Romerike Blad

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    #21
    Nå får RB en god del penger inn via pressestøtten samt salg av reklame (har ikke klart å finne eksakte tall), så å si at de ikke ville eksistert dersom folk ikke betaler for innholdet blir for enkelt. Som utflytta Romeriking så liker jeg å holde meg oppdatert på det som skjer "hjemme", men er helt enig med de som mener at avisen nå har blitt en lukket avis.

    Jeg velger heller å snu på det og si at RB må levere stoff jeg er villig til å betale for å lese. Så langt har de ikke gjort det, og jeg mener de leverer for mye fjas og for lite spennende og gode artikler, og siden det er mine penger de vil ha for å åpne +-sidene sine, så står jeg for det.
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3459

      #22
      Problemet jeg har med RB er at det er så mye stoff som er så lite interessant for meg. Når jeg i tillegg har tilgang på blekka på jobb er det p.d.d. ingen grunn til at jeg skal abonnere privat. Må innrømme at jeg er sjelden inne på RBs hjemmesider. Jeg leser en del nyheter på nett, men da blir det gjerne Nettavisen og NRK.no samt The Guardian en gang i blandt.

      Jeg er enig med de som mener det redaksjonelle innholdet er for svakt til at det er verdt å abbonnere på RB+, men de som er fornøyd må bare kjøre på.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2941

        #23
        Innen 2–3 år kommer så å si alt egenprodusert, interessant stoff på nettet til å befinne seg bak betalingsmurer. Det er bare å avfinne seg med det. Avisene og magasinene er nå midt oppe i en smertefull omstillingsprosess der annonseinntektene på papirmediene svinner hen, og noe – men ikke alt – forsvinner over på nettet. Og løssalg og abonnement dekker ikke på langt nær avisenes kosnader alene. Smerten bunner i at man har brukt 20 år på å venne leserne til at nyheter på nettet er gratis. Det varer ikke lenge. Det eneste som kommer til å bli gratis, er fellesstoff, teasere, forbruker- og kjendisjournalistikk.

        Deal with it!

        Kommentar

        • Fjeller'n
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 905

          #24
          Opprinnelig skrevet av holmiz
          Jeg velger heller å snu på det og si at RB må levere stoff jeg er villig til å betale for å lese. Så langt har de ikke gjort det, ....
          Tydeligvis flere som ikke er enig med deg, siden de gjerne skulle ha lest disse +artiklene.
          Selv har jeg innsett at jeg hele tiden overskrider Aftenposten-kvota mi av en grunn. Så de er på vei inn på min liste.
          RB derimot er kanskje på vei ut. Litt i overkant mange innslag basert på blogger og eiendomsmeklere, og litt for lite korrektur for min smak.
          Men det har faktisk vært en liten bedring i senere tid, så de får noen sjanser til.
          "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

          Kommentar

          • _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4387

            #25
            Opprinnelig skrevet av Folke
            Har forståelse for at ting koster, det sier seg vel selv. Men RB (Reklame Blad) har sykt mye reklame, selve avisen er jo snart borte.. Expert, Elkjøp, XXL, Plantasjen, Bohus osv - Hver jævlig dag! Så det er 1 grunn til min boikott, den andre er bortfallet av søndag. Ukens beste avisdag dropper RB. Da dropper jeg RB tilbake!
            Slår aldri feil at det raser ut 4 blekker med reklame hver gang jeg røsker med meg rb på vei opp til lunsj. Begynner å bli smålei av å plukke de opp og kaste de i søpla
            ..................

            Kommentar

            • Wanker
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 635

              #26
              Opprinnelig skrevet av Kroktåa
              Innen 2–3 år kommer så å si alt egenprodusert, interessant stoff på nettet til å befinne seg bak betalingsmurer. Det er bare å avfinne seg med det. Avisene og magasinene er nå midt oppe i en smertefull omstillingsprosess der annonseinntektene på papirmediene svinner hen, og noe – men ikke alt – forsvinner over på nettet. Og løssalg og abonnement dekker ikke på langt nær avisenes kosnader alene. Smerten bunner i at man har brukt 20 år på å venne leserne til at nyheter på nettet er gratis. Det varer ikke lenge. Det eneste som kommer til å bli gratis, er fellesstoff, teasere, forbruker- og kjendisjournalistikk.

              Deal with it!
              Klart vi vil betale! Om f.eks NRK kommer med gode betalingsmodeller for bruk av web-tv, har jeg ikke noe problem med å betale for det.

              Men når hver enkelt avis skal ha 80, 100 eller mer per måned, så blir det bare vas. Dagens Næringsliv tar f.eks 229 for fredags- og lørdagsnr på web, like mye som på papir. Crazy!

              Det finnes lesverdige artikler til og med i VG, men da må VG ha en stykkprismodell, eller "5 artikler pr dag/uke/måned" i tillegg til abonnement. Det er mange aviser i i Norge som har fantastisk gode artikler innimellom, men jeg kan ikke bruke 20-30000 i året på å abonnere på alle!
              Løsningene kan til og med ha relevante reklamer, men det må da være så intelligent utført at jeg slipper å se en 50 sekunders Pepsi Max-reklame for hver eneste video jeg ønsker å se.

              Gratis forretningside til gründere - lag fleksible og intelligente betalings- og annonsemoduler som håndterer slike modeller!
              Hunter S. Thompson:

              There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
              Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

              Kommentar

              • Wanker
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 635

                #27
                Opprinnelig skrevet av Wanker
                Gratis forretningside til gründere - lag fleksible og intelligente betalings- og annonsemoduler som håndterer slike modeller!
                Kom bort i en "betal for artikkelen"-løsning i dag: http://www.side3.no/sa-langt-ma-du-l...e/3708440.html
                Kanskje ikke optimalt ennå, men noe skjer heldigvis for å redde avisene fra Doom.
                Hunter S. Thompson:

                There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                Kommentar

                Working...