Runar må gå!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Langballa
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2014
    • 331

krangling i hver eneste tråd nå-.-

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Moderatormelding:
      Tilbake til trådtemaet, bør Runar fortsette som trener eller gå? Og: vi ikke bare godtar, men ønsker, debatt og ulike meninger på forumet. Dropp derfor negative karakteristikker av andre brukere, hold dere til saken.

Kommentar

• Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2565

Fortsatt meget aktuell tråd. Skulle likt å vist hva han brukte pausa på 2-0 ledelsen. Sa han noe som helst?

Å gå fra Sportsklubbens beste trener siden Uwe til Runar Kristinsson er tidenes nedtur. Det snakkes om at stallen er så dårlig - det er reinspikka tull. Man ser i dag at den holder mål i en omgang, men lederegenskapene som utvises på benken hører ikke noe sted hjemme i LSK. Hvor er fandenivoldskheten? Hvor er lysten til å vinne? Råskapen og "vi skal gi alt - det garanterer vi"?

Nå må denne elendigheten ta slutt. Ledelsen må ta grep.

Edit: jeg vil minne om denne:

"Det er noe på gang som jeg kjenner igjen. Det jeg har sett hittil overbeviser meg. Guts, vilje og råskap. Dette gjør meg stolt. Åråsen er ikke en plass for middelmådighet. Vi skal eie Åråsen. Jeg kan ikke love at det blir lett, eller at det blir festfotball hver gang...

MEN JEG KAN LOVE AT VI SKAL GI ALT:"

- Runar Kristinsson
        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• CFC1976
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2015
          • 341

Opprinnelig skrevet av Børge
          Fortsatt meget aktuell tråd. Skulle likt å vist hva han brukte pausa på 2-0 ledelsen. Sa han noe som helst?

Å gå fra Sportsklubbens beste trener siden Uwe til Runar Kristinsson er tidenes nedtur. Det snakkes om at stallen er så dårlig - det er reinspikka tull. Man ser i dag at den holder mål i en omgang, men lederegenskapene som utvises på benken hører ikke noe sted hjemme i LSK. Hvor er fandenivoldskheten? Hvor er lysten til å vinne? Råskapen og "vi skal gi alt - det garanterer vi"?

Ledelsen har ikke råd til å ta grep.

Sidemannen tar mest sannsynlig LSK2 ned i 3 div.
          RK gjør ingen grep underveis i en kamp.

Hvem stiller med 2mil for å kvitte oss med disse?
          Skjer ikke.

Men jeg hadde gjerne deltatt og har sagt mitt på den sportslige evalueringen som skjer på slutten av sesongen.

Kommentar

• MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3576

http://www.lsk.no/latest-news/articl...gi-alt-garanti
            Er et noen her inne som husker hvor mange poeng vi tapte på slutten av kampene våre under Uwe? Det var relativt mange her inne som forbannet seg over at vi mistet poeng de siste 5 min. av kampene den gang også. Uwe som fersk trener gjorde mange feil han og, men siden han har lært og blitt bedre så virker alt å være glemt.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Xavi
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 1275

http://www.lsk.no/latest-news/articl...gi-alt-garanti
              Jeg skjønner dog at jeg er en av få som er av denne oppfattelsen. De fleste ønsker tydeligvis at han skal fortsette. Man skal sette seg på sete sitt eller stå på plassen sin på Åråsen og være glad, positiv, lojal til hva LSK gjør uansett og støttende. Da blir alt så flott og plassen i tippeligaen redder seg selv.

Sorry - jeg er ikke helt der, men nå skal dere få være i fred med å snakke opp prestasjonene fra årets sesong.
              Hva skjedde? Du klarte ikke holde deg unna?
              Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
              Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2565

Opprinnelig skrevet av Xavi
                Hva skjedde? Du klarte ikke holde deg unna?
                Jeg synes da jeg holdt kjeft ganske så lenge.
                Sint og tverr på felt N

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7155

Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Uwe som fersk trener gjorde mange feil han og, men siden han har lært og blitt bedre så virker alt å være glemt.
                  Jeg er veldig glad i Uwe, men trenerkarrieren hans bærer vel fremdeles preg av å være nesten og på håret unna det helt store, både i Viking, Brentford og Wigan, slik det var hos oss.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Frode D. Homb
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 982

Runar kan snart gå på vannet til Island. Jeg fikk ny tro på Runar i går. In Runar we trust.

Kommentar

• jerven
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2007
                      • 272

Opprinnelig skrevet av trigz
                      Jeg er veldig glad i Uwe, men trenerkarrieren hans bærer vel fremdeles preg av å være nesten og på håret unna det helt store, både i Viking, Brentford og Wigan, slik det var hos oss.
                      Jeg var stor fan av Uwe, men det er spesielt at ettermælet hans her på forumet hans har blitt så bra når man tenker tilbake til diskusjonen som gikk mens han var trener. Spesielt det at han hadde en skeiv midtbane med Bjørn Helge som klassisk kantspiller på høyre, mens spillere som Kiko og Wehrman ble plassert på venstresiden. Husker også Jan Åge Fjørtoft ga et stikk til Uwe i sitt trenervikariat og nevnte den frustrasjonen. Fjørtoft brukte Påsan og Martin Husar på venstrekanten i Royal League til stor begeistring hos fansen som hadde etterlyst dette i hele Uwes trenertid.

Kommentar

• Frode D. Homb
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 982

Jeg husker også at fansen hele tiden klaga over at vi tapte kampene siste kvarteret. De fleste glemmer de negative sidene til en trener mange år etterpå. Dog med unntak av Pellerud som vel var en uheldig match med LSK.

Kommentar

• CFC1976
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2015
                          • 341

Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                          Runar kan snart gå på vannet til Island. Jeg fikk ny tro på Runar i går. In Runar we trust.
                          Runar den spiller stolte jeg på.
                          Runar som trener..... hmm.

Runar hadde tatt noen grep om han spilte mot Stabæk som spiller, venter det samme av han som trener.

Kommentar

• Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3501

Har lest meg litt igjennom trådene ift kampen mot Stabæk og Runar sin rolle de siste dagene.
                            Der jeg har vært kritisk til mange av kampene våre, og også prestasjonene i kamper der vi faktisk har vunnet eller tatt poeng, så synes jeg kampen mot Stabæk isolert sett var nesten perfekt fra start til slutt. Her får vi ikke det vi fortjener i det hele tatt, og jeg synes synd på Runar som er under enormt press og ser denne seieren glippe i sluttminuttene.

Vi går ut helt strålende og viser at spillerstallen er mer enn god nok til å hevde seg mot de beste lagene i Tippeligaen.
                            Høyt press, direkte i spillestilen med få, men gode kombinasjoner der vi klarer å involvere våre gode offensive spillere i mellomrommet før pasningen i bakrom kommer. Ikke minst har vi mange bevegelser rundt ballfører og tror på at vi faktisk er bedre enn Stabæk. Viktigst av alt, men noe som har vært et stort savn i de aller fleste kampene under Runar K er at vi var samlet i alt vi gjorde. Høyt press = korte avstander i mellom lagdelene. Forsvaret sto opp og Stabæk fikk aldri involver sine glimrende offensive spillere.

Det gir god uttelling og vi tar veldig fortjent ledelsen både 1-0 og 2-0. Så synes jeg vi går litt tilbake til gamle synder helt mot slutten av omgangen, der vi blir litt mer passive, som sikkert er naturlig ift at det høye presset er krevende, men vi behandler også ballen dårlig når vi vinner den ved å spille på førstebevegelser hele tiden istedenfor å involvere kombinasjonsspillere i mellomrom som tidligere i kampen. Ikke minst begynner vi igjen å presse litt en og en igjen også som gjør at Stabæk klarer å spille seg greit forbi de første pressleddene. Andre omgang starter som den første avsluttet og når Diomande scorer er jeg redd løpet er kjørt.

Men, da klarer vi faktisk å gjøre akkurat det jeg hadde håpet på tidligere. Vi ligger lavt, men samlet lavt. Vi tar noen overganger, men de tar vi 100% og skaper noen sjanser på det og vi evner å holde på ballen i perioder for å ta av presset. Det er absolutt ingenting som tyder på at Stabæk skal utligne og vinne denne kampen. At de faktisk gjør dette er en mental greie der de får et tilfeldig utligningsmål før de nærmest vinner kampen på den mentale fordelen de har ift et LSK lag som er vant til å tape kamper. I mine øyner er dette en tro kopi av vårt hjemmeoppgjør mot Brann i fjor, der vi gjør det motsatte mot et skjørt Brann lag.

Totalt sett mener jeg at med unntak av de siste ti i første omgang og de første ti i andre omgang, så er vi det suverent beste laget i denne kampen og gjør det meste riktig. Vi taper de avgjørende duellene mot slutten av kampen i egen boks, men akkurat det kan Runar neppe lastes noe for. Inngangen til kampen og måten vi forvaltet 2-1 ledelsen på i denne kampen var upåklagelig i mine øyne.

Når det er sagt, så gjør denne kampen alene lite for å endre mitt syn på Runar K som en god løsning for LSK på sikt. I akkurat denne kampen synes jeg vi var veldig gode, og beviser hva jeg har sagt tidligere også ift at spillermaterialet ikke er problemet til LSK.

Gjenskaper vi dette mot Tromsø, så vinner vi enkelt. Problemet til Runar er bare at jeg har til gode å se en rød tråd fra en kamp til en annen denne sesongen, og derfor er jeg redd vi vil se et helt annet lag på fredag.

Kommentar

• MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3576

Nå jobbet jeg under Stabæk-kampen så jeg har ikke fått se scoringene derifra, men jeg synes de fleste scoringene vi har fått imot kommer som resultat av personlige feil, og ikke nødvendigvis at vi blir utspilt:

Bart City:
                              1-0 Helland; Lundemo kommer på litt for stor avstand, lar han gå innover og lade storslegga. Origi er dekket, men likevel skudd fra langt hold.
                              2-0 Bjørdal: Corner hvor det ser ut til at Ringstad mister markeringen og Origi blir på streken.
                              3-0 Bjørdal: Corner hvor han får stå alene og banke inn returen. Noe tilfeldigheter som gjør at ballen lander akkurat der dog.
                              4-0 Søderlund: Straffe. Kan diskuteres hvorvidt Svendsen blir felt eller om han dytter Lundemo vekk i situasjonen.
                              5-0 Søderlund: Straffe. Kind Mikalsen i duell med en bart.

Sandefjord:
                              3-1 Selvmål: Amundsen i duell med Grorud.
                              3-2 Kirkevold: Kolstad med et halvhjertet returløp, og Bonke er på etterskudd hele veien.

Søpla:
                              1-0: Straffe. Knutzon med håpløst taklingsforsøk.
                              2-0: Selvmål: Amundsen setter et innlegg i eget nett.

Godset:
                              0-1 Kastrati: Kippe header ballen rett i beina på Kastrati i et forsøk på å klarere.
                              1-2 Wikheim: Kind Mikalsen ute av posisjon før Godset har tre spillere alene med keeper på returen.

Kan sikkert gå flere kamper tilbake, men generelt sett kommer mange av målene som resultat av personlige feil, og ikke at motstanderene våre spiller oss ut. Jeg sliter med å se hva Runar kan gjøre for å luke vekk personlige feil som fører til mange av disse scoringene imot.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Rune
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2008
                                • 1229

Nå jobbet jeg under Stabæk-kampen så jeg har ikke fått se scoringene derifra, men jeg synes de fleste scoringene vi har fått imot kommer som resultat av personlige feil, og ikke nødvendigvis at vi blir utspilt:

Bart City:
                                1-0 Helland; Lundemo kommer på litt for stor avstand, lar han gå innover og lade storslegga. Origi er dekket, men likevel skudd fra langt hold.
                                2-0 Bjørdal: Corner hvor det ser ut til at Ringstad mister markeringen og Origi blir på streken.
                                3-0 Bjørdal: Corner hvor han får stå alene og banke inn returen. Noe tilfeldigheter som gjør at ballen lander akkurat der dog.
                                4-0 Søderlund: Straffe. Kan diskuteres hvorvidt Svendsen blir felt eller om han dytter Lundemo vekk i situasjonen.
                                5-0 Søderlund: Straffe. Kind Mikalsen i duell med en bart.

Sandefjord:
                                3-1 Selvmål: Amundsen i duell med Grorud.
                                3-2 Kirkevold: Kolstad med et halvhjertet returløp, og Bonke er på etterskudd hele veien.

Søpla:
                                1-0: Straffe. Knutzon med håpløst taklingsforsøk.
                                2-0: Selvmål: Amundsen setter et innlegg i eget nett.

Godset:
                                0-1 Kastrati: Kippe header ballen rett i beina på Kastrati i et forsøk på å klarere.
                                1-2 Wikheim: Kind Mikalsen ute av posisjon før Godset har tre spillere alene med keeper på returen.

Kan sikkert gå flere kamper tilbake, men generelt sett kommer mange av målene som resultat av personlige feil, og ikke at motstanderene våre spiller oss ut. Jeg sliter med å se hva Runar kan gjøre for å luke vekk personlige feil som fører til mange av disse scoringene imot.
                                Det handler jo om å være konsentrert hele veien. Her kan Runar påvirke, men han er ikke den første LSK-treneren som sliter med at spillerne ikke greier å holde konsentrasjonen i 95 minutter.
                                "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

Jeg kopier bare på den nederste delen av innlegget ditt, men dette blir jo for enkelt. Alle mål i mot skyldes jo tildels dårlig forsvarsspill eller keeperspill, på samme måte som de fleste mål skyldes gode individuelle prestasjoner. Det ene utelukker ikke det andre. At vi slipper inn drittmål er også Runars oppgave å sørge for at ikke skjer, det nytter ikke å skylde på personlige feil, for det er trenerens oppgave å stille med 11 mann som er skjerpet og klare. I tillegg oppstår gjerne personlige feil som et resultat av dårlig forsvarsspill i forkant, for eksempel ved begge selvmålene til Amundsen. Svært få av våre mål i mot har skyltes grove personlige feil, men ved passivt og ukonsentrert forsvarsspill.
                                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2971

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                    Det er jo dessverre sant. Vi har knapt vunnet en kamp den siste tiden. Vi hadde griseflaks som sto løpet ut mot Sandefjord. Selv med den seieren er vi nest sist på formtabellen. Kun Start er dårligere.

Du har en annen oppfatning av det Runar holder på med, og det er helt greit. Det blir derimot for dumt å beskylde andre for å fare med pisspreik når de påpeker åpenbare fakta.

Edit: merkelig tråd å føre denne diskusjonen i, men la gå.
                                    Jeg tar denne ut fra tråden "Morsomme ting som får meg til å le".

Påstanden jeg betegner som pisspreik, var "Pr. nå er vi det dårligste laget på nedre halvdel av tabellen..vi vinner ikke kamper med Runar.." (Stan)

Er det fakta? Vel.
                                    1. Vi har vunnet 6 av 20 kamper hittil.
                                    - "Vi vinner ikke kamper med Runar" er dermed tilbakevist
                                    2. a) Fem lag har færre seire enn oss.
                                    2. b) Fire lag har tatt færre poeng enn oss de tre siste kampene
                                    2. c) Tre lag har tatt færre poeng enn oss de siste fem kampene
                                    2. d) Tre lag har tatt færre poeng enn oss de siste ti kampene
                                    - "Pr. nå er vi det dårligste laget på nedre halvdel av tabellen" er dermed tilbakevist

Dette er sjølsagt ikke bra nok, sett under ett. Men det får være måte på svartmaling. Eller reirskiting og brønnpissing, som dere ikke liker at jeg kaller det.

Vi er nå gjennom fem kamper, der fire har vært mot nr. 1, 2, 4 og 6 på tabellen. Alle betegnet som "formlag". Vi var sjanseløse mot landets pd desidert beste lag og mot et revitalisert Godset, Men hadde god kontroll på Søpla, som flakset inn to mål på grove personlige feil. Og Stabæk? Om vi hadde "griseflaks" som vant mot Sandefjord, hva kaller du da det Stabæk hadde mot oss? Ultradødsgriseflaks? Til og med Totti har i sin analyse påpekt at vi var ganske mye bedre enn landets udiskutabelt nest beste lag kampen sett under ett. Men når vi taper på den måten, er det vi som er et taperlag i dine øyne. Når vi vinner på den måten (som mot sandefjord), så er vi fortsatt et taperlag i dine og de andre svartmalernes øyne.

Så, der fikk du åpenbare fakta. Og min karakteristikk av det opprinnelige utsagnet står ved lag.

Nå håper jeg virkelig at dere i "Runar må gå"-gjengen tar dere en solid pause. Men det er sjølsagt for mye å håpe på. Dere skal fremdeles spamme ned forumet med 20–30 "Runar må gå"-innlegg daglig, kjenner jeg dere rett. Sjøl om dere må dikte opp argumenter og presentere det som "fakta" for å få det til å gå opp. Dere er ikke så mange, men dere har klart å jage vekk minst ti ganger flere fra forumet med disse brottsjøene av idioti. Jeg har snakka med mange som ikke orker å delta her på grunn av dere. Jeg gleder meg over innleggene til Gilbert, Totti (sjøl om han også er kritisk, men det er saklig), Frode Homb og en liten håndfull andre. Og venter tålmodig på bedre tider, som jeg veit vil komme. Det skal være meg en sann fornøyelse å trøkke idiotien opp i ryggen på enkelte her på forumet, når vi får fasit.

Fredag banker vi Tromsø, det er bombesikkert, ny trener eller ei. Vi havner til slutt på rundt 40 poeng, og plasserer oss rundt 6.–10. plass, og roter oss aldri ned i bunnstriden. Det er ikke tilfredsstillende for en som har opplevd fire seriemesterskap, fem norgesmesterskap, Tom Lund og 17.10.76 og 14.09.77. Men jeg veit det kommer bedre tider. Og det med Runar på benken, og Torgeir som SD.

Kommentar

• Frode D. Homb
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 982

Dette minner meg om heksejakta på Magnus Haglund. Før sesongen i fjor ville flere sparke Haglund før sesongen var i gang. Vi husker hvordan det gikk. LSK hadde en plan. LSK malte og spilte ballbesittende fotball med direkte spill da det var nødvendig eller når man tok kontringene.

I blant lurer jeg på om vi har femtekolonner her inne. De burde være enkle å røyke ut.

Kommentar

• 307
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2007
                                        • 358

[QUOTE=Frode D. Homb;601677]Dette minner meg om heksejakta på Magnus Haglund. Før sesongen i fjor ville flere sparke Haglund før sesongen var i gang. Vi husker hvordan det gikk. LSK hadde en plan. LSK malte og spilte ballbesittende fotball med direkte spill da det var nødvendig eller når man tok kontringene.

Og det kom akkurat den samme kritikken. Som gikk på hvordan han var som person. At han var kjedelig i media og at han ikke kjeftet nok på spillerne (i garderoben som vi ikke er i) At han ikke hadde noen plan med spillet. At han ikke byttet nok. At spillere hadde klippekort osv. Jeg ville gjerne vite hvilken trener som er villig til å ha en lønn på ca 1 mill som er i stand til å tilfredsstille forumet og som klarer å ta ut det laget hvor alle 11 pluss 3 innbyttere som er 100% skjerpa i 90 min + i 30 kamper på rad. Og som samtidig må utvikle unge spillere som igjen varierer siden de er unge. En som har øye for å kunne se fra kamp til kamp hvem som passer sammen mot gitte motstandere.

Kommentar

• Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3501

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                          1. Vi har vunnet 6 av 20 kamper hittil.
                                          - "Vi vinner ikke kamper med Runar" er dermed tilbakevist
                                          2. a) Fem lag har færre seire enn oss.
                                          2. b) Fire lag har tatt færre poeng enn oss de tre siste kampene
                                          2. c) Tre lag har tatt færre poeng enn oss de siste fem kampene
                                          2. d) Tre lag har tatt færre poeng enn oss de siste ti kampene
                                          - "Pr. nå er vi det dårligste laget på nedre halvdel av tabellen" er dermed tilbakevist
                                          Dette er helt greit, men har ingen som helst sammenheng med min misnøye med dagens trener. Bare at han før kampen mot Stabæk uttaler "vi har hatt uflaks med mye skader" gjør alene at jeg mener han ikke er skikket for jobben. Det første han som trener kan gjøre er å innse at skaderaten har aller mest med han selv å gjøre istedenfor å bruke det som en unnskyldning for dårlige prestasjoner, og en manglende rød tråd i det vi forsøker å gjøre fra kamp til kamp. Resultatene er ellers helt greie hvis man ser bort fra et par pinlige kamper der cuptapet mot Strømmen var det verste av de alle sammen.

At jeg også mener vi er et av de aller svakeste lagene i ligaen for øyeblikket handler igjen lite om resultater, men om prestasjoner og utvikling. Kampen mot Stabæk var et lyspunkt, men vi har da hatt et og annet lyspunkt spillemessig tidligere i sesongen også uten at man har klart å videreføre det på noen som helst måte til neste kamp.

Jeg har innsett at vi nok må regne med at Runar blir sittende en stund til i alle fall, men synes det er veldig synd, da vi har en utrolig spennende spillerstall som absolutt kan utfordre de beste i enkeltkamper og kjempe om en plass i europa.

Jeg tar mer enn gjerne feil i min vurdering, og ingenting vil glede meg mer enn om Runar plutselig skulle klare å få skikk på laget igjennom en tydelig spillestil som vi kan jobbe med over tid som får det beste ut av den stallen vi har.
                                          Det jeg uansett ikke vil være fornøyd med er at dette ikke er noe klubben styrer istedenfor treneren som i snitt har kortest levetid i en fotballklubb. Det er bare ingen fornuft i at en fotballtrener skal definere hvordan en fotballklubb skal opptre på banen, og det er faktisk skremmende at så mange klubber lar treneren og tilfeldighetene styre dette. Spesielt i norsk fotball der ikke man kan hente inn en haug med spillere hver gang det kommer en ny trener med en ny idé.

Kommentar

Working...