Lillestrøm-Molde 13 Mai kl 1800.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    Tror Høiland skal være litt forsiktig med å be om at NFF ser nærmere på situasjonen. Moen hadde en alvorsprat med han om skuespillet før frisparket gikk, og en ny prat mans de var på vei tilbake mot midten etter scoringa. Det at Solarium 1 var fremme hos Origi etter scoringa ble tydeligvis observert.
    Knurr...

    Kommentar

    • Percy Nilegård
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 5146

      Så lenge Moen har sett det er det vel ingen mulighet til å gi karantene i ettertid?
      "Alltid blodsprengt"!
      Fong/Macho

      Even Nordlien

      Kommentar

      • Leif A
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 3962

        Så lenge det er snakk om Molde og ikke LSK, så er det vel neppe det nei.....

        (Samtidig kan det være verdt å nevne at LSK fikk en særdeles høy score på Fair Play-vurderingen i går, så det spørs om Høiland får særlig mye støtte)
        Knurr...

        Kommentar

        • Stray Cat
          Moderator
          • Aug 2008
          • 5916

          Opprinnelig skrevet av Leif A
          Så lenge det er snakk om Molde og ikke LSK, så er det vel neppe det nei.....

          (Samtidig kan det være verdt å nevne at LSK fikk en særdeles høy score på Fair Play-vurderingen i går, så det spørs om Høiland får særlig mye støtte)
          Scoren er ingen indikator. Du vet jo at fair play ikke har noe med røde og gule kort, samt sparking, dytting, kliping og trekking I trøyer å gjøre, men hvorvidt supporterne har kjefta på dommeren.
          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            Utrolig at dommeravgjørelser skal prege diskusjonen her inne etter denne kampen.

            Jeg har vært negativ til det som har blitt vist til nå i år, og det selv i 4-1 seieren mot MIF. I går spilte derimot LSK en gjennomført solid kamp i mer eller mindre 90 minutter med trøkk, vilje og en god variasjon av direkte spill i bakrom og det å holde ballen i laget i noen trekk. Spesielt kombinasjonene i kontringsspillet vårt begynner det å lukte svidd av og minner litt om den gode tiden under Henning Berg der Nosa, Ujah og BBS herjet så fort vi vant ballen. I tillegg er det ekstremt gledelig å se at vi så farlige ut på omtrent samtlige dødballer, og at vi var solide defensivt og knapt ga Molde noen sjanser. Fullt fortjent seier og vesentlig bedre enn pengelaget til Skullerud.

            Savner fremdeles en del av spillet fra de siste sesongene mot etablert, men i en kamp mot Molde er aldri det nødvendig heller. Det blir dog spennende å se hva man nå kan få til mot de litt svakere lagene igjen på hjemmebane, og om vi også vil evne å ta tak i kampen mot lag som vil ligge lavere for å forsvare seg.

            Uansett var det en kamp der LSK ville mest og det betalte seg selv mot fjorårets gullvinner. Med denne innsatsen, gode dødballer og solid forsvarsspill, så vil LSK med gode kombinasjonsspillere offensivt kunne skape en del på egenhånd og ta mange viktige poeng fremover.

            Selvtillit og flyt er ekstremt viktig i Tippeligaen, og det har man med seg masse av til neste kamp nå. Ikke minst har vi en spiss som scorer mål og har fått masse fortjent selvtillit.

            edit: tilliten til Tommy Høiland bør jo være like null i en slik sak, der reprisene faktisk viser lite om ingen kontakt av betydning. At han hopper og spretter ti sekunder senere og i tillegg får tilsnakk av dommeren burde vel egentlig legge hele saken død. Rett og slett en pinlig karakter.
            Last edited by Totti21; 14.05.2015, 08:46.

            Kommentar

            • OlaG
              Oversetterdrone
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 909

              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              Scoren er ingen indikator. Du vet jo at fair play ikke har noe med røde og gule kort, samt sparking, dytting, kliping og trekking I trøyer å gjøre, men hvorvidt supporterne har kjefta på dommeren.
              I så fall kan ikke NFF-delegaten ha sitti i nærheten av felt O. Der satt en hyggelig mann på fjerde rad som sørget for at linjedommeren ble tydelig informert om både den ene og den andre situasjonen han åpenbart tolket feil i henhold til regelverket, ofte fordi han åpenbart var i for dårlig fysisk form


              Fantastisk deilig seier i går, og endelig ordentlig innsats og bedre skjerpa spilllere enn noen gang tidligere denne sesongen. Særlig perioden etter 2-1 er oppløftende, hvor det jobbes og kjempes knallhardt i stedet for at laget faller ned og tar et surt baklengsmål på slurv eller ræva press på 18 meter.
              Synes det dog var ganske åpenbart at et par av reservene (Kolstad, og Bonke i første omgang) ikke er vant til tempoet i Tippeligaen, og stadig henger etter/bruker for lang tid på å ta avgjørelser. Begge klarer å justere seg opp i løpet av kampen (særlig Bonke), så det lover bra for fremtiden når de har fått mer spilletid på førstelaget og er mer vant til tempoet.

              Jeg syns Johan gjør en grei kamp i går, men jeg håper Friday er tilbake snart. Erling kunne scoret mer i går, men fikk ikke gode bakromspasninger å jobbe med før Johan senka seg litt i banen for å slå noen. Selv om Johan gjør en grei jobb i hengende spiss-rollen så er det ganske åpenbart at vi ikke har noen som kan gjøre en god jobb i Johan-rollen bortsett fra Johan selv.

              Kommentar

              • nebbjævel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2009
                • 511

                Før vi ender i uslåelighetens drømmeland er det på sin plass å sette spørsmål ved nivået Molde viste i denne kampen, der laget gikk på lavgir i store deler av oppgjøret. Naturgressforbannelsen laget sliter med kan også ha vært en faktor. Det er altså grunn til å frykte at det ikke bare var vi som spilte dem dårlige. Men en herlig kamp av gutta, det skal dem ha.

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2558

                  En god kamp. Synes ikke første omgang var noe spesielt god. Virker som om flere har byttet mening om første etter en relativt god andre omgang. Erling glitrer i går. Hvis Høiland ønsker seg plass på landslaget, så burde det ses like mye mot Erling....

                  Synes laget, endelig, i andre omgang nærmer seg gi alt - garantien. Jeg er uansett ikke helt "frelst" på RK som trener. Jubla godt for både mål en og to, men satt hele tiden med en ekkel følelse av at dette ikke holder inn og var til liten nytte. Dog er tre poeng mot Røkkes utvalgte en fin prestasjon.

                  Forøvrig vet jeg at Kjell Magne Bondevik vet godt hva jeg, fattern og andre deler av felt N mener om Røkkes utvalgte og dem sin defenisjon på fair play og skuespill. Så ut som det gikk kaldt nedover ryggen hans.

                  Skal det i etterkant av denne kampen vise seg at NFF gir Origi karantene for at han toucher motbydelige Høiland på ankelen før han skriker av full hals og holder seg til vrista, da kan vi legge ned norsk fotball. Da har vi en moderorganisasjon det ikke går an å ta seriøst. Har problemer nok med det fra tidligere.....
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 2925

                    For en 2. omgang! Bonke var helt sjef igår! Har savna en type som er så sterk og god til å holde på ball lenge! Erling er gud. Burde ha vinni 4-1 minst. Helt uforståelig at vi ikke putter fler. Kommer til en hau av situasjoner i feltet også hvor folk ikke posisjonerer seg riktig. Burde hatt flere på blank goal idag. Bør Runar trene mer på. Molde var søppel. Forren latterlig treig
                    I år så tar vi alt

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4380

                      Laget bør se den kampen her i reprise, og bli enige om at dette skal være standarden fremover! En guts og vilje jeg faktisk ikke har sett på mange år. Og cluet er at det var fra samtlige 11. Det er nøkkelen. Det hjelper ikke at tre, fire eller fem spillere gir alt. Det må komme fra alle mann! Og det gjorde det i går. Den 2.omgangen i går kan rulle på storskjerm inne på Åråsen resten av året, for det er faen meg akkurat sånn vi skal fremstå! Nydelig..
                      ..................

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Opprinnelig skrevet av Børge
                        Jubla godt for både mål en og to, men satt hele tiden med en ekkel følelse av at dette ikke holder inn og var til liten nytte.
                        Ja, det er jo et godt bilde på hverdagen som LSK-supporter, og ikke før man har fått det spøkelset på armlengdes avstand vil klubben igjen kunne kalle seg en toppklubb. Og med Haglund var laget på god vei. En temmelig ekstrem statistikk scoringsmessig i år, kun ett mål innsluppet etter pause, kun to mål scoret før pause. Målforskjellen er nå 10-11.

                        En type statistikk som gjør det enda vanskeligere å peke på hva Runar egentlig vil med dette laget spillemessig. Skal vi gå tilbake til å dyrke kontringene eller er det faktisk en vilje til å bygge videre på Haglunds ideer? Sarp blir nesten en ideell motstander nå, de kan godt finne på å gi oss initiativet slik de spiller under Bakke. Hvordan vi takler denne kampen blir spennende. Som andre er inne på, selvtillit er bare så ekstremt viktig i denne ligaen, bare se på Viking. Er gutta i stand til å stole på seg sjæl og sine ferdigheter etter denne prestasjonen?

                        For oss gjelder det å få igang Johan skikkelig, synes han fortsatt har et litt ullent kroppsspråk og at en mer offensiv rolle er uvant for ham. Problemet vårt er at vi ikke har en erstatter for Johan-rollen, ihvertfall ikke ennå. Men både Bonke og Lundemo har kvaliteter i sitt spill som kan veie opp for dette og på sikt virkelig bli noe stort. Med Marius tilbake om en drøy måned mener jeg det må legges opp til litt andre roller i trioen sentralt for å få det beste ut av alle, men da må det også sannsynligvis en formasjonsendring til. Men både Bonke og Lundemo har man en løpskraft og radius som kan gjøre det enklere å gjennomføre, som kan avlaste og hjelpe forsvaret på en helt annen måte og samtidig komme seg fremover og gi støtte offensivt. Det som skjedde i Trondheim bør ikke være avskrekkende for å prøve igjen, man må bare ha spillertypene tilgjengelig.

                        LSK er ikke ett grått lag, på tross av hva ekspertene mener. Det håper jeg også Runar virkelig tar innover seg.

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          En type statistikk som gjør det enda vanskeligere å peke på hva Runar egentlig vil med dette laget spillemessig. Skal vi gå tilbake til å dyrke kontringene eller er det faktisk en vilje til å bygge videre på Haglunds ideer? Sarp blir nesten en ideell motstander nå, de kan godt finne på å gi oss initiativet slik de spiller under Bakke. Hvordan vi takler denne kampen blir spennende. Som andre er inne på, selvtillit er bare så ekstremt viktig i denne ligaen, bare se på Viking. Er gutta i stand til å stole på seg sjæl og sine ferdigheter etter denne prestasjonen?
                          Til tross for at vi lå under 0-1 etter første omgang, synes jeg faktisk det var langt lettere å se konturene av Haglund-fotballen i går enn hva vi har sett tidligere. Vi hadde ballen mye, selv om vi slet litt med å skape alt for mange sjanser. Vi har likevel to store målsjanser, mens Molde kun har frisparket og skuddet til Kamara fra hjørnet av 16 meteren. I andre omgang er det en voldsom strekk i Molde som vi utnytter, og her fremsto vi kanskje mer som vi gjorde under Henning. Dersom vi klarer å kombinere disse ferdighetene framover, kan vi bli veldig gode. Jeg tror mye av grunnen til at vi slet i første omgang med å skape det helt store var en sentral midtbane med to urutinerte spillere, hverken Bonke eller Finnur har mye Tippeligaerfaring. Generelt synes jeg Finnur får alt for hard medfart her inne, jeg synes han har klart seg relativt bra så langt i år til å være helt fersk i ligaen, det er tross alt en forskjell på islandsk toppfotball og Tippeligaen. Det er vel få islendinger som har prestert stort bedre i sin første sesong, jeg er egentlig forholdsvis fornøyd med tanke på forventningene. Bonke trengte en omgang på å bli varm, men leverte en solid andre omgang og viste at det bor mye fotball i han. Fra LSK-hold meldes det at han har en god pasningsfot også som vi foreløpig ikke har rukket å se mye til, så jeg tror vi har mye i vente, selv om det sikkert vil ta litt tid også med Bonke.

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          For oss gjelder det å få igang Johan skikkelig, synes han fortsatt har et litt ullent kroppsspråk og at en mer offensiv rolle er uvant for ham.
                          LSK er ikke ett grått lag, på tross av hva ekspertene mener. Det håper jeg også Runar virkelig tar innover seg.
                          Synes egentlig Johan klarte seg ganske bra i går. Han var involvert i flere store målsjanser og klarte i mye større grad å prege oss offensivt enn hva han har gjort (naturlig nok) i den dype rollen. Med Lundemo over er jeg tilhenger av Johan i hengerollen, hvert fall om han leverer kamper som i går. Når man til og med opplever Johan gå på bakromsløp og komme aleine med keeper, da er det grunn til å ha tro på fortsettelsen.

                          Jeg har sett en god del Sarpsborg 08-kamper i år, og det er ingen tvil om at vi møter et relativt bra lag i neste match. Samtidig har de scora mange av målene sine på dødball i år, så nøkkelen blir å holde tett bakover. Heieren-Hansen er vel toppscorer sålangt, tror jeg. Sarpsborg går også villig fram med backene og etterlater seg mye rom bakover. En slags 4-3-3 med offensive backer bør gi mye rom for Erling, og sånn sett bør vi forsøke å spille på samme kampplan som vi gjorde i andre omgang mot Molde. Midstopperparet (Nordvik og Heiren-Hansen) er heller ikke fryktelig temposterke, og det Nordvik eventuelt måtte ha av fart i beina pleier han ofte å kløne til med svakt plasseringsspill. Det bør være mulig å ta minst 1 poeng borte, noe som vi bør være fornøyd med. Da skal vi si oss brukbart fornøyd med fangsten i et tøft kampprogram hvor vi har måttet klare oss uten en del av våre viktigste spillere.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          Working...