Haugesund - LSK, Lørdag kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5916

    Like mange uavgjort nå etter halvspilt sesong som hele fjorårssesongen.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Vi holder avstanden til FKH dere, betryggende ord fra Runar! Trives godt i ingenmannsland.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4558

        Hva faen er det vi driver med etter at vi tar ledelsen? Er ikke i nærheten av å vinne andreballer, unnlater å gå i dueller og legger alle i egen 16?! Oppskrift på katastrofe. Skal det virkelig være så lett å score på oss at det bare er å sette høyt press? Kampen hadde garantert endt 2-2 om vi ikke hadde scora, men når vi først gjør det svarer Haugesund med å gå offensivt ut og scorer like etterpå, akkurat som vi så i første.

        Faen meg patetisk.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          På tide å la Stian gå videre også, stagnert så vanvittig og trenger en ny giv et annet sted.

          Kommentar

          • Fugl1970
            Medlem
            Møteplager
            • May 2008
            • 99

            Vi blir så jævlig feige etter ledermålet til Fofana. Livredde for å tape. Og da går det sånn.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4558

              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Vi holder avstanden til FKH dere, betryggende ord fra Runar! Trives godt i ingenmannsland.
              Dette provoserer meg noe så jævlig. Hvor er engasjementet? Hvordan klarer man å ikke være eitrende forbanna når man gir bort en ledelse på overtid? Faen ta denne snillismen som dreper klubben vår.

              7 av 15 uavgjorte så langt er mange, mange poeng tapt.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7080

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Hva faen er det vi driver med etter at vi tar ledelsen? Er ikke i nærheten av å vinne andreballer, unnlater å gå i dueller og legger alle i egen 16?!
                Det er jo feil. Haugesund hadde dødball og sju mann i vår 16-meter, selvsagt måtte vi trekke folk tilbake.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Intet kollektiv, intet lagspill. Det bør bekymre hvis Fofana forsvinner. Ett lag som ikke står opp for hverandre, og til og med en Riise som nå står og er ganske fornøyd totalt sett med ett poeng. Kanskje fordi Fofana og Friday redda ræva hans mer enn at han tenkte på laget som helhet.

                  Kommentar

                  • Xavi
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 1275

                    Sykt at de roter bort til 3-3, men 2-1 er fortsatt vill offside.

                    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                    Anders, Tidligere styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4558

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Det er jo feil. Haugesund hadde dødball og sju mann i vår 16-meter, selvsagt måtte vi trekke folk tilbake.
                      Dødballen er én ting. Der forstår jeg at vi trekker mange tilbake (selv om jeg mener vi bør legge igjen én spiller). Jeg tenkte mer på hvordan vi framstår som helhet etter at vi tar ledelsen. Panikklareringer og veikhet i duellene, men mest av alt en alt for dårlig rate på vunnede andreballer. Dette mener jeg kommer som en konsekvens av at vi legger oss for lavt.

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9453

                        Opprinnelig skrevet av Xavi
                        Sykt at de roter bort til 3-3, men 2-1 er fortsatt vill offside.

                        Like klar som straffa til FKH den der ja...

                        Hvis det i det heletatt er offside, noe jeg mener det ikke er grunnet Ringstad, så er det samma faen. Linjedommer'n har ikke stillbilder og angripende lag skal ha fordel ved tvil (ikke at det praktiseres).

                        Kommentar

                        • Trooond
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2015
                          • 1039

                          Uff så svakt. Til tider rundspilt av et bunnlag.
                          Svineheldige i 1 omgang at det ikke ble flere mål.
                          Bjørn Helge var skremmende dårlig på ving.
                          Fred var jo rå i dag, og fofana scoret 2, og hadde en imponerende assist. De to og Erling er vel eneste som sto til godkjent i dag, forsvaret vaklet stadig og var ofte feilplassert

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3373

                            Visste når det ble 3-2 at det ikke ville holde inn. Standard LSK dette, blir liksom ikke skuffa når det skjer, for det er alltid et spm om når det skjer.

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2937

                              Klar offside. Men, nå fikk vi godkjent en offsideskåring og to gratispoeng mot Molde, og i denna kampen fortjente vi uansett ikke mer enn ett.

                              Kommentar

                              • Kroktåa
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2015
                                • 2937

                                Vi hadde god kontroll på kampen helt til Lundemo måtte ut. Da det igjen blei Bonke og Finnur på midten, falt det helt sammen igjen. Håpløst!

                                Kommentar

                                • Gjest

                                  3 - 3 er mer jo underholdende enn 0-0 kamper, men trist at veteraner som BHR driter seg ut..

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    Etter det som lenge så ut som en positiv utvikling i laget, så synes jeg man har tatt flere steg tilbake igjen den siste tiden. Resultatene har vært helt ok, men spillet og samhandlingen er totalt fraværende og begrenser seg til balltrilling sentralt eller lange baller lempet opp på EK. Og det etter en veldig positiv start på kampen, der vi faktisk så ut som et lag frem til scoringen.

                                    BHR oppsummerer vel greit utfordringene ift både sammhandling og den offensive planen i sitt intervju på rb.no i dag:


                                    – Når det bare blir slått høye baller mot meg i duell med Haukås (Michael, Haugesunds høye kantspiller; journ. anm.), er det bare å melde Riise ut av kampen. Både Erling (Knudtzon) og jeg forsøkte å gå i duellene så best vi kunne, men de er et mye mer fysisk lag enn oss. Og etter vi scoret tapte vi alt av dueller, mener han.

                                    Selv ble han først fredag klar over at han kom til å spille i sin tidligere posisjon, høyre kant. Etter over et år som back merket han forskjellen.

                                    – Det hadde vært greit og fått trene i denne posisjonen hele uka. I starten tok jeg meg selv i å tenke som back flere ganger. Jeg falt for mye av.

                                    Individuelt synes jeg flere LSK spillere leverer mer enn godkjente kamper, men sammen som et lag var dette ekstremt svakt nok en gang. Gode offensive spillere i Fofana, EK, Pelle og Fred Friday skaper mange ting på egenhånd og det er faktisk ikke mange spillere i Tippeligaen jeg heller ville hatt enn disse offensivt. Vi må bare klare å utnytte de bedre.
                                    Denne gangen treffer Runar K med å sette inn Fred Friday, men nok en gang synes jeg Pelle bidrar positivt, selv om han trenger en scoring. Er som vanlig i de siste kampene involvert i samtlige sjanser så lenge han spiller.

                                    Hva burde man gjort annerledes? Først og fremst klart å forvalte de to ledelsene bedre. Hvorfor kan man ikke tørre å stå litt høyere når man har 3-2 med fire minutter igjen på klokka og holde på ballen, som man vet man kan? La Bonke og Finnur trille baller til hverandre sentral og kælk den opp på EK som vi gjør mot etablert forsvar når vi jager mål. Da vil i det minste tiden gå, og sjansen for at situasjoner som oppstår ved 3-3 scoringen kommer vil være langt mindre.

                                    Ellers synes jeg vi både utnytter bakrommet mer, og er flinkere til å flytte etter med en midtbanespiller som jeg har etterlyst i dag. Vi skaper nok sjanser, men i dag er vel først og fremst det største problemet at vi også slipper til alt for mye i andre enden, og ikke minst slipper inn tre mål. Tettere på mannen sin og mer intensitet i forsvarsspillet i alt fra første pressledd til forsvarsfireren hadde hjulpet mye.

                                    +++ Moryke Fofana er en helt fantastisk spiller offensivt og jeg tror samtlige Tippeligatrenere hadde kvittet seg med sin beste offensive spiller i bytte med Fofana. Kan vinne kamper for deg uansett hvor ræva og underlegen man er, og holdt på å gjøre det her.

                                    ++ SKM gjør ikke så veldig mye ut av seg, men er stort sett trygg og god i en noe uvant posisjon i går. Har blitt en fantastisk spiller og ambassadør for klubben med sine holdninger på banen. Er kanskje også akkurat så god at han vil bli i klubben i lang tid og ikke spille seg for god for oss.

                                    + Fred Friday spiller ikke fantastisk, men det er godt å se at han er i ferd til å finne tilbake til formen han viste før skaden i små glimt. Herlig forarbeid til det som burde vært seiersmålet.

                                    - BHR og Ringstad deler denne i dag for min del. Begge vil mye, men er rett og slett litt for langt unna og litt for upresise i det de gjør i går. Spesielt BHR blir satt opp i mange gode posisjoner uten å utrette stort. Ringstad er unnskyldt med lite kamptrening på dette nivået, men han mangler også en del ift å flytte beina og komme tettere opp i sin mann. Disse to er vel også nærmest å kunne gjøre noe med baklengsmålene.

                                    Nå ser jeg frem til en liten ferie på dette laget og forhåpentligvis en ny giv etter denne. Avstanden opp poengmessig er godkjent, og da er det bare så ekstra bittert at vi ikke sitter igjen med en eneste seier på de siste tre kampene.
                                    Seier mot f.eks SF og FKH og tap mot Odd hadde jo vært bedre enn tre uavgjortresultat. Den innstillingen må Runar K få inn i hodet på både seg selv og spillerne også, og se at det er lønnsomt å risikere litt for å vinne.
                                    Last edited by Totti21; 05.07.2015, 10:07.

                                    Kommentar

                                    • Pingla
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 374

                                      Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Individuelt synes jeg flere LSK spillere leverer mer enn godkjente kamper, men sammen som et lag var dette ekstremt svakt nok en gang.
                                      Et godt innlegg synes jeg, og det lille sitatet jeg har dratt ut synes jeg oppsummerer ståa temmelig bra.

                                      Forøvrig veldig deilig å ha sånne individuelle ferdigheter vi p.t. har i laget, men det må være et krydder i tillegg til et brukbart lagspill.
                                      For ofte denne sesongen er det kun svart magi hvor Fofana har dratt en scoring rett ut av rattata'n som har redda poeng (og andre øyeblikk fra Knutte og Fredag).
                                      ¯\_(ツ)_/¯

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Skulle gjerne likt å vite hva som var planen med å sette inn Kolstad ogå, en som ikke har noe som helst å bidra med i den fysiske delen av spillet i en kamp der det var menn mot gutter + en trollgubbe. Var det virkelig sannsynlig at vi skulle finspille oss inn til seier de siste minuttene? Helt siden Riise mista hodet første gang var dette en kamp på hjemmelagets premisser. Samtidig skal det jo sies at vi forsvarte oss greit de siste minuttene, Mikalsen nikket jo vekk det som kom av innlegg, før Amundsen ikke klarte gjøre sin del. Etter en god periode er han igjen skyld i baklengs som koster sure poeng.

                                        Vi slår langt uten å ha spillere til å slå langt på, og vi har heller ikke selvtilliten eller evnen til å spille oss ut bakfra. Det er direkte latterlig å se utspillene til Origi, som konsekvent faller ned der det ikke er en eneste gul. Vi har vanskelig nok for å vinne andreballene om ikke vår egen keeper skal bidra med rene balltap. Skjer nok ikke med vilje, han er bare satt til å gjøre noe han ikke kan. Men er det bare sånn det er? Det er jo ikke det minste rart at det er vanskelig å se ut som et lag med de premissene man setter for seg selv. Og igjen, er det virkelig nok med kun to sentralt på midten til å dekke rommene når en av dem ennå har et stykke igjen til skikkelig kampform? Og Finnur blir fort sliten og har ikke frekvensen i beina til å dekke store flater. Ikke så rart han er sliten, han spiller jo nitti pluss uansett.

                                        Og Riise, uttalelser og prestasjoner tyder på at ting langtfra er som de bør være. Og Ringstad kan umulig tilbys en forbedra kontrakt med det han leverer. Hva skje med de som skal dra lasset?

                                        Kommentar

                                        • Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2937

                                          Opprinnelig skrevet av Totti21

                                          Nå ser jeg frem til en liten ferie på dette laget og forhåpentligvis en ny giv etter denne. Avstanden opp poengmessig er godkjent, og da er det bare så ekstra bittert at vi ikke sitter igjen med en eneste seier på de siste tre kampene.
                                          Seier mot f.eks SF og FKH og tap mot Odd hadde jo vært bedre enn tre uavgjortresultat. Den innstillingen må Runar K få inn i hodet på både seg selv og spillerne også, og se at det er lønnsomt å risikere litt for å vinne.
                                          Jeg er enig i alt du skriver i hele innlegget, men vil legge til en liten, men ikke ubetydlig detalj. Jeg synes også Lundemo viste veldig mye positivt i går, sjøl om feilprosenten bar preg av at lite kamptrening etter skaden. Han dominerte til tider midtbanen, kunne holde på ballen når det trengtes og avleverte den stort sett feilfritt, konstruktivt og med presisjon. Minst en pluss i boka mi til ham for det. Hans betydning blei veldig tydelig da han måtte gå ut, og vi fikk innpå Bonke. Etter det hadde vi ikke spill på midtbana i det hele tatt. Det viser med all ønsket tydelighet at en sentral midtbane med Bonke og Finnur er langt unna tippeligastandard.

                                          Kommentar

                                          Working...