LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

Opprinnelig skrevet av 307
    Smart. Passe på å ta ut spillere som kan få gult kort og samtidig skal Gi alt og trøkke til i duellene som Bonke gjør. Skulle vel tatt ut Kippe også da. Han fikk vel Gult han også, to faktisk.
    Vel, Ser at alle ikke tar poenget, men Skogheim mener at det er lurt, i en kamp hvor poengene allerede ser tapt ut, så de kan ha sine viktigste spillere på banen i kamper det er mulig og viktig å ta poeng i.

Ingen forventet poeng mot RBK, men 3 poeng i bodø, ved hjelp av Bonke, ville boosta laget, og kanskje også supporterne, om spillet hadde vist fremgang. Selvtillit og entusiasme er vel ikek det dummeste man kunne ta med seg nå -

Så noe av poenget med innlegget var å påpeke at de som mente det samme, kanskje vet litt hva de snakker om. Kanskje ikke taktiske grep er Runars force !

Kommentar

• Trooond
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2015
      • 1039

Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
      Rart de startet kampen da, kunne jo risikere å få gult kort tidlig i kampen.... Gratulerer med Dagen til TRøøøøøøøøønd med den meldingen der
      Virkelig ?
      Ser du ikke poenget ?

Greit å være uenig, men ? ? ?

Kommentar

• Rune
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 1229

Opprinnelig skrevet av Trooond
        Virkelig ?
        Ser du ikke poenget ?

Greit å være uenig, men ? ? ?
        Jeg ser poenget, men jeg er tilhengere av at man prøver å vinne eller ta poeng i alle kamper så lenge den ikke er blåst av. Man sender jo også et signal til spillere og supportere om at man gir opp hvis man tar av de beste spillerne. Ikke helt bra det heller.
        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Trooond
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2015
          • 1039

Opprinnelig skrevet av Rune
          Jeg ser poenget, men jeg er tilhengere av at man prøver å vinne eller ta poeng i alle kamper så lenge den ikke er blåst av. Man sender jo også et signal til spillere og supportere om at man gir opp hvis man tar av de beste spillerne. Ikke helt bra det heller.
          Fint Rune. Jeg har ikke noe problemer med at andre er uenige. En Bonke i form i Bodø kunne betydd 2 poeng ekstra slik jeg ser det, men forsøket på å fremstille som jeg mente at spillere ikke skulle starte kampen, fordi de kan få gult, er å ikke se poenget !

Kommentar

• Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2971

Fem poeng på de ti siste kampene. Med tilsvarende resultat på de ti siste kampene, havner vi på 26 poeng og sikkert nedrykk. De siste spillerne inn har ikke vært noen suksess, for å si det forsiktig. Våre lovende talenter har vist solid tilbakegang siden i fjor, med unntak av de som er lånt ut. Og de spillemessige prestasjonene har vært begredelige, for å si det forsiktig. Kampene mot Stabæk og Tromsø var en all time low. Og jeg har sett det meste av Sportsklubben siden opprykket i 1974.

Jeg er vanligvis die hard motstander av å bytte trener midt i sesongen. Unntaket er om treneren har gjort seg skyldig i et grovt tillitsbrudd eller annen uakseptabel handling i klubben, eller om vi seiler mot nedrykk. Nå ser det siste ut til å være tilfelle. De som har ropt "ulv ulv" i halvannen sesong, ser dessverre ut til å ha rett.

Vi er nødt til å skifte trener, eller i det minste få inn ekstern hjelp. Ellers vil vi feire vårt 100-årsjubileum som en ubetydelighet i OBOS.

Kommentar

• knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9568

Det som eventuelt redder oss er andre klubbers uduglighet.

Dvs at overlever vi er det på tross av og ikke på grunn av egen innsats.

Kommentar

• Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2565

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                Vi er nødt til å skifte trener, eller i det minste få inn ekstern hjelp. Ellers vil vi feire vårt 100-årsjubileum som en ubetydelighet i OBOS.
                Jeg tror ikke at det blir bytte av trener. Han kommer til å sitte minst sesongen ut - uansett utfall. Absolutt ikke noe jeg håper på, men magefølelsen min sier meg det. Hvorfor? Man har latt det skure å gå såpass lenge nå uten noen som helst tegn til at det skal tas grep under særdeles dårlige resultater, han har fått hente to spisser som tydeligvis sto høyt på lista hans (bla Gary Martin, som er "hans" spiller i mine øyne og endelig en høy spiss i Malec), Bjarmann er meget klar og bestemt utad i media på at RK er rett mann og sist men ikke minst - totalfredet av Romerikes Blad. Spesielt det at han får sitte igjennom overgangsvinduet og hente de spillerne han ønsker: klarere tegn på at sportslig ledelse i LSK sitter i ro i båten og tviholder seg fast selv under denne katastrofale stormen, skal man lete lenge etter.

Selv har jeg innsett at neste stopp for dette laget er i OBOS-ligaen. Bare å forsone seg med først som sist. RK er mannen som kommer til å rykke ned med LSK. RK er første treneren på drøssevis av år som taper for 2010 i en offisiell kamp.
                Sint og tverr på felt N

Kommentar

• LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3417

Opprinnelig skrevet av Børge
                  Har nok en gang forsøkt meg på å gi litt, etter min mening, saklig kritikk til LSK via deres side på Facebook:
                  Ser de har svart deg nå, og som fryktet virker det fortsatt helt bekmørkt for de som svarer for LSK. De mener fortsatt vi er på rett vei. Rett vei ned i OBOS mao.

Ser også de har svart meg når jeg etterspør disponeringen og bruken av egne talenter, men svaret deres er ikke helt det jeg ventet meg, selv om jeg forstår at de har godt av å spille regelmessig mener jeg de kunne bidratt for klubben utover høsten, tenker da på Brændsrød og Krogstad. At klubben svarer med at Brenden er med i troppen hver kamp må være deprimerende for han å lese når han knapt får spille.

Kommentar

• Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2565

Opprinnelig skrevet av LS89
                    Ser de har svart deg nå, og som fryktet virker det fortsatt helt bekmørkt for de som svarer for LSK. De mener fortsatt vi er på rett vei. Rett vei ned i OBOS mao.
                    Ønsker man noen andre i tale enn ansvarlig for SoMe i LSK, så må man besøke treningsfeltet. Man må altså ta fri fra jobben for at klubben skal svare på bekymringene.
                    Sint og tverr på felt N

Kommentar

• DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4366

Romerikes Blad fortsetter med å verne denne treneren. Som samtlige andre, har de ingen argumenter. Nada, bortsett fra at han er en hyggelig kar!

Men oppriktig talt: Hva kan vi forvente av det som må være Norges absolutt svakeste journalistiske håndverk? Jeg minner enda en gang om Romerikes Blads avskjedsintervju med Per Mathisen under tittelen "Mangler bare et godt fotballag". Ja, jeg vet at det blir litt hakk i plata fra min side. Men en sportsredaksjon som synker så lavt - både i kvalitet, research og etterrettelighet - at de publiserer dette, som må være tidenes bestillingsverk i norsk presse, kan man ikke forvente noe som helst fra.

De som ikke har lest den sjokkerende artikkelen kan finne den her: http://www.rb.no/lsk-magasinet/mangl...s/1-95-6976305
                      Elska þetta félag

Kommentar

• Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

Opprinnelig skrevet av LS89
                        Her presterer personen å skrive, "Vi er på rett vei". Hvordan i all verden kan noen påstå noe som helst i nærheten av dette?
                        Her blir prestasjonenen verre og verre og poengene færre og færre.
                        Jeg tviler ikke på at de jobber i korridorene på Åråsen, men jeg føler meg ikke veldig trygg på at endringsledelse er noe de er gode på.

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Når talspersonen til KFL går ut og vil ha treneren sparket så betyr det vel at KFL som supportergruppe vil ha ham fjernet? At dette har vært diskutert innad og er en offisiell uttalelse? Og ikke at "en del supportere" er misfornøyd med ham, slik RB formulerer det.

Eller har de ikke orden på egne artikler engang?

Kommentar

• LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3417

Én seier siste ti kamper - og klubben svarer med at vi er på rett vei. Ståle (?) kan neppe være edruelig skikket for oppgaven.

Kommentar

• Fredenburg91
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2013
                              • 377

Nesten så noen burde samle alle kommentarene som dreier seg om klubbens svake sportslige prestasjoner, evt. trenerbytte, treners prioriteringer, fremtreden, og evne til å gjøre jobben, alt som dreier seg om et styre som bare lar ting dure og gå, Bjarmanns jobb og generelle meninger om klubbens situasjon og hvordan supportere opplever den (evt. Børges innlegg på LSKs Facebookside). Så kan noen som har muligheten møte opp på trening, og presentere disse meningene til klubbledelsen (tross alt bare der en kan få dem i tale tydeligvis), og se hvordan de svarer på det.

Da snakker jeg om saklige meninger, og ikke sånt som bare er utskjelling av RK, Bjarmann, spillere og styret. Rett og slett en rolig og ærlig fremstilling, for å se hvordan de svarer for seg (ikke noe angrep på noen, ikke noe negativitet bare for negativitetens skyld, men kreve noen klare svar).
                              ---------------------------------------------------------------------
                              Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                              Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                              ---------------------------------------------------------------------

Kommentar

• Gjedda
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Apr 2015
                                • 147

I den siste perioden etter feriepausen har det som har blitt prestert, nesten uten unntak, vært stabilt dårlig. Altså det helt motsatte av det som skal til for om man skal lykkes. Runar har ikke maktet å skape et lag som man har gode forventninger til. Som lagbygger er det som om noen viktige byggeklosser aldri falt på plass.

Jeg vil ikke gå så langt som å si at årets utgave er identitetsløs for jeg er enig med Avon om at grunnideene til hva Runar ønsker å spille på med dette laget kan skimtes der hele tiden, men han har bygd et lag hvor usikkerhet spiller en for stor rolle. Det er en farlig vei å begi seg ut på når det åpnes for at lagets samspill kan settes til side for at enkeltspillere skal få utfolde seg friere og spille på det de er gode på. Det har gått for mye ut over lagdisiplinen og medført at den delen av rammeverket som skal være fast har blitt for liten. Selvfølgelig må man ha en klar oppfatning om hvordan laget skal spille fotball og der grunnfilosofien er generell, men med en slik tøyelighet at den også kan tilpasse godt alle de forventede motstanderne man skal møte. For et trenerteam er den evige nøtten å bestemme seg for hvor klart definert spillemåten skal være. For noen av de fremtidige betingelsene er for vanskelige å forutsi. En vet derfor ikke klart nok hvilke fremtidige premisser som vil være til stede når de konkrete valgene skal tas. Planer om fremtiden med hensyn til fotball stil må derfor ta høyde for denne usikkerheten. Man må derfor bestemme hvor langt på vei man skal gå i konstruere den delen av rammeverket som etter planen skal ligge nogenlunde fast hele tiden og hvor mye av konstruksjonen som skal være variabel med tanke på de mer spesielle situasjoner som forventningsvis kan oppstå. Det siste er nok gitt for stor vekt i Runars LSK utgave på bekostning av det faste elementet, og derfor medført at usikkerheten har blitt for stor til å bli håndtert på en god måte i praktisk spill. På trening kan det funke godt og se bra ut, men det er fordi spillsekvensene der likevel er så avgjørende forskjellig fra kampsituasjonene.

Man har dessverre ikke gjort en god nok jobb med å identifisere ulempene ved de valgene man har tatt. Med tanke på alle målene vi har sluppet inn så har man vært alt for slepphendt med å sørge for å fjerne den usikkerheten defensivt som det er lett å gjøre noe med. Man kan bruke hvordan baklengsmålet i Glimt kampen oppstod som eksempel:

Dersom man først aksepterer at en typisk offensiv kreativ spiller som Jradi skal få lov til å påta seg ansvaret for å «dekke stanga» ved dødballaktige situasjoner så skal det være med en selvfølgelig visshet om at han da også behersker klarerings spillets enkle kunst til fulle. Han skal være drillet ut i tåspissene på hvilke godkjente alternativer en slik forsvarsposisjon fordrer. Og det er stort sett så enkelt som å mæle ballen dit peppern gror. Høyt og langt har vel alltid vært klareringsspillets eneste mål. Ikke prøve å gjøre noe konstruktivt med ballen. Det er ikke i slike situasjoner vi skal ha et aktivt og spillende forsvarspill. Jradis tok ikke hensyn til sin posisjon når han forsøkte å dempe ballen. Spilte vanskelig istedenfor enkelt, og overså fullstendig risikoen ved sitt valg. Normalt er sånne ting blitt luket vekk lenge før man kommer opp på seniornivå. Og så er det store spørsmålet. Er dette bare en tabbe av Jradi som ikke kan lastes trenerteamet? Tvilsomt vil jeg si etter å sett så mange «dumme» høyrisikovalg i det defensive arbeidet foretatt av enkeltspillere denne sesongen. Dumdristige klareringer langs bakken og håpløse vendinger bakover med sjanseaktige støttepasninger har hyppig vært å se i år. Det har rett og slett vært for mange slike håpløse valg til at jeg kan være i den tro at dette ikke også kan lastes trenerteamet. Man har nok rett og slett ikke tydelig og bestemt nok korrigert bort disse elementære svakhetene, og når spillerne også gis stor individuelle frihet til å løse oppgavene offensivt på sin måte så forplanter det seg også i spillet bakover på banen.

Kommentar

• Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2971

Opprinnelig skrevet av Gjedda
                                  Jeg vil ikke gå så langt som å si at årets utgave er identitetsløs for jeg er enig med Avon om at grunnideene til hva Runar ønsker å spille på med dette laget kan skimtes der hele tiden, men han har bygd et lag hvor usikkerhet spiller en for stor rolle.
                                  Ganske enig med deg (og Avon), og vil forenkle ditt interessante, men kompliserte innlegg med:

Vi suger lut defensivt. Naivt forsvarsspill generelt, dårlige og horrible klareringer og elendig på posisjonering. Legg til balltap og duellspill på midtbanen på J14-nivå, så er bildet komplett.

Det er bare i de alt for sjeldne periodene da forsvarsspillet har vært noenlunde på stell, at også de offensive kvalitetene har kommet til sin rett.

Derfor tror jeg at dersom vi bare får skikk på det defensive, Runar, Arne eller Trollmannen fra Oz, så har vi igjen et lag som vil være med på å prege Tippeligaen.

Og, ja, sjølsagt er det Runars ansvar.

Kommentar

• Jannis
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 266

Skulle vært utrolig morro å sett tallene fra LSK også, tipper de er like tragiske som Viking.....

Kommentar

• _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4400

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                      Ganske enig med deg (og Avon), og vil forenkle ditt interessante, men kompliserte innlegg med:

Vi suger lut defensivt. Naivt forsvarsspill generelt, dårlige og horrible klareringer og elendig på posisjonering. Legg til balltap og duellspill på midtbanen på J14-nivå, så er bildet komplett.

Det er bare i de alt for sjeldne periodene da forsvarsspillet har vært noenlunde på stell, at også de offensive kvalitetene har kommet til sin rett.

Derfor tror jeg at dersom vi bare får skikk på det defensive, Runar, Arne eller Trollmannen fra Oz, så har vi igjen et lag som vil være med på å prege Tippeligaen.

Og, ja, sjølsagt er det Runars ansvar.
                                      Enig ang forsvarsspillet. Er bare å se på Brann og hva Lars Arne Nilsen har fått til der. De spiller langt i fra feiende flott fotball, men de har i det minste et solid forsvar. Det er nøkkelen til suksess. Som regel klarer man alltids å få ballen i mål en eller to ganger i løpet av en match, og da har du poeng med et tett forsvar.

Det er kun Start og Aalesund som har sluppet inn flere mål enn oss i år. Likevel prioriterer man å pøse på med offensive spillere i sommervinduet og overser glatt det faktum at vi er elendige og ikke minst sårbare bakover. Helt skandale.
                                      ..................

Kommentar

• Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2971

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        Likevel prioriterer man å pøse på med offensive spillere i sommervinduet og overser glatt det faktum at vi er elendige og ikke minst sårbare bakover. Helt skandale.
                                        Jeg tror ikke det er noe i veien med kvaliteten på spillerne bak. Det er den defensive drillen det er noe galt med. Ikke bare de fire bak, men også midtbanen. Så å si alle baklengsmålene kommer som følge av pasningsfeil, balltap, dårlig klarering og posisjoneringsfeil. Og at spillere lunter etter i stedet for å ta helhjertede defensive løp. Tilsynelatende enkelt å rette på, men likevel så vanskelig, tydeligvis.

Kommentar

• LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3417

Ifølge LSK på snap, så har vi signert en ny spiller. Haraldur Björnsson: http://www.transfermarkt.de/haraldur.../spieler/54258

Kommentar

Working...