LSK Sesongen 2016
Collapse
X
-
-
-
Klipper fra NyhetstrådenHjemmekampen mot vålerengen 30. April er flyttet fra 18.00 til 15.30 ref twitter.com/NFF_info
LSK-kvinner - stabæk er foreløpog satt opp 14.00 samme dag.Kommentar
-
-
Dette tror jeg er et fornuftig valg fra politiets side. Jeg stusset veldig da jeg så det opprinnelige kamptidspunktet, men tror at en tidlig lørdagskamp kan forhindre det verste fyllerælet. Før fjorårets Ullevaal-match viste folk at det går an å ta en øl på samme sted som en klanskalle uten at det blir slosskamp.
Når det gjelder Birdsa regner jeg med at det ordner seg. Chill, bitches...Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Men, hvorfor er det kun på Åråsen at kamptidspunktet skal være 15:30. Har det noen gang vært bråk i eller utenfor Åråsen ved kamper som Vif er involvert i. Bråk utenfor når Brann gjestet Ullevål. Bråk innenfor når Lsk gjestet Ullevål. Kamptidspunkt ved begge disse var vel 18:00 eller 20:00. Jeg ser ingen grunn til at 15:30 skal være noe bedre i forhold til 18:00. Skal noen slåss eller lage kvalme skjer dette like så om klokken er 15:00 eller 17:00.Kommentar
-
Jeg tipper at det henger sammen med en antagelse om lavere fyllenivå klokken 15.30 enn 18.00 på en lørdag. I så tilfelle tror jeg politiet er inne på noe.
Fjorårets enga-LSK-match på Ullevaal begynte klokken 19.00, men det var på en mandag og i fellesferien. Dette er en langt mindre lastet tidspunkt enn 18.00.
Jeg ser ikke bort fra at vi på sikt får tilbake disse oppgjørene på de beste tidspunktene, men da må de nok gjennomføres noen ganger til på rad uten de helt store ordensforstyrrelsene. Husk at politiets ansvar er fellesskapets sikkerhet, ikke tribunekultur.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Hvordan kan laget få til et bedre offensivt samspill? Å finne løsningen på dette kan bli helt avgjørende for om årets sesong skal bli en suksess. De defensive svakhetene er mindre prekære, selv om det er frustrerende også for meg som liker mye av den sør-amerikanske forsvars stilen, å se hvor utilpass norske forsvarsspillere er til å forsvare seg med ball i beina.
Som mange her på forumet har vært inne på så har vi vært særs lite flinke til å spille mot etablert forsvar. Nå er jo dette noe de fleste lag sliter med så sånn sett er vi ikke i noen særstilling, men det som er helt klart er at vi ikke har noen gode offensive hodespillere i laget, bortsett da fra Kippe som er en gigant som hodespiller både offensivt og defensivt. Friday har fysikk som tilsier at han bør være en god hodespiller, men det virker som om han helst ikke ønsker å måtte nikke. Han liker å ha kontroll over ballen på bakken. Det er det han er komfortabel med og på sitt beste, og til å skjerme ball feilvendt er han nesten i verdens klasse, men som hodespiller er han foreløpig middelmådig sammenliknet med andre spisser med tilnærmet lik fysikk. I siste halvdel av fjorårets sesong så man likevel tegn til at Friday i større grad gjorde seg tilgjengelig som hodespiller så håpet om at Friday skal bli en habil god offensiv hodespiller lever fortsatt selv om det neppe blir i Lillestrøm. Når det gjelder Knudzon så fortjener han ros for at han er flinkere enn Friday til å gå opp
i hodedueller, men heller ikke han kan sies å utgjøre noen stor trussel med sitt hodespill. Og dette at vi ikke har noen god offensiv hodespiller der fremme lider også våre kantspillere av. For selv om de greier å dra av spillere og komme til gode innleggs muligheter så vet de at om de slår høyt, så er sannsynligheten for scoring med hode liten.
Så vårt offensive spill må derfor hovedsaklig baseres på at vi skal komme til avslutninger med beina. De beste skuddfotene fra mellomstor og stor avstand tror jeg Lundemo, Kolstad, Martin, Mikalsen og Friday har, så forhåpentligvis er det en av disse man primært bør spille fri i sånne skuddposisjoner. Startkampen var begredelig og jeg fornemmer at vi nok fortsatt kommer til å få noen sånne bunndykk også i år, men jeg synes jeg så en enda mer offensiv Mikalsen enn før, og tidvis hadde han noen fine løp og samhandlinger på sin kant. Venstrefoten hans er helt der oppe blant de beste i Norge, og dersom det er en plan om at han i år skal kunne involveres mer offensivt er dette meget positivt! Han har en vilje og punch i sin spillestil som gjør at han kan bli et viktig offensiv våpen.
Samhandlingen mellom Friday og Knudzon må heves betraktelig. Det er et stort forbedringspotensial her. Ser man isolert på de individuelle ferdighetene er de gode, til dels også veldig gode, på forskjellige ting, og man skulle tro at de komplementerer hverandre veldig godt. Men i praksis fungerer det ikke optimalt. De er ofte gode hver for seg, men gjør for sjelden hverandre bedre. Hovedgrunnen til dette er nok Fridays selvfokuserte spillestil. Og jeg mistenker at Knudzon lider og blir hemmet av at Friday i mange situasjoner lar være å prøve å finne en bedre plassert medspiller, og ofte er Knudzon denne spilleren, men isteden prøver Friday å gjøre noe på egenhånd. Men som noen på forumet har sagt før bør man være varsom med å prøve å forandre Friday for mye for da er det fare for at han også totalt sett likevel blir dårligere. Og en dårligere Friday er det siste klubben trenger. Han er og blir en veldig viktig spiller for oss om dette skal bli en knallsesong. En toppscorer må i større grad enn andre tillates å være mer egoistisk, men skal Friday opp på et nivå og til en liga som han drømmer om å få spille i, så må han bli flinkere til å vurdere hvilke situasjoner han bør sentre istedenfor å holde på ball. Dette må det fortsatt jobbes med, men det er klart det er en utfordring for å få dette tilKommentar
-
Jeg tipper at det henger sammen med en antagelse om lavere fyllenivå klokken 15.30 enn 18.00 på en lørdag. I så tilfelle tror jeg politiet er inne på noe.
Fjorårets enga-LSK-match på Ullevaal begynte klokken 19.00, men det var på en mandag og i fellesferien. Dette er en langt mindre lastet tidspunkt enn 18.00.
Jeg ser ikke bort fra at vi på sikt får tilbake disse oppgjørene på de beste tidspunktene, men da må de nok gjennomføres noen ganger til på rad uten de helt store ordensforstyrrelsene. Husk at politiets ansvar er fellesskapets sikkerhet, ikke tribunekultur.CustodesI med og motgangKommentar
-
Når var det sist en hendelse i forbindelse med disse kampene som hadde bakgrunn i for mye fyll? De gangene det har skjedd noe de siste årene så har det vel vært relativt organisert? Siste insident, som jeg kommer på nå, som skjedde på kampdag var vel i 2012? Når du i tillegg tar med det faktum at søplas supportere blir bussa direkte til stadion, så har jeg liten forståelse for dette vedtaket. Jeg tror det heller kan virke provoserende på en del mennesker, og at samarbeidsviljen med politiet på kampdagen ikke nødvendigvis blir bedre av dette vedtaketIngen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Og den insidenten hadde ingenting med fyll å gjøre. Lsk-folk på pub i Oslo, søpla såkalte alternative dukka opp, ble stoppa av snuten. Jeg kan fortsatt ikke se sist det skjedde noe pga fyll. Det organiserte bråket blir (forsøkt) gjennomført uavhengig av alkoholnivå. Ser ikke hvordan denne avgjørelsen skal hjelpe på det.CustodesI med og motgangKommentar
-
1. Jobb.
Ganske mange folk har helgejobber. 1530 er et tidspunkt hvor jeg vil tro at veldig mange fler fortsatt er på jobb, enn klokken 18.
2. Når tv2 sitt oppsett kom, så sa man at dette var satt. Folk kunne da altså begynne å planlegge, kamper, bytte vakt på jobb, sørge for at man kom hjem tidsnok osv. Så, ut av det blå, bestemmer politiet at denne kampen skal flyttes. Gøy.
3. Premier league.
Kampen går samtidig som "hovedrunden " i Premier league.
Nydelig.
Personlig, så faller jeg ikke i innenfor noen av disse kategoriene. Jeg drar på de aller fleste kamper, uansett.
Mitt aller største problem med dette, er at jeg ikke klarer å se hvorfor de flytter denne.
Alt bråk i forbindelse med derbykampene de siste årene har vært organisert bråk/bråk som ikke har noe med alkoholinntak å gjøre. Bråk som vil bli forsøkt gjennomført selvom kampen skulle bli flytta til 09 morran. Hva de oppnår med å flytte denne kampen, aner jeg ikke. Kampen ifjor, på samme tid på året, gikk 18. Skjedde ingenting. Da finner jeg det veldig rart at de føler at denne kampen må flyttes.
Ellers sier vel det faktum at klubben kjempa mot flyttinga noe om at de også mener 1800 er en del bedre enn 1530.CustodesI med og motgangKommentar
Kommentar