LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7157

Berget var rask som bare rakkern, ikke så mye tregere enn Knudtzon, og han var mye bedre med ballen. Kihlberg var dominant på midtbanen, klart bedre enn Lundemo har vært i hele år. Zane/Powell/Sundgot kan ikke på noen måte sammenliknes med Martin/Malec. Baron var en bedre keeper enn Origi. Bjarmann/Moen var mye bedre enn Kippe/Amundsen og Pål Strand var på landslaget, og hadde mye mer kvalitet over det han gjorde enn Jradi.

2001-laget var mye bedre enn det skvalet vi sender utpå for å tape hver uke nå.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Captn
      Medlem
      Hoffnarr
      • Nov 2006
      • 63

Tatt i betraktning at fugla spilte med én mann mindre+et mye mer aggressivt press nå enn tidligere i år er det ikke så rart de så slitne ut. Men klart kondisen kunne vært bedre, og det tror jeg det fokuseres mer på under Arne.
      eLSKer!!!

Kommentar

• Trooond
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2015
        • 1039

Gitt situasjonen de er i , er det ikke akkurat ovverraskende at de ble litt stressa utover i kampen, men med litt mer presisjon i innlegg og litt smartere bevegelser foran mål, kunne muligheten kommet. Tipper Erlandsen tar opp det første trening.

Kommentar

• Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3501

Opprinnelig skrevet av Captn
          Tatt i betraktning at fugla spilte med én mann mindre+et mye mer aggressivt press nå enn tidligere i år er det ikke så rart de så slitne ut. Men klart kondisen kunne vært bedre, og det tror jeg det fokuseres mer på under Arne.
          Her tror jeg igjen vi bruker mye energi på det som er minst viktig for at vi ligger der vi ligger. Kondisjonen skiller det nok lite, om noe, på oss og de andre. Vi klarer å løpe nok til å vinne kamper på Tippeliganivå. En midtbanespiller på Champions League nivå løper ca. 8-10 km i løpet av 90 minutter i snitt. Det klarer selv mosjonister på et brukbart nivå. Antall sprinter og hvor fort man kan forflytte seg over kortere distanser skiller det derimot mye mer på enn hvor mye man løper. Derfor er gode fotballøkter med ball ofte bedre trening for orken til spillerne enn å slå Arne E på tredemølla, og ikke minst er det viktig at de spurtene man tar tas med mål og mening, og ikke bare fordi man "skal gi alt". Spurter jeg opp i press, så må det være fordi resten av laget forflytter seg sammen med meg.

Vi har vel etter hva jeg har forstått i treningstråden her inne trent mer og hardere under Runer K enn vi gjorde under forgjengeren, uten at vi er noe bedre av den grunn.

På det taktiske plan, og i den kollektive samhandlingen er vi derimot et hav bak, og det går litt på valg som nevnt over. Etter hvert har vi også slitt med det mentale, som har tapt noen kamper helt på slutten for oss, men det er jo et resultat av at man har hatt mye motgang over tid, som først og fremst er et resultat av dårlige prestasjoner.
          Jeg mener faktisk at innsatsen og viljen som det ofte klages over når det får dårlig har vært så høy at det nesten jobber mot oss istedenfor for oss.

I kampen mot Sogndal går vi ut i 100, og kjører på så lenge vi klarer. Når vi da ikke får uttelling blir det vanskelig å opprettholde dette trøkket i hele kampen, og man tar heller ikke med seg den ekstra energien et tidlig mål kan gi. Dert er jo også noe av årsaken til at de beste lagene hviler innimellom med ballen i laget. Fullt kjør i 90 minutter (med spurter hele veien) orker ikke en gang Klopp eller Pochettino sine lag. Med andre ord er det nærmest umulig.

Vi tapte ikke kampen mot Sogndal på kondisjonen, men på at vi er for dårlige til å omstille mellom angrep og forsvar igjennom hele kampen, ikke bare når man blir sliten (ref det jeg skriver over ift både det taktiske og spurter), samt at vi mangler den nødvendige roen i de avgjørende situasjonene i begge ender av banen, som nok handler litt om det presset vi er under om dagen.

Nå håper og tror jeg Arne Erlandsen fokusere lite på å bedre utholdenheten med fem kamper igjen å spille, men på å skape et kollektiv som forhåpentligvis kan både angripe og forsvare seg sammen. Noe annet har han ikke tid til nå.

Kommentar

• knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9570

Rb skriver i dag 2 sider om Edvartsen.

Der fant de syndebukken sin for nedrykket.

edit: Får ta med at de ikke gir Edvartsen skylden for tapet, men jeg synes det er spesielt med krigstyper mot han og ikke noen andre folk som har ansvar for denna elendigheta.
            Last edited by knut; 27.09.2016, 09:42. Begrunnelse: edit

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4380

Opprinnelig skrevet av knut
              Rb skriver i dag 2 sider om Edvartsen.

Der fant de syndebukken sin for nedrykket.

edit: Får ta med at de ikke gir Edvartsen skylden for tapet, men jeg synes det er spesielt med krigstyper mot han og ikke noen andre folk som har ansvar for denna elendigheta.
              Romerikes Blad har i mange år gjort alt de kan for å tåkelegge at LSK har hatt elendige ledere, så hva kan man forvente?

Jeg minner - igjen - om artikkelen som må være det verste bestillingsverket og det mest elendige journalistiske håndverket man har sett innen sportsjournalistikk i norsk presse.

Mangler bare et godt fotballag

I Per Mathisen trekker seg som leder i LSK etter 11 år. På alle områder, bortsett fra ett, har det skjedd en revolusjon. Paradoksalt nok har klubben alt i norsk sammenheng, bortsett fra et godt fotballag.
              Elska þetta félag

Kommentar

• _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4401

Nja. De hadde ei hel side etter tapet mot Sogndal hvor overskriftene var "Tabber sender LSK ned". I dag er det også to sider med de 20 største tabbene i år. Det sier jo litt når man kan lage ei oversikt over et par sider med grove personlige feil gjennom en sesong.
                ..................

Kommentar

• DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4380

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  Nja. De hadde ei hel side etter tapet mot Sogndal hvor overskriftene var "Tabber sender LSK ned". I dag er det også to sider med de 20 største tabbene i år. Det sier jo litt når man kan lage ei oversikt over et par sider med grove personlige feil gjennom en sesong.
                  Er tabbene selve årsaken? Kommer tabbene ut av løse lufta? Eller er tabbene et symptom på at noe er alvorlig galt i klubben?
                  Elska þetta félag

Kommentar

• Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3501

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Er tabbene selve årsaken? Kommer tabbene ut av løse lufta? Eller er tabbene et symptom på at noe er alvorlig galt i klubben?
                    De aller fleste mål i fotball kan henges på en personlig feil. At man klarer å fiske frem tyve "tabber" som har gått mot oss er jo ikke spesielt vanskelig. Går man igjennom målene vi har scoret, så ser man at veldig mange av de også burde og kunne vært unngått.
                    Ikke minst tok vi flere poeng enn vi fortjente basert på banespillet tidlig i sesongen fordi vi hadde en god keeper og var effektive foran mål. Da var det lov å ha en god keeper og være effektiv, og det er på ingen måte basert på enkeltprestasjoner eller flaks, mens når keeperen plutselig går fra å redde ting han ikke skal til å slippe inn mål han ikke burde, så er det uflaks og personlige feil.

Vi ligger der vi fortjener, og tabbene er et resultat av et kollektiv som har fungert dårlig igjennom hele sesongen med unntak av 2-3 kamper. Et godt kollektiv skaper trygghet og setter spillerne i færre situasjoner som kan fremprovosere tabber.

Kommentar

• _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4401

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Definivt ikke selve årsaken. Men år det blir gjort grove feil som resulterer i baklengs, opptil flere i hver bidige kamp så er det noe av grunnen hvertfall. Har aldri i mitt liv som LSK-supporter sett så mye tabber i løpet av en sesong. Helt absurd at det går ann. Men det er jo ikke skylden alene. Ikke i det hele tatt. Jeg bare mente at RB ikke skylder på Edvartsen. De laget selvfølgelig sak ut av det, som samtlige andre medier også gjorde. Denne klubben aner ikke hva de vil og det kommer tydelig fram på banen. At man skal tilbake til røttene 6 runder før slutt og venter til man er under streken er bare toppen av kransekaka i denne fiaskoperioden. At vi kom til å havne under streken var noe 95% av supporterne klarte å forutse at kom til å skje. Runar skulle vært sparket for lenge siden, eller aldri vært ansatt for den saks skyld. Selv Guardiola ville hatt problemer med å redde det synkende skipet her fra direkte nedrykk på kun 6 kamper. Owe Halvorsen er et kapittel for seg selv og må fjernes ved første anledning. Bjarmann har vinglet frem og tilbake og klarer ikke å stake ut en kurs for det sportslige. At han plutselig skal klare det fra januar har jeg ingen tro på. Har i tillegg bidratt i aller høyeste grad til at LSK er en klubb ingen bryr seg om lenger. Det hele minner fryktelig om hans tidligere klubb som han var med på å kjøre i dass. Han må også fjernes. I det minste fra den rollen han har nå. Passer bedre som en talentspeider enn sportsdirektør.
                      ..................

Kommentar

• MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3593

Alle lag gjør feil i løpet av en kamp (i hvertfall de fleste kamper), men det er ikke alle som resulterer i mål imot. For vår del så har det ballet på seg med mål som burde vært unngått. Uten en haug håpløse valg/tabber, så vil jeg tippe vi hadde hatt 20 poeng mer. 43 poeng hadde ledet oss opp på 3.plass der vi burde vært. Jeg kan ikke huske at vi har scoret så mange mål like på åpenbare tabber hos våre motstandere.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• dollyholly
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2007
                          • 965

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          Rimelig useriøst. Kippe taper en hodeduell inne i feltet mot TIL og ballen når frem til en TIL spiller. 0-1 TIL. Dette klassifieres som en tabbe av Kippe. Blir bare dumt. Følgende har tabbet seg ut flere ganger. Origi, Mikalsen, Skogseid, Lundemo og Faye Lund.

Kommentar

• Avon
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2011
                            • 267

Tabbefrekvensen har vært mye høyere siste halvdel av sesongen, med Origi som det mest opplagte eksemplet. Det er ikke tilfeldig når det skjer så ofte, mest sannsynlig skyldes det presset spillerne føler på grunn av tabellsituasjonen. Å unngå tabber krever at spillerne klarer å beholde roen og være fokusert i situasjoner hvor de må ta raske avgjørelser, det blir vanskeligere når frykten for å gjøre tabber blir større.

Kommentar

• Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3501

Opprinnelig skrevet av Avon
                              Tabbefrekvensen har vært mye høyere siste halvdel av sesongen, med Origi som det mest opplagte eksemplet.
                              Samme fyr holdt oss inne på øvre halvdel med ekstremt gode prestasjoner i starten av sesongen. Hadde Origi levert til gjennomsnitt da, så ville vi ligget rundt nedrykkstreken hele sesongen igjennom. Om han har reddet flere poeng enn han har tapt for oss må man naturligvis analysere nærmere, men totalt sett er ikke Origi mannen å skylde på i alle fall.

Kommentar

• Avon
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2011
                                • 267

Opprinnelig skrevet av Totti21

Samme fyr holdt oss inne på øvre halvdel med ekstremt gode prestasjoner i starten av sesongen. Hadde Origi levert til gjennomsnitt da, så ville vi ligget rundt nedrykkstreken hele sesongen igjennom. Om han har reddet flere poeng enn han har tapt for oss må man naturligvis analysere nærmere, men totalt sett er ikke Origi mannen å skylde på i alle fall.
                                Ikke meningen å skylde på Origi, ville heller påpeke at når en spiller som har vært så solid lenge gjør så mange tabber på kort tid så tyder det på at spillerne blir påvirket av presset. Det er mange spillere som har underprestert og blitt gradvis svakere utover sesongen.

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7157

Flere tabber utover høsten har jo sammenheng med større press rundt laget og større fokus på nedrykksstriden. Såre enkelt, tror jeg, og det forteller også en del om at denne troppen er blottet for ledere som går foran med et godt eksempel. Altfor mange løper og gjemmer seg når det butter.

Jeg er helt enig med Totti. Vi ligger der vi fortjener å ligge.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1315

Fordelen med de siste ukers hendelser er at jeg allerede er godt forberedt på en sesong i obos. Jeg forventer faktisk at i forbindelse med klubbens 100 år jubileum at det blir lagt til rette for å rykke rett opp igjen. Jeg finner også litt trøst i Per Berg sine ord når han snakker om en ny start for klubben. Da regner jeg med at han og flere til vil bidra litt for å gjøre oppholdet i obos meget kort.

Kommentar

• MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3593

Så fort vi unngår tabbene så vinner vi. Håpet lever videre.

Kommentar

• Trooond
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2015
                                        • 1039

En ting merket jeg meg mot Stabæk. Går ikke på Erlandsen, men lagbygging av Bjarmann og RK.

Når Erling gikk ut, var kun de 4 i forsvarsrekka norske.
                                        Ble sagt før forrige sesong at man tok hensyn til økonomi og satset på unge norske og lokale talenter.

Så går man å låner ett halvt lag, hvor de fleste er utlendinger, og låner ut egne talenter.

Greit at man nå må gi alt for å vinne, og Erlandsen virker som rette mann, men ærlig talt. Sesongen har vært en katastrofe. Det gikk jo også bedre i fjor når man hadde et yngre lag, og brukte egne talenter.

Lånepolicyen har vært en katastrofe.

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3593

Nå hadde vel Ofkir og Lundemo spilt om de hadde vært skadefri, så det er ikke så ille. Er dog enig i at Kolstad burde fått flere muligheter, men han har vært veldig ujevn i år. Enkelte kamper har han hatt gode innhopp, men når han har fått sjansen fra start så har han ikke tatt muligheten. Krogstad og Brændsrød hadde nok ikke fått mange minutter, så det er kanskje greit å låne dem ut selv om jeg likte det jeg så av Krogstad i treningskampene.

Kommentar

Working...