LSK – godset, søndag 12. juli kl. 20:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Emil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 306

Synes et av problemene våre hjemme har vært at de to sittende midtbanespillerene ikke tør/klarer å slå enkle crossere i lufta. På hjemmebane har vi ofte ballen mye på motstanderens halvdel, men vi sliter med å løse opp/vende spillet fra den ene kanten til den andre. Det er et moment som jeg føler hemmer angrepsspillet vårt veldig for tiden. Finnur prøver, men har alt for høy feilpasningsprosent for tiden. Bonke har kanskje muligheten til å slå de mer presist, men vegrer seg og slår de ofte langs gresset. Da er det veldig frustrerende å se Lundemo malplassert ute på kanten, han er veldig god til å slå akkurat de ballene der. Dette er i alle fall noe jeg la veldig merke til på forrige hjemmekamp. Jeg ønsker:

                  Erling
                      Friday
    Fofana                           Kolstad
              Bonke       Lundemo
    
    SKM   Kippe    Arnesen    Timisela
                      Origi

Kommentar

• Trooond
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2015
      • 1039

Mangel på kantspill på høyre er jeg enig i at det er. Det er en plass, det bare plasseres spillere Runar ønsker skal spille.
      Vil og se Lundemo på midten og Kolstad eller Brændsrød på høyrekanten, men det skjer nok ikke.
      Brændsrød er skadefri nå, og gjør det bra på trening. Ikke dumt med en som har fart og kan utfordre på den sia også

Men det blir vel Lundemo, feilplassert på høyre, også finnur og bonke på midt. Pelle kommer inn for Friday ut i kampen.

Men bra likevel, at det er alternativ, så man kan være uenig i uttaket.

Kommentar

• Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2565

Storflor (for sent ute til siste trening før kamp), Marvik O (shadet) og Kovacs er ikke med i troppen til godset i morgen .
        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Frode D. Homb
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 982

Vi har en fair sjanse til å vinne i morgen.

Kommentar

• andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
            Vi har en fair sjanse til å vinne i morgen.
            Hadde vært ålreit med en seier. Da hadde vi klatra opp til 6. plass, 1 poeng bak MøkkFK på 5. plass.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Frode D. Homb
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 982

Jeg skal ikke jinxe, men laget begynner å kjenne mønstre, posisjoner og plan nå. Synd med Riise, men vi har nok sultne unggutter og Godset er et bra lag, men kampen er helt åpen. De er svekket, vi er vel svekket på sett og vis.

Kommentar

• vermu
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2008
                • 1729

Vi må i hvert fall putte to mål for å vinne i morra, da vi kan regne med at Vaagan Moen putter i tilbakekomsten.

Kommentar

• Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2969

Feirer svigermors 80-årsdag langt unna. Men får kampen på opptak et par timer forsinket. Godset er på gang, og vi halter. Men dette et ordentlig gras, ikkenoe plastdrit. Derfor tror jeg vi tar denne. 3-1. Fofana, Erling og Innocent. PVM følger tradisjonen og putter mot gamle lagkamerater.

Kommentar

• dollyholly
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2007
                    • 965

Nettopp satt 1k på under 2,5 mål i Rbk og LSK seier, satser på god fortjeneste.

Kommentar

• Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3501

Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Både Finnur og Bonke, tenker jeg - og Lundemo som hengende spiss.
                      Med mindre det har skjedd store forandringer siden disse spilte sammen et par kamper sist, så er dette i mine øyne den svakeste midtbanesammensetningen vi omtrent kan stille. Ser heller Krogstad og Finnur enn Bonke og Finnur. Og det på tross av at jeg vil ha Bonke inn i laget på bekostning av Finnur.

Årsaken til at jeg setter Finnur ut av laget er enkelt og greit at sammen med Bonke, som etter min mening er spilleren med aller største potensial i hele troppen, så fungerer han dessverre dårlig. Ikke fordi han er en dårlig fotballspiller, og jeg har også forsvart han tidligere her inne, men fordi de to sammen mangler alt for mye kreativitet og har mange av de samme styrkene.

Nå tar jeg det uansett for gitt at Runar i det minste bruker Finnur, så da blir det nok enten som du forespeiler eller med Bonke på benken.
                      Alle trenere har en tendens til å ha 1-2 spillere som de mener er viktigere for laget enn andre, og for Runar er dette Finnur. Personlig synes jeg også han har gjort det mye bedre enn han får anerkjennelse for her inne, men det er et mye større internasjonalt snitt over Bonke, og når de har forsøkt seg sammen i flere kamper uten at det har styrket noen av de, så vil jeg se Bonke sammen med Lundemo sentralt og en kamp på benken for Finnur.

edit: Dette er forventet godset 11'er i dag, og kan på ingen måte se at vi skal stille noe svakere lag på papiret i dag, selv om midtbanen deres er veldig bra. Dette skal bli seier:

Bugge
                      Vilsvik - Madsen - Valsvik - Hanin
                      Fossum - Abu - Ovenstad
                      Wikheim - Sørum - Vaagan Moen

Last edited by Totti21; 12.07.2015, 07:34.

Kommentar

• _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4400

Vært en tafatthet i laget de siste kampene. Dette må bort i dag. Ut i hundre, opp og fram!
                        ..................

Kommentar

• G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3312

Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Med mindre det har skjedd store forandringer siden disse spilte sammen et par kamper sist, så er dette i mine øyne den svakeste midtbanesammensetningen vi omtrent kan stille. Ser heller Krogstad og Finnur enn Bonke og Finnur. Og det på tross av at jeg vil ha Bonke inn i laget på bekostning av Finnur.

Årsaken til at jeg setter Finnur ut av laget er enkelt og greit at sammen med Bonke, som etter min mening er spilleren med aller største potensial i hele troppen, så fungerer han dessverre dårlig. Ikke fordi han er en dårlig fotballspiller, og jeg har også forsvart han tidligere her inne, men fordi de to sammen mangler alt for mye kreativitet og har mange av de samme styrkene.

Nå tar jeg det uansett for gitt at Runar i det minste bruker Finnur, så da blir det nok enten som du forespeiler eller med Bonke på benken.
                          Alle trenere har en tendens til å ha 1-2 spillere som de mener er viktigere for laget enn andre, og for Runar er dette Finnur. Personlig synes jeg også han har gjort det mye bedre enn han får anerkjennelse for her inne, men det er et mye større internasjonalt snitt over Bonke, og når de har forsøkt seg sammen i flere kamper uten at det har styrket noen av de, så vil jeg se Bonke sammen med Lundemo sentralt og en kamp på benken for Finnur.

edit: Dette er forventet godset 11'er i dag, og kan på ingen måte se at vi skal stille noe svakere lag på papiret i dag, selv om midtbanen deres er veldig bra. Dette skal bli seier:

Bugge
                          Vilsvik - Madsen - Valsvik - Hanin
                          Fossum - Abu - Ovenstad
                          Wikheim - Sørum - Vaagan Moen

Jeg følger argumentasjonen din, og du har rett i det du sier. Når jeg likevel er uenig i konklusjonen din, så har det sammenheng med at Bonke og Finnur har den egenskapen til felles at de løper mye og er dyktige til å bryte motstanderens overganger. Etter at Godset kvittet seg med dansken er de igjen et lag som kommer hurtig på overganger og med flere spillere. Da er faren for å bli tatt i ubalanse overhengende.

Med Bonke og Finnur mister vi presisjon i vårt eget overgangsspill (der får Lundemo bidra, på kanten blir han desverre mer borte), men til gjengjeld blir vi ikke kontret i senk.

Kommentar

• WAK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 972

Er redd for at vi blir rævkjørt på sia med Vilsvik og Wikheim.

Men det vil også bli store rom for oss på den siden så håper vi kan utnytte det.

Ingen forventet elver fra RB magasinet til denne kampen?

Kommentar

• Kjølnerdomen
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Jun 2008
                              • 148

Noen som vet hvordan vi som er i utlandet får sett kampen? Sumo funker vel dårlig i utlandet...

Kommentar

• pondus73
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 612

Opprinnelig skrevet av Kjølnerdomen
                                Noen som vet hvordan vi som er i utlandet får sett kampen? Sumo funker vel dårlig i utlandet...
                                VPN som feks "hide my ass" og så Sumo funker vel bra iallefall
                                ------eLSKe-------

Kommentar

• LS89
                                  Kamptrådkongen
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2013
                                  • 3417

Dommer er forøvrig Tom Harald Hagen.

Kommentar

• _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4400

Opprinnelig skrevet av LS89
                                    Dommer er forøvrig Tom Harald Hagen.
                                    Jaja. Bare å forberede seg på mye frispark!
                                    ..................

Kommentar

• Trooond
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2015
                                      • 1039

Vinner kun med guts, og riktig utnyttelse av laget i dag. Håper begge deler kommer på plass.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2009
                                        • 1606

ja, og Lundemo ute til høyre altså.. Og to som ikke får til en dritt SAMMEN i midten.

Kommentar

• andee
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2004
                                          • 1191

Laget er klart. Antar det er 4-2-3-1 omtrent som dette (fra LSK på Twitter):

Erling
                                          Fofana-Fred-Lundemo
                                          Margeir-Bonke
                                          Kind-Kippe-Amundsen-Timi
                                          Origi

Kanskje ikke komponeringa vi håpa på, men motbevis det og vær påskrudd og smarte fra første spark. Press kollektivt og kjør kontra med de raske føttene vi har når muligheten byr seg. Vi har mye stilig på benken, så kanskje kan dette være kvelden for coaching av høy islandsk klasse hvor vi bytter oss inn i matchen og avgjør det hele siste 20.

"Og jeg er dobbelspent" sa gutten.
                                          Han jobba i herreekviperinga.
                                          TS05 - Felt C

Kommentar

Working...