Strømsgodset IF - Lillestrøm SK, søndag 31. mai 2015 klokken 15.30.

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9537

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Vi bør vel ha en god sak hva angår Bonkes kort utifra hva som står i fordelsparagrafen også:

Der spilleren som begår forseelsen skal ha rødt kort eller gult kort nummer to, skal fordel ikke benyttes. Frispark dømmes umiddelbart.
    Prosedyrefeil?

Nei, blir nok stående.

Mvh Gytkjær jr

Kommentar

• GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

Opprinnelig skrevet av knut
      Prosedyrefeil?

Nei, blir nok stående.

Mvh Gytkjær jr
      Helt klart grunnlag for omkamp, eventuelt sette resultat til 0-3.

Kommentar

• Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

Vi bør vel ha en god sak hva angår Bonkes kort utifra hva som står i fordelsparagrafen også:

Der spilleren som begår forseelsen skal ha rødt kort eller gult kort nummer to, skal fordel ikke benyttes. Frispark dømmes umiddelbart.
        Korrekt. Spillet pågikk i mange, mange trekk etterpå. Moen blåste når den samme mannen som lå nede plustelig var rask og fin igjen, og gikk inn i duell med en av våre - etter at Godset hadde mistet ballen og vi prøvde å spille oss opp igjen. Helt håpløst på alle måter. Har ikke sett reprisen av taklingen til Bonke, men fikk inntrykk av at dette kun var et forsøk på å nå ballen, og noe som ikke tilsvarer et kort nummer to. Problemet med Moen er at han varierer så kraftig i hvor han legger frisparklista at det er umulig å bli klokt på. Noen ganger lar han noen tvilsomme dueller gå, andre ganger er han altfor sensitiv. Ingen rød tråd. Med så mange kontroversielle avgjørelser denne sesongen seiler faktisk Moen opp som en av Norges dårligste dommere, og med en linje som er helt uforutsigbar for spillere å forholde seg til (for eksempel i straffesituasjonene i kampen Odd-RBK for litt siden, helt umulig å skjønne hvor lista hans er). Når han er så ukonsekvent som han er, så kan han ikke straffe spillere for å være det samme i 50/50-avgjørelser.

Kommentar

• Avon
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2011
          • 267

Kanskje han glemte at bonke hadde et gult fra før?

Kommentar

• Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

NFF kommer aldri, aldri, aldri til å stryke dette. Her kommer det garantert minimum 1 kamps karantene.
            Der må ikke glemme at NFF og deres ansatte i følge dem selv aldri gjør feil.

Kommentar

• GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              NFF kommer aldri, aldri, aldri til å stryke dette. Her kommer det garantert minimum 1 kamps karantene.
              Der må ikke glemme at NFF og deres ansatte i følge dem selv aldri gjør feil.
              Det er jo en feilbedømming. Vi må da ha en minst like god sak som Haugesund i Bodø, som fikk annulert et direkte rødt så vidt jeg husker.

Kommentar

• _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4397

Det er ikke ofte man kan skylde på dommeren etter et tap, men fy faen i dag kan man egentlig gjøre det. Har aldri sett værre. Det er lov å gjøre feil, og jeg kan godta en dommerblemme eller to i løpet av en kamp. De har forsåvidt en vanskelig jobb. Men dette var partisk dømming i 2x45. Spesielt 2.omgang var helt krise. Absolutt alt av 50/50 dueller gikk godsets favør. Han ga kun gule kort til oss, selvom godset skulle hatt flere de og. Helt vanvittig at det går an!
                ..................

Kommentar

• Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

Det er jo en feilbedømming. Vi må da ha en minst like god sak som Haugesund i Bodø, som fikk annulert et direkte rødt så vidt jeg husker.
                  Her kan man vel argumentere med at begge de gule var korrekt og at det "kun" var en feiltolkning av når kort skal gis. Kortet i Bodø var så vidt jeg husker helt feil.

Kommentar

• Gjest

Alta Nybergsund i 2010

- Men det er to kriterier som skal oppfylles her dersom man skal få omkamp. Det ene er at dommeren må ha begått et regelbrudd, og i tillegg så må selve feilen ha hatt direkte innvirkning på kampresultatet. Og det synes det som det kan ha hatt i denne saken, sier Pedersen.
                    Dette betyr vel at hvis Bonke hadde scoret etter fordelen til SG , hadde det blitt omkamp

Kommentar

• Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4658

Synes Runar oppsummerer kampen greit i intervjuet til LSK.no. Dommeren blåste på alt for mye skit, kampen var jevnspilt og vi sviktet i avgjørende øyeblikk foran kassa.

Også interessant å se på laget etter at Andersson og Kippe måtte ut. Kun Origi, Riise og Knudtzon over 25 år, gjennomsnittsalderen på 23,6 år. Synes egentlig vi klarte oss fint med tanke på mangelen på rutine.

Det røde kortet må klages på jf. poengtrekket de ga oss foran sesongen. Dreide seg kun om en ren formalitet også den gangen, men regelbrudd er regelbrudd.

Kommentar

• Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

Opprinnelig skrevet av daf
                        Alta Nybergsund i 2010

- Men det er to kriterier som skal oppfylles her dersom man skal få omkamp. Det ene er at dommeren må ha begått et regelbrudd, og i tillegg så må selve feilen ha hatt direkte innvirkning på kampresultatet. Og det synes det som det kan ha hatt i denne saken, sier Pedersen.
                        Hadde dommeren gjort riktig her, så hadde man fortsatt fått en mann utvist. Så direkte innvirkning kan man vel ikke si at det fikk. Vi hadde en spiller som vi ikke skulle hatt et par minutter lenger på banen det det vi skulle.

Talentløst av Moen og Moen bør kanskje få en ripe i lakken. Men flaut om vi får omkamp pga dette.

Kommentar

• _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4397

Her kan man vel argumentere med at begge de gule var korrekt og at det "kun" var en feiltolkning av når kort skal gis. Kortet i Bodø var så vidt jeg husker helt feil.
                          Vi kan jo argumentere med at regelbrudd er regelbrudd? Synes vi burde prøve!
                          ..................

Kommentar

• Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Vi kan jo argumentere med at regelbrudd er regelbrudd? Synes vi burde prøve!
                            Jeg mener det blir patetisk av oss. Begge de gule er vel innafor, så vi får ta det som menn.

Kommentar

• Gjest

Hadde dommeren gjort riktig her, så hadde man fortsatt fått en mann utvist. Så direkte innvirkning kan man vel ikke si at det fikk. Vi hadde en spiller som vi ikke skulle hatt et par minutter lenger på banen det det vi skulle.

Talentløst av Moen og Moen bør kanskje få en ripe i lakken. Men flaut om vi får omkamp pga dette.
                              jeg editerte litt på innlegget mitt da jeg leste begrunnelsen til runeP en gang til og så at det ikke er sammenlignbar situasjon.
                              MEN hadde godset eller vi scoret i perioden bonke var for lenge på banen, hadde jeg forlangt omkamp med hevet hode.
                              Det er Moen som er PROBLEMET og å synliggjøre dette er helt fair..

Kommentar

• _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4397

Omkamp blir for dumt. Men at karantenen skal oppheves synes jeg. Den andre situasjonen er jo ikke gult kort engang. Og Moen gjør feil ved å først dømme fordel, for så å dra opp korta etterpå. Regelbrudd av dommer.
                                ..................

Kommentar

• Uwes disippel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6039

Opprinnelig skrevet av daf
                                  jeg editerte litt på innlegget mitt da jeg leste begrunnelsen til runeP en gang til og så at det ikke er sammenlignbar situasjon.
                                  MEN hadde godset eller vi scoret i perioden bonke var for lenge på banen, hadde jeg forlangt omkamp med hevet hode.
                                  Det er Moen som er PROBLEMET og å synliggjøre dette er helt fair..
                                  Enig i at det er fair å synliggjøre problemet Moen. Men det er vel andre måter å gjøre det på, uten at jeg kjenner informasjonskanalene mellom klubb og forbund.

Kommentar

• andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

Synes ikke Bonkes andre er glassklart. Og da mener jeg det er på plass med en klage her for å få det strøket. Om Moen ikke gir i første instans kan han ikke gi det senere. Det er rett og slett regelbrudd av Moen når han gir gult kort etter å ha gitt fordel i situasjonen før. Det er en teknikalitet, men etter den dømminga vi fikk servert i dag, synes jeg ikke vi skal være beskjedne på klagefronten. Hadde Bonke faktisk stempla Abu der hadde jeg vært OK med kortet. Men når det er diskutabelt og Moen til og med roter det til med reglene han selv skal følge (som så mye annet), så er det bare og klage i vei. Om ikke annet for å se hvordan NFF argumenterer mot oss, og for å trenere prosessen så Bonke er tilgjengelig neste kamp. Om Johan ikke ser ut til å bli klar bør vi sende i vei en anke.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      Omkamp blir for dumt. Men at karantenen skal oppheves synes jeg. Den andre situasjonen er jo ikke gult kort engang. Og Moen gjør feil ved å først dømme fordel, for så å dra opp korta etterpå. Regelbrudd av dommer.
                                      Jeg synes også at det ene kortet er svært billig, men dommeren så situasjonen og dømte hva han mente var riktig. Altså, korrekt i følge NFF. Ja, Moen gjør en feil. Men feilen mener jeg er av den milde sorten.
                                      Men ja, feil er feil. Og om man ønsker å fremstå på samme nivå som Start når de klagde på Molde-kampen for en del år siden, så kjør på. Selv vil jeg se på det som dumhet.

Kommentar

• HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6099

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                        Synes egentlig vi klarte oss fint med tanke på mangelen på rutine.
                                        Den klart mest rutinerte spilleren på laget sin manglende rutine kosta oss fort kampen. Urutinert av Riise å stoppe opp ved 1-0.

Kommentar

• Gjest

Jeg synes også at det ene kortet er svært billig, men dommeren så situasjonen og dømte hva han mente var riktig. Altså, korrekt i følge NFF. Ja, Moen gjør en feil. Men feilen mener jeg er av den milde sorten.
                                          Men ja, feil er feil. Og om man ønsker å fremstå på samme nivå som Start når de klagde på Molde-kampen for en del år siden, så kjør på. Selv vil jeg se på det som dumhet.
                                          Isolert sett er dommerfeilen en bagatell, men ser man kampen som helhet og den åpenbare partiske hjemmedømmingen, da stinker Svein Oddvar som en kampfikser fra balkan..

Kommentar

Working...