Når du ikke tar med påfølgende setning så gjør det kanskje det. Men poenget var at det som holder for å vinne mot lag som Sarp og forsåvidt Brann ikke holder mot RBK, Godset og Molde. Dette har vi under Runar fått smake gang på gang. Og man blir så grundig straffa at det blir en slags håpløshet over det fordi man i bunn og grunn har spilt en statistrolle. Jeg for en nekter å godta at dette laget skal legge seg bakpå som standard og ikke har spillertyper til å ta til seg en mer kontrollert spillestil. Med fare for å repetere meg selv, det var det man brukte tre år på å utvikle med Haglund.
Jeg ser heller laget tape i forsøket på å skape noe som kan vare og som ikke avhenger helt av et par spilleres dagsform, heller enn å se seire basert på mer eller mindre flaks og tilfeldigheter. Samtidig er det ingen skam å forsvare seg med dyktighet, slik vi gjorde mot Odd borte, spesielt når man krydrer det med to scoringer mot etablert forsvar. Men det har altså vært unntaket fra regelen de to siste åra.
Jeg ser heller laget tape i forsøket på å skape noe som kan vare og som ikke avhenger helt av et par spilleres dagsform, heller enn å se seire basert på mer eller mindre flaks og tilfeldigheter. Samtidig er det ingen skam å forsvare seg med dyktighet, slik vi gjorde mot Odd borte, spesielt når man krydrer det med to scoringer mot etablert forsvar. Men det har altså vært unntaket fra regelen de to siste åra.
Kommentar