Martæ frir til fansen, kan man like. Nu, sett ham i posisjonen til Johan og få orden på dette!
LSK - Tromsø
Collapse
X
-
Latterlig mye svartmaling som vanlig. Har du noen gang spillt fotball så vet du at disse kampene er meget vansklige. Alle mann der ute var livredde for å tape, selvsagt helt forstålig ut fra de seneste uker hendelser. Det er lov med keeper som redder tre poeng! Forøvrig brilliant intervju med Origi etter kampen. 28 -1 poeng med 9 kamper igjen. Personlig hadde jeg tatt det før seriestart.Kommentar
-
Positivt 1: Origi, som alltid
Positivt 2: Runar tar grep i pausen
Positivt 3: 3 poeng og neppe direkte nedrykk i år
Negativt: Hele kampbildet, fra start til slutt. Selv om det ble litt bedre i andre så var det langt under pari.Kommentar
-
Kommentar
-
Jesus. Om man skal beskyldes for svartmaling, reirpissing, brønnpissing, femtekolonisme og alt hva det ikke er etter denne kampen, så håper jeg en moderator kan sette ned foten. Takhøyde som et dukkehus."A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa IgieborKommentar
-
Noen få har bestemt seg å lese forumet som fanden leser bibelen. Så jeg forventer egentlig oppgulp fra den siden etter hver kamp.Kommentar
-
Forløpig er denne tråden mer opptatt av kampen enn karakteristikker av medebattanter og jeg tenker at vi lar den fortsette sånnFor vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Nok en svak kamp der tilfeldighetene rår, men heldigvis redder Origi oss slik at vi står igjen med tre uhyre viktige poeng som langt på vei sikrer oss mot direkte nedrykk i det minste.
Som jeg sa i etterkant av Stabæk kampen er det ingenting som tyder på at man skal klare å gjenskape noe fra en kamp til en annen denne sesongen. Det er rett og slett for mye tilfeldigheter i spillet vårt, og mer avhengig av hvilke 11 som er på banen enn hva man har trent på i seks måneder ift hvordan vi fremstår fra kamp til kamp.
I dag manglet vi initiativene til Kolstad inn i mellomrom fra start og hadde en halvslapp spissduo som ikke var flinke nok i bevegelsene, som gjorde at det ble for mye pasninger på tvers og bakover kun avlastet av noen lange baller der vi heller ikke klarte å bevege oss rundt duellen.
+++ Arnold Origi er den store matchvinneren for oss i dag. Vi slipper ikke til mange sjanser i mot, men de tre Tromsø får er enorme, og med en annen keeper i mål i dag, så hadde vi neppe stått igjen med alle tre poengene.
++ Marius Lundemo jobber og sliter igjennom hele kampen. Skaper lite fremover, men får også lite hjelp fra statiske spillere. Dekker 16 meter til 16 meter og får for innsatsen, selv om han har levert langt bedre med ball tidligere.
+ Går til DNB som med 50 kr billetter i det minste sørget for at vi ikke nådde tilskuertallet til Strømmen fra 1986 på 202 tilskuere.
- EK har vært god i lang tid nå, men i dag var han rett og slett svak. Dårlige bevegelser uten ball, lite bestemte involveringer med ball og heller ikke på samme nivå som han pleier som førsteforsvarer.Kommentar
-
Grufull førsteomgang. Har langt flere grå hår nå, enn før førsteomgang. En orgie i manglende balltempo, sammhandling og feilpassninger. Den omgangen bør enkelt og greit forbigåes i stillhet.
Positivt med bytter i pausa. Finnur hadde åpenbart ikke dagen og helt greit bytte. Det jeg ikke kan forstå, er hvorfor i alle dager man tar ut Moa? Fra min plass på Lillestrøm Torg - tribuna, var han en av de få som leverte godkjent i førsteomgang. Jeg vet med 100 % sikkerhet hva jeg ville gjort:
- ut med Finnur og inn med Kolstad på høyre kant.
- Moa over på venstre.
- Martin inn sentralt sammen med Lundemo. Dem er gode nok defensivt.
Å bruke Martin på kanten, er misbruk av hans ressurser som spiller - hvorfor henter man en kreativ spiller som er best sentralt for så å stue han bort på kanten? Helt greit at han trekker mye innover, men han må spille sentralt. Like mye som Moa må spille venstre kant. Man tar heller ikke ut en spiller som Kolstad - spillere i form skal spille. Spillere i form skal spille på sine vante plasser og forsette med relasjonsbyggingen - ikke flyttes rundt på!
Jaggu meg godt med 3 poeng. 1 eller 0 i dag ville vært helt drepen. Tre seiere til nå, så er plassen reddet. Håper for Guds skyld at RK tar lærdom av rett ut fatale feilvurderinger i laguttaket i dag - all den tid han sikkert sitter tryggest av samtlige trenere i Tippeligaen.
Forøvrig tror de som kåret dagens kanarifugl, var på en snurr eller en trip. Origi er uten tvil dagens kanarifugl. Bak der følger Timisela. Lundemo viste seg ganske så bra frem, men andre var totalt sett bedre.
Ps: Skjerven dømte kun en vei i dag? Og det var tydligvis i rettning Leirsund - i begge omgangene. Tegn på Alzheimer?Sint og tverr på felt NKommentar
-
Fra min plass virka det som Kippe var bra i dag. Rydda unna mye, og spesielt i lufta. Ondrasek gadd til slutt ikke å gå opp i duellene en gang. I tillegg valgte han på 197cm som kom inn for Tromsø å holde seg langt unna boksen vår for å unngå å bli latterliggjort i lufta."Alltid blodsprengt"!
Fong/Macho
Even NordlienKommentar
-
Kobra'n (forøvrig latterlig kallenavn) prøvde å snike seg over på Arnesen sin side, men Kippe lista seg etter som gjedda i sivet og tok hver duell.Sint og tverr på felt NKommentar
Kommentar