Runar må gå!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BroganTrundler
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2014
    • 665

Ikke at dette er helt i trådnavnet sin ånd, men dette virker som det har blitt negativitetstråden så tar det her likevel. I dag var bare tredje gangen vi holdt nullen i årets Tippeliga. De to andre gangene har det vært hjemme mot Glimt og borte mot Sandefjord.

Kommentar

• Trooond
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2015
      • 1039

Holdt nullen kun p.g.a Origi, og at Tromsø var totalt elendige.

Ja, er negativt, for dette var dårlig.
      Men like skremmende er det at det og virker som det er totalt mangel på pedagogisk innsikt, og det da medfører at det ikke blir bygget opp selvtillit og lagfølelse.
      Innsats og form bør belønnes, hva har man ellers å forholde seg til, når man ikke får god forklaring på hvorfor man plutselig er ute igjen etter gode kamper og treninger?

Kommentar

• Martin Olsen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Jan 2007
        • 186

Lurer på når Trooond våkner om morgenen å ser Sola skinne fra Knallblå himmel, så er nok det første han sier F... det regner ikke ute. Ta deg en tur på Ullevaal da vettu så slipper du å ha så mye negative tanker i hodet.

Kommentar

• Trooond
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2015
          • 1039

Som sagt, var sikker på 3 poeng i dag, men litt skremt av måten det skjer, og signalene som gis videre til spillerene.

Har ikke vært redd nedrykk heller. Men håper snart Runar starter å bygge et lag som ønsker å spille for sportsklubben også om 2 år

Kommentar

• Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2565

Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
            Ta deg en tur på Ullevaal da vettu så slipper du å ha så mye negative tanker i hodet.
            Jeg tror ikke han trives veldig godt på Ullevål. Dere det ingen her inne som gjør.
            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• 10theri
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2010
              • 438

Opprinnelig skrevet av Trooond
              Men håper snart Runar starter å bygge et lag som ønsker å spille for sportsklubben også om 2 år
              Kan du utdype på hvilken måte Runar ikke gjør det? Riktig nok har vi p.d.d. kun 4 spillere på kontrakt i 2017 (hvor av 1 ikke kommer til klubben før i januar), men er vel ingen som har gitt uttrykk for at de ønsker seg vekk? Med unntak av alle de hundre ryktene rundt Ringstad og Andersson.
              Heia Lillestrøm......

Kommentar

• HolterKanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 1603

Opprinnelig skrevet av 10theri
                Kan du utdype på hvilken måte Runar ikke gjør det? Riktig nok har vi p.d.d. kun 4 spillere på kontrakt i 2017 (hvor av 1 ikke kommer til klubben før i januar), men er vel ingen som har gitt uttrykk for at de ønsker seg vekk? Med unntak av alle de hundre ryktene rundt Ringstad og Andersson.
                Vi har også bare 14 spillere på kontrakt neste sesong. Man bygger ikke lag på det...
                ***Større baller enn vett***

Kommentar

• 10theri
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2010
                  • 438

Men så vidt jeg vet, så er det ikke Runar som tar seg av kontrakter og spillerlogistikk? Han må arbeide med de som er i klubben, og så fremt ingen har gitt tydelige uttrykk for at de vil vekk så kan han jo umulig gjøre noe annet enn han alt gjør i dag.
                  Heia Lillestrøm......

Kommentar

• andee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 1191

Opprinnelig skrevet av Børge
                    Jeg hadde faktisk trodd det var en takhøyde for diskusjon her inne hvor man ikke ble avfeid med det jeg tar som rent personangrep som alla dette:

andee: "Og så syns jeg det er leit du som Lillestrøm-supporter er frustrert nok til å komme rekende med grisedopa vif, av alle klubber, for å trekke ned egen trener og klubb".

Børge igjen: Det er både overraskende og skuffende at du tyr til slike metoder. Du har mange gode argumenter for ditt syn (velbegrunnet - betyr ikke at jeg er enig i alt) og er veldig flink til å skrive for deg, så hvorfor ikke bare ta saken i stede for å legge inn slike stikk og personangrep?
                    Det var ikke ment at det skulle bli et personangrep, så det vil jeg beklage. Jeg mente jeg hadde et poeng, en sak, men det kom i beste fall fram på en klønete og dust måte med antydning til utestemme. Ga deg tommel opp for et generelt velbegrunnet innlegg hvor jeg er enig i mye. Med min unnskyldning håper jeg det også kan følge en forklaring, og det som var min «situasjon», eller opplevelse, på torsdag, vil jeg forklare som følger:

Jeg begynte med: «Syns det er synd at vi i det hele tatt har en tråd ved navn Rúnar må gå, all den tid han gjør det greit med det minste lønns- og overgangsbudsjettet en trener i sportsklubben har hatt i moderne tid».

Ikke mulig å misforstå hva jeg mener her, tror jeg, om man leser hele innlegget. Rúnar har ikke hatt noen overgangspenger, ingen SOF eller ingen topplønninger – noe som er nærmest unikt, eller kanskje helt unikt, i TL 2015.

Da følger GIF (blant annet) opp med: «og hvis nærmest alle andre lag i ligaen ikke hadde måtte gå igjennom samme hestekur som det LSK gjør».

Her oppfatter jeg at han mener 2015-situasjonen til nærmest alle de andre klubbene er rimelig lik Fuglas, i og med at han siterer mitt innlegg, i en tråd opprettet og boostet av de som mener at Rúnar må gå.

Dette finner jeg merkelig, og jeg spør derfor om hvilke klubber han da mener (bør vel da minimum ramse opp 7-8 klubber i tilsvarende situasjon, spør du meg). Du kommer ham i forkjøpet og lister opp fire klubber du har inntrykk av at er, eller har vært, i tilsvarende hardt vær. Du resonnerer selv, etter mitt svar igjen, at det kanskje var litt upresist formulert av deg, og at det sannsynligvis bare er Start, som er, 2015 style, i tilsvarende situasjon som Fugla. Etter at ditt «retursvar» er på banen, er vi egentlig helt enige, men jeg burde selvfølgelig etterspurt svaret ditt med en annen tone, med den stilen vi alle skulle ønske det var på forumet.

For den generelle diskusjonen rundt RK vil jeg nevne at ganske nøyaktig 1/3 av forumet tippet Fugla (2015 tabellpollen) lavere på tabellen enn det vi ligger per nå (åjada, innestemme nå, med én kamp mer enn våre argeste konkurrenter, helt riktig, men med likt antall som Sandefjord og Tromsø).
                    Nå har vi fem kamper på rad uten Fofana (+den han har tidligere for gule, irrelevant her), og de samme fem på rad har jo i tillegg vært uten Johan, samt at vi har savna Johan i fire andre matcher tidligere i år. RBK uten Mike Jensen og Helland i fem matcher på rad, hadde sannsynligvis også prega den gjengen resultat- og spillemessig, uten sammenligning for øvrig. Fjern også fjorårets poengkonge for vår del fra alt detta, og jeg tror vi resultatmessig ligger omtrent der vi bør, korrigert for de 3-4 poenga uglid og dommera alltid snapper fra oss, minuspoenget NFF aldri skulle tatt samt det forsmedelige tapet for det grå kjøpesenteret i køppen.

Mitt lille hjertesukk er først og fremst at TB/Rúnar i større grad skal sprudle litt, by på seg sjøl (klubben/spillerne) og generelt ha trua. Ikke kjepphøye, men stødige, åpne, med f.eks. en lokal, ung profil. Ta «Gamst på lån til LSK-saken», hvor Bjarmann svarer:

– For det første kommenterer vi ikke spillerlogistikk. For det andre har vi brukt opp de ressursene vi har å bruke på nye spillere i dette overgangsvinduet, sier Lillestrøms sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

Kan være at han svarte litt stiligere og mer åpent enn som så, men jeg skulle ønske det kom på trykk noe à la: "Vi tar det som en kompliment at RBK kikker vår vei når de trenger hjelp, men vi har heldigvis unge, spennende spillere på kantplass, slik at det ville være dumt av oss å bruke penger vi ikke har på noe vi ikke trenger". Jeg tror Stokstad kunne trykket noe i den gata.

For jeg er helt sikker på at hvordan Sport er og hva de sier, kan bety 2-300 i snitt fra eller til, pluss i beste fall kanskje også noen poeng fra eller til. Jeg tror også at adm/media kunne flytta 2-300 tilskuere med rett fokus/noen mindre prosjekter til hver hjemmekamp og aktiv bruk av eksterne gratisressurser, og det samme kunne kanskje et aktivt, synlig styre bidratt med, og da hadde klubben i mitt hjerte vært omtrent der jeg kunne drømme om på nåværende tidspunkt.

Istedenfor å snakke om penger vi ikke har, må vi bruke all vår rampelystid til snakke mer folk til kampene slik at vi kan hente 1 spiller til i neste vindu, eller kanskje ansette en speider, eller en medieperson på heltid slik at vi virkelig kan by på oss sjøl og invitere Romerike på match. Under intervjuene på TV 2's sending nå på fredag var Erling, Rúnar, Martin og Origi i kjempeform, godt hjulpet faktisk av en Davy i humør, og da svinger det litt av klubben. Fortsett sånn!

#VIERLSK - Við treystum Rúnar
                    Last edited by andee; 23.08.2015, 10:06.
                    TS05 - Felt C

Kommentar

• Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2565

Opprinnelig skrevet av andee
                      *masse gode argumenter*
                      Du skal få ordentlig svar, men det kommer senere i dag.
                      Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Trooond
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2015
                        • 1039

Opprinnelig skrevet av 10theri
                        Det er mye å si om dette.
                        Bjørn Helge har gått. Fofana har gått, Pelle har gått.
                        Mulig de hadde gått uansett, men var det en kjempetrener i klubben så er ikke det sikkert andre enn Fofana hadde gått.

Mye som burde vært lært nå, men syntes ikke siste laguttak var særlig betryggende med tanke på tidligere feil og lagbygging

Nå liker jeg ikke å legge ut innlegg under denne tråden. Dette er noe jeg håper Runar lærer seg, og lærer fort !

Da har jeg valgt å moderert eget innlegg. Ikke veldig viktig for meg, at det ligger her, så tar vekk essensen, så ikke det skaper sånn oppstandelse for enkelte som tror alt går på skinner.
                        Last edited by Trooond; 23.08.2015, 12:55. Begrunnelse: Ønsker ikke utdype mer

Kommentar

• Kroktåa
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2015
                          • 2969

Normalt vil det så på innsats og god form. At spillere viser seg frem på 2dre laget og på trening, og da får spille.
                          De andre i støtteapperatet ser for seg at det er på den måten, og er med å gi råd videre, men dette tar ikke Runar hensyn til. Han hører ikke på sine hjelpetrenere og de rundt, er det jeg får høre.
                          Spillere har og begynt åå snakke om dette. De som er inne i varmen, trenger ikke yte full innsats på trening eller i 2dre. De er med, mens noen av de andre kan spille en kjempekamp, og omtrent være banens beste, men får ikke spille neste kamp, uten at det kommer noen god forklaring på det.
                          Du skal ha ekstremt gode kilder på dette, og være ekstremt sikker i din sak, når du skriver dette. For dette er svært alvorlig. Det svært alvorlig for klubben om det stemmer, og det er svært alvorlig for deg og KFL om det ikke stemmer.

Så da er spørsmålet: Har du ekstremt gode kilder, og er du ekstremt sikker i din sak?

Kommentar

• Stray Cat
                            Moderator
                            • Aug 2008
                            • 5918

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                            Du skal ha ekstremt gode kilder på dette, og være ekstremt sikker i din sak, når du skriver dette. For dette er svært alvorlig. Det svært alvorlig for klubben om det stemmer, og det er svært alvorlig for deg og KFL om det ikke stemmer.
                            Hva er det som skal stemme eller ikke stemme her, Kroktåa, og hvordan er det alvorlig for KFL, mener du?
                            Det jeg oppfatter er at Trooond refererer det han har hørt fra spillerne, ikke en erklæring om fakta.

Når det er sagt, er det alltid en konkurranse mellom spillere på andrelaget og man bør kanskje være forsiktig med å ta frustrasjonsuttalelser for god fisk og servere dem videre til allmenn fortolkning.
                            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2969

Du ser hva jeg har i sitatboksen, ikke sant? "Trooond" refererer til noe han "har hørt" (formodentlig "av noen"), og det er at Runar Kristinsson

1. ikke tar hensyn til råd fra støtteapparatet
                              2. ikke hører på hjelpetrenerne "og de rundt"
                              3. at spillerne "har begynt å snakke om dette"
                              4. at det ikke kommer noen forklaring på påståtte uforståelige disposisjoner
                              EDIT: 5. at spillerne klager på for lav intensitet på treningene

Dette er faktisk svært alvorlige anklager mot Runar Kristinsson. Jeg aner ikke om de stemmer. Om de stemmer, er det en så alvorlig tjenesteforsømmelse av Kristinsson at det må i det minste en kraftig oppvask til, og endring av kursen i forhold til hvordan han håndterer spillergruppa. OG de må skje endringer, umiddelbart.

Om det ikke stemmer, er det svært alvorlig at en av forumbrukerne og angivelige lillestrømtilhengerne skaper, formidler og/eller videreformidler denne typen rykter. Det er alvorlig for klubben, fordi det skaper et inntrykk utenfra som ikke stemmer, og forgifter miljøet. Det er alvorlig for KFL, fordi man – om det ikke stemmer – har anonyme stemmer som aktivt forgifter miljøet og undergraver klubbens forhold til sine tilhengere. Hvorfor det i så fall er alvorlig for brukeren selv, vil jeg helst ikke karakterisere. Det kan bli stygt.

Dette ryktet må tas tak i med en gang, før det vokser til et monster. Derfor retter jeg spørsmålet direkte til denne "Trooond" en gang til, og ber ham i tillegg om å sannsynliggjøre at det i så fall stemmer:

Har du ekstremt gode kilder, og er du ekstremt sikker i din sak?
                              Last edited by Kroktåa; 23.08.2015, 12:02.

Kommentar

• Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2969

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                Det jeg oppfatter er at Trooond refererer det han har hørt fra spillerne, ikke en erklæring om fakta.
                                Er ikke du moderator? Hvordan kan du akseptere denne typen påstander og ryktespredning uten grundig dokumentasjon på at det er tilfelle? Dette er noe helt annet enn å videreformidle et rykte om at spiller X er sett i samtale med representant for kybb Y, eller at Spiller Z gjerne vil vekk fra klubb W og kan være på vei til oss. Den typen rykte som denne "Trooond" her formidler, går rett i akillesen på klubben. For hans del, bør det faktisk stemme. Og da må det skje noe dramatisk på ledelsesnivå i klubben. Om det ikke stemmer, bør denne "Trooond" tuppes på hue og ræva ut av KFL.

EDIT: Eller i det minste trekke tilbake påstandene, og få en kraftig advarsel.

Kommentar

• andee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 1191

Er det flere som synes det er slitsomt å måtte forsvare, på eget forum, hvorfor man holder med LSK, eller hvorfor man har trua eller synes klubben er på rett vei, eller gjør noe bra?

Hvorfor Kolstad og Ofkir skal skrive nye kontrakter? Er du seriøs? Og Krogstad? Osvold har vel fått det som han ville, fordi han ville spille fast på høyest mulig nivå, og siden han har vært bak i køen så har han ønsket seg på utlån noe klubben har innfridd? Enig i at Brændsrød kanskje burde fått et par lengre innhopp, men generelt setter jeg store spørsmålstegn ved innlegget ditt, og håper dessverre at du tar eller har hørt feil. Lundemo fikk vel en forbedret kontrakt da han ikke gikk til Sverige.

Den beste argumentasjonen bør alltid komme fra de kritiske røstene, mener nå jeg, og nå begynner det å bli lavt nivå her inne. Skremmende med tomler og takker på "he said she said-innlegg", og på negative innlegg som ikke henger på greip.
                                  TS05 - Felt C

Kommentar

• Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2969

Jeg har erfaring som moderator fra et par andre, seriøse diskusjonsfora. Måten vi har håndtert denne typen informasjoner på, er at den som kommer med informasjonen, underretter moderator om hvem som er kilden. Så går sjekker moderator for påstandene og går eventuelt god for dem. Da er påstanden dokumentert, uten at kilden er blåst.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Moderatormelding:
                                      I denne tråden er temaet Runar. Bruk rapporter-knappen hvis dere mener innlegg er i strid med forumreglene. Og tål andres meninger, her er vi fugla-supportere alle mann.

Kommentar

• Trooond
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2015
                                        • 1039

Jeg har det jeg sier fra flere hold, ønsker ikke å utdype det, så la oss holde oss til å si det er rykter, og rykter kan skrives på et forum om man skal ha en debatt..
                                        Men mye av det jeg skriver er veldig naturlige menneskelige reaksjoner, ut fra det de fleste kan se, om de ønsker.

Jeg håper Runar lærer seg dette som sagt, men ett sted vil være å høre på de rundt?
                                        Var det ikke en som hadde overhørt at en spiller som var lengst unna plass på laget , uttalt av Bjarmann, etterpå fikk plass på benk?
                                        Last edited by Trooond; 23.08.2015, 12:56.

Kommentar

• Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2969

Jeg har det jeg sier fra flere hold, ønsker ikke å utdype det, så la oss holde oss til å si det er rykter, og rykter kan skrives på et forum om man skal ha en debatt..
                                          Men mye av det jeg skriver er veldig naturlige menneskelige reaksjoner, ut fra det de fleste kan se, om de ønsker.

Jeg håper Runar lærer seg dette som sagt, men ett sted vil være å høre på de rundt?
                                          Var det ikke en som hadde overhørt at en spiller som var lengst unna plass på laget , uttalt av Bjarmann, etterpå fikk plass på benk?

Du skal være veldig forsiktig med å formidle slike giftige rykter på et åpent forum. Det er greit å argumentere for at man mener at "Runar må gå", slik Børge gjør (sjøl om jeg er dundrende uenig), men denne typen rykter, som viser til "noe jeg har hørt av noen som kanskje har sagt noe" som ikke lar seg verifisere, og som bare er skadelige for klubben, har jeg ingen ting til overs for, for å si det forsiktig. Nå fikk jeg nettopp et straffepoeng av en feig moderator som lar slik ryktespredning gå upåaktet hen, så jeg skal ikke karakterisere ditt bidrag til denne debatten noe videre. Dermed takker jeg for meg i denne skammelige tråden.

Forza Fugla.

Kommentar

Working...