LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ynnor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 857

HVORFOR kommer det ikke et møte med fansen NÅ ? Det må forlanges.Tidligere møter har alltid kommet etter et par seiere på litt Nordkoreansk vis.
    Last edited by ynnor; 21.08.2016, 01:16.

Kommentar

• GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

Opprinnelig skrevet av maxpayne
      Så du mener helt seriøst at det mentale spiller større rolle i Norge enn i andre land hvor det spilles fotball?
      Chelsea 2015/16, Leicester 2015/16 vi kan egentlig fortsette i en evighet. Den eneste grunnen til at det kan fremstå som mer akuellt i Norge er at det er minimal forskjell på lagene fra 4 plass og ned til nedrykk.
      Det er lagt frem statistikk over tid som viser dette mtp hjemmebanefordel, det er ikke en påstand fra meg. Uansett, når det kommer til LSK slik de fremstår under Runar så er det ingen tvil om at mangel på selvtillit henger direkte sammen med måten de spiller fotball på.

Kommentar

• _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4400

Nå er det liksom det mentale som er problemet vårt nå. Er det kødd? Det er jo hinsides å mene det. Det mentale har blitt et problem ja, men det er bare et problem i tillegg til alt det andre, som jo er grunnen til at vi har fått et mentalt problem.
        ..................

Kommentar

• Marit
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2010
          • 885

Opprinnelig skrevet av _Jonern
          Nå er det liksom det mentale som er problemet vårt nå. Er det kødd? Det er jo hinsides å mene det. Det mentale har blitt et problem ja, men det er bare et problem i tillegg til alt det andre, som jo er grunnen til at vi har fått et mentalt problem.
          Akkurat nå synes jeg faktisk at det mentale er at av våre mindre problemer.
          Andas in och andas ut
          Orkar jag så orkar du

Kommentar

• Avon
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2011
            • 267

Jeg mistenker at hjemmebanefordelen har mye med reiseavstand å gjøre. Tromsø og B/G har lengst avstander, og de pleier å være mye sterkere hjemme enn borte. Kampene mellom LSK og søpla derimot, med veldig kort reisevei, der ser det ikke ut til å ha så mye å si hvem som har hjemmebane.

Jeg tror lange reiseavstander tapper spillerne for energi. RB hadde en interessant statistikk for noen år siden hvor de så at bortestatistikken til LSK var mye bedre hvis de dro en dag tidligere og overnattet før kampen, noe de senere droppet pga økonomi. Jeg håper virkelig klubben vurderer å gjeninnføre dette i fremtiden, i hvert fall før viktige bortekamper.

Siden Norge er et langstrakt land med lengre reiseavstander enn mange andre land kan det også forklare hvorfor hjemmefordelen er litt større her.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

Hjemmefordelen har vel kanskje noe med kunstgress som kun fast innventar vet hvordan fungerer?
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• occean-fan!
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 753

Uansett hvordan sesongen ender sliter jeg med å se for meg en fremtid. Okei vi har mye spennende spillere som er unge men blir de prioritert ? Vi har mange lånespillere inne nå. Friday pengene er merkelig forvalta. Flere på utgående kontrakt. Ser ikke bra ut. Redd for hvordan stallen neste år vil se ut.

Kommentar

• Jannis
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2005
                  • 266

Opprinnelig skrevet av occean-fan!
                  Uansett hvordan sesongen ender sliter jeg med å se for meg en fremtid. Okei vi har mye spennende spillere som er unge men blir de prioritert ? Vi har mange lånespillere inne nå. Friday pengene er merkelig forvalta. Flere på utgående kontrakt. Ser ikke bra ut. Redd for hvordan stallen neste år vil se ut.
                  Ta også med at vi må regne med at de aller fleste har vel en klausul i sine kontrakter om at den kan brytes hvis vi rykker ned.....
                  Last edited by Jannis; 22.08.2016, 21:40.

Kommentar

• Percy Nilegård
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 5146

Er slike klausuler gjensidige? Slik at klubben også står fritt til å avslutte en kontrakt ved nedrykk?
                    "Alltid blodsprengt"!
                    Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• krogen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2009
                      • 228

Opprinnelig skrevet av Avon
                      Jeg mistenker at hjemmebanefordelen har mye med reiseavstand å gjøre. Tromsø og B/G har lengst avstander, og de pleier å være mye sterkere hjemme enn borte. Kampene mellom LSK og søpla derimot, med veldig kort reisevei, der ser det ikke ut til å ha så mye å si hvem som har hjemmebane.

Jeg tror lange reiseavstander tapper spillerne for energi. RB hadde en interessant statistikk for noen år siden hvor de så at bortestatistikken til LSK var mye bedre hvis de dro en dag tidligere og overnattet før kampen, noe de senere droppet pga økonomi. Jeg håper virkelig klubben vurderer å gjeninnføre dette i fremtiden, i hvert fall før viktige bortekamper.

Siden Norge er et langstrakt land med lengre reiseavstander enn mange andre land kan det også forklare hvorfor hjemmefordelen er litt større her.
                      Det, og svake/feige dommere.

Kommentar

• holmiz
                        The kjøkken-kanariz
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6064

LSK anno 2016 = tegneserieklubb. Alt skal bare være gøy og tøysete, og ingen evner å ta ansvar selv om nedrykkspøkelse pirker noen og en hver på skulderen. For oss som sitter litt på utsiden, så er det tungt å se på hvordan klubben pisser på egne supportere og samtidig tar seg meget godt betalt for å levere bedritne forestillinger, gang på gang.
                        Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Men vil LSK-folk virkelig ha forandring? Bare se på RB-dekninga i går og samtalene mellom Svesengen og Sødal/Kvebek. RB-kollegaene går innpå mye, men det er så overfladisk og "gå rundt grøten"-preget, det er resirkulert prat. Man kommer inn på at man med Erlandsen ville fått struktur tilbake, men hva hva det Runars forgjenger gjorde om ikke nettopp det å få inn en struktur og defensiv trygghet? Og hvorfor har det fått lov til å fordufte? Man snakker om å være for snill og grei og at det ikke er LSK, samtidig som vi vel alle veit at det er helt andre pedagogiske retningslinjer i vårt samfunn nå som setter standard enn det som engang var. Poenget er at man må bli dømt på det som leveres på banen, alltid. Hva er fotballfilosofien, hva består de mer langsiktige linjene i klubbdriften av. Og her er LSK og dessverre også RB helt blanke. Vi trenger nye impulser!

For så kommer man til spørsmålet om trenerkandidater, og alt Sødal har å by på er å resirkulere gamle LSK-navn + Skullerud. Det virker som spørsmålet tar ham helt off guard, har han som journalist engang tatt seg bryet med å undersøke? Navn som Dempsey og Stahre er da på ingen måte mindre sannsynlige og oppnåelige enn Rösler, men igjen, disse folka lever i en beskytta boble.

Sorry ass, noe hard i mine betraktningner igjen, men denne klubben får langt på vei som den fortjener. Det mangler kunnskap på og utenfor.

Kommentar

• Marit
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2010
                            • 885

Dette er egentlig det verste av de scenariene jeg så for meg da "gamlegutta" kuppet styremøtet i fjor. Først fikk ikke Anita fortsette, nå dette. Skuffende.
                            Andas in och andas ut
                            Orkar jag så orkar du

Kommentar

• LasseN
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 1610

Dette blir mer og mer sirkus.
                              Bortsett fra at popcornet er gammelt, dyra har rømt og klovnene ikke er morsomme.

Hei, OBOS! Vi kommer snart.
                              LasseN

Kommentar

• Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

Sendt mail til medlem@lsk.no med ønske om å melde meg inn i LSK.
                                Er det flere som ikke er medlem i LSK? Meld dere inn. Årsmøte er i Februar, må meldes inn i 2016 for å ha stemmerett der.

Koster 400 kr for voksen (650 kr for familie).

Kommentar

• Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3501

Opprinnelig skrevet av Folke
                                  Sendt mail til medlem@lsk.no med ønske om å melde meg inn i LSK.
                                  Er det flere som ikke er medlem i LSK? Meld dere inn. Årsmøte er i Februar, må meldes inn i 2016 for å ha stemmerett der.

Koster 400 kr for voksen (650 kr for familie).
                                  Jeg gjorde også det nå.

Kommentar

• Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    Jeg gjorde også det nå.
                                    Fikk ikke sett RB-Live i går.. Men sett det nå. Fy faen.. Owe må bort!

Kommentar

• G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3320

Her er forøvrig svaret fra halvorsen:

Jeg har vært fast på hjemmekampene siden 1966 og har også hatt mitt følelsesliv nært knyttet til hva som skjer på Åråsen. Beslutningen I dag er utelukkende tatt ut fra hva jeg tror gir størst sjanse for at vi berger plassen. Måtte vi bare lykkes! Owe

Kommentar

• lsktokvam
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Jan 2013
                                        • 108

faktisk et av de bedre svarene fra noen i klubben den siste tiden.. du må gjerne be han om hvorfor han tror at klubben er bedre med Runar enn uten

Kommentar

• Marit
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2010
                                          • 885

Opprinnelig skrevet av lsktokvam
                                          faktisk et av de bedre svarene fra noen i klubben den siste tiden.. du må gjerne be han om hvorfor han tror at klubben er bedre med Runar enn uten
                                          Enig. Egentlig burde man også klippe inn innlegget til gilbert og spørre om klubben ser noe annet enn det vi ser.
                                          Andas in och andas ut
                                          Orkar jag så orkar du

Kommentar

Working...