Kamptråd LSK-Odd

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    #81
    5 omganger på rad nå uten spillemål, må da bekymre flere enn meg.

    Kommentar

    • Trooond
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2015
      • 1039

      #82
      Ja, og hvertfall når man føler det bor mye mer i laget. Syntes lagets styrker blir veldig svakt utnyttet.
      Og hvorfor ikke bruke spillere der de er best?

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2937

        #83
        Haglund Vista.

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2937

          #84
          NRK fokuserer på et påstått feialktig (ellerbillig) idømt straffespark, og lar klovnen Fagermo få raute fritt om "uklare regler". Som om det skulle være noe uklart når man ligger på bakken, med arma spredt ut, at det er straffe når ballen udiskutabelt treffer armen? "Odd tapte to poeng i dag" var omkvedet. Ja ja. Pføy!

          Kommentar

          • Oldtimer
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2011
            • 316

            #85
            Opprinnelig skrevet av Kroktåa
            NRK fokuserer på et påstått feialktig (ellerbillig) idømt straffespark, og lar klovnen Fagermo få raute fritt om "uklare regler". Som om det skulle være noe uklart når man ligger på bakken, med arma spredt ut, at det er straffe når ballen udiskutabelt treffer armen? "Odd tapte to poeng i dag" var omkvedet. Ja ja. Pføy!
            Fagermo er vel "Komiske Ali" nr 2?

            Kommentar

            • Frode D. Homb
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 982

              #86
              Jeg husker Fagermo klaga fælt på Uwe Røsler da han var på besøk med Viking og Fagermo var trener i Godset. Fagermo mente Uwe var helt "ape" på sidelinjen. I dag så jeg ikke så stor forskjell på hvordan Uwe ofte var på sidelinja og Fagermos oppførsel. Ikke ta hverken Hagen eller Fagermo så seriøst. Hagen mener jo alltid at Odd er bedre enn LSK, selv da vi slo Odd med 10 mann i en time for et par år siden. De er sure og tverre fordi de følte de var det beste laget. Hvis man kikker på "statsen" fra VG.no, så var laga like gode.

              Kommentar

              • kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2361

                #87
                Synes Fagermo var litt mindre "ape" idag. Forklarte at ballen traff hånda, ballen forandra retning. Men uttalelsen om at de burde ha ledet to,tre null ti pause var av godt gammelt kaliber.

                Labert tempo og masse feilpasninger - fra begge lag. Vi er i en dårlig periode men derfor er det betryggende at vi allikevel plukker poeng.

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  #88
                  Dette var begredelige saker og jeg synes vi er ganske heldige som slipper unna med uavgjort her.

                  Fra start av i kampen er vi overhodet ikke med i det hele tatt og etter at Odd først lemper de 4-5 første ballene på hodet til Frode Kippe, så lar vi midtstopperne deres dra med seg ballen forbi første ledd og tre igjennom indreløpere gang på gang som gjør at de kommer i overtall på spesielt vår venstreside der det var mye plass å boltre seg på for Espen Ruud.
                  At Odd ikke scorer i løpet av de første 15-20 minuttene kan vi takke en for dagen god Frode Kippe og litt hell for.

                  Så klarer vi faktisk å ta litt mer tak i ballen, og spesielt Pelle er flink til å sette fart 1 mot 1 de gangene han blir satt opp tidlig, som faktisk gjør at vi skaper et par gode muligheter. Da er det litt bittert at Odd fosser frem og scorer i det som kanskje var vår beste periode i 1.omgang, selv om det på ingen måte var ufortjent totalt sett.

                  Ellers var 1. omgang preget av utallige feilpasninger, mange balltap og lite bevegelse rundt ballfører. En skikkelig fantasiløs omgang, og hvis det er så enkelt å forsvare seg mot oss at man bare kan ligge å hvile med 10 mann bak ballen på egen banehalvdel som SF og Odd har gjort uten noen problem, så skal vi få trøbbel med å score fremover.

                  Heldigvis er det et annet lag som starter 2.omgangen og setter preg på det fra første spark på ballen. Igjen er det stort sett Pelle som er involvert i alt det farlige vi skaper fremover, og han er i god posisjon til å motta ballen når Steffen Hagen handser, og uansett hva han måtte mene, så er det en soleklar hands og straffe til LSK. Han ligger på bakken med handa etter seg og stopper den fra å havne i beina på Pelle i scoringsposisjon. Selv Tom Henning Øverbø hadde blåst på den og Dag Eilev bør kutte ned på enhetene før kamp om han mener noe annet.

                  1-1 og man skulle tru LSK hadde fått en skikkelig boost til å avgjøre kampen. Det hadde man overhodet ikke gjort, og med få unntak så det knapt ut som om vi hadde lyst til å vinne i det hele tatt. Feriefotball for andre kamp på rad, og selv om Odd heller ikke skaper all verdens i denne omgangen, så var dette bare nitrist og en kamp uten den gutsen og viljen man skulle håpe på hjemme mot Odd.

                  Hva kunne man gjort annerledes?

                  1. Oftere truet bakrom med EK og Pelle. EK ble alt for ofte spilt opp feilvendt i mellomrom, der han sleit med touchen mens de få gangene vi skapte trøbbel for Odd var de gangene Pelle startet i bakrom og ble benyttet tidlig. Det lange vinkla innlegget fra SKM til Pelle viste hvor forbanna enkelt fotball kan være i blant, og flere slike initiativ og pasninger burde man forsøkt på når Odd lå så lavt som de gjorde.

                  2. Nok en gang etterlyser jeg at en av de to midtbanespillerne slippes opp for å skape litt ubalanse i forsvaret til en motstander som ligger så lavt. Til og med en Frode Kippe som i perioder lå langt inne på Odd sin banehalvdel kunne man flyttet opp når vi angrep mot etablert for å virkelig gjort at Odd måtte revurdere sin taktikk om å ligge så lavt som de gjorde.

                  Men, som sist gjorde man absolutt ingen taktiske grep annet enn å bytte spiller for spiller, og der feilet man nok en gang ved at de som kom inn ikke tilførte noe som helst.

                  +++ Frode Kippe står nok en gang frem mot Odd og er vel en av veldig få spillere som trives med kamper mot dette laget uavhengig av om det er Kovacs, Frode Johnsen eller Oliver Occean de skal lempe baller på. Satte standarden tidlig med å vinne 4 av 4 dueller og hadde flere avgjørende involveringer med både hodet og ballen.

                  ++ Amahl Pellegrino var ganske frisk sist også, men i dag synes jeg han er vår klart beste offensive spiller. At han blir ofret når Fred Friday skal inn er for meg en gåte, da EK var langt under pari og sleit i denne kampen, mens Pelle som sist er involvert i absolutt alle sjanser vi skaper. Jeg begynner faktisk å få trua på at han vil bli en viktig mann fremover og håper den forløsende scoringen snart sitter. Hadde virkelig ikke trodd dette for noen uker siden.

                  + Arnold Origi står en solid kamp. Mister riktignok ballen på en dødball, men da varter han opp med en redning som kun han gjør i Tippeligaen på returen. Glemmer ofte han i disse vurderingene, og det er kanskje en veldig bra ting, da han stort sett er solid og gjør de nødvendige redningene hver kamp.

                  - Kan vel deles mellom mange, men gir denne til EK i dag. Ja, han blir spilt opp i håpløse posisjoner feilvendt kampen igjennom, men det han presterer med ball i denne kampen holder overhodet ikke Tippeligaklasse. De veldig få gangene han blir rettvendt i går ser vi jo hva som bor i han, men da kan jeg bare ikke fatte hvorfor han og laget ikke forsøker å få han rettvendt langt oftere enn man forsøkte på i går.
                  Last edited by Totti21; 29.06.2015, 09:08.

                  Kommentar

                  • Kroktåa
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2015
                    • 2937

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                    Det lange vinkla innlegget fra SKM til Pelle viste hvor forbanna enkelt fotball kan være i blant,
                    HVis du tenker på innlegget som Pelle fikk i fanget tre meter midt fora mål, var det faktisk ikke enkelt i det hele tatt. Det innlegget var kanskje kampens største prestasjon (ved siden av Origis dobbeltredning).

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4380

                      #90
                      Det er positivt at vi sjelden taper. Vi er jævla seige å slå. Men har vi blitt for tilfreds med å "kun" unngå å tape? I 2.omgang går vi ut i et helt annet tempo og kjører matchen, Odd virka egentlig rysta. Så får vi uttelling og det første jeg tenker er "nå skal vi faen meg ta dette!". Istedet skjer det stikk motsatte. Vi faller ned på nivået i 1.omgang igjen umiddelbart etter utligningen. Hvorfor?! Vi har jo Odd i kne, kjør på for ledermålet da! Akkurat det samme skjedde mot søpla. Og det har skjedd flere ganger. Hvorfor er vi tilfreds med å være middelmådige når veien opp til medalje er så forbanna kort?? Vi burde jo vært der allerede. Nå må vi utvikle oss videre. Ikke være redd for noen ting, det laget her har bevist at vi kan pisse på hvem som helst. Gjør det da!
                      ..................

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                        HVis du tenker på innlegget som Pelle fikk i fanget tre meter midt fora mål, var det faktisk ikke enkelt i det hele tatt. Det innlegget var kanskje kampens største prestasjon (ved siden av Origis dobbeltredning).
                        Misforstå meg rett.
                        Det er fantastisk utført av SKM, men verken han eller andre forsøkte å slå disse pasningene/innleggene på sånne initiativ ellers i kampen heller. Enkelt i form av at man slår en lang pasning på en enslig bevegelse, men selvfølgelig var det en strålende utført pasning med stor presisjon.

                        Jeg mener man fint kunne slått flere innlegg fra den posisjonen med samme og dårligere presisjon, som ville skapt mer trøbbel for Odd enn man faktisk klarte. Avhengig av flere gode bevegelser foran naturligvis.
                        Man fikk også ganske god tid i den posisjonen fordi Odd lå så lavt, og upresset i den posisjonen forventer jeg at Tippeligaspillere treffer innenfor en radius av 6-7 meter fra der de sikter i det minste, og det holder i massevis til å skape trøbbel om bevegelsen er god nok.

                        Enkel fotball, men naturligvis godt utført av SKM.

                        Kommentar

                        • Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

                          #92
                          Leser at Finnur(spilletråd) får en helvetes med pepper etter gårsdagens kamp. Problemet er at han er ingen kreativ spiller og når Johan er borte så savnet vi en nr 10. Der KUNNE Lundemo spilt men han var vel mer eller mindre kantspiller. Hvorfor vites ikke. Lundemo sentralt, Riise på kant ville vært en bedre mye bedre løsning. Lundemo var dagens desidert dårligste.

                          1-1 var et fair resultat. Dommer frarøvet Erlingo en gedigen målsjanse når han dømmer ballen bak linjen... Seiersmålet?

                          Kommentar

                          • _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4380

                            #93
                            Sjelden har jeg hørt så mye syting om dommeren som fra Steffen Hagen og Fagermo etter kampen. Dere skulle opplevd Svein Oddvar på sitt verste som vi gjorde i Drammen. Straffa var grei, i tillegg syter dem om et innkast dem ikke fikk. Men glemmer totalt å nevne da Erling ble sparka ned rett utenfor 16-meteren i starten av 2.omgang i perfekt Lundemo-posisjon.
                            ..................

                            Kommentar

                            • forzafugla!
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2008
                              • 461

                              #94
                              Jeg hørte kun intervjuet av Fagermo rett etter kamp og synes ikke han klaga veldig mye der. Spesielt mtp hvordan journalisten fiska etter de saftige overskriftene som han aldri fikk. (Man merker at det er et nytt selskap som eier cmore) Fagermo sa at hands-regelen generelt er noe uklar, og det er den jo. Dommerne dømmer jo til tider veldig forskjellig.

                              Ellers så er det jo positivt at treneren til motstanderlaget sa det var deres beste kamp i år, selv om de riktignok ikke har gjort det like bra som i fjor. Og mtp. resten av avgjørelsene til dommeren venter jeg fremdeles på at noen roper "aprilsnarr" for han dømte jo helt latterlig der ute igår uten at jeg skal påstå at det gikk i favør til noen av lagene.

                              Ellers så ser man hvor avhengige vi er av Johan.

                              Kommentar

                              • Oddis
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2006
                                • 2744

                                #95
                                Dommeren gjorde egentlig en grei kamp helt fram til ca 65- 70 min. Da begynner han plutselig å miste kontrollen på et oppgjør som er veldig enkelt å dømme. Frisparklinja blir veldig uklar, og det samme med kortene. De gikk bare en vei. Straffen vi fikk er veldig irriterende å få mot seg, jeg ser den. Tipper noen hadde rast mot dommeren her inne (meg inkludert underveis i kampen).

                                I tillegg er jeg enig i hva forzafugla skriver. Man merker virkelig tv2-preget på cmore nå. Veldig synd da jeg faktisk har likt måten cmore fører studio på og hvordan de gjennomfører intervjuer. Mye mer profesjonelt en det overskriftjagende og provoserende tv2 rælet.

                                Syntes synd på Petter Veland og gjengen som er bra fotballfolk. De passer ikke inn i den settingen. De er så vanvittig mye bedre enn som så.
                                Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                Kommentar

                                • McGuffy
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 5099

                                  #96
                                  Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å argumentere for at handsen til Steffen Hagen IKKE er straffe?

                                  Ja, man kan si mye om handsregelen, og at det blir mye skjønnsmessige vurderinger. Men denne syns jeg er glassklar:

                                  Steffen Hagen velger å sklitakle/legge seg ned i eget straffefelt for å stoppe et innlegg/skudd fra Erling. Erling ser Pelle krysser bak ham og sentrer mot ham. På grunn av at Hagen har lagt seg ned, så stopper han ballen med hånda godt ute fra kroppen, og ballen når ikke frem til Pelle. Klar hands.

                                  I TV2-studio argumenterer løkene for at hånda til hagen var i en "naturlig posisjon, i den posisjonen Hagen var i". Det var altså naturlig for Hagen å ha hånda der, fordi han hadde lagt seg ned, og dermed var straffen feil. Hvorfor i alle dager skal Hagen ligge å kave på gresset med hånda langt over hodet? Han må da for fankern ta ansvar for valget sitt, og holde henda unna ballbanen?

                                  Vi det si at hvis Frode Kippe velger å danse en het tango med Marius Amundsen i eget felt, og ballen treffer de i armen, så kan det ikke blåses hands, for hånda er i en naturlig posisjon for tango?

                                  Det er ikke ofte jeg gir Trygve Kjensli ros. Jeg syns han er gjennomført dårlig, kanskje svakest i Tippeligaen, både i kampledelse og i ren dømming. Men her gjorde han jaggu meg rett.

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                    Det er positivt at vi sjelden taper. Vi er jævla seige å slå. Men har vi blitt for tilfreds med å "kun" unngå å tape? I 2.omgang går vi ut i et helt annet tempo og kjører matchen, Odd virka egentlig rysta. Så får vi uttelling og det første jeg tenker er "nå skal vi faen meg ta dette!". Istedet skjer det stikk motsatte. Vi faller ned på nivået i 1.omgang igjen umiddelbart etter utligningen. Hvorfor?! Vi har jo Odd i kne, kjør på for ledermålet da! Akkurat det samme skjedde mot søpla. Og det har skjedd flere ganger. Hvorfor er vi tilfreds med å være middelmådige når veien opp til medalje er så forbanna kort?? Vi burde jo vært der allerede. Nå må vi utvikle oss videre. Ikke være redd for noen ting, det laget her har bevist at vi kan pisse på hvem som helst. Gjør det da!
                                    Frykten for å tape er større enn ønske om å vinne.. I all idrett er man avhengig av vinnermentalitet, det er en mangelvare hos altfor mange i LSK. Jeg tar heller ett tap i ny og ne fordi man gønner på etter seier, enn å safe inn uavgjorte som Odd og LSK driver med. Odd har 3 lag over seg som har tapt flere kamper enn dem, LSK har 4. Viking har tapt like mange som Odd og LSK tilsammen, men ligger fortsatt over på tabellen. Hvor ofte har man ikke sett en 2. Omgang i slalåm der vi ser at en som leder "safer" inn og taper masse tid til konkurrentene?! Lysten til å vinne må alltid komme først!

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      #98
                                      Tenker de over hvilke signaler det sender også, i et knallhardt marked der bare vinnerne er interessante? For måten de fremstår på banen er et speilbilde av uttalelsene som kommer fra både Kristinsson og Bjarmann. Man viser fin liten tro på det man driver med. Til tross for at vi under Haglund fikk på plass et system jeg mener gjør at vi står sterkere enn noengang, så virker ingen å ha tro på at vi kan kopiere fjorårssesongen. Runar sa vel også etter kampen mot Odd at han før sesongen lett hadde tatt imot ett poeng. Hvorfor gjør han det? Og Bjarmann går ut offentlig og sier han ikke tør gjøre noe forhandlingsmessig før plassen er sikret? Når er det? Oktober-november? Hva synes DNB om slikt, mener å huske at de faktisk fikk frem at målene klubben hadde satt seg var i underkant av det de mente var mulig da avtalen ble sikret. Gi alt-garantien fremstår som skippertaks-garantien, i beste nisseluestil.

                                      Gjør noe med det, eller meld overgang til breddefotballen!
                                      Last edited by GIFKanari; 30.06.2015, 09:46.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #99
                                        Og enda verre, LSK har en medieansvarlig som nå går ut og synes supportere lirer av seg mye dritt. Hva skal det være godt for, synes klubben de har for mange å ta av? Det er jo ikke lenger engang halvfullt på stadion. Når en offentlig representant for klubben går ut slikt bør han i det minste møte det med egne argumenter. Gi oss noe å tro på, og gi oss noe annet enn floskler som f.eks. FB renner over av. Klubben har slått seg opp på å være unorske og kjepphøye, om noe er det vel akkurat det som har gjort klubben interessant for andre, men helt siden man proklamerte at fjerdeplasser ikke var godt nok har vinnermentaliteten sakte sivet ut av klubbsjela.

                                        Runar har kommet inn og sier på inn- og utpust at han kjenner denne klubbsjela, men den var en helt annen da han var aktiv enn nå, og likevel fremstår han som en som gjør sitt beste for å tone ned alt av forventninger. Trist er det.

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                          I TV2-studio argumenterer løkene for at hånda til hagen var i en "naturlig posisjon, i den posisjonen Hagen var i". Det var altså naturlig for Hagen å ha hånda der, fordi han hadde lagt seg ned, og dermed var straffen feil. Hvorfor i alle dager skal Hagen ligge å kave på gresset med hånda langt over hodet? Han må da for fankern ta ansvar for valget sitt, og holde henda unna ballbanen?
                                          Per Ivar Staberg kommenterte jo også dette i viasat studio i forbindelse med en CL kamp også, der han sa at det ikke hjelper om det er naturlig at en hånd henger igjen i gresset eller at man hopper med en hånd ut fra kroppen fysisk sett når Rune Bratseth forsøkte seg med den samme argumentasjonen som de i TV2 studio. Gjør man kroppen større med armen/hånda så er det straffe med mindre ballen blir sparket i hånda med stor kraft fra veldig kort avstand som gjør det helt umulig å flytte hånda.

                                          Kommentar

                                          Working...