Klubblegender
Collapse
X
-
Bjørn Helge Riise er ingen legende i LSK. Bortsett fra skyhøy lønn så har han ikke bidratt nevneverdig i noen retninger.Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Trådstarter la vel inn en ganske god begrunnelse på hvorfor han IKKE kom med på den lista?!Kommentar
-
Stuart McManus bør inn som kultspiller. Forøvrig den beste curlingtreneren som har vært i LSK. Milevis foran en annen kødd."Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
-
Av spillere som er "kult"-helter, må jo Pasi Rasimus og Bjørnar Erlandsen inn. Ivalo Kirov var jævla god, men ikke så god utenfor banen.Kommentar
-
Var det Pasi og Ivalo som var best i rundkjøringer?"Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
-
Pasi var jo knalltøff, men var litt uortodoks spiller som brøt med hvordan det var vanlig å bevege seg og å være på banen. Bjørnar Erlandsen var en morsom fyr som hadde godt humør og lot det stå til. Jeg opplevde dem begge.Kommentar
-
Ivailo Kirov/Pasi Rasimus er også et klassisk kultpar. Kirov fyllekjørte og kjørte ned en fotgjenger som skulle krysse Strømsveien midt i Strømmen. Rasimus var passasjer. Som Arild Myklebust en gang sa til meg: "Jeg lurer på hva bulgareren og finnen pratet om i fylla".
I samme klasse er også Sveinung Fjeldstad, som etter at han dro fra klubben ble første eliteseriespiller noensinne som ble tatt for doping. ("Det var det jeg visste, ingen kan være så god på naturlig måte!"). Sveinungs kultstatus for meg er at han til tross for at han dempet ballen når han nikket ("nakke som en svamp"), ble matchvinner mot Vålerenga med to mål. Alltid nok til å bli kulthelt.Kommentar
-
Det jeg hørte var at en fyllik utafor Domus på Strømmen var på vei til et vannhull og gikk over Strømsveien (vet ikke om det var fotgjengerovergang) og inn i baksida på bilen til Pasi og Ivailo. Kjørte ned, er vel litt voldsomt, eller?Kommentar
-
Han havna i alle fall på SiA (som det da het) med beinbrudd. Og gutta fikk terminert kontrakta, tvert.Kommentar
-
For meg hører Finn Bjerk med i Hall of Fame-gruppa. Det var han som var høyrebacken da jeg begynte å følge med, kompromissløs og steinhard. Dessuten historisk som én av fire generasjoner Bjerk på A-laget: Bestefaren Erling, faren Ådne, Finn selv og sønnen Thomas har alle obligatoriske kamper for LSK.Kommentar
-
Det siste der er vel ikke riktig? Hvis jeg ikke husker feil skjedde dette midtsommers-ish, og Rasimus var nå iallfall med hele høsten. Husker blant annet "innsatsen" hans i en forferdelig hjemmekamp mot Viking utpå høsten (mener jeg det var). Rasimus måtte ned og spille stopper, og var så dårlig at Stig Arne Gjellestad minnet om Maradona. Vi tapte den kampen 2-4.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Kommentar
-
Det siste der er vel ikke riktig? Hvis jeg ikke husker feil skjedde dette midtsommers-ish, og Rasimus var nå iallfall med hele høsten. Husker blant annet "innsatsen" hans i en forferdelig hjemmekamp mot Viking utpå høsten (mener jeg det var). Rasimus måtte ned og spille stopper, og var så dårlig at Stig Arne Gjellestad minnet om Maradona. Vi tapte den kampen 2-4.Kommentar
-
For meg hører Finn Bjerk med i Hall of Fame-gruppa. Det var han som var høyrebacken da jeg begynte å følge med, kompromissløs og steinhard. Dessuten historisk som én av fire generasjoner Bjerk på A-laget: Bestefaren Erling, faren Ådne, Finn selv og sønnen Thomas har alle obligatoriske kamper for LSK.Kommentar
Kommentar