LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2565

Fra positivitetstråden:

Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
    Faktum er at men en god julimåned, så er vi på øvre halvdel igjen. Vi er gule. Vi er sommer. Og når det er som svart, svikter vi aldri! Derfor vil vi alltid være her!
    Juni og juli 2015 var jo helt suveren - generelt pleier jo laget å starte opp etter ferien med skikkelig smell. 1 poeng i snitt i juni og juli 2015. Juli i 2015 isolert ga 1 poeng på tre kamper - helt etter snittet. 4 kamper og tre poeng i 2014. 2012 er sist gang LSK vant en kamp rett etter ferien. Ellers tap eller uavgjort. I 2015 var det en knallsterk uavgjort borte mot bunnsolide Sandefjord.

Med kampen fra fredag i minne, generelt hvordan LSK pleier ser ut etter ferien og med en trener som ikke har imponert nevneverdig (for å si det enkelt) på taktisk eller på motivasjonssiden annet enn i et fåtall kamper - så tyder det nok på at fredagens kamp kommer til å bli en skikkelig sterk prestasjon! Det er på tide at det motbevises. Jeg ønsker jo at laget skal vinne, men realistisk sett så er det å få med seg poeng nærmest som en seier å regne.

Skulle gjerne likt å vite hvorfor LSK skal vinne kampen på fredag? Kan umulig være kun fordi laget er gult og svart-
    Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Frode D. Homb
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 982

Hvis vi som supportere før kampene begynner, gir opp, så kan vi slutte å møte opp på KFL-feltet. Kampen på fredag var en treningskamp. På fredag førstkommende begynner alvoret. Å gi opp før kampen er det bare tapere som gjør. Som tidligere toppidrettsutøver i sesongene 94 og 96 da jeg var på juniorlandslagets satsingsgruppe vet jeg betydning av ordet fokus. Hva skiller tapere og vinnere? Fokus og stahet. Så kan du tolke det som du vil.

Kommentar

• Bibaboy
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 712

Hvis vi som supportere før kampene begynner, gir opp, så kan vi slutte å møte opp på KFL-feltet. Kampen på fredag var en treningskamp. På fredag førstkommende begynner alvoret. Å gi opp før kampen er det bare tapere som gjør. Som tidligere toppidrettsutøver i sesongene 94 og 96 da jeg var på juniorlandslagets satsingsgruppe vet jeg betydning av ordet fokus. Hva skiller tapere og vinnere? Fokus og stahet. Så kan du tolke det som du vil.
        Et snev av realisme er vel kanskje på sin plass. LSK har gjort alt annet enn å imponere de siste kampene. Bunnivået er så skremmende dårlig at jeg har ikke ord. Ser ikke ut til at Runar er rett person til å gjøre noe med det heller. Håper jeg tar feil men lite tyder på det.
        Fugla Forever

Kommentar

• Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2971

Jeg skulle ønske det var mer islandske takter over Kanarifugla. Altså, oss på tribuna. Når det er kamp, er det ok. Mer enn ok, skal jeg vel innrømme. Men mellom kampa er det til å grine av. Jeg lurer på hvor mange av de islandske supporterne som midt i kvalifiseringa, etter et par middelmådige kamper, begynte å grine om "mangel på klar spillestil" og "Vi klarer aldri å komme noen vei om vi ikke holde mer på ballen" og "Lagerbeck må gå! Nå!"

Frèmat, Lítillstreymi! Gulurfuglar fara núna!

Kommentar

• Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2565

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
            Jeg skulle ønske det var mer islandske takter over Kanarifugla. Altså, oss på tribuna. Når det er kamp, er det ok. Mer enn ok, skal jeg vel innrømme. Men mellom kampa er det til å grine av. Jeg lurer på hvor mange av de islandske supporterne som midt i kvalifiseringa, etter et par middelmådige kamper, begynte å grine om "mangel på klar spillestil" og "Vi klarer aldri å komme noen vei om vi ikke holde mer på ballen" og "Lagerbeck må gå! Nå!"
            Kanskje vi bare skal sette oss i ring, holde hender og synge positive sanger? Ikke bry oss om negativ utvikling og dårlig spill? Ikke ha noen meninger om hvordan ting står til, bare være skikkelig positive og si at dette er knallbra (0-5 mot Stabæk - j**lig bra at gutta spiller treningskamp!) at laget spiller fotball og treneren står på sidelinja.

Kanskje vi rett og slett ikke skal stille noen som helst krav til prestasjoner?

Og ja, det har garantert vært noen som har vært misfornøyde på Island også. Island gjennomført en formidabel kvalik med jevnt gode prestasjoner. Jeg vet ikke helt om jeg har planer om å sammenligne Island sine prestasjoner med LSK sine, men det kan du gjerne ta deg av.
            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9568

Jeg skulle ønske det var mer islandske takter over Kanarifugla. Altså, oss på tribuna.
              De som møter opp på stadion og ser detta mølet er de siste jeg ville lagt meg ut med. De skulle hatt medalje - alle som én - i god norsk barnefotballånd.

Er vel heller forumet du mener - og det er jo fair. Er jo mye "klaging" her (selv om jeg mener det er legitim frustrasjon over "elendigheta").

Men jeg tipper dog at vi ikke har sett noe på klagefronten ennå. For denna sesongen blir boring kalle og folk har nå bare så mye hår dem kan rive ut, før de går på nettet og "klager".

Kommentar

• Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

Tapermentalitet er å skylde på en ærlig og ydmyk trener som har fått en talentfull gjeng å jobbe med. Å finne syndebukken er ofte å finne treneren for laget, stille ham opp og skyte ham ned. Det er cowboyer og tapere som gjør sånt. Vi andre bygger opp laget og gir konstruktive tilbakemeldinger.

Kommentar

• Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2565

Tapermentalitet er å skylde på en ærlig og ydmyk trener som har fått en talentfull gjeng å jobbe med. Å finne syndebukken er ofte å finne treneren for laget, stille ham opp og skyte ham ned. Det er cowboyer og tapere som gjør sånt. Vi andre bygger opp laget og gir konstruktive tilbakemeldinger.
                  Dette må siteres for å bevares i sin helhet - noe av den mest begredelige beskrivelsen jeg har lest av meddebattanter på lang, lang tid. Snakk om banke ballen ut av banen og håpe det kveler diskusjonen.

Og når du snakker om konstruktive tilbakemeldinger, så antar jeg at det kun er positive. En hver kritisk melding tolkes jo på samme måte som djevelen leser bibelen.
                  Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Frode D. Homb
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 982

Det dummeste som står å lese, er at Runar ikke tar selvkritikk, noe han har gjort i media, uten at jeg har link til artikkelen her og nå. Laget har også utviklet seg og har også en plan. Kritikken er derfor for det meste generell og dum. Derfor er det tapermentalitet da folk bare vil ha en syndebukk og da kan man skrive noe generelt og så blir det en opplest og vedtatt sannhet.

Ser også at en debattant skriver rett ut at Runar ikke har noe særlig resonneringsevne, med andre ord; treneren vår som er sympatisk og ærlig er dum. Runar har flest landskamper for Island og er meget populær også utenfor LSKs rekker. Endelig har vi et spennende emne som trener. Også sitter en gjeng cowboyer her inne og tror de selv vet alt. Vel, dere vet nesten ingenting.

Da er nivået så lavt at dette forumet er i ferd med å bli en belastning for LSK og fansen. Vi fungerer som en gjeng digitale cowboyer som slakter alt og alle.
                    Last edited by Frode D. Homb; 28.06.2016, 20:41.

Kommentar

• Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2971

Opprinnelig skrevet av knut
                      De som møter opp på stadion og ser detta mølet er de siste jeg ville lagt meg ut med. De skulle hatt medalje - alle som én - i god norsk barnefotballånd.

Er vel heller forumet du mener - og det er jo fair. Er jo mye "klaging" her (selv om jeg mener det er legitim frustrasjon over "elendigheta").

Men jeg tipper dog at vi ikke har sett noe på klagefronten ennå. For denna sesongen blir boring kalle og folk har nå bare så mye hår dem kan rive ut, før de går på nettet og "klager".
                      Ja, jeg forsøkte å dra den inn i de neste to setningene, som du ikke siterer. Feltet (som jeg dessverre ikke er en del av) gjør en veldig god jobb, og er nesten alltid blant lagets beste. Det er forumet jeg stadig legger meg ut med.

Kommentar

• Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2565

Det dummeste som står å lese, er at Runar ikke tar selvkritikk, noe han har gjort i media, uten at jeg har link til artikkelen her og nå. Laget har også utviklet seg og har også en plan. Kritikken er derfor for det meste generell og dum. Derfor er det tapermentalitet da folk bare vil ha en syndebukk og da kan man skrive noe generelt og så blir det en opplest og vedtatt sannhet.
                        Hvordan har laget utviklet seg?

Jeg kan huske en gang at han har tatt selvkritikk. Etter den famøse kampen på Lerkendal i 2015.

Å kalle andre sin kritikk for dum er svak argumentasjon. Å toppe det med at det er tapetmentalitet å legge skylden på treneren, som har ansvaret for gjennomføring av kamp og trening, for manglende utvikling et forsøk på hersketeknikk.

Kom heller med argumentasjon for hvordan laget har utviklet seg på årets første 13 kamper med poengsnitt på 1,3. Treningskamper er treningskamper, men hvordan forsvarer du 5-0 mot Stabæk? RK klager på hestehoder, men hvem er svært delaktig i å peppe dem før kampen?

Kom heller med argumentasjon med treff ballen framfor sparking på leggen!
                        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3501

Frèmat, Lítillstreymi! Gulurfuglar fara núna!
                          Når Island tapte 2-1 borte mot Tsjekkia etter å ha slått Tyrkia, Nederland og Latvia med 8-0 i målforskjell i de tre første kampene mener du? Et tap de fulgte opp med å slå Kazakhstan klart hjemme før Tsjekkia og Nederland også fikk stryk i de to neste kampene.

Kan vel sammenlignes med at vi skulle startet sesongen med å slå Molde, Godset og Vålerenga før vi tapte hårfint borte mot Rosenborg og kom rett tilbake på vinnersporet igjen etterpå med fire på rad. Hadde nok ikke vært mange her inne som hadde da nei.
                          Last edited by Totti21; 29.06.2016, 07:10.

Kommentar

• Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

Opprinnelig skrevet av Børge
                            Hvordan har laget utviklet seg?

Jeg kan huske en gang at han har tatt selvkritikk. Etter den famøse kampen på Lerkendal i 2015.

Å kalle andre sin kritikk for dum er svak argumentasjon. Å toppe det med at det er tapetmentalitet å legge skylden på treneren, som har ansvaret for gjennomføring av kamp og trening, for manglende utvikling et forsøk på hersketeknikk.

Kom heller med argumentasjon for hvordan laget har utviklet seg på årets første 13 kamper med poengsnitt på 1,3. Treningskamper er treningskamper, men hvordan forsvarer du 5-0 mot Stabæk? RK klager på hestehoder, men hvem er svært delaktig i å peppe dem før kampen?

Kom heller med argumentasjon med treff ballen framfor sparking på leggen!
                            Nå er det prosjekt Juli. I Juli skal vi ta flest mulig poeng. Vi må møte opp på kamp. Å sitte her inne surve over feilpasninger i mai og dumme ting som trenerne har gjort, betyr: ingenting!

Det eneste som hjelper, er at vi møter opp på fredag. Den kampen blir veldig viktig. Er vi oppe i ringa, så vinner vi.

Etter kampen kan vi diskutere til vi bli blåe... eh, gule og svarte i trynet.

Men utviklingen har vært negativ i det siste og det eneste som betyr noe for spillerne, er at de trener hardt, setter klubben foran seg selv og følger kamp-planene. Folk som ikke vil være her, kan dra til helvete ut av portene på Åråsen. Vi trenger ikke ego-er, vi trenger spillere som blør for drakta. Noe annet er uakseptabelt. At lag som FK Haugesund og Odd ender mange år foran oss på tabellen er helt uhørt. Nå må spillerne gå i seg selv, og jeg er helt sikker på at Runar har lært masse. Bjarmann gikk ut og kritiserte stallen og det fortjener den.

Kommentar

• Tvilling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 1493

Glasset er halvtomt. Og halvfullt. Det hadde vært herlig om glasset hadde vært så fullt at det rant helt over.. men der er vi ikke. Ikke nå.
                              Det er en ærlig sak at glasset er halvtomt. Men det er da hjelpe meg halvfullt samtidig!!
                              Saklig kritikk er da ikke problemet. Bare at forumet - drevet av supportere - oppleves slik at det er i hovedsak det halvtomme som har 70-80% av oppmerksomheten.. Sukk.. Jeg vil så gjerne som supporter jakte på alt som er bra og kan bli bra. Vi må ha troa, eller hause opp trua. Vi må fyre opp ethvert initiativ som kan bli til noe - både på og utenfor banen!
                              Fremelsk det gode, fremfor å fremheve negative.
                              Selvsagt er det viktig å justere det negative, men det bør ikke være hoveddrivkraften.
                              Jeg er hverken trener eller fotballspiller, men at jeg er LSK supporter, ja det kan ingen ta fra meg. I over 40 år.. Og jeg synes at noe av det sterkeste jeg har sett, er når supportere aldri har gitt opp. Når det har butta som verst og fansen har stått igjen og sunget etter tap, eller møtt opp på treninger, eller fyrer opp før kamp (uten pyro..)
                              Det er like oppløftende som når Tommy nok en gang satte fart..
                              Prestasjoner på og utenfor banen vil selvsagt påvirke. Og det som er bra bør som supporter telle mest.
                              Takk for alt som er gjort og gjøres for å lirke dette laget til et høyere nivå. Jeg håper det i alle ledd vil være det halvfulle som er hoveddrivkraften.

Kommentar

• 307
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2007
                                • 358

Det er noe jeg lurer på etter å ha lest mye inne på dette forumet. Ta Island for eksempel. De har selvfølgelig en plan. De vinner jo kamper. Spiller de glitrende eller er de i flyt? Hvis Lillestrøm spiller uavgjort eller vinner borte på Lerkendal som vi sjelden gjør. Da har vi selvfølgelig en plan og den funket, Ikke sant? Da kan vi plukket ut kun det positive og trekke frem Treneren som hadde en god plan. men hvis det derimot butter og resultatene uteblir. Da har vi ingen plan. Og Treneren er evneveik. Det ble også poengtert ved valg av ny trenere at Bodø/Glimt var veldig flinke med dette. Etter det tapte Bodø/Glimt 6 på rad. Var det fortsatt en plan bak dette? Hvis vi spør de som vet best her inn på forumet og dere vet hvem dere er.

Kommentar

• Bibaboy
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 712

Det som plager meg mest er følgende:
                                  1. Etter 1,5 år som trener virker det fullstendig planløst det som skjer på banen. Hva er det egentlig de trener på taktisk sett?
                                  2. Mange kamper i år har spillerne hatt så dårlig innsats eller holding til sine roller at jeg har ikke ord. Da kommer spørsmålet; er de for dårlig trent, eller har de for dårlige holdninger, eller klarer ikke Runar å få frem det beste i spillerne?
                                  I alle disse scenarioene så er det Runar Kristinsson som har ansvaret. Jeg forstår at stallen er tynn, men spillere som fremviser tildels dårlig holdninger bør ikke under noen omstendigheter starte neste kamp.
                                  Mot Stabæk ble forsvaret vårt parkert av Ohi?? Hva er det som skjer? Ohi har aldri vært spesielt rask? Ihvertfall ikke raskere enn Marius! Trener de på en annen måte i Stabæk? Trener de feil i Lillestrøm?
                                  Noe er ihvertfall riv ruskende galt! Må også innrømme at jeg blir overrasket når jeg til stadighet ser LSK spillere stå på Burger King å bestille kveldsmat. Er fokuset på kosthold der det skal være i klubben? Jeg vet at bla. Godset har et Nazi regime på dette, og det har utvilsomt vært endel av suksessfaktoren til drammensklubben.
                                  Jeg syner ikke vi er spesielt gode i noe lenger. Vi mangler alt fra en god plan til spillere som ønsker å vinne kamper. Den gutsen som LSK tidligere vart kjent for er fullstendig borte. Jeg peker igjen på Runar.
                                  Er det en ting man MÅ kunne forvente av en trener er at han implementerer en plan for hvordan det skal spilles, og gi hver enkelt den motivasjonen som skal til for å gi absolutt alt i hver eneste kamp!!! Det har ikke Runar vært i nærheten av å klare desverre. Jeg tror heller ikke han kommer til å klare det ila. det neste 1,5 året som er igjen av kontrakten.
                                  Fugla Forever

Kommentar

• 307
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2007
                                    • 358

Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                                    Det som plager meg mest er følgende:
                                    1. Etter 1,5 år som trener virker det fullstendig planløst det som skjer på banen. Hva er det egentlig de trener på taktisk sett?
                                    2. Mange kamper i år har spillerne hatt så dårlig innsats eller holding til sine roller at jeg har ikke ord. Da kommer spørsmålet; er de for dårlig trent, eller har de for dårlige holdninger, eller klarer ikke Runar å få frem det beste i spillerne?
                                    I alle disse scenarioene så er det Runar Kristinsson som har ansvaret. Jeg forstår at stallen er tynn, men spillere som fremviser tildels dårlig holdninger bør ikke under noen omstendigheter starte neste kamp.
                                    Mot Stabæk ble forsvaret vårt parkert av Ohi?? Hva er det som skjer? Ohi har aldri vært spesielt rask? Ihvertfall ikke raskere enn Marius! Trener de på en annen måte i Stabæk? Trener de feil i Lillestrøm?
                                    Noe er ihvertfall riv ruskende galt! Må også innrømme at jeg blir overrasket når jeg til stadighet ser LSK spillere stå på Burger King å bestille kveldsmat. Er fokuset på kosthold der det skal være i klubben? Jeg vet at bla. Godset har et Nazi regime på dette, og det har utvilsomt vært endel av suksessfaktoren til drammensklubben.
                                    Jeg syner ikke vi er spesielt gode i noe lenger. Vi mangler alt fra en god plan til spillere som ønsker å vinne kamper. Den gutsen som LSK tidligere vart kjent for er fullstendig borte. Jeg peker igjen på Runar.
                                    Er det en ting man MÅ kunne forvente av en trener er at han implementerer en plan for hvordan det skal spilles, og gi hver enkelt den motivasjonen som skal til for å gi absolutt alt i hver eneste kamp!!! Det har ikke Runar vært i nærheten av å klare desverre. Jeg tror heller ikke han kommer til å klare det ila. det neste 1,5 året som er igjen av kontrakten.
                                    Ikke trekk frem Stabæk etter en treningskamp. Har du tatt en titt på tabellen og sett hvor Stabæk er?

Kommentar

• LS89
                                      Kamptrådkongen
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2013
                                      • 3417

Opprinnelig skrevet av 307
                                      Ikke trekk frem Stabæk etter en treningskamp. Har du tatt en titt på tabellen og sett hvor Stabæk er?
                                      Ditto et større varsku her når vi taper 5-0 mot et bunnlag, treningskamp eller ei. Mentaliteten var helt fraværende på fredag. Og det er Runar sitt ansvar. Skal vi slutte å se på resultater etter treningskamper gitt hvor det er plassert på tabellen? Slår vi OBOS-lag som Kisa og FFK (som vi gjorde i vinter) så skal vi egentlig tenke at vi ikke får noe ut av dette fordi de er OBOS-lag og at det derfor betyr nada? For en merkelig tankegang og gjemme seg bak resultatene. En kan da virkelig ikke tenke slik.

Tenk som trener da sier følgende; "Ikke tenk på resultatet (0-5) gutter, vi møter et lag som ligger under streken. Dette betyr ingenting" Hva slags signaleffekt tror du det gir til spillerne?

Kommentar

• _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4400

Da er det bare å komme seg ut på keeperjakt. Med all respekt, Faye Lund kan ikke stå 10-15 kamper i løpet av en sesong. Faen ass!
                                        ..................

Kommentar

• Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2565

Der finnes det alltids en løsning.

Spoiler:
                                          Sint og tverr på felt N

Kommentar

Working...