Sarpsborg – LSK, lørdag 16.mai, 18:00
Collapse
X
-
Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
-
Vi er ekstremt gode i presset på hele banen egentlig, og det stresser S08 såpass at vi egentlig får ballen servert. Ofte i en ufarlig posisjon, men det gjør at vi kan styre alt som skjer der. Noe som imponerer meg kraftig er at vi klarer å opprettholde dette presset nesten hele matchen! Det her begynner nesten å likne på hva som gjorde Dortmund så gode i glansdagene for et par år siden!
I tillegg har vi fått såpass selvtillit at vi prøver på de litt vanskeligere tingene, som å spille ball gjennom siste ledd, dra av en mann og gå på det løpet inn i boksen som kan ende i scoring. I starten av sesongen så jeg ingen av de elementene, men i dag og på onsdag så turde vi akkurat dette!
Fortsetter vi å spille denne fotballen trur jeg vi fort kan blande oss opp i teten, selv om det muligens er litt for optimistisk når en tredjedel av sesongen allerede er spilt.Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
-
Helt enig, og pokker heller om noen skal automatisk ut av laget, uansett hva eventuelle friskmeldte heter. Vi er inne på noe som er veldig bra nå, og da må selv en Ringstad og en Lundemo komme seg inn via form og prestasjoner, ikke forventninger og gamle meritter!Kommentar
-
Har skrevet det lenge allerede, vi har sannsynligvis mer å tjene på en mer offensiv Johan enn en mer offensiv Marius. Marius kan nesten dominere TL like mye som Mike Jensen gjør som en typisk indreløper, det er jeg overbevist om. Bonke har mye av det samme i seg, en enorm rekkevidde. Om det blir en flat treer sentralt, 3-3-2-2/5-3-2/3-5-2, blir flisespikkeri. Man forvarer og angriper ikke i en fast formasjon, det gjorde vi heller ikke under Haglund. Setter Finnur som den svakeste av de fire, selv om han har også tatt seg opp. Jeg mistenker han har problemer med å takle de stadige overgangene mellom naturgress/kunstgress. Visste faktisk ikke at det i praksis ikke finnes KG på Island, ihvertfall ikke i matchsammenheng.Kommentar
-
Trioen sentralt har fungert godt, men så er det et skikkelig luksusproblem når Friday og Lundemo blir klare. To spillere som egentlig skal spille og bør heve laget. Friday inn og Johan ned sentralt føles naturlig, men hvor skal Marius inn da? Vi har en veldig fin stall (offensivt), så det skal bli spennende å se hvordan Runar løser det.
Men, det må være tungt å sette ut spillere når laget spiller så bra som dem gjør nå.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Bunnsolid kamp. Styrer kampen gjennom 90 minutter.
Etter å ha gitt laget og RK det glatte lag om taktikk, innsats og "gi alt" - garantien, så har dem regelrett pissa på utspillet mitt over de to siste kampene. Og det virkelig gleder meg! Mine dystre spådommer er tygd på og spytta ut.
Full innsats, full kontroll og presisjon gjennom 90 minutter. Erling glitrer. Johan spiller som en Gud i mellomrommet. Forsvaret er stort sett solid. Andreballen vinnes. Rett og slett en bunnsolid kamp og maktdemonstrasjon mot et lag som sist gang tapte hjemme i august mot sist års suverene seriemester.
Takk for at dere pulveriserte mine dystre spådommer. Nå skal innsatsen og prestasjoen gjenskapes!Sint og tverr på felt NKommentar
-
Min børs i dag
Arnold 5 tross en tabbe gjør han en solid jobb.
BHR 7 Herlig innsats i dag .
Kippe 6 Bunnsolid vinner alt på hodet og god langs bakken i dag
Amundsen 6 Løper opp alt og begynner virkelig å bli en klassespiller.
Mikalsen 6 Har tatt plassen til Stian med storm ikke lett for Stian å ta den tilbake
Kollstad 7 kanonkamp av ung gutten løper utrolig mye .
Finnur 6 Blir bare bedre og bedre og har funnet plassen sin.
Bonke 7 Hva skal man si volsomt trøkk i alt han gjør løper utrolig mye.
Fofana 8 Leker med Sarbsborg i dag.
Erling 9 Fantastisk forarbeid til siste målet 3 målgivende i sin beste form noen sinne.
Johan 7 Så mye bedre i denne rollen , herlig mål...Last edited by tullebukk; 16.05.2015, 22:00.Kommentar
-
Dette var virkelig en kamp etter min smak og opp mot det beste vi så i løpet av Magnus Haglund sin periode. Det er hit jeg håpte vil ville komme med å videreføre det beste fra Haglund og tilføre litt ekstra trøkk i boksen, gode dødballer og et bedre overgangsspill. Om dette spillet vedvarer, så vil det komme mange poeng fremover.
Her klarte vi til og med i enda større grad enn mot Molde å variere mellom å holde på ballen og å ta kontringer. Det gjør at man klarer å kontrollere kampen fullstendig igjennom 90 minutter borte mot et av TL beste hjemmelag. Gjenvinninger og det første presset er på absolutt topp Tippeliganivå. Bonke er enorm og en spiller som med litt mer erfaring vil dominere fullstendig i denne ligaen. Jørgen Kolstad er ikke BB, men tilfører allikevel mye i mine øyne, og er en meget god ballspiller som også bidrar bra i det tidlige presset.
For en dag!Kommentar
-
Min børs i dag
Arnold 5 tross en tabbe gjør han en solid jobb.
BHR 7 Herlig innsats i dag .
Kippe 6 Bunnsolid vinner alt på hodet og god langs bakken i dag
Amundsen 6 Løper opp alt og begynner virkelig å bli en klassespiller.
Kollstad 7 kanonkamp av ung gutten løper utrolig mye .
Finnur 6 Blir bare bedre og bedre og har funnet plassen sin.
Bonke 7 Hva skal man si volsomt trøkk i alt han gjør løper utrolig mye.
Fofana 8 Leker med Sarbsborg i dag.
Erling 9 Fantastisk forarbeid til siste målet 3 målgivende i sin beste form noen sinne.
Johan 7 Så mye bedre i denne rollen , herlig mål...Kommentar
-
Kommentar
-
Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
-
Faen så mye det gleder meg å se en lokal ung egenutvikla spiller på høyrekanten, fremfor en dyr islending i 30-åra. Med blant annet Kolstad og Ofkir ser vi fruktene av et godt arbeid som er lagt ned i talentutvikling de senere årene.
Kolstad har imponert meg med både gode løpskapasitet og ballsikkerhet. Freidig nok også til å fyre av et par skudd fra langt hold og, viktig å prøve selv om det denne gangen gikk et stykke utenfor.Kommentar
Kommentar