Viking - LSK 04 okt kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3213

    #81
    Opprinnelig skrevet av Playboy1
    Nå må mann slutte å være så hårsåre da.
    Folk har da bare kommentert at de ønsket at andre hadde blitt valgt før Finnur.
    Ingen som selvfølgelig vil han noe vondt ,og alle hadde vel håpet at han skulle lykkes ?

    Men Finnur har fått mange flere sjanser til å prøve å overbevise at han er god nok for laget enn de fleste andre , men har bare ikke lykkes . Folk her hadde vel vært skuffet over hvem som helst på laget , som hadde vært i samme situasjon , men pr nå er det i alle fall for meg vanskelig å sammenligne han med noen andre i dagens Lsk stall , i samme situasjon ?
    Er ikke hårsår, men forstår ikke hvorfor egne spillere skal henges ut og hetses nærmest på autopilot. Spillere som ikke prøver har heller ikke jeg sansen for, men Finnur er alltid 100% innsats, og har en stigende kurve.

    Om han har lykkes eller ikke er vel en diskusjonssak, og at andre kan komme til en annen konklusjon enn meg har jeg ingen problemer med. Men jeg mener han ikke fortjener karakteristikker som dette:

    "Den avslutninga oppsummerer greit Finnur, se på både mottak og tilslag, og en svært begrensa spiller avsløres. Faktisk direkte uislandsk".

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3208

      #82
      Et lite utklipp fra Stavanger Aftenblad:

      "Lillestrøm overrasket de fleste med et offensiv og delvis ballbesittende opplegg.
      - Det er ikke min stil å legge laget bakpå. Vi vil stå høyt, vi vil presse høyt, og vi vil føre kampene. I dag syns jeg vi klarte det mot et godt Viking-lag, sier Kristinsson.
      Viking-assistent Ian Burchnall er enig.
      - Vi var best de siste 20 minuttene av første omgang, men etter pause tok de oss."

      gilbert

      Kommentar

      • Trooond
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2015
        • 1039

        #83
        Opprinnelig skrevet av G-Man
        Jonerm svarte på det bedre enn jeg kan. Arni er ferdig vare som spiss, men meget begrenset som kant.
        Litt usikker fremdeles på hva du mener, hvorfor du mener han er ferdigvare spiss. Burde han ikke da score endel mål i 2 div ?
        Du/dere beskriver jo 2 andre du ikke mener presterer godt nok på 2dre laget, mens du sier Arni gjør det.
        Arni har 1 mål på 6 kamper i 2div.
        Osvold har 13 mål på 12 kamper. Osvold har scoret 7 mål, på de samme 6 kampene som han og Arni har spillt spiss sammen.

        Om du så mot Fram, brant Arni en straffe, og bommet 2 ganger alene med keeper?
        Det er ikke nok til å fortjene startplass foran 2 andre som har levert mye bedre, om du spør meg. Jeg syntes det er feil måte å bygge et lag på. Skal ikke prestasjon også telle i en prestasjonsgruppe ?

        Jada, jeg vet det er forskjell på 2div, og tippeliga, og en direkte sammenlikning ikke alltid er riktig, da noen spillere hever seg mye med å spille med bedre spillere, men poenget er også at når Arni i tillegg har 10 innhopp i tippeligaen, og ikke viser noe så langt, så skjønner jeg ikke helt at han skal spille noe særlig i tippeligaen nå. Håper jo han tar nivået, men ser ut til at han trenger vinteren, og en oppkjøring til.
        Og skal han først spille, så må det jo være spiss ?
        Og da syntes jeg at Osvold og Brændsrød gjort seg minst like fortjent til å spille, eller skal det kun være de to som er de eneste som spiller seg ut av førstelaget med å spille på 2dre laget ?
        Du sier de slurver. Jeg syntes de er de eneste som stort sett klarer å holde motivasjonen oppe, og jobber og jobber, selv om de ligger under med 4-5 mål. At de blir slitene i hode og av og til gjør feil utover i de kampene, syntes jeg ikke er så unaturlig. Fler av de på førstelaget gir jo bortimot NULL innsats i 2div.

        At de klarer å skape, og score såpass mye for et lag som presterer så dårlig, er faktisk ganske oppsiktsvekkende syntes jeg.
        Om Arni er ferdigvare spiss, i tippeligaen, så burde han jo scoret mer enn spissen og kanten som bare får spille i 2 divisjon ?

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4387

          #84
          Opprinnelig skrevet av gilbert
          Et lite utklipp fra Stavanger Aftenblad:

          "Lillestrøm overrasket de fleste med et offensiv og delvis ballbesittende opplegg.
          - Det er ikke min stil å legge laget bakpå. Vi vil stå høyt, vi vil presse høyt, og vi vil føre kampene. I dag syns jeg vi klarte det mot et godt Viking-lag, sier Kristinsson.
          Viking-assistent Ian Burchnall er enig.
          - Vi var best de siste 20 minuttene av første omgang, men etter pause tok de oss."

          gilbert
          Er helt enig i det, og jeg vil gi trenere og spillerne litt skryt for at de alltid prøver å være offensive selv på bortebane. Det er ikke alltid vi er like gode, men vi prøver. Jeg ser generelt mye Tippeligafotball, og det er ganske mange lag som reiser på bortebane for å prøve å forsvare seg til poeng. Jeg så faktisk Sarpsborg i 3 bortekamper på rad tidligere i år. De la seg med 10 mann i forsvar i alle tre kampene uten å være interessert i å angripe. Håpet var å holde nullen eller få en heldig scoring. Skikkelig drittfotball. Fasiten ble 0 scoringer og 1 poeng på de 3 kampene. Vi reiser aldri noe sted for å parkere bussen, og det synes jeg er positivt. Det er et bra steg på veien mot å bli et godt lag. Gode lag driter i om de spiller hjemme eller borte. Jeg vil heller at vi prøver, og taper 10-0 enn at vi legger alle mann i forsvar. Kampen mot søpla borte er den eneste jeg kommer på i farten der vi var i overkant feige. Samtidig kom den kampen på verst mulige tidspunkt da vi akkurat hadde kvitta oss med Fofana og Riise, samt Johan ute og Lundemo totalt ute av form.

          Vi har fortsatt en lang vei å gå med tanke på å utvikle eget spill og være mer stabile, men det ser ikke så ille ut for neste år dette her.
          ..................

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2941

            #85
            Opprinnelig skrevet av _Jonern
            Vi reiser aldri noe sted for å parkere bussen,.
            *Host* (9nde mai) *Kremt*

            Det er likevel kanskje den kampen vi har lært aller mest av i år. Vi er, som du sier, ikke et lag som kan parkere bussen. Det har vi rett og slett ikke spillere til, gudskjelov! Er enig i at vi var i overkant feige mot søpla, men det var til gjengjeld en kamp der vi ikke på noen måte blei overspilt, resultatet til tross. I Trondheim var vi, absurd nok, heldig med resultatet. Kunne vi godt fått tosifret i hekken, uten grunn til å klage på resultatet.

            Kommentar

            • kunden
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 2382

              #86
              Kan tenke meg Runar valgte Arni fremfor Brænd og Osvold pga fighteregenskapene. De siste ble muligens vei for lette i det som antatt
              skulle være en tøffere defensiv kamp. Utover i kampen kunne en av dem kanskje fått sjansen. Finnur gjorde det allikevel meget godt.
              Kan ikke helt se hvilke andre som skulle vært byttet ut - muligens Fred, men han har en x-faktor som jeg helst ser på banen i sluttsekundene.
              Tilbake til Arni. Fikk ikke med meg lagoppstillingen og det var ikke før på slutten av første omgang når kommentatoren nevnte han
              at jeg fikk med meg at han spilte. Av det lille jeg har sett av han tidligere, så ser det ut til at han ikke er altfor god venn med ballen heller.
              Henger vel sammen med at han får lite spilletid og prøver å overprestere de gangene han får tak i kula. Han har hatt noen spede forsøk
              på driblierier men har stort sett endt med at han har snublet i ballen eller snublet den over sidelinja. Uansett tror jeg ikke teknikk er
              hans forsje. Kanskje type target-man? Men pr idag er han veldig langt unna å danke ut Erling eller Fred.
              Ellers en meget god bortekamp. Dette var en kamp jeg virkelig trodde vi skulle få kjørt oss. Høres merkelig å være "fornøyd" når man
              har tapt, men det lover godt

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4387

                #87
                Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                *Host* (9nde mai) *Kremt*

                Det er likevel kanskje den kampen vi har lært aller mest av i år. Vi er, som du sier, ikke et lag som kan parkere bussen. Det har vi rett og slett ikke spillere til, gudskjelov! Er enig i at vi var i overkant feige mot søpla, men det var til gjengjeld en kamp der vi ikke på noen måte blei overspilt, resultatet til tross. I Trondheim var vi, absurd nok, heldig med resultatet. Kunne vi godt fått tosifret i hekken, uten grunn til å klage på resultatet.
                Jeg er nesten glad for at vi fikk grisejuling i den kampen der. Det var en inngang til kampen som jeg håper vi aldri får se av et LSK-lag igjen. Men, det er lov å feile så lenge man lærer av det
                ..................

                Kommentar

                • erlando
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 858

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  Gode lag driter i om de spiller hjemme eller borte. Jeg vil heller at vi prøver, og taper 10-0 enn at vi legger alle mann i forsvar.
                  Avsporing: Det er noen skikkelig dårlige lag (relativt sett) som følger samme tankegang med hell:
                  As he [Jémez] himself put it:"We're the shittiest team in the league and unless we realise that we will suffer." But realising that did not mean rolling into a ball and protecting themselves; in the long run that may be no protection at all. Sitting back was no guarantee, quite the opposite. "If, as well as being small, you're a coward, you're going to get a beating from all sides"
                  Sid Lowe: Paco Jémez, Rayo's coach, has earned plaudits for telling his lowly team to attack. But it's only now that the approach is starting to work


                  Til sammenligning med Real Madrids budsjett på €500 mill har Rayo Vallecano et budsjett på €7 mill (omtrent det samme som Fugla?). De går kun for seier, uansett motstander. Filosofien er at de vil ikke klare å spille uavgjort i nok kamper til å holde seg i La Liga, så det er kun tre poeng som gjelder. Ja, de får tidvis grisebank. Ja, målforskjellen deres er horribel. Ja, de har flere ganger virket håpløst fortapt. De har likevel kjørt alle mann i angrep og vunnet på det.
                  Ja til pause i pausen!

                  Kommentar

                  Working...