#den12mann

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hthaug
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 436

    #den12mann

    Jeg prøver meg på denne tråden her selv om jeg er langt fra del i noen kjerne eller har støttet LSK bortsett fra noen kamper og #vierlsk. Eneforsørger og fattiglus er ikke positivt i så måte, men hjertet er der, og det kommer alltid til å banke for klubben. Jeg fikk noen tomler i et annet innlegg så hvorfor ikke? Jeg har også til tider vært negativ, krevd endringer, men ser jo at endringene må starte et sted, og aller først med meg selv.

    #vierlsk er kjent - LSK trenger penger.

    Men tror også klubben trenger #den12mann som jeg bare rett og slett kaller det, andre navn godtas selvfølgelig om dette er noe KFL og forumet kan ta å løpe med.

    Ja. Klubben trenger spillere, penger til å betale for lysregninga etc, men den trenger også fans. Supportere, lojale støttespillere, sponsorer som igjen bringer cash i kassa.

    Tanken er som følger. Hva kan jeg gjøre som #den12mann som gavner klubben på en positiv måte? Her trenger vi ikke engang å tømme kontoen, men å bidra til at folk kommer på kamp. Å bidra til 110 prosent støtte fra tribunen når man er der. Bli med å synge. Bruke drakter offentlig, gjøre LSK synlige, gjøre folk interessert i å komme på kamp, om det så bare er for å se KFL lage et helvete på tribunen.

    Jeg tror vi må gjøre folk stolte igjen i å bære fargene. Stolte for å tilhøre en av Norges største klubber. Stolte for å være en del av historien. Stolte for å snakke om det forbanna tapet vi hadde uka etter på jobben hvor gutta løp som et piska skinn fordi de hadde #den12mann i ryggen.

    Ønsker ideer som kan settes i verk raskt. SMS kampanjer, farge byen i gult og svart. Få med sentrum. Vise at byen heter Lillestrøm og tilhører LSK. Ta med folk på kamp, gjør hva faen som helst egentlig, men den klubben her skal faen ikke gå i glemselen som Ham-Kam.
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2941

    #2
    Du er en mann å ta med i krigen, Haug! Jeg har ingen umiddelbare forslag, men skal tenke litt og se om jeg kan bidra med noe.

    Kommentar

    • gorken
      Administrator
      • May 2006
      • 1483

      #3
      Bra tråd!

      #den12mann er noe cmore-rør, så dropp det. Men om du er på jakt etter et navn, bruk #vierlsk.

      Sånn jeg har forstått det skulle #VIERLSK opprinnelig være så mye mer enn bare en pengeinnsamling. Det skulle være den stoltheten du beskriver, den tankegangen om at det er vi, sammen, som er LSK. Inspirert av blant annet Visa färg handlet det om å bære fargene med stolthet. Det handlet om å snakke om klubben og å få med flere på kamp. Vise tilhørighet og være stolte!
      I have this condition.

      Kommentar

      • hthaug
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2004
        • 436

        #4
        Takk gorken.

        Tror nok de aller fleste oppfattet det som en pengeinnsamling, tenkte å vri tankegangen på noe annet, men om det er mulig å bruke et annet navn, gjenopplive #vierlsk etc så er jeg for, tanken var å gjøre noe - bidra positivt på en måte som gavner LSK.

        Kommentar

        • gorken
          Administrator
          • May 2006
          • 1483

          #5
          Ja, det ble jo til bare en pengeinnsamling. Mest på grunn av at det var det absolutt viktigste for klubben i fjor, men også på grunn av nedskjæringene i administrasjonen.
          I have this condition.

          Kommentar

          • LasseN
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2005
            • 1610

            #6
            Farge byen gul og svart, helt enig der. Men når ikke de ikke hadde fått opp gateflaggene nedover Alex'en hadde fått opp flaggene til rosenborg kampen engang, så blir det kjemping i oppoverbakke..

            De som går med blå drakter med rødt/hvitt på skulle forøvrig vært kjeppjaget ut av Lillestrøm alle dager, kanskje bortsett fra når søpla kommer på besøk.
            LasseN

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2941

              #7
              Opprinnelig skrevet av LasseN
              De som går med blå drakter med rødt/hvitt på skulle forøvrig vært kjeppjaget ut av Lillestrøm alle dager, kanskje bortsett fra når søpla kommer på besøk.
              Øøøy... Guttungen spiller i en lokal klubb der rødt og hvitt er klubbfargene. Skulle han "kjeppjages"? Han er likevel fugl på sin hals (miljøskadd). (Imponerende likevel, i det meste av hans levetid har LSK stort sett vært nærmere sumpa enn medaljene. Jeg vokste tross alt opp med tidenes beste fotballspiller)

              Kommentar

              • Robiwan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2006
                • 603

                #8
                Opprinnelig skrevet av LasseN
                Farge byen gul og svart, helt enig der. Men når ikke de ikke hadde fått opp gateflaggene nedover Alex'en hadde fått opp flaggene til rosenborg kampen engang, så blir det kjemping i oppoverbakke..
                Er det ikke akkurat det det handler om? Kjempe sammen i oppoverbakke. Vi som fans må gå foran og vise våres holdninger som vi forventer av spillerene.
                Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                Kommentar

                • jerven
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2007
                  • 272

                  #9
                  Du har helt rett. Det er sånne tiltak som må til. Vi supportere trenger ikke å vente på klubben. Jeg foreslår at vi her på forumet lager oss "LSK-legende dag" eller "Min LSK-helt dag" (Her trenger jeg hjelp til et godt navn). Vi mobiliserer alle supportere vi kjenner til å bytte ut profilbildet på facebook med vår egen LSK-helt for en dag. Det kan være Tom Lund, Bård Bjerkeland, Uwe Røsler, Arild Sundgot eller Simen Kind Mikalsen. De som ønsker må gjerne skrive en tekst om helten sin og invitere vennene sine til å gjøre det samme.

                  Kommentar

                  • SuperT
                    "Ladyboy"
                    Forumonanist
                    • Mar 2012
                    • 174

                    #10
                    Den aller, aller enkleste medisinen, og som vi alle kan gjøre i første omgang. Det er å møte på kamp! Har vi klart det, så kan vi begynne å ta med oss folk. Ta alltid med deg en mann ekstra på kamp!

                    Jeg liker initiativet fra trådstarter, og tenkte at jeg skulle støtte oppom. Det jeg ønsker meg er at folk legger vekk den stytende attituden som har vært de siste åra, og heller blir med på den positive utviklinga ihvertfall jeg begynner å se en tendens til! Kampen mot Sandefjord hadde 3880 tilskuere, når man ser bildene fra kampen, så er det feltet som helt klart var tettest pakka! Jeg liker at folk har begynt å komme tilbake til feltet, jeg liker at folk har begynt å synge igjen, jeg liker at tifo er på vei opp og fram, jeg liker det er en utvikling som går i riktig retning, og som vi kjenner vinden av på tribunen! Som en person som står midt i forsangergruppa på Felt B, så blir jeg alltid glad når folk er med på sang, med å klapper, med på flagging! Jeg blir glad når jeg ser unge gutter og jenter strømme til feltet og skal være med på det som skjer! Folkens, det er noe i vinden om dagen! Ta tak i det, ta tak i dere selv, ta tak i de rundt dere, ta tak i stoltheten, ta tak i klubben! Klubben klarer ikke sikre interessen rundt kampene selv, neivel, da får kanskje vi gjøre det da....?

                    Stå opp! Syng for byen! Syng for drakta! Syng for fargene! Syng for logoen! Vi er Lillestrøm SK! Vi er Kanari-Fansen Lillestrøm, for faen!
                    Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

                    Kommentar

                    • Raiy
                      Juniormedlem
                      Ferskenpels
                      • Dec 2006
                      • 3

                      #11
                      Super tråd!

                      Blir helt matt av å lese dette forumet noen ganger( ja, jeg vet jeg ikke må lese forumet) og jeg blir irritert av å høre meningene til mange som er tilstede på Åråsen.

                      Hvorfor går jeg på Åråsen? Jo, jeg elsker laget mitt. Jeg trives vanvittig med å ta med sønnen min hver hjemmekamp. Jeg digger å møte kompisene mine, så vi kan skravle litt og håpe LSK vinner kampen.

                      Jeg vet at LSK ikke alltid vinner. Jeg vet at i styre og stell er det litt rot. Jeg ser også at Stian Ringstad eller Torgeir Bjarmann ikke alltid gjør de beste valgene. Jeg irriterer meg også over salg av gode spillere.... men du får ikke meg til å snakke negativt om min klubb. Du får ikke meg bort fra Åråsen selv om resultatene svikter. Jeg gjør feil ofte jeg også, men krever vel at de rundt meg skal ha tro på meg uansett.

                      Jeg håper selvsagt at LSK vinner serie, cup og kvaler inn til Champions League. Men det er en fjern drøm foreløpig.
                      Vi må BIDRA. Klubben trenger oss.

                      Finnes ikke noe tristere i livet enn et glissent Åråsen...
                      Jeg er så innmari glad for å kunne være tilstede sammen med flere tusen andre som har samme lidenskap som meg. Jeg har så mange gode minner fra Åråsen, de dukker opp hver hjemmekamp.
                      Jeg er stolt av å holde med LSK, det vil heller aldri gi slipp.

                      Jeg er generelt glad i norsk fotball. Det er tross alt på disse kampene jeg kan gå, jeg bor jo i nærheten.
                      Jeg blir glad når det er mange mennesker på tribunen.

                      Men hvordan kan vi få de tilbake?

                      Jeg bidrar gjerne med å selge sesongkort neste år, og vet om flere som kan det. Sikkert du også!
                      Jeg bidrar gjerne med noe frivillig i Lillestrøm før sesongen, og vet om flere som kan det.
                      Jeg bidrar gjerne på stadion dersom det trengs, og vet om flere som kan det. Sikker du også!
                      og jeg bidrar gjerne med å kun snakke godt om LSK og ta med meg en ekstra eller to hver kamp, og vet om flere som kan det. Sikkert du også!

                      Ja, vi eLSKer!

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        #12
                        Herlig, jeg har ikke stort å komme med på stående fot, men jeg kan i det minste love at jeg skal kutte ut den sutringen jeg driver i spesielt kamptrådene. Jeg skal bli bedre på å ikke blande kritikk og sutring. Som steg 1 tSr jeg også å bestiller meg billett til neste hjemmekamp. På tide, da jeg ikke har et på Åråsen i år.

                        Ps.: er ikke den 12 mann en brann-greie? En fanzine eller noe?

                        Kommentar

                        • SuperT
                          "Ladyboy"
                          Forumonanist
                          • Mar 2012
                          • 174

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                          Ps.: er ikke den 12 mann en brann-greie? En fanzine eller noe?
                          #den12mann er et Cmore prosjekt for å involvere norske supportere i det som skjer rundt Cmore. Heldigvis liker ikke vi Cmore, så da er det greit! Pay no attention to it, my friend! Gå på kamp! Gi faen i de jævla TV-selskapene! Fotball er best på stadion! Fotball skal spilles i hælja! <3
                          Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

                          Kommentar

                          • dollyholly
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2007
                            • 965

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Raiy
                            Super tråd!

                            Blir helt matt av å lese dette forumet noen ganger( ja, jeg vet jeg ikke må lese forumet) og jeg blir irritert av å høre meningene til mange som er tilstede på Åråsen.

                            Hvorfor går jeg på Åråsen? Jo, jeg elsker laget mitt. Jeg trives vanvittig med å ta med sønnen min hver hjemmekamp. Jeg digger å møte kompisene mine, så vi kan skravle litt og håpe LSK vinner kampen.

                            Jeg vet at LSK ikke alltid vinner. Jeg vet at i styre og stell er det litt rot. Jeg ser også at Stian Ringstad eller Torgeir Bjarmann ikke alltid gjør de beste valgene. Jeg irriterer meg også over salg av gode spillere.... men du får ikke meg til å snakke negativt om min klubb. Du får ikke meg bort fra Åråsen selv om resultatene svikter. Jeg gjør feil ofte jeg også, men krever vel at de rundt meg skal ha tro på meg uansett.

                            Jeg håper selvsagt at LSK vinner serie, cup og kvaler inn til Champions League. Men det er en fjern drøm foreløpig.
                            Vi må BIDRA. Klubben trenger oss.

                            Finnes ikke noe tristere i livet enn et glissent Åråsen...
                            Jeg er så innmari glad for å kunne være tilstede sammen med flere tusen andre som har samme lidenskap som meg. Jeg har så mange gode minner fra Åråsen, de dukker opp hver hjemmekamp.
                            Jeg er stolt av å holde med LSK, det vil heller aldri gi slipp.

                            Jeg er generelt glad i norsk fotball. Det er tross alt på disse kampene jeg kan gå, jeg bor jo i nærheten.
                            Jeg blir glad når det er mange mennesker på tribunen.

                            Men hvordan kan vi få de tilbake?

                            Jeg bidrar gjerne med å selge sesongkort neste år, og vet om flere som kan det. Sikkert du også!
                            Jeg bidrar gjerne med noe frivillig i Lillestrøm før sesongen, og vet om flere som kan det.
                            Jeg bidrar gjerne på stadion dersom det trengs, og vet om flere som kan det. Sikker du også!
                            og jeg bidrar gjerne med å kun snakke godt om LSK og ta med meg en ekstra eller to hver kamp, og vet om flere som kan det. Sikkert du også!

                            Ja, vi eLSKer!
                            Blir rett og slett glad av sånne innlegg!

                            Kommentar

                            • UltraFo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2007
                              • 800

                              #15
                              Veldig bra tråd!!
                              Første og frem må vi starte med oss selv som flere skriver. Skal prøve å unngå for mye fokus på syting og det negative så det vi må først er å ikke forvente at LSK gjør noe. Styret, ledelsen og markedsavdelingen er ikke tilstedet i det hele tatt og vi kan ikke stole på de. De glemmer å markedsføre 1000-kampen, flagg og reklame før RBK kampen osv. Lista er LANG for alt LSK ikke gjør. Derfor må vi ta jobben selv, men det betyr ikke at det er umulig. Selvom det desverre er mye motbakker på flere fronter i klubben nå må vi slutte å snakke om alt det negative og heller fokusere på det positive. Det er masse positivt å ta med seg videre også. Vi må snakke opp klubben, stadion, fansen og alt rundt LSK sånn at det blir en kultur hvor vi er en klubb som støtter i motgang og som er der uansett. Det må bli en kultur hvor man møter opp uansett hvordan laget gjør det. For selvom det skulle snu og vi gjør det bedre om noen år, så vil vi møte motgang igjen også. Så når man snakker opp LSK må man selge inn kampene og sørge for at naboen, kompiser, kollegaer osv møter opp på kampene. Ved at flere møter opp på kamp blir det mer penger på klubben. Ikke minst blir det lettere å få sponsorer for LSK. Ingen gidder å sponse LSK hvis ingen i bedriften bryr seg om klubben.

                              Jeg er også veldig fan av at Lillestrøm skal være en gul og svart by, la gjerne flagget henge ute litt ekstra, bruk gule og svarte klær og lignende. Spons KFL, tifo gruppa eller UFC så vi kan ta noen turer med spraybokser og maling og pynte opp litt. Dette hjelper folk til å minne på hvem lag som gjelder og minne folk på LSK.
                              Vær stolt av å holde med Fugla, uansett hvordan det går. Bær fargene dine med verdighet og vis hvem lag du holder med. Ikke bare på kampdag men 24/7 - 365 dager i uka!

                              Legger med en youtube dokumentar om Hammarby som kan minne mye om oss hvor jeg tror man kan ta med seg mye videre. De har vært ræva i mange år men har fortsatt ett kjempe oppmøte på kamper. Der er alle en stor familie og uansett hvem du er, hva du tror på eller mener så er du en del av familien på kampdag fordi du holder med Bajen. Litt sånn må det bli i Lillestrøm og. Vi kan ikke se rart på hverandre fordi man mener forskjellige ting eller støtter på ulike måter. Alle som holder med Lillestrøm har gjort noe riktig uansett. De holder med Lillestrøm! Kjøret går! Nå skal vi få frem klubben igjen!
                              UFC ~ Gulsvarte Brødre

                              Kommentar

                              • CFC1976
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2015
                                • 341

                                #16
                                Savner en svær banner på E6 RV157 splitt hvor det bør stå "Dette er LSK land"

                                Kommentar

                                • SuperT
                                  "Ladyboy"
                                  Forumonanist
                                  • Mar 2012
                                  • 174

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av CFC1976
                                  Savner en svær banner på E6 RV157 splitt hvor det bør stå "Dette er LSK land"
                                  RV157 er vel utpå Nesodden, er det ikke? Mener du 120?
                                  Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

                                  Kommentar

                                  • CFC1976
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2015
                                    • 341

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av SuperT
                                    RV157 er vel utpå Nesodden, er det ikke? Mener du 120?
                                    Samme det.

                                    Jeg hadde markert hver grense mellom Oslo og Nedre Romeriket med en slik velkomst.
                                    Samme med Nittedal porten fra Stovner for den saks skyld...

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1477

                                      #19
                                      Jeg bor 50 mil fra Åråsen. Men har hatt gleden av 3 besøk på Åråsen siste halvår. (2 seier og 1 tap)
                                      Ellers blir det å oppfatte hva som skjer rundt banen via for eksempel cmore...
                                      Men du verden hvor mye bedre det er når en tilskuer roper skryt når en spiller presterer, enn å vræle kritikk når det feiles!
                                      Og jeg hørte det på cmore for et par uker siden: En tilskuer som ropte: Bra Ringstad!
                                      - Det er til å bli glad av :-)
                                      Og jeg vet fra en felles bekjent til en av de som ikke har spilt årevis, spillere hører hva som sies - og "klart det kan prege en.."
                                      Så her er oppfordringen - løft fram det som er bra!! Skryt av forsøk og prestasjoner!! Det smitter på banen - og kanskje til og med på tribunen..?

                                      Kommentar

                                      Working...