Osvold og Brændsrød må virkelig lure på hvorfor de reiser Norge rundt for å kjente på klubbene sine benker.
Viking - LSK 04 okt kl. 18:00
Collapse
X
-
Mye bra spill, gode enkeltmanns prestasjoner og kun tilfeldigheter som avgjør at vi ikke får med ett eller tre poeng hjem. Ofkir var on fire, sinnsykt god gjennom hele kampen. Hadde Viking hatt en normalt god back, ikke Danielsen, så hadde Ofkir lykkes med de små siste detaljene som hadde vippet kampen i vår favør. Fremtiden ser lys ut.Kommentar
-
Var det ett lag som dælja i den kampen her, så var det hjemmelaget!..................Kommentar
-
Dæljing av ball uten flertall av spillere som er i stand til å vinne duellene i boks mot bedre hodespillere. Det er å overlate ting til tilfeldighetene. Istedenfor forsøk på å spille på noen styrker i laget, som å spille seg rundt på kant og å legge inn langs bakken. Slik vi gjorde f.eks. borte mot Molde i fjor i jakta på utligning.Kommentar
-
Tapte med 1 mål, selv om Viking var rævva er en ting.
Men hva med å prøve. Hva med å prøve 2 formspillere på benken i Osvold og Brændsrød.
Og når Runar uttaler at det viktigste er å bygge lag. Hvordan tenker man da når man bytter inn Finnur på utgående Kontakt i stedet?
Hva med å prøve å vinne OG bygge lag med å sette innpå de beste alternativene ?
Finnur var bedre offensivt enn vanlig, men det var 2 bytter igjen som kanskje kunne snudd kampen, OG det hadde vært lagbygging.Kommentar
-
F*n meg total-enig med deg, hele innlegget! Men lure begge de to vikings.Kommentar
-
Helt enig med Troond her.
Selv om Finnur ikke gjorde seg bort i denne kampen, så er det vel ingen tegn på at han får ny kontrakt med klubben vel?
Isåfall så er det rett og slett en liten skandale av Trener teamet å ikke la enten Osvold eller Brændsrød komme innpå istedet,i en sånn kamp.Kommentar
-
Ja, Brændsrød har hatt bra treninger i det siste, og får mye lovord fra etablerte medspillere.
Ville gjerne hatt innpå begge. Osvold har og flere bra 2 div kamper, og er også på utgående kontrakt.
Hva med å få testet om han nå tar nivået. Jeg er hvertfall nysgjerrig på det
, men ser ikke ut til at vi får det svaret.Kommentar
-
Ja, Brændsrød har hatt bra treninger i det siste, og får mye lovord fra etablerte medspillere.
Ville gjerne hatt innpå begge. Osvold har og flere bra 2 div kamper, og er også på utgående kontrakt.
Hva med å få testet om han nå tar nivået. Jeg er hvertfall nysgjerrig på det
, men ser ikke ut til at vi får det svaret.
Finnur gjorde et bra innhopp i dag, men mobbegjengen her inne var i gang allerede før han var inne på banen. Det er bare trist.Kommentar
-
Jeg har ikke noe imot Finnur, men i en kamp vi ligger under og har lite å tape, så er ikke dette akkurat noe offensivt bytte. Hvis man overhodet ikke har bruk for Osvold og Brændsrød, hvorfor ha dem med da? Må vel være noen offensive spillere på andre eller juniorlaget som kan være verdt sette innpå i en slik kamp? Bare undrer..Kommentar
-
Enig cetor. Hvorfor ikke prøve med spillere som viser noe.
Når du har sett de fleste 2. Div kampene G-man. Kan du forklare hvorfor Arni starter? Jeg har hvertfall til gode å se særlig med fotball i den kroppen så langt, mens osvold og Brændsrød stort sett har vært de som skaper noe og står på i 2 div kampene?
Når fler av de etablerte spillerene også uttaler at nå mener de at opplyst spiller bør få spilletid, så stoler jeg på vurderingene de har også.
For å bli stabil på et høyt nivå, bør man vel og få sjansen til å utvikle seg med å få spille på førstelaget vel.
Er vel hvertfall det som er grunnen til at Arni nå får spilletid?Kommentar
-
Jeg reagerer på bruken av Wilhjalmsson. Jeg har ikke sett han så mye, men etter det lille jeg har sett så ser han ut som en litt begrenset spiller, men som helt klart har en goalgetter i seg. Så hva gjør han egentlig ute på kanten? Han har ingen verdens ting å bidra med i banespillet, som en kant i mine øyne helt klart burde gjøre. Få han inn foran kassa, som spiss. Det har jo faktisk blitt farlig et par ganger når han kommer foran mål. Han er på tannkjøttet når det gjelder selvtillit, men får han en goal så tror jeg det løsner. Friday og Knudtzon er et klart førstevalg pr dags dato. Derfor bør han ikke starte, men heller komme innpå de siste 20-25 min. Som spiss!..................Kommentar
-
Enig cetor. Hvorfor ikke prøve med spillere som viser noe.
Når du har sett de fleste 2. Div kampene G-man. Kan du forklare hvorfor Arni starter? Jeg har hvertfall til gode å se særlig med fotball i den kroppen så langt, mens osvold og Brændsrød stort sett har vært de som skaper noe og står på i 2 div kampene?
Når fler av de etablerte spillerene også uttaler at nå mener de at opplyst spiller bør få spilletid, så stoler jeg på vurderingene de har også.
For å bli stabil på et høyt nivå, bør man vel og få sjansen til å utvikle seg med å få spille på førstelaget vel.
Er vel hvertfall det som er grunnen til at Arni nå får spilletid?Kommentar
-
Dette var en kamp man skulle fått mer ut av! Med tanke på alle situasjonene i nærheten av vikings mål i form av halvsjanser og ellers godt angrepsspill, burde denne kampen gitt oss noe mer. Jeg er spesielt imponert over Ofkir. Kan bare registrere at vikingbloggern i aftenbladet er enig. Han skriver at det var nærmest utrolig at viking slapp unna.Kommentar
-
Vil trekke fram Bonke etter denne kampen, jobber mye og bryter opp spillet til Viking, kanskje den største årsaken til at de ikke fikk til stort.
Har en del å gå, men han har, i likhet med flere av unggutta, tatt noen steg i riktig retning i løpet av høsten.Kommentar
-
Etter å ha sett de fleste 2.lags kampene i år og en rekke treninger så er svaret fra meg at begge er et godt stykke unna det som må til for å imponere i Tippeligaen. Brændsrød har ferdigheter som virkelig kan bli til noe, men er også slurvete og virker helt å miste fokus urovekkende ofte. Osvold gjør en del bra ting når han får mye tid og plass, men det gjør han ikke i Tippeligaen.
Finnur gjorde et bra innhopp i dag, men mobbegjengen her inne var i gang allerede før han var inne på banen. Det er bare trist.
Folk har da bare kommentert at de ønsket at andre hadde blitt valgt før Finnur.
Ingen som selvfølgelig vil han noe vondt ,og alle hadde vel håpet at han skulle lykkes ?
Men Finnur har fått mange flere sjanser til å prøve å overbevise at han er god nok for laget enn de fleste andre , men har bare ikke lykkes . Folk her hadde vel vært skuffet over hvem som helst på laget , som hadde vært i samme situasjon , men pr nå er det i alle fall for meg vanskelig å sammenligne han med noen andre i dagens Lsk stall , i samme situasjon ?Kommentar
-
Maruis Amndsen var vår bestemann. Rydda unna i stor stil, og var hovedårsaken til at Viking nesten ikke slapp til med noe i det hele tatt. Dreit seg muligens ut litt på skåringa, den eneste ripen i lakken.
Også Skogseid gjorde en god kamp. Ringo var god offensivt, men slutver fremdeles for mye defensivt. Erlings formkurve er dessverre på vei nedover. To store muligheter blei skusla bort på dårlig mottak. Og Arni er fremdeles ingen kantspiller. Malo var god, en av hans beste kamper for oss. Bonke var også god, men slurver fremdeles for mye i pasningsspillet. Moa er envt av flere andre, han var god, men ujevn og vekk i store deler av kampen. Simen var også god i midtforsvaret sammen med Marius. Arnold hadde en grei dag på jobb, bortsett fra blemma på skåringa. Og Fred – ikke hans kamp. Men stikkeren til Erling var det sus over.Kommentar
-
Bonke er på full fart tilbake. Kom inn med et smell og dabbet av, men er på riktig vei igjen. Tar også flere initiativ med ball nå, fører litt mer, og bør være selvskreven i dette laget som ryddegutt. Han setter en standard som er bra i et lag som generelt mangler duellstyrke. Lager fortsatt mye frispark, men stadig flere er nå av den særs billige sorten, han lærer her også.Kommentar
-
Er rart med Erling, han har nå levert flere dårlige bortekamper der man skulle tro han hadde best forutsetninger for å spille på sine styrker. Men mye henger også på vår egen oppspillsfase og akkurat hvor mange ganger Erling mottar ball ute på flankene feilvendt eller får de høye oppspilla Friday burde fått. Her ligger det solekart største forbedringspotensialet, og det handler utelukkende om tålmodighet. Ikke å "kjempa hårdt" eller være mer direkte, som Runar proklamerer på inn- og utpust, men å stole mer på egne ferdigheter. Slik utvikler man seg som lag.
Da blir det ikke pumping av høye baller inn i sekstenmeteren til og med uten Kippe når man jager utligning, men bruk av spillere som har sin force langs bakken. Til å skape overtall og å slå lave og harde crossere inn foran mål. Runar har jo selv sagt han mangler høye spillere, hvorfor blir da til og med Moa offer for å slå høye baller inn som forutsigbart nok ikke er i nærheten av å treffe noen i gult?
Dette er hverken bra fotball eller en type fotball LSK behersker lenger. Skal klubben selv være den siste som forstår det?Kommentar
Kommentar