LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

Så har Edu fått gå videre fordi klubben vil vente med nye signeringer under jakta på en ny trener? Eller klamrer jeg meg til et halmstrå?

Kommentar

• Klimtkongen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2014
      • 426

Tror det er halmstrå. Vi har vel ikke signert Edu fordi vi ikke hadde råd før Friday ble solgt. Og det drøyer jo litt. Samtidig har Edu gått lei av å vente og skjønt de store klubbene han fortsatt drømmer om ikke sender speiderne sine til Åråsen for tiden.

Kommentar

• Trooond
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2015
        • 1039

Jeg tror vel som forsøkt beskrevet tidligere, heller at Edu ikke ønsker å signere før dette er avklart, og det blir ro i klubben.
        At kona skulle ha så mye mer lyst å bo i Sverige enn i Norge, virker lite trolig.
        Har på følelsen at Edu ser en trener som ikke har kontroll, og at den stemningen i klubben gjør at han ikke har så lyst å komme. Håper jeg tar feil.

Kommentar

• rugbar
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Apr 2007
          • 152

Og Edu bør vi stole på...?
          Opprinnelig skrevet av Trooond
          Jeg tror vel som forsøkt beskrevet tidligere, heller at Edu ikke ønsker å signere før dette er avklart, og det blir ro i klubben.
          At kona skulle ha så mye mer lyst å bo i Sverige enn i Norge, virker lite trolig.
          Har på følelsen at Edu ser en trener som ikke har kontroll, og at den stemningen i klubben gjør at han ikke har så lyst å komme. Håper jeg tar feil.

Kommentar

• Trooond
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2015
            • 1039

Kanskje ikke veldig.
            Men det er litt rart at han vil at rådgiver arbeidet frem en avtale som nå kun manglet signatur, om ikke det var det han ville.
            Han kunne jo gjennom sin rådgiver gjort seg så dyr at det ikke var aktuelt, om han ville ut av det på en enkel måte.

Mulig kameraten kom inn fra sidelinja med et forslag også, man får vel et svar etterhvert.

Kommentar

• holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

Det er på tide å innse at det produktet Sportsklubben leverer nå har gått ut på dato og vil ut av kjøleskapet (Tippeligaen) og ned til Obos/søpla. Helvete som det plager meg, alle de timer jeg har grått, jubla og gleda meg til neste match. Nå innser jeg at jeg atter en gang at jeg, som ser på meg selv som en perifer supporter, har blitt pissa på, er våt, kald og blakk.

Jeg tar forøvrig av meg hatten for den gode jobben som ledelsen har gjort for å drepe alt engasjement rundt klubben, her har de som bekjemper brusneglen alt og lære og ingenting å feile. Den berømte vinnerkulturen i veggene, du vet den som vant matcher på en svak dag, forsvant nok for godt ut døra en tidlig høstmorgen i 2006, da jeg tilfeldigvis hadde forelesning i videregående makroøkonomisk teori på NTNU, og foreleser/førsteamaniensus/tidligere fotballspiller Hildegunn kom løpende inn midt i pausen, og på godt trøndersk sa - "veit dok ka som ha skjedd - Uwe har fått sparken i LSK!", med dårlig skjult glis.

Jaja, anyhow, to (tre) ting er jeg helt sikker på:

1. LSK som Sportsklubb og organisasjon, inkludert solariumskongene i A-stallen (ja du også forresten din pikk som gikk til Molje for å please lommeboka, brunfargen og nye frisører) trenger et nedrykk. Rykk opp dritten med rota, få de ut, vekk og bort. Alt kommer til sin ende, og LSK som toppklubb er der nå.

Ingen kan leve evig på gamle meritter, selv om ingen er større en Sportsklubben.

2. For KFL er dette katastrofe, og betyr antakelig slutten på begynnelsen på det som i mange, mange år har vært Norges beste fans. Alle ruster, se bare på leverskadene til flybensinskakkjørte trøndere dopa på CL penger menig mann aldri så (men som sjøl måtte pantsette hus og bil for å komme seg på kamp), eller søpla som vi liker å kalle de - hvor er de nå? De er i hælvete, stedet der ingen bryr seg. Dit skal faen ikke KFL, noe som KFL har bevist ved å akseptere og svelge hele kameler som feks. Judas, Riseth og mr. Brun&blid (Høyland).

Edit:
              3. Sesongkort og kiosksalg. Noen lærer aldri, Sportsklubben bruker som vanlig enda lengre tid.

Jeg leste en gang at kronikker om de som fyller år gjerne blir sendt inn av jubilanten, og sågar at nekrologer ofte blir skrevet av personen selv mens de fortsatt er i live.

Kanskje noe å tenke på for Bjarmann og Rune, altså mens de fortsatt er aktive?

Bunnlinja mi er at jeg trenger seriøst sterkere rusmidler enn det polet selger i åpningstia, for at jeg i det hele tatt skal gidde å (fortsatt) engasjere meg i det som blir presentert på Åråsen om dagen.
              Last edited by holmiz; 19.07.2016, 00:21.
              Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• hthaug
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2004
                • 445

Dessverre så har du rett.

Stemningen rundt LSK ville fått Puskin og Dostojevskij til å begynne å gråte. Handles det ikke nå så ramler resten av korthuset sammen og LSK som klubb i de øvre divisjoner blir en saga blott.

Jeg har gnålt om dette i årevis - Sammenlignet oss som det nye Ham-Kam, og vi er fader ikke langt unna nå.

Kommentar

• KFL109
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1958

Opprinnelig skrevet av hthaug
                  Jeg har gnålt om dette i årevis - Sammenlignet oss som det nye Ham-Kam, og vi er fader ikke langt unna nå.
                  Heldigvis har du tatt feil i årevis, og vi har fortsatt ikke rykka ned.
                  Grep må gjøres, men vi har tidligere år greid oss. Bør gå greit i år også, hvis klubben slutter med å late som vi bare har tapt noen sommerkamper.
                  Vidar Evje

Kommentar

• hthaug
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2004
                    • 445

Opprinnelig skrevet av KFL109
                    Heldigvis har du tatt feil i årevis, og vi har fortsatt ikke rykka ned.
                    Grep må gjøres, men vi har tidligere år greid oss. Bør gå greit i år også, hvis klubben slutter med å late som vi bare har tapt noen sommerkamper.
                    Det handler ikke bare om at vi har holdt oss i divisjonen, det handler mer om at LSK er blitt en klubb ingen bryr seg om. Jeg husker tida det var vondt å møte "Kamma", hvem husker det nå?

Kommentar

• maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1311

Spør du meg så er det mere engasjement rundt klubben enn på veldig lenge. Forumet koker, facebook koker og til og med riksmedia har saker. Kanskje har mange på dette forumet godt av en Lillestrøm - Bryne i 1990 opplevelse!
                      Last edited by maxpayne; 19.07.2016, 16:52.

Kommentar

• Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3501

Jeg ser i nyhetstråden at styreleder Owe Halvorsen også klamrer seg til håpet om at LSK skal komme tilbake til nivået fra i høst og tidlig i sesongen. Altså det samme nivået som gjør at vi taper kamper i dag minus effektivitet og et par nøkkelspillere som leverer varene for oss.

Rett og slett skremmende å se hva slags klubb vi har blitt. Som sagt tidligere er jo det å bli kvitt Runar bare et bittelite stykke på veien, da jeg virkelig ikke kan se hvordan denne gjengen skal klare å gjøre de rette valgene for fremtiden. Håpet må rett og slett være at vi er ekstremt heldige og får inn en sterk personlighet som kan tak i klubben som trener, da jeg tviler sterkt på at dagens regime vil bygge den modellen jeg drømmer om.

Hvis noen lurer på hvorfor jeg ønsker Mark Dempsey slik det er i klubben nå, så er dette grunnen. Det er i alle fall en person som ikke går stille i dørene, og det virker som om det er det man trenger på Åråsen.
                        Med en tydeligere sportsdirektør, som jeg ønsker, som i alle fall utad hadde tatt langt mer tak i det sportslige, så kunne man lett etter helt andre trenertyper.
                        Dagens sportsdirektør er jo på fullstendig kollisjonskurs med sin egen trener uten at det får noen konsekvenser.

Først av alt ved at treneren etter veldig kort tid i klubben valgte å gå sin egen vei ift spillestil kontra det han ble ansatt for å gjøre av sin sportsdirektør. Allerede her har man jo et avtalebrudd som er veldig avgjørende for en fotballklubb.

Deretter ved å senke klubbens målsetting og ambisjon fra sportsdirektøren sin uttalte målsetting om en femteplass.

Det er mulig jeg er helt dum, men i alle fall utad burde disse vært helt samstemt, så kunne naturligvis Runar K diskutert med sjefen sin på kontoret ift om de ambisjonsnivået er det rette osv...

Skal man i alle fall tolke noe ut av det styrelederen sier, så er det at man følger med på det som skjer nå pga de dårlige resultatene, og at Runar K i likhet med alle som lever av resultater ikke sitter trygt om dette fortsetter.

Vanskelig problemstilling fremover for min del, da jeg mener at klubben aldri vil ta steg fremover om ikke Runar K forsvinner (eller det kommer inn en erfaren fotballmann over han som tar mer kontroll), og slik jeg tolker det er det kun at man fortsetter å tape kamper som kan gjøre at dette skjer. I tillegg må vi sannsynligvis har flaks med ansettelse av ny mann, da klubben sannsynligvis ikke vet helt hva de vil heller for fremtiden og åpenbart mangler fotballfaglig kompetanse hos de som står for ansettelsene.

Kommentar

• Bukkenbruse
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 515

1) Klubben (styret/ledelsen) må definere hva slags Lillestrøm de vil se på banen med tanke på spillestil (og tanker om formasjon).

2) Klubben må deretter ansette en trener som harmonerer med denne definisjonen.

3) Treneren må deretter hente spillere som passer inn i de mer eller mindre definerte rollene som denne spillestilen/formasjonen har.

Slik tenker i hvert fall jeg at et lag må bygges og slik klarer jeg ikke se at klubben har tenkt i dag. Alt virker så tilfeldig og planløst og det skremmer meg, ser jo mer plan og kontinuitet i mange 3.divisjonsklubber når det kommer til spillestil, spillertyper og innarbeidede roller.

Kommentar

• GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

Blir spennende å se nå da, med så mange nye spillere på prøve. Ville det ikke vært typisk udugelighet å hente to-tre nye og så sparke Runar? Og så kommer det en ny kar inn og er klar på at han vil hente sine egne, og hvis ikke det er mulig, ja da får det blir som det blir.

Og historien gjentar seg.

Kommentar

• Langballa
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2014
                              • 331

Får bare det går litt fortgang i dette nå da, så de ikke drar å prøvespiller andre steder også!

Kommentar

• Trooond
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2015
                                • 1039

Vel, nå har Runar sliti med å få særlig ut av et lag som alle riksaviser tippet på 6-7 plass.

Vil man likevel signere et halvt nytt lag nå for å få resultater?
                                En target spiss mangler, og en høyreback som fungerer. Utover det burde laget fungere, men selfølgelig vil en playmaker med defensive kvaliteter og offensiv midt vil være bra, men hva da med Martin?

Tåler man2-3 tap til, før man begynner å få igang spiss, og så 3 måneder til for de nigerianske nye spillerene?

Spent på å se om det hentes spillere man trenger og som passer inn, eller om man bare henter gode spillere.
                                Last edited by Trooond; 20.07.2016, 13:29.

Kommentar

• GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

Da er det klart for langballsbonanza minst ut sesongen. Ustrakt bruk av avspasering blant midtbanespillerne og Kjeller er blitt informert. Fare for nakkesleng.

Kommentar

• tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

finner du noen gang noe som er posetivt om Lsk.

Kommentar

• OptimistFugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2008
                                      • 463

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Blir spennende å se nå da, med så mange nye spillere på prøve. Ville det ikke vært typisk udugelighet å hente to-tre nye og så sparke Runar? Og så kommer det en ny kar inn og er klar på at han vil hente sine egne, og hvis ikke det er mulig, ja da får det blir som det blir.

Og historien gjentar seg.
                                      Hvis vi driver skikkelig så signerer vi spillere som passer med vår spillestil og behovene i stallen. Trenerne må forholde seg til det og kan ikke bytte ut stallen. Det er i hvert fall det jeg oppfatter de med mest peiling på forumet etterlyser. Tommel opp til forsterkninger.

Kommentar

• Frode D. Homb
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 982

Ser ut som de typene vi har som aktuelle nå, passer inn i vår måte spille på. LSK har lang tradisjon for sterke spisser som dunker ballen i mål fra innlegg. Malec kan binde opp et forsvar og lage rom for Erling, Martin og Lundemo, for ikke å snakke om dobling på kant med kantene og backene våre. Dette er spill som Odd er kjent for. Det burde gå bra hos oss også.
                                        Last edited by Frode D. Homb; 20.07.2016, 22:23.

Kommentar

• knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9568

Under Runar har det vel kommet flest signeringer, kontra forsterkninger. Håper på det siste nå.

Kommentar

Working...