Runar må gå!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

Jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige, men: Vi har for tynn dekning i det medisinske støtteapparatet. Alt det andre som nevnes over er konsekvenser av dette.

Kommentar

• GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

Hvis treningsregimet har blitt såpass mye hardere er det vel en kalkulert kortsiktig risiko med en planlagt stor langsiktig gevinst? På kort sikt vil altså skadefrekvensen stige vesentlig samtidig som prestasjonene naturlig vil variere til dels kraftig. På lengre sikt vil laget være i langt bedre stand til å gjennomføre en svært krevende spillestil i nitti minutter pluss.

Men hvilke kloke hoder mente da det var smart å dra i gang "gi alt"-garantien umiddelbart med ny trener? Runar involveres vel også i markedsmessige grep? Jeg vil mye heller ha en trener som byr på seg selv og sine ideer, gjennom for eksempel en egen spalte på klubbens hjemmeside, der han eller assistenten gir et innblikk i hvordan det jobbes for å bli bedre hver eneste dag, enn rene macho-reklamer med lette lovnader om sugende taklinger og full sprut.

Substans fremfor fasade.

Kommentar

• jerven
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2007
        • 272

Jeg syns fokuset på skadesituasjonen har vært for stort her inne. Skader er i utgangspunktet ikke positivt for hverken spiller, klubb eller trener. Likevel mener jeg at skadesituasjonen har hatt noen positive sider i starten av sesongen, særlig med tanke på at vi har ny trener, og flere unge spillere på vei frem.

Skader på sentrale spillere har ført til at Runar har måtte (har hatt muligheten til) å prøve mange spillere fra start samt flytte spillere til andre posisjoner på enn det de var tiltenkt i starten av sesongen. Det hadde vært vanskelig for Runar å gjøre den samme ruleringen med skadefri tropp, uten at det hadde blitt misnøye i troppen eller blant fansen.

I de første kampene virka spillet planløst, og mange av spillerne så ut til at de ikke hadde funnet plassen sin i laget. Etter hvert som det har kommet skader og suspensjoner har Runar måtte gjort rulleringer og bytter på laget. Skader på Arni og Marius har banet vei for Johan og Erling (og Kolstad). Dette er vel noe av grunnen til at angrepsspillet har satt seg så godt i det siste. Skader i angrepet har også gitt plass til Friday som gir andre kvaliteter, og som vi vil ha mye nytte av utover sesongen.

På midtbanen har flyttingen av Andersson rundt på banen gitt plass til Bonke og Margeirsson sammen. I midtforsvaret har vi fått prøvd ut både Simen og Johan som stopperreserver, og på venstre back er det en åpen kamp mellom Stian og Simen. På kantene (særlig venstre) er det flere som har meldt seg på.

Mange av disse erfaringene som er gjort tror jeg vi hadde mistet uten skadesituasjonen vi har hatt, og jeg tror disse erfaringene kan være viktige i sommer, høst og senere sesonger. Fremover nå er det viktigere å få kontroll på skadesituasjonen slik at vi kan utnytte troppen fullt ut.

Kommentar

• Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2565

Opprinnelig skrevet av flisbyen
          Når man leder et lag som ryker ut mot 2010 i Norgesmesterskapet bør man pakke sekken sin.
          Han har tre gode kamper som i mine øyne redder skinnet hans. Uten de tre og med tap for 2010, så skulle jeg vært med på spleiselag på en flybillett til Island.

Men, jeg vil se en innrømmelse av feil som er begått i de to siste kampene og en helt annen prestasjon på banen til helga.

Dessverre er jeg redd tre av fire spillere trekker på skuldrene av tapet i går. Mangel på ærgjerrighet - med en annen ærgjerrighet og innsats, hadde man hatt 45 år med perfekt maktbalanse. Den er nå ødelagt.
          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

Før Runar må ut, så må det som flere peker på her ryddes opp i stallen. Send vær jævla primadonna som ikke yter maks de neste kampene rett ut. LSK er ikke et boyband selv om Brun&Blid tjente gode kroner på at FG var der oftere enn han scora mål.

Og en ting til, bli kvitt det der #vi er LSK# #fjaset# og få heller inn BLØ for drakta. Lever de av prestasjoner, så må de levere prestasjoner. Så enkelt er det.
            Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• e.d
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 688

3 tap på 11 seriekamper,- det ville vært meningsløst om treneren måtte gå da dette er en helt ok start på sesongen. Alt i alt så liker jeg årets utgave av LSK mer enn jeg har gjort på mange år. Dette laget har vist i perioder et stort potensiale både defensivt og offensivt. Han gjør helt klart også feil, og uttalelsene hans etter noen av tapene har vært et sorgens kapittel, men støtter Runar 100%.
              synging, mentalitet - Kanari-Fansen

Kommentar

• tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

Og snart kommer det sentrale spillere tilbake fra skade og forsterkninger i sommer vinduet så slapp av folkens.

Kommentar

• Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3501

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Hvis treningsregimet har blitt såpass mye hardere er det vel en kalkulert kortsiktig risiko med en planlagt stor langsiktig gevinst? På kort sikt vil altså skadefrekvensen stige vesentlig samtidig som prestasjonene naturlig vil variere til dels kraftig. På lengre sikt vil laget være i langt bedre stand til å gjennomføre en svært krevende spillestil i nitti minutter pluss.
                  Det gir nok dessverre sjelden den effekten med en brå endring i treningsmengde. Skal de få utbytte av å ha revet ned muskelaturen, så må de faktisk hvile seg i form og kutte ned på treningene igjen før man vil få effekten.

For muskelskader, så er det heller ikke sånn at om man har pådratt seg disse noen ganger så minsker sjansen for at man får det igjen. De ligger jo ofte latent i flere måneder etter at man kjenner seg grei igjen, så de som kommer tilbake fra skade nå bør trene mindre enn de andre i lang tid fremover, og gå av banen ved minste tegn til at de kjenner noe. Så ironisk nok ender jo da stor økning i mengde/intensitet med at man får trent dårligere i lang tid fremover og kanskje vil være litt tilbakeholde i kampsituasjoner.

Jeg er forøvrig enig med reka i at man har for tynn dekning i det medisinske støtteapparatet, og at forsterkningene der i sommer er viktigere enn på spillersiden. Der har vi mer enn stor nok tropp om man kan holde de skadefrie. Det er også langt mer lønnsomt for en fotballklubb å betale lønn til fotballspillere som kan bidra på banen enn å sitte med Koss hodetelefoner på en ergometersykkel.

Kommentar

• LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3417

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Og snart kommer det sentrale spillere tilbake fra skade og forsterkninger i sommer vinduet så slapp av folkens.
                    Hvem er så disse forsterkningene??

Kommentar

• _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4400

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Ref. dagens RB så kan cupsmellen gjøre det vanskeligere i sommervinduet med tanke på at klubben har budsjettert med cupinntekter. I fjor tjente man 1,3 mill på å komme til kvartfinale. I år ble det bare 200.000. Det mellomlegget der burde nesten spillerne tatt seg av. Det er dyrt å ikke gjøre jobben skikkelig!
                      ..................

Kommentar

• knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9568

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        Ref. dagens RB så kan cupsmellen gjøre det vanskeligere i sommervinduet med tanke på at klubben har budsjettert med cupinntekter. I fjor tjente man 1,3 mill på å komme til kvartfinale. I år ble det bare 200.000. Det mellomlegget der burde nesten spillerne tatt seg av. Det er dyrt å ikke gjøre jobben skikkelig!
                        Elendig håndverk etter så mange år med økonomisk surr og fortsatt budsjettere med håpefulle inntekter.

Kommentar

• Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3501

Opprinnelig skrevet av knut
                          Elendig håndverk etter så mange år med økonomisk surr og fortsatt budsjettere med håpefulle inntekter.
                          Tja, hvis det kun går utover eventuelle forsterkninger i sommer og ikke lønna til de som er der i dag, og hvilken økonomisk sone LSK befinner seg i neste gang, så ser jeg ikke helt problemet. Cupen burde jo være bonuspenger og det at man ventet med å hente noen spillere til sommeren kan jo tyde på at de vil ha bedre oversikt over blant annet dette før de gjorde noe.

Kommentar

• _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4400

Men sånn som stallen ser ut i dag så ser jeg ingen grunn til å hente noen fler. Laget vårt er mer enn godt nok til å kjempe om topp 5. Som flere har vært inne på så håper jeg heller vi investerer i støtteapparatet slik at vi unngår belastningsskader på de spillerne vi har. Støt og bruddskader er det umulig å gardere seg mot, men de er det heller ikke så mange av. Holder vi troppen skadefri så har vi bra nivå over hele fjøla. Og med "Riise tenning" i hver kamp så er vi i stand til å gjøre det hur bra som helst. Runar må bare få banka det inn i skallene dems!
                            ..................

Kommentar

• reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13278

Jeg ser at antall spillere som lover å gi alt på SMS er redusert fra 11 til 1. Hele dette makedsføringskonseptet med å avgi løfter som ikke blir holdt fremstår uansett som like idiotisk, og er vel også straffbart i følge markedsføringsloven.

Kommentar

• Fugl1120
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3528

Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Tja, hvis det kun går utover eventuelle forsterkninger i sommer og ikke lønna til de som er der i dag, og hvilken økonomisk sone LSK befinner seg i neste gang, så ser jeg ikke helt problemet. Cupen burde jo være bonuspenger og det at man ventet med å hente noen spillere til sommeren kan jo tyde på at de vil ha bedre oversikt over blant annet dette før de gjorde noe.
                                Jeg tør vedde på at LSK har budsjettert med kvartfinale i cupen, det tipper jeg faktisk de aller fleste Tippeliga-lagene gjør. Økonomisk betyr avansement ganske mye med tanke på at ikke sesongkort gjelder i cupkampene. Jeg synes heller ikke det er noen krise om vi ikke kan hente noen spillere i sommer, stallen er god nok som den er. Håper likevel man har følerne ute og er klare dersom spillere forsvinner, for det er mange steder vi har svak dekning.
                                Lauken er vår venn!

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 3006

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                  Rent umiddelbart høres dette vettugt ut. Men så var det bare det da: forvente at gutter i tenårene og tyveårene skal ta en type ansvar som selv ikke godt voksne stortingsrepresentanter og representanter for sentrale embedsverk skal behøve å ta? Blir litt overkill likevel. Må da isåfall be Stoltenberg betale prisen for sin fordømte månelanding sjæl også. Men godt forsøk...og ja, det kan nok virke også, både her og der. Hadde div sosialister visst at det lå et ris bak speilet hver gang de sløser, tigger, låner og stjeler, ville trolig også skattebetalerne kunne sett lyst på fremtiden.
                                  LSK Norges beste lag

Kommentar

• Fjeller'n
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 905

??????
                                    "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

Kommentar

• ulfpulf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 2511

Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                                      ??????
                                      Det er de rødgrønnes feil at vi ikke får kjøpt nye spillere.

Kommentar

• flisbyen
                                        Utestengt
                                        • Sep 2010
                                        • 305

Har ikke vunnet ett eneste hatoppgjør i obligatoriske kamper i år. Vinner ikke hjerter med fryktelig feig fotball. Farvel.

Kommentar

• Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2565

Opprinnelig skrevet av Børge
                                          Han har tre gode kamper som i mine øyne redder skinnet hans. Uten de tre og med tap for 2010, så skulle jeg vært med på spleiselag på en flybillett til Island.

Men, jeg vil se en innrømmelse av feil som er begått i de to siste kampene og en helt annen prestasjon på banen til helga.
                                          Står fast ved dette. Og jeg bidrar gjerne i et spleiselag til flybilletten hjem til både Runar og assistenten hans.

Sesongen oppsummeres med følgende: tre gode kamper og noen få gode omganger. Det holder ikke mål. Så svak er ikke stallen.

Runar Kristinsson må gå. Og Bjarmann kan ikke ansette neste trener - denne ansettelsen av kompisen uten en reell prosess, må være hans eget nådestøt.
                                          Sint og tverr på felt N

Kommentar

Working...