Hva feiler det Esten O. Sæther?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    Hva feiler det Esten O. Sæther?



    Nå tror jeg noen bør bestille legetime til EOS snarest:

    HVILKET POTENSIAL som ligger i en slik utvikling, er LSK det beste eksempelet på.

    På Ullevaal burde gjestene ha avgjort kampen og spilt seg inn i gullstriden. Det mest spennende er likevel hvordan de største sjansene kom. Da VIF vaklet mot slutten, angrep LSK langs bakken via kantene og skulle ha vunnet på det.

    LSK-trener Uwe Rösslers utvikling av Kanarifuglenes tradisjonelle enkle, rettlinjede angrepsmønster, har vært svært vellykket. Målt mot spillerbudsjett er han blant de trenerne som absolutt har fått mest ut av pengene.

    Og det ser til og med bra ut.
    Akkurat når du trodde du hadde opplevd alt, så får vi denne også. Jeg gir meg ende over.
    Men det er kanskje et febrilsk forsøk på å gjøre noe med dårlige opplagstall?
    Knurr...
  • 50 Kent
    Medlem
    Hoffnarr
    • Jun 2005
    • 55

    #2
    Jeg er ingen Esten-fan jeg.
    Men hva er egentlig galt med det han har skrevet her?
    Dette er jo skryt!
    \"Først gikk jeg til venstre, det gjorde han også. Deretter gikk jeg til høyre, det gjorde han også. Siden gikk jeg til venstre og han gikk og kjøpte pølse\".
    -Zlatan-

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #3
      Mmm Esten er jo kjent for å slenge all mulig slags dritt mot oss da, så det er mild sagt rart at han nå piper på en annen sang.
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • Jan Banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 809

        #4
        Opprinnelig skrevet av 50 Kent
        Jeg er ingen Esten-fan jeg.
        Men hva er egentlig galt med det han har skrevet her?
        Dette er jo skryt!
        Nå er jeg ingen tankeleser- - men at det var skryt er jo hele poenget.

        Esten er vanligvis en krass kritiker av mer eller mindre alt Fugla gjør
        - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

        Stuart Baxter har forstått det.

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #5
          Opprinnelig skrevet av 50 Kent
          Jeg er ingen Esten-fan jeg.
          Men hva er egentlig galt med det han har skrevet her?
          Dette er jo skryt!
          Det er aldeles ikke galt.



          Bare eksepsjonelt uvanlig fra den kanten.
          Knurr...

          Kommentar

          • murbrekkern
            Juniormedlem
            Bøffel
            • Aug 2005
            • 24

            #6
            VG og Dagbladet liker vel egentlig ikke Fugla. F.eks den store saken etter at vi slo RBK var at Per-Joar trakk seg... Ikke at vi spilte som guder.

            Kommentar

            • okb
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 2377

              #7
              Opprinnelig skrevet av murbrekkern
              VG og Dagbladet liker vel egentlig ikke Fugla. F.eks den store saken etter at vi slo RBK var at Per-Joar trakk seg... Ikke at vi spilte som guder.
              Hvis du tror at VG og Dagbladet, samt de andre fra riksmedia, skulle fokusere på LSKs spill, når treneren trekker seg, vet du lite om hvordan media jobber. Selvsagt var det interessant at LSK storspilte, men når treneren på det ene laget trekker seg, er det selvsagt viktigere for media.

              -okb!
              Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

              Kommentar

              • JhnY
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 975

                #8
                Opprinnelig skrevet av murbrekkern
                VG og Dagbladet liker vel egentlig ikke Fugla. F.eks den store saken etter at vi slo RBK var at Per-Joar trakk seg... Ikke at vi spilte som guder.
                eller at vi sang som guder der oppe i nord

                Kommentar

                • Bondern
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Mar 2004
                  • 150

                  #9
                  Nå må han virkelig til lege. Mannen må jo ha fått slag e.l, men det er deilig lesning på en deilig dag.



                  Jeg liker spesielt formuleringa: "Det er ikke mange forunt å knabbe oppmerksomheten fra den absolutt kontaktsøkende LSK-direktøren Jan Åge Fjørtoft, men det har Rösler greid."
                  My cat's breath smells like catfood.
                  -R.Wiggum

                  Kommentar

                  • artois
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • May 2004
                    • 176

                    #10
                    Er bare å sende denne mannen en innmeldingsblankett med en gang :lol:
                    Mortus vivis praecipant
                    ¤ Brigate Giallo ¤

                    Kommentar

                    • bøllefrø
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2004
                      • 462

                      #11
                      jeg trur mannen har spist mye prozak i det siste Tydeer på en total personforvandling.

                      Kanskje esten var der i går? Kanskje han hørte Klanen bli sunget ut av KFL, kanskje han så gleden, kanskje han så det kjappe angrepsspillet langs bakken og kanskje han så at 2-0 ikke var ett mål for mye.

                      Kanskje mannen har blitt litt smartere?

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3199

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av bøllefrø
                        Tyder på en total personforvandling
                        Ikke helt total: Han kan fortsatt ikke dy seg, men må avslutte med å helle litt malurt i begeret:

                        "Bedre cupfotball enn LSK spilte på hjemmebane i går, ser du sjeldent. Da får vi heller glemme at de aller beste på banen i dette Norgesmesterskapet var utlendinger. Akkurat det begynner å bli en vane. De siste dagene har alle kampene med Norges fire beste lag endt opp med utenlandske helter: Odds formsterke angripere stoppet Viking, Paul Scharner utklasset Start og Robert Koren har herjet med VIFs lovende unggutter to ganger på rad. Om NM-gullet løfter LSK tilbake på fotballtoppen, blir det neppe helnorsk selv på Ullevaal."

                        De aller beste på banen ? OK, Koren, Reitmaier og Andersson er nok blant dem. Men hva med målskårerne Andresen (Lillestrøm-gutt), Kippe/Sundgot og assistkongen Strand ? Eller midtstopper-helt Rambekk, lynving Riise og arbeidsjernet Søgård, nå også med brukbar teknikk og gode pasninger ? I alt sju gode norske spillere. "Neppe helnorsk på Ullevål" ? Våkn opp fra 1980-tallet, Esten ! Det er bare de aller rikeste klubbene som RBK og nå Fredriksens Vif som har hatt eller har råd til å skaffe seg laget nesten fullt med etablerte norske spillere.

                        Dette blir klisjeer, svart-hvitt, og misvisende fra EOS. Særlig når han også prøver å få det til å se ut som om bydelslaget består av "lovende unggutter": Hallo ? Brødrene Holm, Grindheim, muligens Muri, og så ? Er det noen fler enn Andresen, Søgård, Riise, Myklebust (og snart Olsen), tatt i betraktning av at pEnga de siste åra dels har tatt seg og dels nå har fått råd til å skaffe seg anerkjente norske (stor)talenter (Gashi, Grindheim, Holm-brødrene, Muri), etablerte (klyse)spillere (Berre, Hulsker, Hoseth) og snart avdanka utenlandsproffer (Iversen, Johnsen, Flo), og at den "aller beste på banen" for vif, deres i særklasse beste spiller (Arason), også er utlending ?

                        Nei, vi får nok fortsatt glede oss hver gang Esten finner noe positivt, og bare glemme saklig balanse, totalt sett, fra den kanten.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • okb
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2377

                          #13
                          Jeg synes beskrivelsen av Esten O. Sæther har vært svart/hvit og at man kun har fokusert på det negative han har skrevet om LSK / Kanari-Fansen. Selvsagt kan man være uenig, og det er alle sin rett til å være det.

                          Sæther og Dagbladet er akkurat like foksuerte på konflikter som resten av medie-Norge er. Skriver man negativt om noe, så slår det mer an og legges mer merke til enn hvis man skulle rose noen.

                          -okb!
                          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                          Kommentar

                          • Leif A
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 3962

                            #14
                            Nåja, han skal ihvertfal ha cred for å ha skrevet særdeles positivt om LSK to ganger på fire dager.

                            Liker spesielt at han fremhever endringene Rösler har fått til.
                            Alt er ikke tilgitt, men det er bedring å spore hos pasienten. :lol:
                            Knurr...

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              #15
                              Saken med Sæther er ikke at han har noe spesifikt i mot noen. Mannen holder med KFUM jo! Problemet har vel heller vært at han i tillegg til å jobbe i media, som liker å skape konflikter og fokusere negativt(som tidligere påpekt gir dette bedre salgstall), er gladkristen også. Flott kombinasjon, dere!
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • Cruz
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 398

                                #16


                                Nye godbiter fra et usedvanlig klokt og objektivt fotballhode med overnaturlige evner i å observere og kommentere fotball... Hahahaha...
                                Fyren etterlyser et "...forutsigbart angrepsspill" i Søpla. Hva i all verden er mer forutsigbart enn pEngas angrepsspill?? Siden "Litj-Alkis" kom i fjor har det møkkalaget slått mer konsekvent langt enn i Erlandsens våteste drømmer og Reka får Drillo til å fremstå som en impulsiv og kreativ trener som i stor grad lar tilfeldighetene styre...

                                Før noen skyter meg for ikke å ha lest hele innlegget til pEsten O., så; joda, jeg ser at han skriver at den manglende uforutsigbarheten gjelder bortsett fra den "...åpenbare lempingen mot Steffen Iversens hode." Fair enough, jeg måtte bare benytte sjansen til å hakke litt på noen og enhver.

                                Jeg mener likevel han nok en gang beviser at han aldri burde skrevet publiserte innlegg om fotball. Innlegget avslører at selv den ihugga VIF-patrioten Sæther nå begynner å kjedes av den elendige fotballen apene spiller og at han nå føler behov for å bidra med sine høyt kvalifiserte tanker og ideer… La oss for guds skyld håpe at disse ideene innføres umiddelbart. Derfor ser jeg på som en viktig oppgave å utdype litt av geniets tanker om mer underholdende fotball. Etter mitt skjønn ønsker Coach Sæther altså: ytterligere forutsigbarhet, det må bety langpasning, ikke i 99 % av tilfellene, men uten unntak hver gang man har ballen. Videre etterlyser han at angrepene ”struktureres ut fra gjenkjennelige prinsipper”. Her ser jeg for meg at to eventuelt tre spillere (avhengig av om Reka bruker alle sine syv midtstoppere eller nøyer seg med seks av dem…) løper i nøye koordinert formasjon bak duellen til Iversen. Hvorfor tenkte du aldri på det, Drillo?? Slik kunne noen norske spillere innimellom plukket opp ballen etter stussen fra J. Flo… Esten, du er herved genierklært! Og du har nok rett i at dette ville være ”…forberedelser til enda bedre VIF-tider.”

                                Hehe… Bedre VIF-tider ihvertfall for oss som godter oss over at ”Oslo`s stolthet” klarer å trekke hele 15.000 tilskuere (inkludert 20.000 gratisbilletter) til toppkamper. Med Reka og Estens mastertaktikk vil nok selv den jevne narkoman fra Plata lett drite i to timer til å tørke under tak i høst, bare for å skåne seg selv fra å se noe så stygt som Enga-fotball.

                                Søpla er og blir et søppel-lag og Esten er og blir en søplemann… Snakk om å fortjene hverandre.
                                Fra legenden Tommy Lund til legenden Arild Gilbert Sundgot - 1000 kamper i toppen

                                Kommentar

                                • ThejaSundgot
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Sep 2005
                                  • 57

                                  #17
                                  .

                                  å gud.. :roll:
                                  LSK Foralltid,

                                  -ThejaMor <33

                                  Kommentar

                                  • frodekippe
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 480

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av murbrekkern
                                    VG og Dagbladet liker vel egentlig ikke Fugla. F.eks den store saken etter at vi slo RBK var at Per-Joar trakk seg... Ikke at vi spilte som guder.
                                    Det var en stor skuffelse å kjøpe aviser etter RBK-kampen, ja...

                                    Perry opp og ned....
                                    FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                                    Bjørn Lindahl

                                    Kommentar

                                    • Do'h
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 1891

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av frodekippe
                                      Opprinnelig skrevet av murbrekkern
                                      VG og Dagbladet liker vel egentlig ikke Fugla. F.eks den store saken etter at vi slo RBK var at Per-Joar trakk seg... Ikke at vi spilte som guder.
                                      Det var en stor skuffelse å kjøpe aviser etter RBK-kampen, ja...

                                      Perry opp og ned....
                                      Sto ikke no om seiren vår bortsett ifra siste linje
                                      "synd at denne saken tar oppmerksomheten bort ifra Lillestrøm sin strålende seier"
                                      LSK FOR GULL 2006

                                      Kommentar

                                      Working...