LSK - aafk

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4400

I dag er det unggutta som fikser seieren! Ofkir og Fred dagens beste. Helt rått å se Ofkir pisse på Bjørn Helge både en, to og tre ganger foran feltet. Savnet av Fofana blir bare mindre og mindre. Fred var endelig litt bedre med valgene han gjorde. Satser på at han blir enda bedre der så har vi en av TL's beste spisser. De etablerte må steppe opp litt til neste match, spesielt Martin og Timi. Men får vi litt flyt nå så er faktisk ikke topp 6 helt umulig. Skal vi klare å passere søpla?
    ..................

Kommentar

• Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

Satt på legevakten med nabogutten så match på meg ble det ikke. Men utrolig digg å få sms fra VIF kompis som var imponert av fuglas unggutter!

Nå håper jeg Runar, Bjarmann og alle utskjelte får arbeidsro og at vi lar unggutta og resten av troppen se fremover og mot neste sesong. Faen så deilig, vi selger Fofana og Riise og satser på ungt og en franskmann.

Kommentar

• Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2971

Opprinnelig skrevet av Simeone
        Har vi sett samme kamp? Middels dag?
        (...) vi pisser jo på Aafk i andre.

Kunnne fort blitt både 4-0 og 5-0 hvis vi hadde mer nøyaktig i den den neste siste pasningen og avslutningene.
        .
        Ja, vi har åpenbart sett forskjellige kamper. Vi la oss for lavt i annen omgang, og lot AaFK få komme til med flere store sjanser. Heldigvis var de ikke skarpe nok til å sette dem. Dette er en kamp vi burde tatt fullstendig kontroll over på 2-0, beholdt ballen i laget og bestemt tempoet. I stedet hang vi tidvis i tauene når AaFK kjørte halseløst på med alt de hadde. Det var også årsaken til at vi fikk flere sjanser på kontringer, som vi også skåra ett på. Men vi skapte dessverre fint lite mot etablert forsvar.

Seieren var fortjent, og det var gøy, bevares. Men det var ikke en kontrollert seier, som det burde vært mot et såpass svakt lag.

Jeg er for øvrig enig med de delene av innlegget ditt som jeg ikke siterer.

Kommentar

• _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4400

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
          Dessuten: En skandale at han AaFK-spilleren som stemplet en liggende Friday fikk fortsette matchen.
          Riise skulle vel hatt rødt og.
          ..................

Kommentar

• Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2971

Opprinnelig skrevet av _Jonern

Fikk jeg ikke med meg. Når?

Kommentar

• Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2971

Opprinnelig skrevet av _Jonern

Åj, Nå husker jeg det. Martin. Men hadde vært strengt med rødt der.

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7155

Lurer på om jeg har sett en annen kamp enn visse på forumet. Syns vi hadde total kontroll på dem. De skapte vel sin første sjanse først på 3-0. Greit at de hadde et par muligheter, men vi kunne i så fall scoret sju.

Ofkir ser ut som en million dollars. Han og Erling våre beste, syns jeg. Kritikken mot Kippe kan jeg ikke forstå. Jeg syns han spilte en av sine beste kamper for året.

Ringstad også bedre enn på lenge. Gode bytter og riktig laguttak. Jeg syns dette var en veldig positiv kveld!
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Kroktåa
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2015
                  • 2971

Opprinnelig skrevet av trigz
                  Lurer på om jeg har sett en annen kamp enn visse på forumet. Syns vi hadde total kontroll på dem. De skapte vel sin første sjanse først på 3-0. Greit at de hadde et par muligheter, men vi kunne i så fall scoret sju.
                  Sjansestatistikk: 7-5
                  Ballbesittelse: 42% - 58%
                  Avslutninger på mål: 7-4
                  Avslutninger i stengene: 2-1
                  Cornere: 6-6
                  Pasningsforsøk: 333-453
                  Vellykkede pasninger: 244-368
                  Vellykkede pasninger/pasningsforsøk: 73% - 81%
                  Frispark for: 9-14
                  Ballbesittelse siste fem: 33% - 66%

En slik statistikk kan sjølsagt alltid diskuteres. Men noen (nøytrale) har i alle fall sett det samme som meg. Ikke heeelt "total kontroll".

Ellers er jeg enig med deg.

Kommentar

• Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3501

Følelsen av kontroll kommer vel først og fremst at vi hele tiden er i føringen resultatmessig. Mål på riktige tidspunkt er i alle fall med på å gjøre at jeg aldri føler seieren er truet, selv om prestasjonen igjen er kun ok i mine øyne.
                    Nå vet jeg mange her inne synes det er strålende at vi ikke spiller noe særlig mot etablert forsvar, men i mine øyne er dette en enorm svakhet for laget i de kampene vi ikke får like gunstige scoringer som i går og kan ta overganger og dødballer resten av kampen. Slik kampen utviklet seg, så gjorde vi den i det minste interessant ved å ha store avstander mellom lagdelene defensivt og spille veldig direkte offensivt.

Først og fremst en typisk tippeligakamp som åpner seg veldig opp i begge ender, og der målene preger kampen i stor grad. Det aller mest gledelige med kampen og LSK om dagen er alle de unge spillerne som viser at de har nivået inne og vel så det. Ofkir spesielt moro å følge i går synes jeg.

Det er forøvrig veldig interessant at vi har tatt 20 av de 31 poengene på de 11 kampene Jørgen Kolstad har startet denne sesongen mot 11 poeng på de 12 kampene han ikke har startet. Kan naturligvis være 100% tilfeldig, men jeg tror ikke det, da han er en veldig god førsteforsvarer og kombinasjonsspiller som jeg føler er med på å styrke kollektivet.

Kommentar

• Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2200

Det jeg virkelig likte igår var at vi selv på 3-0, virkelig ville angripe å jakte på mål nr 4. Med den innstillinga, så har jeg ingen problemer med at motstander kommer til noen gode muligheter også.poengene var likevel aldri trua, og vi var selv nærme både 4,5 og 6 mål.
                      Har selv vært mere negativ enn posetiv i år, men kampen igår gav meg mye håp tilbake , når det gjelder fremtiden til LSK.

Kommentar

• Geirfugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 561

VG har sjansestatistikken 7-5, RB har 10-3. Blir for dumt.

Kommentar

• Rune
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2008
                          • 1229

Jeg har sett kampen igjen og spillemessig var ikke dette mer enn OK. Allikevel gikk jeg hjem med en god følelse fra kampen. Det var gøy å være på Åråsen i går, og det tror jeg de fleste av de 5300 folka som var der også synes. Det er kanskje det viktigste akkurat nå.

Potensialet til det laget vi stilte med i går er vanvittig mye høyere enn det laget vi hadde under Magnus Haglund. Allikevel er det viktig å huske på at laget er latterlig ungt. Jeg tror det absolutt viktigste akkurat nå er å vinne kamper og bygge selvtillit, snarere enn å utvikle et eget spill mot etablert forsvar. Derfor tror jeg at det er et riktig grep av Runar å legge om til en mindre komplisert spillestil enn det vi så under Haglund. Ballbesittelse kan vi fokusere på i 2016. Akkurat nå tror jeg at spillere som Moa, Friday og Kolstad kommer mer til sin rett når vi spiller mer direkte.

Jeg håper at vi får se et mer ballbestittende LSK de neste sesongene, men nå koser jeg meg med enkel kick and run-fotball krydret med gode enkeltmannsprestasjoner av spillere som Erling, Kolstad, Fred, Lundemo og Ofkir.
                          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3235

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                            En slik statistikk kan sjølsagt alltid diskuteres. Men noen (nøytrale) har i alle fall sett det samme som meg. Ikke heeelt "total kontroll".
                            En annen statistikk, også fra VG, er spillerpoeng for 11 spillere:
                            LSK 57 - AaFK 42
                            Personlig synes jeg det gir det beste bildet av overtaket vi hadde i spill.
                            Dagbladet er litt rausere, men har sett samme kampen:
                            LSK 62 - AaFK 45

For øvrig har VG Erling Knudtzon som BB, og satt ham inn på Rundens Lag, fordi han skapte fem målsjanser.

gilbert

Kommentar

• trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7155

Opprinnelig skrevet av Totti21
                              Følelsen av kontroll kommer vel først og fremst at vi hele tiden er i føringen resultatmessig.
                              Samt at Aalesund ikke var i nærheten av en målsjanse før vi allerede ledet 3-0. De er jo notorisk dårlige på bortebane, men uansett. Vi hadde full kontroll.

Ofkir er virkelig en juvel. Hvor lang kontrakt har han?

Kommentar

• gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3235

Ofkir er virkelig en juvel. Hvor lang kontrakt har han?
                                Bare ut 2016, men Bjarmann forhandler nå (se RB-oppslag etter kampen i går) om forlengelse, og Ofkir sier sjøl at han regner med at det snart ordner seg. Tilliten han har fått av Runar Kristinsson har vært helt avgjørende - Runar sa alt i januar at Ofkir var en av de to store positive overraskelsene (med Marius Amundsen) i stallen.

gilbert

Kommentar

• Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3501

Samt at Aalesund ikke var i nærheten av en målsjanse før vi allerede ledet 3-0. De er jo notorisk dårlige på bortebane, men uansett. Vi hadde full kontroll.
                                  Tja, Mos får vel en veldig god mulighet på 1-0 som han sette utenfor fra 7-8 meter, samt at Orry Larsen har et hardt skudd fra 18-19 meter som Origi får en finger på, selv om den kanskje hadde gått over eller i tverrligger uansett.
                                  Vi skaper jo heller ikke noe særlig mer enn scoringene før det står 3-0, så vi er ganske så effektive. Noe vi forøvrig har vært hele denne sesongen. Iflg VG er vi det nest mest effektive laget i hele Tippeligaen med en sjanseutnyttelse på 35.1%. Vi er også god oppe på øvre halvdel når det kommer til å ikke slippe inn mål på sjansene vi får i mot og Arnold Origi står med høyest redningsprosent av alle keepere denne sesongen.

Det er kun Start, Aafk og Sandefjord som til nå har skapt færre målsjanser enn oss denne sesongen iflg samme avis, mens vi også er på nedre halvdel når det kommer til antall sjanser i mot. (der er det forøvrig ekstremt liten forskjell på lagene fra 6-13).

Effektivitet har definitivt ikke vært vår styrke i alle år, så tar med glede i mot det denne sesongen, selv om vi har et klart forbedringspotensial når det kommer til både å unngå sjanser i mot, og aller mest i å skape mer selv.

Ellers er det ingen tvil om at vi vinner kampen fortjent i går, selv om jeg ikke er veldig imponert av spesielt annet enn enkeltspillere som varmer gang på gang. Et bortesvakt Aafk og et ok LSK krydret med noen gode enkeltprestasjoner gir en komfortabel seier som egentlig aldri er truet.

Kommentar

• tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

Lurer på hva som skal til for å få dere fornøyd

Kommentar

• trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7155

Opprinnelig skrevet av Totti21
                                      Tja, Mos får vel en veldig god mulighet på 1-0 som han sette utenfor fra 7-8 meter, samt at Orry Larsen har et hardt skudd fra 18-19 meter som Origi får en finger på, selv om den kanskje hadde gått over eller i tverrligger uansett.
                                      Abdellaoues er vel den nærmeste de har, og den var fra såpass skrått hold at det ville vært en tabbe å slippe den inn. Orry Larsens skudd ble lumsk fordi Origi sto utenfor streken. Uansett var dette det nærmeste de kom før de par store sjansene de hadde da det allerede sto 3-0. Vi hadde jo en i tverrliggeren selv. Vi skaper lite mot etablert forsvar, det er sant, og det blir fremdeles for statisk, men i går var det solide saker bakover, og vi fikk et tidlig gjennombrudd med 1-0. Litt flyt, rett og slett.

I fravær av effektive planer mot etablert forsvar må det gjerne enkeltspillere til for å vaske fram målsjanser. Her har vi fine folk på hver flanke nå. Jeg ser lysere på det frem mot neste år, håper bare vi beholder den kjernen som begynner å tre fram nå.

Kommentar

• Rune
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2008
                                        • 1229

Det kan vel også legges til at det er vanskelig å få til noe særlig spill mot etablert forsvar, når det er noe Ålesund tydeligvis ikke praktiserer. Det laget hang ikke sammen på noen som helst slags måte. Tror de kan takke kunstgresset sitt for at de ikke ligger helt nede i sumpen sammen med Sandefjord.
                                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Percy Nilegård
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 5146

Det var godt å se at laget ikke klappet sammen når Aafk fikk sin redusering. Greit nok at den kom seint, og 3-1 fortsatt er en trygg ledelse, men tidligere i sesongen ville vi ofte sett et enormt trykk mot oss og et baktungt lag de siste minuttene.
                                          "Alltid blodsprengt"!
                                          Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

Working...