Runar må gå!

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
    Du skal være veldig forsiktig med å formidle slike giftige rykter på et åpent forum. Det er greit å argumentere for at man mener at "Runar må gå", slik Børge gjør (sjøl om jeg er dundrende uenig), men denne typen rykter, som viser til "noe jeg har hørt av noen som kanskje har sagt noe" som ikke lar seg verifisere, og som bare er skadelige for klubben, har jeg ingen ting til overs for, for å si det forsiktig. Nå fikk jeg nettopp et straffepoeng av en feig moderator som lar slik ryktespredning gå upåaktet hen, så jeg skal ikke karakterisere ditt bidrag til denne debatten noe videre. Dermed takker jeg for meg i denne skammelige tråden.

Forza Fugla.
    Poengene dine blåser du jo over tribunen når du så ofte må legge inn flåsete kommentarer..

Kommentar

• Trooond
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2015
      • 1039

Jeg har heller ikke sagt at Runar må gå, det skjer nok ikke, og jeg har så langt hatt trua på at han vil lære raskt. Nå ser jeg han ikke lærer så raskt, men håper han kanskje tar to steg tilbake, et kurs i pedagogikk, og virkelig tar ut det laget han og sportslig ledelse mener er best, og ikke legger inn de han håper er best.

Bruke formspillere i riktige posisjoner, og kommunisere godt med de som ikke får spilletid, så er det nesten i mål.

Læring på høyt plan er det som skal til, og det bør begynne Nå.

Kommentar

• andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

Jeg har ingen grunn til å tro at "Trooond" farer med løgn, derfor setter jeg bare spørsmålstegn ved de delene av innlegget hans som brister helt i mitt hue, pluss at jeg _håper_ at har tar eller har hørt feil.

Når det gjelder RK og de tre andre på sportslig topp, så hadde jeg seinest for max 2 uker sida en samtale med én av dem, hvor jeg stilte spørsmål rundt deres dialog og avgjørelser. Daglig, formelt og uformelt, sparrer de fire, og om RK stritter sin leder eller gruppa midt i mot, i avgjørende saker eller over tid, så blir han naturlig nok ikke særlig gammel her.

Trooond spurte om vurderinga Árni vs Osvold før Tromsø etter Lørenskog, og der tror jeg at Osvold står på en transferliste, mens Árni en som skal satses på over langen. Derfor blei det den ene av toppspissen, ikke den andre, tror jeg. Jeg satt til bords med Osvold tidligere i år, og han hadde ett ønske; fast spilletid på ett av de to øverste nivåene i Norden.

Og generelt folkens, la tvilen komme Sportsklubben din til gode. Det er 30 mann på Åråsen som jobber hardt, og 90 % av dem har ingen ting å gjøre med det uføret vi er i.
        TS05 - Felt C

Kommentar

• DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4359

Opprinnelig skrevet av andee
          Og generelt folkens, la tvilen komme Sportsklubben din til gode. Det er 30 mann på Åråsen som jobber hardt, og 90 % av dem har ingen ting å gjøre med det uføret vi er i.
          Og de tre nominerte er...?
          Elska þetta félag

Kommentar

• Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2565

Beklager sent svar, men jeg setter veldig pris på så gode og velbegrunnede svar som jeg fikk fra deg - så det fortjener bedre svar enn når jeg har 2 min ledig på jobb eller mellom jobb og når junior spiller ball. Når er unga hos min mor og far, kona på fest, bikkja i senga si og katta ligger i vinduskarmen bak meg og maler. Selv har jeg åpnet en aldri så liten øl etter en særdeles hektisk uke.

Det var ikke ment at det skulle bli et personangrep, så det vil jeg beklage. Jeg mente jeg hadde et poeng, en sak, men det kom i beste fall fram på en klønete og dust måte med antydning til utestemme. Ga deg tommel opp for et generelt velbegrunnet innlegg hvor jeg er enig i mye. Med min unnskyldning håper jeg det også kan følge en forklaring, og det som var min «situasjon», eller opplevelse, på torsdag, vil jeg forklare som følger:

Jeg begynte med: «Syns det er synd at vi i det hele tatt har en tråd ved navn Rúnar må gå, all den tid han gjør det greit med det minste lønns- og overgangsbudsjettet en trener i sportsklubben har hatt i moderne tid».
            Helt ok. Jeg var nok muligens litt i overkant nærtagende. Og muligens fordi du er av de jeg kanskje ikke ventet det fra? Nok om det. "No har feelings" fra denne kanten.

Ikke mulig å misforstå hva jeg mener her, tror jeg, om man leser hele innlegget. Rúnar har ikke hatt noen overgangspenger, ingen SOF eller ingen topplønninger – noe som er nærmest unikt, eller kanskje helt unikt, i TL 2015.
            Er nok andre klubber som ikke betaler så veldig mye for spillerstallen også. Start, Mjøndalen og Sandefjord er ikke blant de som legger mest penger på bordet, men de ligger også under LSK på tabellen. For øvrig har min formening om stallen de siste par månedene vært at jeg synes den er bra. Ikke en eneste unggutt har latt være å ta sjansen når den byr seg, kanskje med unntak av Arni - der tror jeg dog skader og tilpasning til Norsk fotball skal få en del av skylda. Krogstad, Moa, Kolstad og Brændsrød har alle grepet sjansen og prestert samlet og hver for seg bedre enn forventet. Er nok fortsatt ikke helt fornøyd med Riise ble sluppet, men det for så gå.

Da følger GIF (blant annet) opp med: «og hvis nærmest alle andre lag i ligaen ikke hadde måtte gå igjennom samme hestekur som det LSK gjør».

Her oppfatter jeg at han mener 2015-situasjonen til nærmest alle de andre klubbene er rimelig lik Fuglas, i og med at han siterer mitt innlegg, i en tråd opprettet og boostet av de som mener at Rúnar må gå.

Dette finner jeg merkelig, og jeg spør derfor om hvilke klubber han da mener (bør vel da minimum ramse opp 7-8 klubber i tilsvarende situasjon, spør du meg). Du kommer ham i forkjøpet og lister opp fire klubber du har inntrykk av at er, eller har vært, i tilsvarende hardt vær. Du resonnerer selv, etter mitt svar igjen, at det kanskje var litt upresist formulert av deg, og at det sannsynligvis bare er Start, som er, 2015 style, i tilsvarende situasjon som Fugla. Etter at ditt «retursvar» er på banen, er vi egentlig helt enige, men jeg burde selvfølgelig etterspurt svaret ditt med en annen tone, med den stilen vi alle skulle ønske det var på forumet.
            Jeg har ikke full oversikt, men det finnes andre klubber med trange budsjett også. Som jeg nevnte, IK Start er nok i en, om mulig, tyngre situasjon enn LSK var i 2014. Generelt sett har vel de lagene som var med i 2014 kuttet i budsjettene - med unntak av MFK og Godset. Størrelsen på kuttene varierer veldig.

For den generelle diskusjonen rundt RK vil jeg nevne at ganske nøyaktig 1/3 av forumet tippet Fugla (2015 tabellpollen) lavere på tabellen enn det vi ligger per nå (åjada, innestemme nå, med én kamp mer enn våre argeste konkurrenter, helt riktig, men med likt antall som Sandefjord og Tromsø).
            Nå har vi fem kamper på rad uten Fofana (+den han har tidligere for gule, irrelevant her), og de samme fem på rad har jo i tillegg vært uten Johan, samt at vi har savna Johan i fire andre matcher tidligere i år. RBK uten Mike Jensen og Helland i fem matcher på rad, hadde sannsynligvis også prega den gjengen resultat- og spillemessig, uten sammenligning for øvrig. Fjern også fjorårets poengkonge for vår del fra alt detta, og jeg tror vi resultatmessig ligger omtrent der vi bør, korrigert for de 3-4 poenga uglid og dommera alltid snapper fra oss, minuspoenget NFF aldri skulle tatt samt det forsmedelige tapet for det grå kjøpesenteret i køppen.
            Det som fikk mine varsellamper til å blinke frenetisk for en tid tilbake, er rett og slett fraværet av eget spill. Jeg synes det henger så lite sammen. Du ser spillerne har problemer med relasjonene seg i mellom - du ser ingen finner andre spillere nær sagt i blinde. Der man i 2015 var veldig trygge i pasningsspillet, eksisterer det ingen relasjoner. Selvsagt kan mye av dette skyldes at Johan er ute, men han er ikke den eneste gode spilleren på dette laget. Fofana er selvsagt også et stort tap, da han kunne skape mye alene - han skapte mange sjanser helt ut av seg selv. Men som jeg sier til gutta på "laget mitt" når dem spiller: "de som ikke er med i dag, får vi ikke gjort noe med - nå er vi de spillerne vi er og gjør det vi kan ut av det."

Jeg vil også snu litt på spørsmålet: LSK har åpenbart slitt på banen og spillet henger ikke sammen. Spillermaterialet er bedre enn tabellposisjonen. Hvor hadde LSK vært om laget var tuftet på en lett gjenkjennbar spillestil og med bedre relasjoner mellom spillerne? Jeg mener potensialet til laget er langt høyere enn hva som er utvist så langt i år, med unntak av tre bunnsolide kamper.

Mitt lille hjertesukk er først og fremst at TB/Rúnar i større grad skal sprudle litt, by på seg sjøl (klubben/spillerne) og generelt ha trua. Ikke kjepphøye, men stødige, åpne, med f.eks. en lokal, ung profil. Ta «Gamst på lån til LSK-saken», hvor Bjarmann svarer:

– For det første kommenterer vi ikke spillerlogistikk. For det andre har vi brukt opp de ressursene vi har å bruke på nye spillere i dette overgangsvinduet, sier Lillestrøms sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

Kan være at han svarte litt stiligere og mer åpent enn som så, men jeg skulle ønske det kom på trykk noe à la: "Vi tar det som en kompliment at RBK kikker vår vei når de trenger hjelp, men vi har heldigvis unge, spennende spillere på kantplass, slik at det ville være dumt av oss å bruke penger vi ikke har på noe vi ikke trenger". Jeg tror Stokstad kunne trykket noe i den gata.

For jeg er helt sikker på at hvordan Sport er og hva de sier, kan bety 2-300 i snitt fra eller til, pluss i beste fall kanskje også noen poeng fra eller til. Jeg tror også at adm/media kunne flytta 2-300 tilskuere med rett fokus/noen mindre prosjekter til hver hjemmekamp og aktiv bruk av eksterne gratisressurser, og det samme kunne kanskje et aktivt, synlig styre bidratt med, og da hadde klubben i mitt hjerte vært omtrent der jeg kunne drømme om på nåværende tidspunkt.
            Hjertens enig. Jeg er sannsynligvis eneste som kunne toppa de uttalelsene i negativ forstand. Er en grunn til at jeg valgte økonomi som mitt fag Det stopper meg dog ikke fra å være enig og kan konkludere med at dem ikke akkurat aktivt bidrar til å selge billetter. Jeg er også, gjentar til det nærmest kjedsommelige, relativt lei av nedsnakkinga av spillerstallen RK har gjort. Det er destruktivt og så negativt for spillerne og publikum å høre på.

Istedenfor å snakke om penger vi ikke har, må vi bruke all vår rampelystid til snakke mer folk til kampene slik at vi kan hente 1 spiller til i neste vindu, eller kanskje ansette en speider, eller en medieperson på heltid slik at vi virkelig kan by på oss sjøl og invitere Romerike på match. Under intervjuene på TV 2's sending nå på fredag var Erling, Rúnar, Martin og Origi i kjempeform, godt hjulpet faktisk av en Davy i humør, og da svinger det litt av klubben. Fortsett sånn!
            Jeg så dessverre ikke intervjuene, da jeg var på vei hjem fra kamp når dem gikk på tv. Man trenger optimisme, tæl, humør og medvind for at sesongen skal reddes.

Sist men ikke minst, så håper jeg det tas en grundig evaluering av det sportslige etter sesongen. Alt fra Sportslig leder, via trenerapparatet og ned til spillerne. Det må evalueres og analyseres hva som er gjort i år. Selv om mange mener sesongen poengmessig så langt har vært god nok, så vil jeg si at spillet bekymrer meg - jeg biter negler frem til LSK står med over 35 poeng. Tre gode kamper så langt i år, trekker ikke mange tilskuere - en faktor som er meget viktig for totaløkonomien. For de økonomiske bekymringene ser jeg og gnager litt i bakhodet.

PS: den største negativisten jeg kjenner, har faktisk litt trua på at med glid, medvind og sola i ryggen i morgen - så har man god mulighet til tre poeng eller i det minste ta det ene poenget. Etter å ha lest laget som RB presenterte, så er denne negativisten veldig fornøyd - riktig bruk av spillere og bygge videre på gode relasjoner på sidene. Så får vi se om denne negativisten har rett eller feil
            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4400

I dagens RB er overskriften "Likt med fjoråret - får kritikk"

Tydelig at det refereres til kritikken som kommer her på forumet. Vi er 2 poeng bak fjoråret. Runar sier at det ikke går inn på han og at han tåler at det stilles forventninger til han. Men han synes det er urettferdig ovenfor unggutta som har prestert bra i år. Han skryter av dem og synes de har utviklet seg bra i år. Han sier at de selvfølgelig alltid ønsker å spille bedre og at vi ikke har vært så stabile som vi ønsker i år. Men vi har mistet flere etablerte spillere og erstattet dem med unge spillere, som har levert bra. Den økonomiske situasjonen er grunnen til det og han håper at folk har realistiske forventninger til de spillerne vi har. De gjør en fantastisk jobb.

Videre uttaler kaptein Kippe at laget er fornøyd og at det ikke er misnøye i spillergruppa i det hele tatt. Lundemo uttaler at han liker at det stilles forventninger, han stiller også skyhøye krav til seg selv. Han poengterer også at hele midtbanen mot Molde var rundt 20 år alle mann. Alle spillerne som rb har pratet med forteller om god harmoni mellom spillere og trenere.

Synes det var fin lesning og er enig med Runar. Håper vi klare å beholde det laget her inn i neste sesong. Vi har kvaliteter men vi kan ikke miste spillere hele tida.
              ..................

Kommentar

• Rune
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2008
                • 1229

Opprinnelig skrevet av _Jonern

Tydelig at det refereres til kritikken som kommer her på forumet. Vi er 2 poeng bak fjoråret. Runar sier at det ikke går inn på han og at han tåler at det stilles forventninger til han. Men han synes det er urettferdig ovenfor unggutta som har prestert bra i år. Han skryter av dem og synes de har utviklet seg bra i år. Han sier at de selvfølgelig alltid ønsker å spille bedre og at vi ikke har vært så stabile som vi ønsker i år. Men vi har mistet flere etablerte spillere og erstattet dem med unge spillere, som har levert bra. Den økonomiske situasjonen er grunnen til det og han håper at folk har realistiske forventninger til de spillerne vi har. De gjør en fantastisk jobb.

Videre uttaler kaptein Kippe at laget er fornøyd og at det ikke er misnøye i spillergruppa i det hele tatt. Lundemo uttaler at han liker at det stilles forventninger, han stiller også skyhøye krav til seg selv. Han poengterer også at hele midtbanen mot Molde var rundt 20 år alle mann. Alle spillerne som rb har pratet med forteller om god harmoni mellom spillere og trenere.

Synes det var fin lesning og er enig med Runar. Håper vi klare å beholde det laget her inn i neste sesong. Vi har kvaliteter men vi kan ikke miste spillere hele tida.
                Fin sak. Det eneste jeg ikke skjønner er overskriften? Hva er likt med fjoråret? Kan ikke være antall poeng etter 22 kamper i hvert fall.
                "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3228

Opprinnelig skrevet av Rune
                  Fin sak. Det eneste jeg skjønner er overskriften? Hva er likt med fjoråret? Kan ikke være antall poeng etter 22 kamper i hvert fall.
                  Poeng mot samme lag som i fjor.

gilbert

Kommentar

• Oddis
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 2744

Jeg har lenge vært litt negativ til Runar i eget hode, selv om jeg ikke har uttalt dette veldig mye på forumet. Det har egentlig gått mest på hvordan vi reagerer når vi leder, hvordan vi går ut i kamper mot god motstand, og hva som blir sagt i intervjuer.

Jeg har sett endringer på to av disse punktene, og det gjør at jeg plutselig er mye mer positiv til Runar. I intervju-sonen har Runar begynt å snakke om andre ting enn "å jobba, jobba", og høres mer ut som en mann med en plan. Det er litt mer betryggende i allefall.

Andre punktet er at vi har gått ut for å angripe både Molde og Stabæk på bortebane. Vi har kanskje ikke rundspilt disse lagene, men vi har hatt to veldig solide 1. omganger der vi omtrent ikke slipper til noen målsjanser. Jævla positivt.

Punkt tre mener jeg vi kan forbedre mange hakk. Når vi tar ledelsen, også med to mål sniker det seg inn en følelse av at dette ikke holder. Skuldrene til spillerne blir høyere og vi slipper inn et par-tre mål i løpet av 2. omgang.

Totalt sett beroliger det meg litt at Runar tydeligvis har gjort noen grep for å forbedre en del ting allerede, og han vil garantert fortsette å utvikle seg som hovedtrener. Etter en sommer der jeg etterhvert var helt sikker på at vi bør kvitte oss med han så fort som mulig, ser jeg nå flere tegn som gjør at jeg er spent på høsten, og gir han sjansen til neste sommer. Fortsetter utviklingen, blir det her konge, ellers er det nødvendig med et skifte.
                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3501

Runar sier at det ikke går inn på han og at han tåler at det stilles forventninger til han. Men han synes det er urettferdig ovenfor unggutta som har prestert bra i år. Han skryter av dem og synes de har utviklet seg bra i år. .
                      Her er han jo enig med alle sine kritikere. De som kritiserer Runar her inne er vel også kanskje de som er mest positive til spillerstallen og materialet han rår over. Jeg er jo blant annet en av de som var misfornøyd med at man benket en ung Jørgen Kolstad sist for mer meritterte spillere, da jeg mener han er en veldig undervurdert mann i dette mannskapet.

Det er vel ingen her inne i verken den ene eller andre leiren som skylder på ungguttene våre for tap denne sesongen. De få som har fått kritikk med navnet sitt stemplet på er vel mer etablerte spillere som BHR, Origi, Kippe, Finnur og Ringstad i tillegg til treneren.

Forøvrig synes jeg Runar har tatt seg bra i sammen i media den siste tiden, som får meg til å tro at han faktisk plukker opp noe av det som skrives her inne. Innstillingen til kampene og overvurderingen av motstanderen har også blitt noe bedre den siste tiden, selv om jeg på tross av å ha vært med på haugevis av videoanalyser av forskjellige lag de siste årene ikke klarer å se en rød tråd i det vi forsøker på. Noe min kritikk mot Runar hele veien har hengt på sammen med skadefrekvensen, da resultatene har vært ok nesten igjennom hele sesongen.

Kommentar

• Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2969

I dagens RB er overskriften "Likt med fjoråret - får kritikk" Tydelig at det refereres til kritikken som kommer her på forumet.

Videre uttaler kaptein Kippe at laget er fornøyd og at det ikke er misnøye i spillergruppa i det hele tatt.

Denne artikkelen bør være et lite varsku til de mest "Runar må gå"-kåte forumdeltakerne. Det som skrives her, leses faktisk av en videre krets, og kan brukes/msibrukes på forskjellig vis. Nå hadde vi flaks, at det var "vennligsinnede" RB, og ikke gribbene i TV2 som kastet seg over dette og laget ei skikkelig drittpakke av det. Spesielt når man tar i litt ekstra, og dikter opp rykter, kan det oppstå en del faenskap. Slik jeg tolker Kippe, så dementerer han direkte et rykte som tidligere ble framsatt i denne tråden, som ble tvunget tilbaketrukket (men ikke dementert).

For all del, vi skal kritisere både Runar og Torgeir oppad stolpe og nedad vegge, og det kan være mange grunner tilk det, og alle har rett til å uttrykke sin mening. Men å kreve en treners avgang midt i sesongen når det verken er god grunn til det (=akterutseilt under nedrykksstreken) eller er utenomsportslige ting som skulle tilsi det, blir for polarisert.

Jeg har derfor kommet i posisjonen at jeg har blitt oppfattet som en slags "komiske Ali" som skulle forsvare klubben og Runar for enhver pris. Det har ikke vært hensikten, men jeg har ønsket å bremse den negative og destruktive måten vi har diskutert klubben på, og ikke minst å skyte ned utsagn jeg har oppfattet som tvilsomme.

Derfor ber jeg om unnskyldning til alle som har blitt forulempet, fornærmet, eller krenket som det heter så populært nå om dagen, for alle såre tær, knotter i skinnleggen, ørefiker og søvnøse netter jeg har påført skyldige og uskyldige meddebattanter. Vi har jo alle samme mål.

Nå som teorien om nedrykk kun er en øvelse for de aller mest pessimistiske, foreslår jeg at vi legger denne tråden død, og fortsetter diskusjonen og kritikk av taktikk, laguttak, spillerlogistikk i dertil mer egnede tråder. Så tar vi heller diskusjonen om Runar og Torgeir er de rette til å lede laget og klubben videre, etter sesongen.

Forza Fugla!

Kommentar

• Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2565

Runar sier at det ikke går inn på han og at han tåler at det stilles forventninger til han. Men han synes det er urettferdig ovenfor unggutta som har prestert bra i år. Han skryter av dem og synes de har utviklet seg bra i år.
                          Han har enten fått opplest kritikken her inne og andre steder eller lest den selv. At han synes det er urettferdig ovenfor unggutta, så burde han ha tatt til seg det før - han har nemlig snakket dem ned i hele år frem til nå i den siste tiden. For det er nemlig ikke i de yngste som har vært de som har underprester. Samtlige av de unge debutantene har tråkka til og grepet sjansen. Det er andre steder det har vært mangel på innsats og utad manglede ønske om å spille ball.

Senest i går foretar han nærmest karakterdrap på Fred Friday i forhold til hans innsats på direktesendt TV. Slik er ikke bra, selv om noen lovpriser hans ærlighet - jeg finner det helt forkastelig. Fred Friday manglet vel i grunn ord selv når han ble spurt av RB, noe som sier sitt om hva han synes om at treneren tar opp personalsaker/vurdering av spillere på direktesendt TV. Han burde i stede har brukt tiden til å skryte av de som gjorde en god kamp.

Noen synes sikkert det er bra med ærlighet foran kamera, men man slakter ikke enkeltspillere. Man vinner som lag, taper som lag. Skal enkeltspillere nevnes, skal man ikke snakke dem ned - da velger man i stede å snakke opp de som har prestert bra.

Opprinnelig skrevet av gilbert
                          Poeng mot samme lag som i fjor.

gilbert
                          Skal man ende opp med like god poengsum i år som i 2014, så må laget snitte med 2,125 poeng pr kamp de siste åtte kampen. Må ta 17 poeng på de 8 siste. 5 seiere, 2 uavgjort og 1 tap. Altså godt stykke over formutviklingen med snitt på 1 poeng pr kamp på de 10 siste kampene.

Denne artikkelen bør være et lite varsku til de mest "Runar må gå"-kåte forumdeltakerne. Det som skrives her, leses faktisk av en videre krets, og kan brukes/msibrukes på forskjellig vis. Nå hadde vi flaks, at det var "vennligsinnede" RB, og ikke gribbene i TV2 som kastet seg over dette og laget ei skikkelig drittpakke av det. Spesielt når man tar i litt ekstra, og dikter opp rykter, kan det oppstå en del faenskap. Slik jeg tolker Kippe, så dementerer han direkte et rykte som tidligere ble framsatt i denne tråden, som ble tvunget tilbaketrukket (men ikke dementert).
                          Varsku om hva? Skal vi ikke kunne diskutere våre meninger og komme med dem? Hvis du blir ansatt som trener i LSK, så må du ta med i regnestykket at:
                          1: Du vil bli kritisert
                          2: Dine ord vil bli veid
                          3: Før eller senere vil noen kreve din avgang.

TV2 kan gjerne lage ei drittpakke av det, men gå nå ikke her og tro at det kun er i LSK man diskuterer treneren. MFK, S08, Start, Viking, AAFk er alle klubber hvor man på et tidspunkt i år har vært misfornøyd med treneren. Forstår ikke at det skal være så stort nummer ut av det finnes noen her inne som langt i fra er fornøyd med hvordan sesongen har utartet seg. Jeg ser ikke helt hvilke "drittpakke" dem skal klare å lage.
                          Last edited by Børge; 31.08.2015, 10:06.
                          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4400

Men han slakta jo ikke Fred? Han sa det rett ut når intervjueren prøvde å grave det frem. Han sa at Fred ikke har jobba hardt nok på trening og derfor starta på benken. Ser absolutt ikke noe galt i det. Det var mange som lurte på hvorfor Fred var benka og her fikk vi svaret servert. Jeg stoler på Runar når han sier at innsatsen ikke har vært god nok, og jeg mener det overhodet ikke var noe stygt sagt. Jeg sitter med et inntrykk av at det henger igjen en liten ukultur etter Haglund tida som Runar har måtte brukt mye unødvendig tid på å rydde opp i. Føler at spillerne i langt større grad fikk gjøre som de ville under Haglund, mens Runar er mye mer "nazi" på disiplin. Er jo en grunn til at holdningsproblemene til Pelle og Fred først har kommet frem nå, mens det i fjor ikke var snakk om det. Tviler på at de fikk holdningsproblemer først når Runar kom.
                            ..................

Kommentar

• Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2969

Opprinnelig skrevet av Rune
                              Fin sak. Det eneste jeg ikke skjønner er overskriften? Hva er likt med fjoråret? Kan ikke være antall poeng etter 22 kamper i hvert fall.
                              Vi har i år tatt 18 poeng mot de samme lagene som vi tok 21 poeng mot i tilsvarende kamper i fjor. Samtidig har vi tatt 11 poeng mot årets nyopprykkede, mot 10 poeng i noenlunde tilsvarende samme kamper mot de som rykket ned i fjor. Altså til sammen 2 poeng mindre i år mot noenlunde de samme lagene i tilsvarende kamper i fjor. I tillegg kommer minuspoenget.

Får vi samme poengfangst i de resterende kampene som tilsvarende i fjor, ender vi med 43 poeng.

Kommentar

• Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2565

Men han slakta jo ikke Fred? Han sa det rett ut når intervjueren prøvde å grave det frem. Han sa at Fred ikke har jobba hardt nok på trening og derfor starta på benken. Ser absolutt ikke noe galt i det. Det var mange som lurte på hvorfor Fred var benka og her fikk vi svaret servert. Jeg stoler på Runar når han sier at innsatsen ikke har vært god nok, og jeg mener det overhodet ikke var noe stygt sagt.
                                Slikt tar man face to face, ikke på åpent tv. Ferdig snakka.

Føler at spillerne i langt større grad fikk gjøre som de ville under Haglund, mens Runar er mye mer "nazi" på disiplin. Er jo en grunn til at holdningsproblemene til Pelle og Fred først har kommet frem nå, mens det i fjor ikke var snakk om det. Tviler på at de fikk holdningsproblemer først når Runar kom.
                                Spør BBS om hvordan det var å komme til låst dør på spillermøtet fordi han kom for sent - lagets største stjerne på det tidspunktet. Spør Erik Midtgarden om hvorfor han aldri spilte en eneste offisiell kamp for LSK. Spør Isak Scheel om hvorfor hans karriere i LSK ble så kort. Når det gjelder Pelle, ble det snakket om holdningsproblemer allerede sist høst og som en mulig årsak til at han spilte så lite - hvis ikke jeg husker feil. Fikk kun 216 minutter med spilletid, hvor av han startet to kamper.
                                Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3501

Om mediene velger å skrive en sak på min misnøye mot Runar K eller andre sin mening om at spillerstallen vår er for svak til å levere bedre har da ingenting å si. I beste fall skaper det litt mer PR rundt en klubb som knapt nok Davy Wathne gidder å mene noe om en gang lenger.

Jeg er ikke av de som har hengt meg på noen av ryktene rundt misnøye i spillergruppen eller lignende, men at kapteinen vår tilbakeviser dette betyr på ingen måte at det ikke stemmer. Han ville jo motarbeidet sin egen arbeidsgiver om han hadde sagt noe annet enn det han gjør uavhengig av hva som er sant.

Min bakgrunn for å "kreve treneren sin avgang" henger som sagt tidligere på mye annet enn resultatene eller på om enkelte eller alle spillerne er negative til Runar. Det går på at jeg ikke har tro på det han holder på med, og at vi som klubb (der Runar bare er en bitteliten del av helheten) ikke har en tydelig plan bak hvordan man skal fremstå på og utenfor banen. Alt dette naturligvis kun basert på det som kommer frem på utsiden, som jo er det viktigste for meg som supporter av laget.

Jeg så bak resultatene når det sto på som verst under Magnus Haglund og Henning Berg og gjør det samme når det gjelder Runar Kristinsson. Det er langt fra sikkert at jeg har rett i det jeg ser, men i mine øyne er vi i ferd med å tape terreng til de andre fordi vi ikke skiller oss ut, ikke fordi vi har dårlig økonomi.

Dette er i høyeste grad en egnet tråd for denne diskusjonen, da jeg mener Runar K fremdeles er feil mann for klubben på tross av at man har hatt et par positive omganger med fotball den siste tiden. Helheten er fremdeles for dårlig, og utviklingen av eget spill er fullstendig fraværende.
                                  Hvis ingen andre mener det samme som meg, så vil denne tråden uansett sakte men sikkert dø ut slik "Haglund må gå" tråden etter hvert gjorde i en periode. Slik det er nå, så er du en av de største bidragsyterne til at denne tråden lever i beste velgående istedenfor å ta diskusjonen over i "Runar Kristinsson" tråden.

Kommentar

• KFL109
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1958

Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Slikt tar man face to face, ikke på åpent tv. Ferdig snakka.
                                    Så da var den debatten lagt død til tross for at flere allerede har greid å gi uttrykk for at uttalelsene var greie, noen sågar at de var velkomne.
                                    Vidar Evje

Kommentar

• G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3313

Denne legger jeg ikke på Runar, men på Fred. Ny bekreftelse på akkurat det jeg har sett og hørt ved flere anledninger: Primadonnanykker og overblåst selvbilde.

Kommentar

• GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

Opprinnelig skrevet av KFL109
                                        Så da var den debatten lagt død til tross for at flere allerede har greid å gi uttrykk for at uttalelsene var greie, noen sågar at de var velkomne.
                                        Også var det greit at det var Friday da, ikke en lokal gutt. Gjør det mye enklere å slenge dritt om LSK-spillere. Helt herlig å se hvor hardt svingdøra treffer planeten på visse som steiler med en gang man er kritisk til en norsk, og helst lokal, unggutt her inne. Mens kanskje spesielt afrikanerne kan sages for den minste ting. Selv som viktige målscorere og nøkkelspillere. Ser det samme tullet rundt Johan.

At Friday har slurvet på treningene visste vi allerede, det ble en sak etter Mjøndalenkampen og er gammelt nytt. Trengte Runar ta det med ut i rikspressa en gang til? Også rimelig spesielt at Runar først drar frem et ungt lag som årsak til ujevne prestasjoner samtidig som han er fornøyd med det de har prestert. Som nevnt er det noe absolutt ingen er uenige i. Vi var et gamlehjem, nå er vi en av TLs barnehager. Fellesnevneren er likevel underprestering. Og når man endelig fikk noe som lignet en rød tråd i det sportslige og noe som kunne bringe stabile resultater, så kom enda en ny trener med egne ambisjoner og uttalte mål om hva han vil gjøre med laget, og hvordan han mener vi skal komme ditt med hans spillere. Han skal utforme en spillestil som gjør klubben stolt. Jammen bra klubben fortsatt har tilhengere som stiller kritiske spørsmål til slike soloprosjekt. Dette er en klubb mange fortsatt bryr seg om, til tross for alle forsøkene på å jage oss vekk.

Kommentar

• G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3313

Opprinnelig skrevet av GIFKanari

At Friday har slurvet på treningene visste vi allerede, det ble en sak etter Mjøndalenkampen og er gammelt nytt.
                                          Ikke gammelt nytt all den tid det knapt nok har blitt bedre. Fred mener han er altfor god til å spille på 2. laget og likeledes at han ikke behøver å slite seg ut på trening da han er selvskreven på laget. Legg til den totale vaksinasjonen mot å spille på bedre plasserte medspillere, og jeg mener det er god grunn til frustrasjon. (Tror Runar som meg verdsetter innsats høyere enn selvbilde). Om det skulle vært tatt i media er selvfølgelig en annen diskusjon.

Kommentar

Working...