LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • plantemiddel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2012
    • 832

Han hadde mange gode poenger. Ikke hans feil at programlederen ikke avslutter debatten på et normalt tidspunkt.

Kommentar

• LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3419

Litt ironisk at styremedlem Sollie retweeta følgende av Lars Tjernås før helga; Den bløte delen av hjertet mitt føler litt med @ikstart . Knapt vunnet en fotballkamp siden Julius gikk med bleier.

Nå er vel ikke Sollie og LSK den som skal rope høyest om dagen når det gjelder å ikke vinner kamper...

Så må jeg spørre. Innser styret egentlig alvoret? Jeg forstår at det er humoristisk ment - men som styremedlem er det noe med signaleffekten utad som får hvertfall til å undre og bekrefte mine tanker. Styret virker handlingslammet, og lever i sin egen verden med sin egen virkelighetsoppfatning.

Kommentar

• _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4401

Opprinnelig skrevet av LS89
        Litt ironisk at styremedlem Sollie retweeta følgende av Lars Tjernås før helga; Den bløte delen av hjertet mitt føler litt med @ikstart . Knapt vunnet en fotballkamp siden Julius gikk med bleier.

Nå er vel ikke Sollie og LSK den som skal rope høyest om dagen når det gjelder å ikke vinner kamper...

Så må jeg spørre. Innser styret egentlig alvoret? Jeg forstår at det er humoristisk ment - men som styremedlem er det noe med signaleffekten utad som får hvertfall til å undre og bekrefte mine tanker. Styret virker handlingslammet, og lever i sin egen verden med sin egen virkelighetsoppfatning.
        Bjørnar Sollie er på mange måter en ålreit fyr og jeg er enig med han i mye, men han har definitivt ingenting som et styremedlem å gjøre. Blir for mye tull og fjas som ikke passer seg i den rollen han har. Men han er heller ikke på langt nær det største problemet vårt. For det er uten tvil styreleder Owe Halvorsen. Han må fjernes fort som faen. Han skulle vært båret ut av Åråsen og langt vekk fra Lillestrøm by. Han uttaler i dagens VG at en ny trener bare vil skape mer forvirring. Det er så horribelt å påstå noe sånt. Skal f.eks Arne Erlandsen skape mer forvirring enn det allerede er? Aldri i verden! Det som skaper forvirring i den klubben her er Runar Kristinsson og Halvorsen selv. Forbanna klovner. Og har han ikke sett effekten av et trenerbytte før? Fyren har ikke fotballforståelse i det hele tatt. Runar Kristinsson er en ting, men øverst på hatlista mi står den forbanna idioten Owe Halvorsen. Pell deg vekk!
        ..................

Kommentar

• Serbern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 5496

Ansettelsen av Erik Soler skapte ihvertfall ikke noe forvirring...

Kommentar

• Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2565

Opprinnelig skrevet av _Jonern
            For det er uten tvil styreleder Owe Halvorsen. Han må fjernes fort som faen. Han skulle vært båret ut av Åråsen og langt vekk fra Lillestrøm by.
            Akkurat det kan bli vanskelig, all den tid advokatfirmaet hans har hovedkontor på Åråsen.
            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Nannestad-kanaris
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Jul 2004
              • 2

* Etter hjemmekampene er det obligatorisk fellesmiddag for hele troppen. Guardiola er opptatt av sunn mat og drikke, og slik er blant annet pizza og enkelte juice-varianter vraket fra menyen. Derimot oppfordres spillerne til å spise nøtter for å øke energinivået etter match.
              I motsetning til LSK hvor de hiver innpå Peppes etter kamp.

Sent from my iPad using Tapatalk

Kommentar

• PetterH
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2012
                • 668

Spiser de pizza etter kampene? Det kan vel ikke stemme, så amatørmessig går det vel ikke an å være?
                Mangler bare at de drikker brus også da, så er det komplett.

Kommentar

• gullfuglen
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Oct 2010
                  • 64

Opprinnelig skrevet av PetterH
                  Spiser de pizza etter kampene? Det kan vel ikke stemme, så amatørmessig går det vel ikke an å være?
                  Haha! Tror du virkelig at det har så mye å si? Det viktigste er å få i seg næring for å sette i gang restitusjonen. Pizza og brus har høy glykemisk indeks, og det vil derfor raskt påvirke blodsukkeret. Petter Northug er eksempelvis en som drikker mye cola. Så lenge spillerne ikke har et vektproblem, skal ikke pizza og brus etter kamp være noe problem.

Edit: Det var kanskje ironisk ment?

Kommentar

• knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9570

Vi har diskutert dette tidligere. Apologistene mente at Peppes Pizza stod for det ypperste innen ernæring, og vi som mente noe anna kunne bare holde kjeft fordi vi var forumrunkere og ikke proffe, slik som klubben.
                    ​​​
                    edit: Ironi på slutten der altså.
                    Last edited by knut; 17.09.2016, 12:00. Begrunnelse: edit

Kommentar

• PetterH
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2012
                      • 668

Ja, det har faktisk mye å si. Selvsagt er det viktigste at man får i seg næring, men her er jo klubben i en posisjon til å velge hva spillerne får i seg.
                      Det var et innslag om dette ifm EM i sommer fra treningscampen til Italia. I tillegg til å trene vanvittig så var italienerne utrolig nøye med å få i seg riktig mat i etterkant av tunge treningsøkter og kamper. I følge de så kunne det være så stor forskjell som opp mot 10-12 timer før du var helt restituert basert på hva du fikk i deg i etterkant.

Alle skjønner at det å bøtte ned på pizza og brus kontra å ha i seg produkter som er laget for at kroppen skal restituere seg kjappest mulig har en stor forskjell på restitusjonen.

Hvorfor kan vi ikke etterstrebe oss å være i toppen på noe i stedet for å kun gjøre det absolutt nødvendigste?

Kommentar

• gullfuglen
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Oct 2010
                        • 64

Ja, det har faktisk mye å si. Selvsagt er det viktigste at man får i seg næring, men her er jo klubben i en posisjon til å velge hva spillerne får i seg.
                        Det var et innslag om dette ifm EM i sommer fra treningscampen til Italia. I tillegg til å trene vanvittig så var italienerne utrolig nøye med å få i seg riktig mat i etterkant av tunge treningsøkter og kamper. I følge de så kunne det være så stor forskjell som opp mot 10-12 timer før du var helt restituert basert på hva du fikk i deg i etterkant.

Alle skjønner at det å bøtte ned på pizza og brus kontra å ha i seg produkter som er laget for at kroppen skal restituere seg kjappest mulig har en stor forskjell på restitusjonen.

Hvorfor kan vi ikke etterstrebe oss å være i toppen på noe i stedet for å kun gjøre det absolutt nødvendigste?
                        Jeg skal ikke si at kosthold ikke er viktig, men det pizzamåltidet etter kamp har neppe mye å si for det store bildet. Når det gjelder italienerne, tror jeg de er mer opptatt av å øke mengden hemoglobin og testosteron på en kunstig måte enn å få i seg pasta og kylling etter kamp. Trist nok.

Kommentar

• PetterH
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2012
                          • 668

Så du mener italienerne tar feil da? Siden de mener at det er viktig. Det finnes jo også mange andre eksempler på trenere som tar tak i matinntak i klubber de kommer til. Pep i City nå som ferskeste eksempel. Om det ikke hadde vært viktig så hadde de neppe gjort det. Har vi virkelig så gode spillere at vi kan sjanse på at pizza og brus er det optimale innen for restitusjonsmat?

Du sier at "det neppe har mye å si for det store bildet", og her tror jeg du treffer tankegangen til LSK midt i blinken. Burde man ikke heller tenkt at vi skal gjøre det som er best for oss? Kanskje får vi en fordel?
                          For vi er vel ikke en klubb der vi kan tillate oss å kaste bort marginer på så enkle ting som hva man spiser og drikker? Er det mange nok av disse "det har neppe mye å si for det store bildet" så blir det utrolig mye til slutt når regnestykket skal gjøres opp.

En annen ting som er interessant i dagens VG er jo det faktum at Per Berg sier at jentene trener like mye som gutta, selv om de kun er proffe to dager i uka.
                          Er treningnsmengden til gutta våres som er helproffe der den bør være? Eller har "det neppe mye å si for det store bildet" det også?

Alle monner drar, og man får som regel som fortjent ved sesongslutt!

Kommentar

• Trooond
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2015
                            • 1039

Med den treningsmengden de har i dag, med det kampprogrammet som er i tippeligaen, og med det nivået, så tror jeg ikke heller en pizza etter kamp betyr særlig mye.

Men skal de få en force, få opp profesjonaliteten, ha bedre kondis enn andre lag og tåle treninger med høyere intensitet og ha flere harde treninger for å bli best, så er jeg enig i at det bør gjøres noe. Da må i hvertfall pizzaen KUN være den ene dagen, og sunt tilrettelagt kosthold være tilfelle resten av uka.

Kommentar

• PetterH
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2012
                              • 668

Opprinnelig skrevet av Trooond
                              Men skal de få en force, få opp profesjonaliteten, ha bedre kondis enn andre lag og tåle treninger med høyere intensitet og ha flere harde treninger for å bli best, så er jeg enig i at det bør gjøres noe.
                              Jo, og er ikke dette hele poenget da, at man skal bli bedre i alt man foretar seg?
                              Blir vi litt bedre på mat, litt bedre på trening, litt bedre på trenersiden, litt bedre på sportsligleder siden, litt bedre på rekruttering osv... så er det mange små ting som tilslutt gjør et stort utslag for klubben.

Vi må være bedre på noe - og helst flere ting - om vi skal ta igjen andre klubber sitt forsprang.

Kommentar

• Trooond
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2015
                                • 1039

Jo, og er ikke dette hele poenget da, at man skal bli bedre i alt man foretar seg?
                                Blir vi litt bedre på mat, litt bedre på trening, litt bedre på trenersiden, litt bedre på sportsligleder siden, litt bedre på rekruttering osv... så er det mange små ting som tilslutt gjør et stort utslag for klubben.

Vi må være bedre på noe - og helst flere ting - om vi skal ta igjen andre klubber sitt forsprang.
                                Det burde bli kulturen i klubben. Å være best på det man kan bli best på innenfor de ressurser man har. Man skal også stille krav, og stå bak kravene.
                                Hva slags kultur er det nå, hvor man går ut og krever mer av hovedtreneren, men så beskytter man det at kravene ikke innfris så godt man kan.

Hva slags kultur er det å vise spillerene, at krav ikke blir fulgt opp på noen måte ?

Kommentar

• ynnor
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 857

Håper ikke styret til LSK noengang skal sitte i en rettsak som jury . De ville jo frikjent Breivik

Kommentar

• knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9570

En seier på 11 kamper etter varsel om strengere krav til resultat; og treneren er fredet.

En ting vi slår enga på; vi er unike i Europa.

Kommentar

• Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2565

Det brenner ikke bare på dass lenger - huset er minutter unna å være overtent. Styret, sportslig ledelse og Romerikes Blad har bare ikke lagt merke til det enda pga støvskyen som er virvlet opp av unnskyldninger dekker for sikten.
                                      Sint og tverr på felt N

Kommentar

• DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4380

Opprinnelig skrevet av Børge
                                        Det brenner ikke bare på dass lenger - huset er minutter unna å være overtent. Styret, sportslig ledelse og Romerikes Blad har bare ikke lagt merke til det enda pga støvskyen som er virvlet opp av unnskyldninger dekker for sikten.
                                        Romerikes Blad har forstått dette veldig godt. De står jo i aller fremste rekke for nettopp å virvle opp så mange støvskyer de kan finne. Runar skal reddes på bekostning av klubben. Tror vi må innse hvor deres lojalitet ligger.
                                        Elska þetta félag

Kommentar

• _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4401

Romerikes blad har vært involvert i en god del sparkinger av trenere, men velger å frede den svakeste av dem alle. For en vits.
                                          ..................

Kommentar

Working...