Strømsgodset IF - Lillestrøm SK, søndag 31. mai 2015 klokken 15.30.

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ulfpulf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2505

    Opprinnelig skrevet av Ugla
    Det som irriterer meg mest er at jeg ikke klarer å se at det er kontakt i det heletatt i hendelsen BI får det 2. gule for.
    Det er kontakt, men det er en kollisjon eller et uhell, ikke noe frispark.
    Begge går etter ballen med ganske strake bein, Godset-spilleren treffer ballen med venstrebeinet, Bonke treffer ikke noe med sitt høyrebein. I det de passerer hverandre, treffer venstrekneet til Bonke venstrekneet som Godset-spilleren akkurat har satt ned. Sikkert vondt, men helt uforskyldt og ikke noe å dømme for.

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4380

      Opprinnelig skrevet av joacim
      Dømte ikke Moen et tvilsomt straffespark for Rævbk forrige runde? fittedommer!
      Jo. I tillegg viste han ut Helland for filming (sitt 2.gule) men lot en Stabæk spiller slippe unna med en nesten helt lik hendelse. Tippeligaens dårligste dommer! Prestasjon.
      ..................

      Kommentar

      • Superstefan
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 2180

        Forskjellen var at TV2 og media brydde seg plutslig da. Igår var de mest opptatt av å runke når den store Ødegård var på besøk.

        BEKKESTUA (VG) (Stabæk - Rosenborg 2-3) 90 minutter sett under ett er det liten tvil om at Rosenborg fortjente seieren på Nadderud. Men vi kommer ikke forbi at dommer Svein Oddvar Moen kom i unødvendig fokus - for ofte.

        Men vi kommer ikke forbi at dommer Svein Oddvar Moen kom i unødvendig fokus - for ofte.
        Fotograf Kreativ Kanaris

        KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

        Kommentar

        • BroganTrundler
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2014
          • 665

          Må heller ikke glemme den minneverdige kampen Moen dømte i Europa League for noen uker siden.

          Kommentar

          • Håkon Henriksen
            Administrator
            • Nov 2003
            • 6411

            Etter å ha sett kampen en gang til, er det liten tvil om at Moen hadde en dårlig dag på jobben.
            Det er mange situasjoner hvor han ikke gir kort til Godset. men 30 sekunder etterpå får vi for småting.
            Eneste som kan forsvares var kortet til Amundsen.

            Møkkamann
            Håkon Henriksen
            -
            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
            -
            ALT FOR FUGLA

            Kommentar

            • xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

              Opprinnelig skrevet av Kroktåa
              Gratulerer. En kamp uten skåring eller assist, der hele laget generelt er ræva, og Knudtzon er igjen hakkekyllingen. Amøbe!
              Takk for gratulasjoner.

              Om du ser innlegget mitt i sammenheng med det jeg svarte på så hadde du kanskje skjønt at innlegget på ingen måte var ment som kritikk mot Erling. Jeg kommenterte et innlegg der en eller annen hevdet at Erling hadde putta et par kasser om Johan ikke hadde måtte gå ut og jeg ville bare poengtere at det neppe var så enkelt. At du tolker dette som at Erling igjen er hakkekylling får dessverre ikke jeg gjort noe med. Ambøbe kan du forresten være selv..
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                Helt utrolig at Svein Oddvar Moen faktisk klarte å gjøre en regelfeil her. Helt tydelig preget av at en spiller fikk vondt i beinet slenger han opp et gult kort nummer to etter at han først har latt fordelen gå.

                Hadde vi vært enga, så hadde vi klagd for å få omkamp slik de gjorde med hockeylaget sitt. I dette tilfellet håper jeg klubben klager for å få det røde kortet opphevet, men tar et fortjent tap på strak arm. Det vif gjorde var rett og slett stusselig og jeg håper ikke vi senker oss ned på samme nivå selv om dommeren var ekstremt svak i både handlingsøyeblikket og resten av kampen.

                Kampen synes jeg var helt ok frem til scoringen og med det utgangspunktet man fikk med ny trener hos godset og skader underveis. Var litt "førstemålet vinner" med mange balltap begge veier og flere nestenmuligheter til begge lag som ble avverget. To store sjanser til å utligne hadde man også, selv om godset er det beste laget etter 1-0 scoringen og vinner fortjent til slutt.

                Kommentar

                • Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2937

                  Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                  Etter å ha sett kampen en gang til, er det liten tvil om at Moen hadde en dårlig dag på jobben.
                  Det er mange situasjoner hvor han ikke gir kort til Godset. men 30 sekunder etterpå får vi for småting.
                  Eneste som kan forsvares var kortet til Amundsen.

                  Møkkamann
                  Det første til Bonke var også helt greit.

                  Kommentar

                  • Yellow-not-jella
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2009
                    • 1606

                    Både Runar og vårt apparat, pluss sjølsagt de to av dommera som er nærmest situasjonen, er enige om at Bonke skal ha sitt andre gule. Sportsjournalistene der virker ikke uenige heller. Unødvendig brutalt eller no, var det det Moen sa?

                    Mulig det er regelbrudd å gi fordel der først, men det er sekundært. Uansett ljuger Bonke når han sier at han ikke var borti Abubabu. Hvis det er det han mener og sier.

                    Kan fort bli kjent som røde Innocent, han er knallhard jaggu. Overhodet ikke overrasket at dette skjedde.

                    Men hva ødelegger kampen for oss? 1 - 0 såklart. Vi står altfor høyt, uten nok press på ballfører. Da er det tilfeldighetene som rår.

                    Kommentar

                    • Yellow-not-jella
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2009
                      • 1606

                      Opprinnelig skrevet av Ugla
                      Det som irriterer meg mest er at jeg ikke klarer å se at det er kontakt i det heletatt i hendelsen BI får det 2. gule for.
                      Da må du gå til specksavers eller no ass. Det er lett å se. Og er beskrevet her. Venstre bein mot venstre kne, etter å ha kommet for seint inn.

                      Kommentar

                      • Superstefan
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 2180

                        Fotograf Kreativ Kanaris

                        KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                        Kommentar

                        • ulfpulf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2505

                          Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                          Både Runar og vårt apparat, pluss sjølsagt de to av dommera som er nærmest situasjonen, er enige om at Bonke skal ha sitt andre gule.
                          At Runar og vårt apparat er enige i at Bonke skal ha sitt andre gule er nytt for meg. Har du noen kilde til den påstanden?

                          Unødvendig brutalt eller no, var det det Moen sa?
                          Nei, han sa hensynsløs takling, og det er feil. Det er ikke noen takling, men som Bonke sier til RB, en 50/50-duell. Begge kaster seg fram for å rekke ballen.

                          Uansett ljuger Bonke når han sier at han ikke var borti Abubabu. Hvis det er det han mener og sier.
                          Han traff Abu, men det er ikke sikkert han kjente det. Han treffer med forsiden av kneskåla si i siden av kneet til Abu. Det er ganske stor forskjell på hvor vondt det gjør.

                          Jeg mener fortsatt at dette var en kollisjon av samme typen som når to går opp i hodeduell og den ene lander på beinet til den andre. Et uhell som gjør vondt, men som ikke er noens skyld.

                          Kommentar

                          • Canário
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1471

                            Torvik oppsummerer kampen godt i en kommentar i dagens papirutgave. Et utdrag om Moen: "LSK tapte ikke på grunn av dommeren. Men det er oppsiktsvekkende hvor svak og inkonsekvent Svein Oddvar Moen er om dagen. Bonke fikk gult kort for holdning, noe Godsets Abu ikke gjorde rett i forkant. Det gule Fofana fikk var knapt nok frispark, og ikke i nærheten av å hindre kontring som Moen som sier. Når kanarifansen sang FIFA-dommer var det intet kompliment. En kan heller ikke tro han får den pausen han åpenbart bør ha, slik han er dyrket i NFF".

                            I tillegg til en hårreisende frisparklinje, er det meget rart at kortstatistikken i går viser fem til oss og null til Godset. Har null kontroll lenger.

                            Kommentar

                            • Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

                              Opprinnelig skrevet av Canário
                              Torvik oppsummerer kampen godt i en kommentar i dagens papirutgave. Et utdrag om Moen: "LSK tapte ikke på grunn av dommeren. Men det er oppsiktsvekkende hvor svak og inkonsekvent Svein Oddvar Moen er om dagen. Bonke fikk gult kort for holdning, noe Godsets Abu ikke gjorde rett i forkant. Det gule Fofana fikk var knapt nok frispark, og ikke i nærheten av å hindre kontring som Moen som sier. Når kanarifansen sang FIFA-dommer var det intet kompliment. En kan heller ikke tro han får den pausen han åpenbart bør ha, slik han er dyrket i NFF".

                              I tillegg til en hårreisende frisparklinje, er det meget rart at kortstatistikken i går viser fem til oss og null til Godset. Har null kontroll lenger.
                              Forferdelig dømming. Kort og godt forferdelig. 5 kort til det ene, 0 til det andre i en kamp som er relativt jevn spillemessig og der ikke noe lag skiller seg særlig ut med røft spill. Det skal bare ikke gå an.

                              Men: I bakvendtland går allting an.
                              LSK Norges beste lag

                              Kommentar

                              • 307
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2007
                                • 358

                                Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                Da må du gå til specksavers eller no ass. Det er lett å se. Og er beskrevet her. Venstre bein mot venstre kne, etter å ha kommet for seint inn.
                                Man får vel ikke gult kort for sånt. Det han får for er en hensynsløs takling i følge Moen og da mener han nok at han stempler og det gjør har ikke. Han er ikke borti med foten. Mulig han er litt borti med kneet. Men ikke nok til å legge seg ned. Alle så at Abu filmet. Etter at ingen spiller ut ballen så kommer Lsk i angrep. Vips så var han helt fin igjen.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9453

                                  Massesuggesjon det her ass.

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    Massesuggesjon det her ass.
                                    Dømminga var grusom, men ikke derfor vi tapte kampen. Var på etterskudd i alt, flere som halvsov utpå der, da blir det mange klønete involveringer.

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2558

                                      Ny kamp på onsdag. Den er viktig. Bare å glemme denne drittkampen og se fremover!
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • e.d
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 688

                                        Helt totalt elendig dommer, noe av den verste dømminga jeg har sett. Han var ikke inkonsekvent for han dømte konsekvent mot fugla. Kan hende fugla hadde tapt med en annen dommer også, men da hadde dem ihvertfall hatt en reell sjanse,-noe dem ble fratatt muligheten til av han her.
                                        synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                        Kommentar

                                        • Frode D. Homb
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 982

                                          Nå må vi slutte å syte. Norske dommere holder et lavt nivå, det ser vi når de dømmer ute i Europa. Skandalene står jo i kø når norske dommere skal ut og spise kirsebær med de store. Vi blir ikke sure, vi! Vi skal slå Strømmen, vi!

                                          Kommentar

                                          Working...