av oss, men ikke så dårlig som jeg trodde på forhånd. Stabæk har svært få tilløp til farligheter, mens jeg syntes vi har flere angrep som vi bør klare å få mer ut av. Vi slipper inn på en markeringsfeil og en tabbe, noe som naturligvis ikke skal skje. Vi skaper lite klare målsjanser, men det er små marginer nesten hele omgangen. Vi burde ha skapt flere klare målsjanser ut fra alle de situasjonene men er litt udyktige når sjansene kommer. Vi har frem til scoringene god kontroll defensivt, vinner ballen ofte i gunstige posisjoner, treffer brukbart med å finne Knudtzon, Friday og Fofana i mellomrom, kommer til innlegg og vi har noen ok etablerte angrep. Knudtzon er nære et par ganger og bør også utnytte to-tre andre situasjoner bedre. Den omgangen var langt i fra å være noen krise og jeg er rimelig trygg på at vi er bedre enn mange lag i tippeligaen. Å få to i tryne rett før pause er naturligvis blytungt når motstanderen har skapt så lite. Jeg så svært mange omganger under Haglund som var mye værre enn dette. Mye værre! Tror folk er farget av de to målene pluss en svak andre omgang (som jeg ikke har sett). I tillegg til at vi burde håndtert Start-kampen og Aafk kampen mye bedre og burde hatt flere poeng. Vi har ikke råd til å spille kamper for halv maskin (som 1. omgang mot Start) og sløse bort tre poeng som mot Aafk. Det blir knallhardt fremover, men har trua på at vi kan klare tre poeng i Mjøndalen som vil være svært viktig. Med tap vil de være 7 poeng foran, med seier vil vi være 1 poeng bak, med andre ord en 6-poengskamp.
                                      Jeg er helt enig med deg. Etter første omgang så tenkte jeg at jeg helst ikke burde gå innom forumet, fordi jeg var egentlig veldig fornøyd med spillet. Jeg gikk dessverre inn og kunne egentlig ikke forestille meg all den negative dritten som blei slengt ut.

Andre omgang dog, den var ganske rævva! Det er jeg enig i.
                                      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• Avon
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2011
                                        • 267

Det som var mest skuffende med kampen var innstillingen i andre omgang, alle stod og så på hverandre i stedet for å ta initiativ selv. Det var aldri mer enn en av gangen som gikk på et løp. I stedet for å trykke til i duellene og gi alt som i andre omgang mot start så virket spillerne livredde for å gjøre feil.

Kvalitetene i laget er godt nok til midten av tabellen, men denne passive mentaliteten må de legge fra seg straks hvis ikke er vi definitivt i nedrykksstriden.

Kommentar

• tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

Fugla sine neste 2 kamper er de viktigste på lenge og fortsatt snakker vi om en spilt kamp, hvor er kamptrådene til de neste kampene..Stabekk kampen er spilt ferdig det er de neste 2 kampene som gjelder.

Kommentar

Working...