LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

En innertier fra verdensveven:

Sleivdal IL official@sleivdal 48 min48 minutter siden
    Åråsen-modellen:

1. Bygg lovende lag

2. Gi fansen håp

3. Selg go'spillerne

4. Senk ambisjonene til frysepunktet

5. Unngå nedrykk

6. Gjenta

Kommentar

• DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4367

I Sportsklubben har den grenseløse middelmådigheten fått herske i mange, mange år. Det vi ser nå er bare (den foreløpige?) bunnen på talentløsheten.

Likevel: Med bakgrunn i at Dempsey nå burde være tilgjengelig - og med bakgrunn i at Runar Kristinsson har bevist for evig og alltid at han ikke er noen trener som er i nærheten av dette nivået og heller ikke spesielt smart - vil det å ikke gripe muligheten til å sikre seg Demsey nå kanskje være det aller største sviket mot LSK i nyere tid!
      Elska þetta félag

Kommentar

• Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

vil det å ikke gripe muligheten til å sikre seg Demsey nå kanskje være det aller største sviket mot LSK i nyere tid![/QUOTE]

Hva mener du med det?
        Hva slags andre svik er rangert under dette eventuelle sviket og hvordan sammenlikner du svikene, hva slags kriterier osv.
        Kan du svare på det?

Kommentar

• _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4400

Kan man få disp til å bruke Herlovsen på topp mot Godset?
          ..................

Kommentar

• Playboy1
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 2201

Ja så feil kunne jeg. Var faktisk litt optimist før sesongen og syntes vi hadde den mest spennende spillerstallen på lenge.
            Nå viser det seg at vi kun har 3 bra spillere.
            Origi som er skadet , Moa som er uten selvtillit og Bonke. Foruten reservene som har fått minimalt med sjanser, kan hvilken som helst annen av de andre spillerne samt trener og Bjarmann bare gå ut av porten, uten at jeg skal felle en bitteliten tåre engang.

Kommentar

• Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3501

Man vet spillerne har resignert når kapteinen svarer slik på spørsmål til vg.no etter kampen:

– 4-0 er litt i overkant, sier Knudtzon.

– Tja, det ble bare tre….

– Ja, heldigvis var det ikke så galt, smiler LSK-kapteinen.

Kommentar

• trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7155

Opprinnelig skrevet av Totti21
                Man vet spillerne har resignert når kapteinen svarer slik på spørsmål til vg.no etter kampen:

– 4-0 er litt i overkant, sier Knudtzon.

– Tja, det ble bare tre….

– Ja, heldigvis var det ikke så galt, smiler LSK-kapteinen.
                Dette, mine herrer (og dame), er bare å gi opp. 2016 er året vi rykker ned. Skam på dem. Alle sammen.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• nebbjævel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2009
                  • 511

Snart kommer vel Edu tilbake og forteller at kona heller vil bo på Vålerenga.

Kommentar

• ynnor
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 857

Hele sommeren er jo blitt ødelagt. Våkner med en klump i magen hver dag. Eneste medisinen er noen gode nyheter snart men klumpen blir bare større for hver dag og for hver meningsløs kommentar som kommer fra ledelse ,spillere og trener

Kommentar

• _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4400

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      En innertier fra verdensveven:

Sleivdal IL official@sleivdal 48 min48 minutter siden
                      Åråsen-modellen:

1. Bygg lovende lag

2. Gi fansen håp

3. Selg go'spillerne

4. Senk ambisjonene til frysepunktet

5. Unngå nedrykk

6. Gjenta

7. Brett opp ermene
                      ..................

Kommentar

• Funchaloe
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2011
                        • 511

Mine utopiske tanker om LSKs optimale fremgangsmåte fremover:

Steg 1: Si god aften til Runar Kristinsson umiddelbart. [Helst styret og, og la KFL ta over hele organisasjonen Ja, utopisk. Nevertheless..]
                        Steg 2: LSKs (nye?) styre eller årsmøte bestemmer én gang for alle en klubbfilosofi på hvordan vi vil spille fotball i Lillestrøm.
                        Steg 3: Velg trener derefter. Se gjerne lenger sør i Europa. Nordiske trenere er dyre og rævva, mye bra i Sør-Europa.

Dette bør gjøres FORT. Av åpenbare grunner. Ekstraordinært årsmøte snart? Runar er krise, men LSKs styre er om mulig verre.

Hva mediesirkuset angår. Jeg nekter å tro at spillerne faktisk støtter Runar. Det tror jeg er mediaspill iscenesatt av klubben for å virke samlet. Spillerne har definitivt vist møkkainnsats (med ett unntak), men det største sporslige problemet er ikke innsatsen. Det største sportslige problemet er mangel på formasjon, plan og et generelt ønske om å vinne. Sistnevnte er ikke-eksisterende hos vår trener og våre spillere per dags dato.
                        Custodes
                        Contra o futebol moderno!

Kommentar

• nebbjævel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2009
                          • 511

Om ikke kravet fra fansen om endringer oppfattes i styrerom og på banen, hører vel de ansvarlige brølet fra
                          åtte tusen tomme stoler ?

Kommentar

• Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            7. Brett opp ermene
                            Å heie på LSK denne sommeren kan sammenliknes med "å brette opp arma" og å puste med rasshølet.

Kommentar

• Kristian
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 690

Lurer på hvor lenge de kan la dette gå uten at det tas grep. Fotballklubber, i likhet med andre foretak, er avhengig av kundene for å overleve. Når kundene stort sett er misfornøyde og etter hvert ikke møter opp på kamp må jo ledelsen ta grep. "Gi alt" og "jobbe hardere" har vært prøvd som grep, men har mistet sin verdi etter at alle har hørt det gang på gang uten at det vises på banen. Ledelsen forventer at kunden fortsetter å spytte inn penger selv om kvaliteten på produktet blir dårligere og dårligere. Det er dessverre neppe en bærekraftig forretningsmodell.

Kommentar

• Trooond
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2015
                                • 1039

Har gått litt tom for ord, det meste blir sagt, opptil flere ganger.
                                Men, er noe av grunnen til at Edu ikke skriver under, også stemning i laget /trener eller liknende ?

Akkurat nå er det vel egentlig ikke så attraktivt å komme til Sportsklubben ?

Syntes egentlig synd på Krogstad og Brændsrød. De gjorde det bra i sine utleieklubber, og kommer tilbake til dette kaoset, hvor det kanskje ikke er så lett å få spilletid i en så presset situasjon. Selv om jeg har troa på de, så er det ikke helt lett å komme inn i en spillergruppe som ikke fungerer ?

Nå har jeg sett noen kamper i 1 div denne sesongen. 1 med Ull/kisa, og noen fler med strømmen.
                                Begge de lagene har en spillestil til å kjenne igjen. Spesielt Strømmen, så det er litt rart at man ikke klarer å se hva Sportsklubbens spillestil egentlig er ? I strømmen klarer de også å bruke hele benken. De starter bytter fra ca 60 minutter. De makter å bruke talentene, ja, det er i 1 divisjon, men jeg tror Runar hadde brukt spilt på akkurat samme måte i 1 div, fordi han ikke stoler på fler en "sine" 11.

Kommentar

• Tvilling
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2006
                                  • 1493

Edu har vel sagt at han må hjem for å overtale kona til å bo i Norge i en periode.
                                  Men situasjonen gir vel ikke noe boost jfr hverken hans kontrakt, eller avklaring for Lundemo (som vel skulle ta en avgjørelse i løpet av juli)
                                  På en annen side, så vil den snuoperasjonen som nå må komme - vel kunne bli en mulighetens arena for alle gode bidrag.

Kommentar

• LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3417

Runar har i sine 46 kamper som trener for LSK (kun TL, ikke NM) 16 - 14 - 16, noe som i sin helhet ikke er så verst gitt de økonomiske betingelsene han har og hadde når han tok over klubben, og ikke minst spillerstallen han tok over etter Haglund sitt verk. Bare for å trekke inn et eksempel, LSK sin seier hjemme (4-0) mot Glimt 2.november 2014 stilte Haglund med følgende mannskap;

Origi

Ødegaard - Amundsen - Andersson - Mikalsen

Riise - Palmáson (1) - Lundemo - Fofana (1)

PVM

Friday (2)

Dette er ingen direkte unnskyldning for Runar, er ikke det det jeg vil frem til - dog skal vi ikke legge dette under teppet at Haglund disponerte en betydelig bredere og sterkere stall enn det Runar råder over, ikke minst rutinen i spillere som BHR, PVM, Palmáson og Andersson. ​Ta med Fofana som flere ganger sikret oss poeng under Haglund.

Hva skjedde så når Runar tok over? Vi begynte trått, veldig trått. 0-1-3 var fasiten etter fire kamper, før Mjøndalen ble slått med 4-1. Før vi deretter gikk på 3-0 tapet mot bartene. Det spesielle her er at vi tok tre strake trepoengere etter flausen i Trondheim - med å slå Molde 2-1 hjemme, før 08 ble slått med 3-1 borte i mine øyne Runar sine beste kamp som trener. Den kampen hadde alt en supporter kan drømme om - sett bort i fra målet 08 puttet på overtid. Vi fortsatte med å kjøre over Glimt 3-0 hjemme, før vi deretter kom inn i en ubehagelig stim. Flere uavgjorte og tap etter hverandre, men bl.a. 0-5 hjemme mot bartene. Før dette hadde vi tapt 2-0 mot søpla.

Vendepunktet for Runar var datoen 21. august 2015 - da Tromsø kom på besøk. Vi vant 1-0, og etter dette så vi oss ikke tilbake. Fasiten var 10 strake hjemmekamper uten tap. Perioden 21.08 til 01.11 ble det spilt ni kamper, vi tapte kun én i den perioden før vi avsluttet sesongen med 0-5 i sekken i Skien. Sesongen endte med en godkjent 8.plass i Runars første sesong.

Men hva har skjedd siden?

Hvordan er det mulig for et lag å underprestere så mye etter den gode 1.sesongen? Salget av Fofana er ingen unnskyldning, for Moa kom inn på høsten i fjor og gjorde en meget god jobb. Hvorfor har ikke laget greid å leve opp til forventningene, spillet under første sesong? Hvordan kan ett lag kollapse med å gå ti kamper på rad hjemme, med å falle som et korthus uten like?

Det skremmende er å se reaksjonene til Runar og spillerne etter at Torgeir går ut i RB når sommerpausen begynner der han sier han ikke er fornøyd med det som har blitt prestert, og at han krever mer av både Runar og laget. Reaksjonene får vi med 0-5 mot Stabæk - 2-4 tap mot Tromsø, som blir fulgt opp med oppvaskmøte som deretter resulterer i nytt tap mot bunnkandidat Stabæk, før vi nok en gang går på en stygg flause mot 08. Jeg forstår virkelig ikke hvordan et fundament kan falle overende så fort, nesten litt ut av ingenting.

Som Kvebek sier i dag til RB har vi supportere, og kanskje spillerne sett oss blinde på de solide enkeltprestasjonene til Origi og Friday som har reddet oss med utallige poeng. Uten disse (spesielt Origi, noe også statistikken viser) så har vi rett og slett ingen matchvinnere i laget. Vi er faktisk helt avhengig av Origi for at vi skal spille i Tippeligaen neste år. Origi reddet oss med redninger både hjemme mot søpla og ikke minst mot Brann. At vi står med 17 poeng skal vi faktisk takke Origi for. Uten Arnold er det vi som hadde ligget under streken.

Så kan Runar virkelig snu dette? Jeg tror ikke det. Ikke bare grunnet resultater, men også uttalelser i media der vi skal prege, men ikke dominere Tippeligaen, situasjonen rundt Moa, hvordan han snakker ned eget lag og spillerstall, mangel på spillertyper, men ikke minst hvordan han snakker opp motstanderen før, under og etter kamp. Det er kritikkverdig. Jeg leser på flere fora at andre supportergrupper er sjokkert over uttalelsene til Runar både når det gjelder at vi kun skal delta, men ikke prege. Men også hvordan han fremstår i intervjuer. De fleste supportergrupperinger sier de ikke ville godtatt dette.

Spillerne sier at de står bak Runar, og jeg forstår hvorfor. De kan ikke gå ut til media å si de ikke har tillit. Dette må tas internt. Men tror vi på det? Gitt kroppspråk til enkeltspillere; les Moa og Martin i går. Har Runar respekten innad i spillergruppa?

Guts, vile og råskap. Nøkkelord som Runar tok med seg som vi fortsatt har tilgode å se. En klisjé som bare faller for sin egen urimelighet. Oppbrukt. Vås. Ingen har troen lenger. Men Runar bønnfaller media om at vi må ha troen. Troen på hva da? Jobbe hardere sies det i hvert intervju. Jobbe hardere med hva? Fysisk? Mentalt? Spillet? Alt blir så A4. Tilslutt blir unnskyldningene for mange, og for like. Det er ingen som lenger bryr seg.

Mitt forhold til Runar er tynnslitt. Ta med to exit i NM mot Obos-motstand som heller ikke pynter på CVn. På et punkt sier det stopp. Kanskje er det best å hoppe av toget nå Runar, frivillig eller ei. Til helgen møter vi nok et formlag og et godstog på vei mot toppen som brøyter unna det som er av motstand. Hvordan vi skal ta poeng der er for meg en gåte. Men Runar skal gjerne få overbevise meg i RB-magasinet før kamp hvor god treningsuken har vært og hvor positive gruppen er og hvor hardt de har jobbet etter de siste ukene. Problemet er at det er tynnslitt.

Motbevis meg gjerne, Runar.
                                    Last edited by LS89; 18.07.2016, 18:42.

Kommentar

• hthaug
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2004
                                      • 445

Opprinnelig skrevet av LS89

Motbevis meg gjerne, Runar.
                                      Blir super-imponert om vi tar poeng, for et mer planløst lag har jeg aldri sett, men jeg er stygt redd for at dette blir skikkelig stygt og at Runar da er ferdig.
                                      Jeg klarer heller ikke å fatte at 11 spillere ser ut som totalt nybegynnere ute på matta og virker helt forvirret over hvorfor de i det hele tatt er der. Totalt tafatt og viljeløst.
                                      Fandenivolskheten er borte, og jeg lurer egentlig hvor mange timer de faktisk trener på ei uke, kanskje langt fra nok.

Kommentar

• Tvilling
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 1493

Det store spørsmålet mitt er hva som skjedde i vinter eller tidlig i sesong...
                                        I fjor høst var det spilleglede. Origi ga et klart signal: Noe stort var på gang. Dette hadde han lyst å være med på!! Og jeg tror fortsatt at han hadde rett. Men noe skjedde, og grepene på det må ha vært feil.
                                        Nå er kjempes det for å få tilbake samhold. Hvor og når forsvant den?
                                        Er det enkeltspillere som har dratt holdninger i retning som trener andre ikke har evnet å fange opp eller endre retning på?
                                        Jeg har kjent på en opplevelse utover våren hvor det i stadig stigende grad har vært snakk om feil. Har det under RK blitt en frykt-kultur for å ikke gjøre feil? Eller galt å tro (for mye?) på seg selv?
                                        Forvant gleden med mangel på resultater, eller er resultater blitt borte med mangel på glede?
                                        Jeg VET ikke, og kommer sikkert ikke til å få vite.
                                        Det er ikke sikkert RK har mistet garderoben. Men selv jeg som primært er opitimist (?) har begynt å tvile på om RK er i stand til å få tilbake det som trengs.
                                        Stallen mot S08 var tynn uten Origi og Friday. Nå kan Origi komme inn, og kanskje Edu i en periode.
                                        Kommende uke har spillere og team selvsagt intet annet valg enn å velge å støtte trener og forhåpentligvis hverandre..

Kommentar

• Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3501

Opprinnelig skrevet av LS89
                                          Runar har i sine 46 kamper som trener for LSK (kun TL, ikke NM) 16 - 14 - 16, noe som i sin helhet ikke er så verst gitt de økonomiske betingelsene han har og hadde når han tok over klubben, og ikke minst spillerstallen han tok over etter Haglund sitt verk. Bare for å trekke inn et eksempel, LSK sin seier hjemme (4-0) mot Glimt 2.november 2014 stilte Haglund med følgende mannskap;

Origi

Ødegaard - Amundsen - Andersson - Mikalsen

Riise - Palmáson (1) - Lundemo - Fofana (1)

PVM

Friday (2)

Dette er ingen direkte unnskyldning for Runar, er ikke det det jeg vil frem til - dog skal vi ikke legge dette under teppet at Haglund disponerte en betydelig bredere og sterkere stall enn det Runar råder over, ikke minst rutinen i spillere som BHR, PVM, Palmáson og Andersson. ​Ta med Fofana som flere ganger sikret oss poeng under Haglund.

Hva skjedde så når Runar tok over? Vi begynte trått, veldig trått. 0-1-3 var fasiten etter fire kamper, før Mjøndalen ble slått med 4-1. Før vi deretter gikk på 3-0 tapet mot bartene. Det spesielle her er at vi tok tre strake trepoengere etter flausen i Trondheim - med å slå Molde 2-1 hjemme, før 08 ble slått med 3-1 borte i mine øyne Runar sine beste kamp som trener. Den kampen hadde alt en supporter kan drømme om - sett bort i fra målet 08 puttet på overtid. Vi fortsatte med å kjøre over Glimt 3-0 hjemme, før vi deretter kom inn i en ubehagelig stim. Flere uavgjorte og tap etter hverandre, men bl.a. 0-5 hjemme mot bartene. Før dette hadde vi tapt 2-0 mot søpla.

Vendepunktet for Runar var datoen 21. august 2015 - da Tromsø kom på besøk. Vi vant 1-0, og etter dette så vi oss ikke tilbake. Fasiten var 10 strake hjemmekamper uten tap. Perioden 21.08 til 01.11 ble det spilt ni kamper, vi tapte kun én i den perioden før vi avsluttet sesongen med 0-5 i sekken i Skien. Sesongen endte med en godkjent 8.plass i Runars første sesong.
                                          Et veldig godt innlegg, men jeg vil svare på et par av tingene du skriver. I tillegg ender jeg sikkert opp med å skrive mer også.

Først av alt; Det som er den viktigste årsaken til at nedturen kommer nå, er at prestasjonene i de gode periodene heller ikke har vært spesielt gode. Ingenting annet.
                                          Vi (Runar) har blitt reddet av marginer, et par ekstremt gode spillere ift nivået og en keeper på toppnivå. I tillegg til en unormalt høy effektivitet til tider som alltid ville innhente deg til slutt.
                                          Derfor har blant annet jeg varslet at denne nedturen ville komme i lang tid, da jeg bak resultatene (som til tider var ok, ikke mye mer) så et mannskap som forsvarte seg dårlig kollektivt, hadde et ikke-eksisterende spill mot etablert forsvar og var mer avhengig av de individuelle spillerne enn man burde være i en selgende klubb som LSK er, der de beste spillerne alltid vil forsvinne for oss. Dette er ikke unikt for Runar, men noe alle trenere i klubben har måttet forholde seg til.

MIF kampen som du nevner der vi vinner 4-1 er et av mange eksempler på kamper der vi rett og slett vinner fordi vi har marginer med oss. Sjansemessig og spillemessig er det en ganske jevn kamp, og de er nærme 2-0 før vi utlikner og veldig nære 2-1 før vi tar ledelsen.
                                          Scoringene vi setter i den kampen med skudd i krysset fra alle mulige hold og vinkler er og blir tilfeldige lykketreff som ikke har noe som helst med treneren å gjøre.
                                          Nå vil man alltid både tape og vinne noen kamper basert på marginer i fotball, men for vår del har vi egentlig spilt kun et fåtall gode kamper under Runar, der kampen du nevner mot Sarpsborg 08 kanskje er den aller beste.

For meg har vi sett svakere ut kollektivt for hver dag Runar har ledet oss, og det har jeg påpekt mange ganger, selv på dager vi har vunnet med store sifre. Nå kan det neppe bli spesielt mye dårligere fremover, men hvis man kombinerer det med at vi plutselig mangler et par av spillerne som har reddet Runar fra å bli avslørt fra massen tidligere så er vi der vi er i dag. Et lag som faktisk er på god vei til å rykke ned.
                                          Håpet vårt ligger i at Aafk og Start faktisk er for dårlige til at det er mulig med det utgangspunktet vi har nå. Jeg har sett både Tromsø, vif og Stabæk i de siste kampene, og dette er lag som presterer bedre enn oss, og jeg er ganske sikker på at disse vil ta flere poeng enn oss ut sesongen.

Jeg melder en direkte avgjørende kamp om kvalikk/nedrykk mot vig i nest siste serierunde. Slik det ser ut nå må vi sette vår lit til marginer og tilfeldigheter for å overleve.

Kommentar

Working...