Det er det komplette vås å snakke om og sparke RK etter 19 kamper i årets sesong. Vi har 25 poeng -1 og er plassert midt på tabellen. Vi har fått juling i 2 kamper i år. Begge mot RBK. I de resterende kampene er det ørsmå marginer som avgjør tap, uavgjort eller seier. Per dags dato er det der LSK befinner seg. Det går ikke å lage et bra lag uten penger på bok, eller i det minste folk rundt klubben som virkelig satser. Hvorfor stakk Magnus Haglund? Selvsagt gjorde han det fordi han så at det ville være umulig å toppe fjorårets 5. plass. Dessuten er det helt latterlig å poengtere at LSK er en middelhavsfarer, det har vi vært i mange mange år allerede.
Runar må gå!
Collapse
X
-
Runar Kristinsson styrer oss inn til litt over 30 poeng i år, det er jeg ganske sikker på. 9-10 plass.
Det er nok til at han blir her også i 2016. Han fortjener et år til. Uansett hvor utålmodige vi som supportere er. Det er tross alt ikke så krise som noen vil ha det til. Sportslig i det minste. Skal lage en krysstabell 2014/2015 så vi kan se.
Om ikke det kommer en penge-baron inn i klubben vil vi ikke få en betydelig bedre trener, mer midler eller bedre muligheter til å forbedre tabellposisjonen nevneverdig. Runer eller en annen, vi vil havne midt på tabellen uansett. Dessverre.
Det klubben, ikke laget, trenger i 2015 er en ny leder som kan kommunisere mye bedre med supportere, media og omverden på et høyere nivå enn det Runar og Torgeir gjør. En fyr med litt pondus, mening og personlighet. Den eneste ledige "lederposisjonen" i klubben er Daglig leder. Noe som gjør det mer komplisert når det kommer til ansettelse da det er høyere krav til økonomisk/lederkompetanse enn ved sportslig leder.
Tor Kristian Karlsen er en bra fyr.
Det folk må innse er at uansett hvor dårlig laget gjør det, så kan man alltid styrke klubben. Disse to er veldig knyttet til hverandre, selvfølgelig, men om man arbeider godt nok kan man bygge klubben på tross av lagets mangler. (se: Hammarby)
Det handler om kjernebygging, branding, markedsføring og merkevarebygging. Det er så lite LSK har gjort med å bygge og fremme klubben de siste 20 årene at det nesten er skremmende. MAN HAR SÅ MYE. Så mye historie, så mye glede, så mange minner som drukner i sorgen over et svakt 2015 og som har druknet i det kjedsommelige LSK de siste åra.
Noen må fortelle historien om Lillestrøm Sportsklubb. For klubben makter ikke å gjøre det selv. Snakker om det så vil jeg hylle sparwasser for hans bidrag på twitter og facebook. Han forteller disse viktige historiene hver eneste dag. tusen takk!twitter @amundsakis
ΘΥΡΑ 13Kommentar
-
Klubben har jo skåret vekk alt som er av utgifter på mediesiden (dette vet jeg jo litt om). LSK hadde en veldig mye større profil utad mens det ennå var en mediesjef (gudene skal vite at Ole Kristian gjorde en kjempejobb). Men slikt koster penger.
Klubben er så fattig at man må konsentrere seg om kjernevirksomheten, som er førstelaget, og da ender det jo som det har gjort, med at vi ikke får medieomtale og at vår 1000. strake kamp i Tippeligaen ikke blir markert som en happening. Det er en ond og selvforsterkende spiral. Det koster å være fattig.
Per Berg har vel gitt ganske klart uttrykk for at han ikke vil gå inn som investor igjen. Jeg trodde dessuten at investormodellen ble forbudt fra og med i år. Er det noe jeg ikke har fått med meg?
Problemet til LSK er at vi nå spiller samme slags fotball som de fleste andre klubbene i Tippeligaen, og vi mangler de store fargeklattene både på banen og utenfor. Hadde vi spilt Arne-ball, ville ingen vært likegyldige til oss, og jeg tror nettopp det er det vanskeligste å svelge for mange av oss som har fulgt med en stund: Ikke at vi er middelmådige, men at det skal være så jævla SNILT hele tiden. Vi var omtrent like middelmådige under Arne E, men alle hatet oss. Det var da iallfall noe.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Det er det komplette vås å snakke om og sparke RK etter 19 kamper i årets sesong. Vi har 25 poeng -1 og er plassert midt på tabellen. Vi har fått juling i 2 kamper i år. Begge mot RBK. I de resterende kampene er det ørsmå marginer som avgjør tap, uavgjort eller seier. Per dags dato er det der LSK befinner seg. Det går ikke å lage et bra lag uten penger på bok, eller i det minste folk rundt klubben som virkelig satser. Hvorfor stakk Magnus Haglund? Selvsagt gjorde han det fordi han så at det ville være umulig å toppe fjorårets 5. plass. Dessuten er det helt latterlig å poengtere at LSK er en middelhavsfarer, det har vi vært i mange mange år allerede.
Jeg mener at ett år til med Haglund hadde satt systemet enda bedre og gjort klubben i bedre stand til å få resultater uten å være avhengig av enkeltspillere. Vi husker alle hvordan Amundsen kom inn og dekket tomrommet etter Ruben, ett av flere eksempler på et system som begynte å bære frukter. Så ville også han merket at vi mistet et element, først og fremst i evnen til å avslutte fra distanse, i typer som PVM, men samtidg dyrke Fofana videre og ha andre unge spillertyper som han beviselig gjennom sin tid i Elfsborg vet å videreutvikle og få implementert i spillestilen han forfekter.
Kanskje hadde vi stått med mindre poeng med Haglund i år på dette tidspunktet, men spillemessig er jeg helt sikker på at vi hadde stått et helt annet sted, langt mer selvsikre på at vi på lengre sikt ville ha et solid fundament å skape suksess på, gjøre oss i stand til å gjenskape resultater. En forutsigbarhet, en identitet på banen, et Fort Åråsen. Gjøre LSK til en attraktiv klubb spillere vil til, ikke bort ifra. Det fundamentet forvitrer nå under Kristinsson, og jeg står på at brorparten av de poengene som er hentet hviler på restene av det.Kommentar
-
-
Følg gjerne opp den påstanden med fakta. Tok aldri til orde for å sparke ham, og det var vel noen avstemninger i løpet av tida hans om han burde få fyken eller ikke. Og hovedgrunnen til det var alltid denne ene grunnleggende tingen, at vi først med ansettelsen av Haglund tok et initativ til å få på plass en spillestil som ville skape et fundament for stabile resultater. En spillestil basert på ferdigheter og føring av kamper, men også med kynisme når det var nødvendig.
Nå tyder imidlertid det meste på at Haglund ble ansatt fordi han var ledig og kvalifisert. Spillestil uvesentlig.Kommentar
-
-
Jeg digger virkelig årets spillerstall, og mener at vi, i en direkte pissrævva Tippeliga, burde vært med i sølvkampen på nåværende tidspunkt. Altså sammen med vif, Viking, Stabæk osv. 25 poeng på de første 19 kampene er med andre ord en underprestering etter mitt syn. Men det er faktisk ikke resultatene som er det største problemet her, resultatene er i grunn helt greie hvis man kjøper den "objektive" sannheten om stallen vår (rævva), skapt gjennom kronisk nedsnakking fra Runar, RB og en del andre involverte. Problemet ligger i det retningsløse, det tafatte, de fraværende spillemessige ambisjonene. Jeg tar meg ofte i å tenke at det føles som om vi kjører uten trener i år. Det kan umulig være et godt tegn. Se for øvrig Totti21s nylige innleggshistorikk. Jeg støtter ham 100 % i det han skriver.
PS: Som dere skjønner er jeg brukbart fornøyd med Torgeirs spillerlogistikk. Problemet ligger i den viktigste delen av jobben hans, og det er IKKE spillerlogistikk, selv om jeg ser at flere hevder dette. Det aller viktigste er nemlig det strategiske arbeidet med å stake ut kursen for det sportslige. En langsiktig idé om hva som er LSK-fotball. En gul og svart tråd som gjør trenerskifter relativt smertefrie. Dette ansvaret kan selvfølgelig plasseres hos et styre eller et slags sportslig utvalg, men hos LSK virker det soleklart at det er sportsdirektøren som gjør disse vurderingene. Og her står arbeidet til Torgeir til stryk. Dessverre. Derfor mener jeg at Runars etterfølger skal utpekes av en annen enn Torgeir. Og hvis det er sportsdirektøren som skal gjøre det langsiktige strategiske arbeidet, inkludert treneransettelser, så betyr det også at jeg mener at Torgeir bør byttes ut.Kommentar
-
Tull og tøys. Det er helt vanlig at spillere, spesielt de nest beste, bytter klubb midt i sesongen når det dukker opp alternativer som tilsynelatende er bedre for dem.
Pelle er i en alder der han bør spille mest mulig, og har ikke klart å spille seg inn i førsteelleveren på LSK hittil. Grunnen er åpenbar: Han har stilt bak Fofana, Fred og Erling i køa. Når Martin kom inn, så han enda en konkurrent, sjøl om Fofana forsvant. Han hare fått plenty av muligheter hos oss, men har ikke markert seg som noen spesielt god målgjører eller poengplukker i løpet denne tiden. Til og med på annetlaget har prestasjonene vært labre, sjøl om han var tidvis god i siste kamp. (Men hadde også et par håpløse avslutninger på to hundreprosentssjanser).
Når en tippeligaklubb i nabolaget dukker opp med løfter om å satse på ham, vil han heller flytte på seg framfor å jobbe enda hardere hos oss. Det er helt greit. Meldingene kan også fortelle om at han ikke har vært den aller mest positive bidragsyteren verken på treningsfeltet eller i garderoben, heller.
Bare taperklubber sparker trener midt i sesongen uten at det er meget tungtveiende grunner til det. Niendeplass og en gjeng brønnpissere og reirskitere blant de som av uforståelige grunner kaller seg tilhengere er ikke slike tungtveiende grunner.Kommentar
-
Tull og tøys. Det er helt vanlig at spillere, spesielt de nest beste, bytter klubb midt i sesongen når det dukker opp alternativer som tilsynelatende er bedre for dem.
Når en tippeligaklubb i nabolaget dukker opp med løfter om å satse på ham, vil han heller flytte på seg framfor å jobbe enda hardere hos oss. Det er helt greit. Meldingene kan også fortelle om at han ikke har vært den aller mest positive bidragsyteren verken på treningsfeltet eller i garderoben, heller.
Det er hele essensen. Er du ikke god nok, så jobber du hardere for å bli det. I motsatt fall bør du ikke ha noe i LSK å gjøre. Du kan være sær, arrogant, lat eller hva som helst hvis du er Zlatan, Ronalso eller Messi. Ikke hvis du bare tror du er på nivå med dem.Kommentar
-
Pelle er i en alder der han bør spille mest mulig, og har ikke klart å spille seg inn i førsteelleveren på LSK hittil. Grunnen er åpenbar: Han har stilt bak Fofana, Fred og Erling i køa. Når Martin kom inn, så han enda en konkurrent, sjøl om Fofana forsvant. Han hare fått plenty av muligheter hos oss, men har ikke markert seg som noen spesielt god målgjører eller poengplukker i løpet denne tiden. Til og med på annetlaget har prestasjonene vært labre, sjøl om han var tidvis god i siste kamp. (Men hadde også et par håpløse avslutninger på to hundreprosentssjanser).
Bare taperklubber sparker trener midt i sesongen uten at det er meget tungtveiende grunner til det. Niendeplass og en gjeng brønnpissere og reirskitere blant de som av uforståelige grunner kaller seg tilhengere er ikke slike tungtveiende grunner.
Ps. Du må ha et dårlig dårlig liv, eventuelt ha det forferdelig vondt med deg selv, som ikke gjør annet enn å rakke ned på meddebatanter og kaller dem alskens drit i hvert eneste innlegg du skriver.Last edited by Uwes disippel; 12.08.2015, 10:50.Kommentar
-
Jeg har vel et helt ok liv tror jeg. Føler vel ikke helt selv at jeg konsekvent rakker ned på meddebataner, heller?Kommentar
-
Jeg tror han siktet til meg. Han har helt rett i at jeg har veldig lav toleranse for sutreunger (i alle aldre) som ikke gjør annet enn å rakke ned på klubben, på uhyre tynt grunnlag.Kommentar
-
Kommentar
-
Det at vi underpresterer i kamp etter kamp, samt at både de rutinerte og de unge lokale talentene flykter fra klubben er vel strengt tatt relativt tungtveiende grunner. Bare bullshit at en ikke skal sparke trener midt i sesong, se bare sist på effekten Brann og Godset fikk bed trenerskifte midt i sesongen.Kommentar
-
Det at vi underpresterer i kamp etter kamp, samt at både de rutinerte og de unge lokale talentene flykter fra klubben er vel strengt tatt relativt tungtveiende grunner. Bare bullshit at en ikke skal sparke trener midt i sesong, se bare sist på effekten Brann og Godset fikk bed trenerskifte midt i sesongen.
Du kan ha rett i at det å sparke en trener når laget underpresterer kan vise seg å ha en positiv effekt, i alle fall tyder denne studien på det. Men den har en stor svakhet, i at den ikke tar med alternativet - der man kjører videre og lar kontinuiteten og læringsmekanismene virke. (Brann er forsåvidt et godt argument mot dette). Jeg vil likevel hevde at å sparke en trener midt i sesongen bør man ikke gjøre, med mindre man er på stupet, har tydelige tegn på underprestering, om treneren har "mistet spillergruppa/garderoben/feltet" eller om det er andre utenomsportslige forhold som skulle tilsi det. godset hadde god effekt av å holde på Deila, Odd likeså med Fagermo, Glimt med Halvorsen, vi med Haglund, RBK med Ingebrigtsen osv. osv.
Og, ikke minst; å sparke en trener har visse økonomiske nedsider. Mener du det er det vi trenger, i dagens situasjon? Vi ligger altyså fortsatt midt på tabellen, med god klaring til nedrykk. Og vi skal møte fem lag under oss på hjemmebane i løpet av høsten. Å bli rævkjørt av bartene, tape uheldig mot søpla og drite oss ut mot 2010 er vondt, men ikke skjelsettende for meg. Jeg skal til og med tåle et tap søndag mot et lag som har vist seg å være overraskende gode (takket være Norges mest geniale trener). Men om vi ikke presterer i de fem nevnte kampene, og virkelig havner i nedrykksstriden ut over høsten, skal jeg etter sesongslutt være med på å diskutere om Runar virkelig er rett mann.
Det drittkjøret mange fuglafans holder på med om dagen, er bare noe demotiverende dritt.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar