LSK - Tromsø

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3500

    #41
    Om målet er å være like gode i å vinne igjen ballen som vi var i store deler av kampen mot Stabæk, så bør Jørgen Kolstad starte. Kvikk i beina ift å være flink til å omstille seg fra angrep til forsvar, som i mine øyne er en av de viktigste ferdighetene i moderne fotball. Var en av de beste for oss i akkurat den fasen mot Stabæk og noe Runar K helt sikkert har fått med seg når man har analysert kampen i ettertid.
    Kolstad har vel også vært inne i 11'eren i veldig mange av de positive kampene våre i år og det tror ikke jeg er helt tilfeldig.

    Vi tar faktisk 1.77 poeng i snitt med han på banen fra start mot 0.72 uten han fra start.

    Nå ryktes det vel at han ofres til denne kampen og det synes jeg er merkelig etter den positive kampen sist som jeg håpet man skulle bygge videre på. Samme oppstilling og inngang til kampen som sist vil være nok til å slakte Tromsø, så hvorfor man skal gjøre store endringer på det kan jeg ikke forstå selv om man har fått tilbake et par spennende navn.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      #42
      Ja, det er flere gode poenger her. Og jeg er spent på Martin, dette blir en kamp der vi må ta tak i det og da blir han en nøkkelfigur. Men han har blitt karakterisert som en luksusspiller, og er virkelig da venstresida godt nok balansert hvis han slurver defensivt? Ellers får man bare håpe spissparet holder seg friskt, det må nesten være en demonstrasjon fra Runars side når Arni settes på benken, hverken klar for nivået eller matchfit.

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        #43
        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Ja, det er flere gode poenger her. Og jeg er spent på Martin, dette blir en kamp der vi må ta tak i det og da blir han en nøkkelfigur. Men han har blitt karakterisert som en luksusspiller, og er virkelig da venstresida godt nok balansert hvis han slurver defensivt? Ellers får man bare håpe spissparet holder seg friskt, det må nesten være en demonstrasjon fra Runars side når Arni settes på benken, hverken klar for nivået eller matchfit.
        Ses på Åråsen GIFKanari

        Kommentar

        • ulfpulf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2506

          #44
          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Men han har blitt karakterisert som en luksusspiller
          Av hvem?

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #45
            Opprinnelig skrevet av ulfpulf
            Av hvem?
            Var vel Jönsson som brukte ordet, men også Klem og andre som følger Obos er vel klare på at han er en offensiv spiller som ikke tar det store defensive ansvaret. Men vi får se da, hva Runar får pisket inn.

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              #46
              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Var vel Jönsson som brukte ordet, men også Klem og andre som følger Obos er vel klare på at han er en offensiv spiller som ikke tar det store defensive ansvaret. Men vi får se da, hva Runar får pisket inn.
              Tipper han gjør sakene sine bra. Om det skulle byttes fra sist er det ikke meg imot at han kommer inn, laget trenger en type som han. Men uenig i at Kolstad skal ut!

              Kommentar

              • LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3395

                #47
                I dag forventer jeg et lag som tar styringa fra start, og viser at det skal være tøft, vondt og jævlig å komme til Åråsen! Jeg vil se et lag som ønsker å spille offensiv fotball, om det ikke er det peneste som gjelder gir jeg blanke i. Nå vil jeg se Runar ta tak og bygger videre på 1.omgangen mot Stabæk, så skal vi ta dette 9/10 ganger. Tromsø har en borteseier på 25 bortekamper leste jeg. Det er så pokker ikke aktuelt å se Tromsø få poeng her. Nå skal Runar og gutta brette opp ermene, kjører over dette TIL-laget i oppløsning og vise hvem som er sjefen. Åråsen-publikumet fortjener tre poeng nå!

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Folke
                  Tipper han gjør sakene sine bra. Om det skulle byttes fra sist er det ikke meg imot at han kommer inn, laget trenger en type som han. Men uenig i at Kolstad skal ut!
                  Helt klart at laget trenger en type som ham, men balansen må være riktig. Dilemmaet blir nesten hele veien nå, åssen får man de elleve beste inn i en formasjon som fungerer? Men er jo ikke sikkert dette blir laget heller.

                  Kommentar

                  • Trooond
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2015
                    • 1039

                    #49
                    Skjønner ikke om arni er med. Osvold har vel vært mye bedre i 2dre,og på trening.
                    Brændsrød gjør det stort sett veldig bra på trening og tar ut sin kant, og herjer offensivt, selv om han ikke spiller på laget til første elveren.
                    Kolstad gjør det og bra.

                    Men det er hverken 2 div. Eller treninger som teller ser det ut for.
                    Formspillere er visst ikke så nøye.

                    Kommentar

                    • LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3395

                      #50
                      Kanskje Runar tenker at Osvold ikke har noen fremtid i klubben, og heller vil prøve seg med Arni.

                      Kommentar

                      • Stray Cat
                        Moderator
                        • Aug 2008
                        • 5916

                        #51
                        Venter rolig på lagoppstillinga som kommer om en drøy halvtime, men uansett hvem som spiller forventer jeg innsatsen fra 1. omgang mot Stabæk og en trener som bytter ut slitne bein før det er for seint. Så dårlig benk har vi ikke.
                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                        Kommentar

                        • Trooond
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2015
                          • 1039

                          #52
                          Bekreftet at arni er på benken, og ellers som i rb

                          Kommentar

                          • Trooond
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2015
                            • 1039

                            #53
                            Enig, blir det ikke klar seier i dag, er det noe alvorlig galt.

                            Kommentar

                            • PetterH
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2012
                              • 668

                              #54
                              Når rapportene på Arni er at han er like bra fysisk som Arild Sundgot om dagen, så er det merkelig at han er på benken. Hadde vel hatt mer bruk for en kjapp kant som Brænds om kampbildet evt må forandres.

                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2506

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Var vel Jönsson som brukte ordet, men også Klem og andre som følger Obos er vel klare på at han er en offensiv spiller som ikke tar det store defensive ansvaret. Men vi får se da, hva Runar får pisket inn.
                                Siden det var nytt for meg, og siden jeg jeg ikke oppfattet det sånn i Rosenborgkampen, ble jeg litt bekymret da du sa at Martin har blitt karakterisert som en luksusspiller.

                                Etter svaret ditt har jeg googlet, og fant ut at det ikke var ex-Tippligatrener Janne Jönsson som har sagt det, men fotballekspert Joacim Jonsson, som i en ubegrunnet tweet sa:
                                Begavet pasningsspiller, men litt luksus.

                                Jørgen Klem tok 8. juli ut Martin på vårens lag i OBOS-ligaen:
                                Jeg tror Sandnes-Ulf hadde holdt seg i Tippeligaen 2014 med en skadefri Malaury Martin. Franskmannen, med mange U-landskamper, har i vårsesongen vist hva som bor i ham. Den tidligere Monaco, Nîmes, Blackpool, Middlesbrough og Lausanne-spilleren holder et høyt nivå. Han har vært dirigenten på midtbanen. Martin er svært ballsikker, slår gode gjennombruddspasninger og er arkitekten bak mye av det offensive spillet. Får Sandnes-Ulf beholde Martin ut sesongen, kan han være forskjellen på om det blir opprykk eller ikke.

                                Jeg er ikke så bekymret lenger.

                                Kommentar

                                • Trooond
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2015
                                  • 1039

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av LS89
                                  Kanskje Runar tenker at Osvold ikke har noen fremtid i klubben, og heller vil prøve seg med Arni.
                                  Da burde ikke Ringstad spilt heller.
                                  Og hvorfor har ikke osvold en fremtid i klubben?
                                  Sikker måte å rykke nedmed 2 laget hvertfall, ikke viktig å spille godt der, så hvorfor bry seg om man er litt etablert?

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #57
                                    Jönsson gjentok vel dette med luksusspiller i studio før kampen mot Sandefjord på spørsmål om hva han kunne tilføre LSK. Jönsson tok utgangspunkt i om han vil bli foretrukket der han spiller mest, sentralt på midten, og mente LSK da ville bli sårbare defensivt. Nå er ikke jeg enig i det, sett at han plasseres foran to typer som Lundemo og Bonke/Finnur, og i bunn og grunn har rollen Johan hadde. Da er det rom for å gi ham en viss frihet fra den defensive jobbinga. Men nå ser det ut som han skal ut på venstrekanten, med en spiller bak seg som skal være foretrukket fordi han er bedre offensivt enn Mikalsen.

                                    Kommentar

                                    • LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3395

                                      #58
                                      Det er fredag, og vi veit hva Friday tenker om det..

                                      Kommentar

                                      • PetterH
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2012
                                        • 668

                                        #59
                                        Nå har vi jo hatt tippeligaens største luksusspiller i Fofana. At ikke alle er helt Søgård i jobbinga defensivt kan man leve med så lenge man leverer på andre områder.

                                        Kommentar

                                        • LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3395

                                          #60
                                          Laget er som RB forutsa. Benk: Lund, Mikalsen, Arni, Krogstad, Skogseid, Kolstad, Bonke

                                          Kommentar

                                          Working...