LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

Sto det noe om det er oppsjon på kjøp ?

Med tillit er jeg ganske sikker på at det er flere av de unge som vil lykkes. Det er vel eksempler på at opptil flere ikke har fått den tilliten de kanskje hadde vokst meget på i forrige sesong. Håper Jhradi har noe spesielt, så det er et godt lån.

Kommentar

• _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4400

Vet ikke 100%, men tror ikke vi har opsjon på kjøp. Vi har vel ikke penger til det uansett foreløpig. Han sa at Godset kan "tvinge" han tilbake i sommer hvis de absolutt vil. Men han er innstilt på å være i LSK i hele 2016.
      ..................

Kommentar

• LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3417

Optimalt lag 2016

Origi

Skogseid - Amundsen - Kippe - Mikalsen

Lundemo - Martin

Jradi - Friday - Moa

Knudtzon

Et lag som i mine øyne bør kjempe om topp seks. Bonke, Kolstad og Arni er spillere som selvfølgelig vil få mye spilletid.

Kommentar

• Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3501

Opprinnelig skrevet av LS89
          Et lag som i mine øyne bør kjempe om topp seks. Bonke, Kolstad og Arni er spillere som selvfølgelig vil få mye spilletid.
          Kolstad, som er både lokal og spilleren som var på banen når vi tok flest poeng i fjor skal ikke ut av dette laget for en lånesoldat. Da blir jeg ekstremt skuffet over disponeringen av de få midlene vi har til rådighet.

Ellers er jeg enig i at laget bør ligge blant de seks beste i Tippeligaen slik det ser ut nå. Stort sett alle andre er svekket fra høsten 2015, mens vi pr.dd ser styrket ut spesielt ift at de unge har blitt ett år eldre, og at vi kun har mistet Ringstad som uansett var litt ut og inn av laget i fjor. JA var jo uansett ikke disponibel store deler av sesongen.
          Nå er det kun bredden i stallen som må forsterkes, og der har jo TB sagt at Ringstad skal erstattes i tillegg til at Jradi kom inn nå.

Vi har rett og slett en veldig bra 11'er satt opp mot de andre lagene i Tippeligaen akkurat nå med unntak av Molde, rbk og godset. Alle andre bør vi kunne matche om vi får laget til å utvikle seg som en enhet fra i fjor og om RK har lært litt av fjoråret når det kommer til treningsmengde, intensitet og individuell tilpasning ift å få kontroll på skadene han sleit med.

Kommentar

• Trooond
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2015
            • 1039

Hva har egentlig Kolstad gjort for å spille seg ut av laget ?
            Har ikke sett Jhradi, så velger foreløpig Kolstad foran ham, spesielt siden Kolstad er under kontrakt og ikke kun en innleid løsning.
            Falkeborn må vel også vise litt mer , før han konkurerer ut Skogseid, men vært veldig gøy om Falkeborn også blir en kanonhit.
            Vil også se at det blir den som gjør det best på trening av Jhradi, Bonke, Lundemo, Moa, Martin, Brændsrød og Krogstad, som får spille. Ser det så godt som en selvfølge at Friday og Knudzon tar spissplassene, men mulig Arni kan blande seg inn ? Vil helst ikke se Arni som kant.
            Håper i år at det blir reell konkurranse om hver eneste plass, og at den som gjør det best på treninger, også får spille. I fjor måtte man spille inn både Lundemo og Ringstad, med flere dårlige kamper. Kunne vært at det kunne vært gjort på en bedre måte.
            I en konkurranse situasjon, blir man ofte pushet lenger, og så burde jo Lundemo, og Martin være gode nok til å bli en selvfølge på laget.

Håper i år at det blir en litt større gruppe som spiller, og ikke bare en førsteellver, hvor det sporadisk blir litt spilletid på noen på benken. Benken bør brukes aktivt til å endre kampbilde, og gi flere spilletid.

Så dette er vel det jeg nå tror vil utgjøre laget og som kanskje har prioritet, men håper andre kan blande seg inn, og gi denne ellveren konkurranse også :

Origi

Skogseid - Amundsen - Kippe - Mikalsen

Lundemo - Martin/Bonke

Kolstad- Friday - Moa

Knudtzon

Kommentar

• OlaG
              Oversetterdrone
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 935

Hentet fra VGD http://vgd.no/sport/fotball-norsk/te...eligaen/side/5

Rosenborg
              Inn:
              Ut:
              Alexander Sørloth - Groningen - 6-7 mill
              Morten Gamst Pedersen avslutter kontrakten ett år tidligere, og er dermed også på ut-lista. Foreløpig ingen avklaring på hva han eventuelt skal gjøre for noe denne sesongen.

Ikke nødvendigvis super-interessant for oss dog, tipper han er altfor dyr som "rutinert backup og nyttig på treningsfeltet". Vi har vel greit med vinger også.

Kommentar

• LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3417

Var vel snakk om lån for Gamst til oss i fjor, men Gamsten ville vel ikke dette selv?

Uansett ikke aktuelt nå som Jradi er inne i laget - i tillegg altfor dyr å lønne samt over the top i mine øyne.

Ser også at AAFK sliter med lag, de hadde 15 mann på første trening. Grytebust er ferdig i klubben. Det er virkelig overraskende mange lag som skifter ut stallen før sesongstart. Haugesund har jo også nå mistet spissparet sitt fra i fjor.

Kommentar

• Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2565

Var vel snakk om lån for Gamst til oss i fjor, men Gamsten ville vel ikke dette selv?
                  LSK ønsket han ikke inn, så det var gjensidig. Klokt valg!
                  Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1493

Daniel Braaten på LSK trening.
                    En spller som vel har vist både at han kan prestere, og at han kan være "borte".. litt "av-og-på-spiller"?
                    Alltid greit med "sparringspartnere" på trening.. men er det aktuelt med noe mer?

Kommentar

• G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3320

Opprinnelig skrevet av Tvilling
                      En spller som vel har vist både at han kan prestere, og at han kan være "borte".. litt "av-og-på-spiller"?
                      Alltid greit med "sparringspartnere" på trening.. men er det aktuelt med noe mer?
                      Heller han enn Gamsten, spør du meg.

Kommentar

• GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

Eller det åpenbare tredjevalget, none of the above.

Kommentar

• Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2565

Opprinnelig skrevet av Tvilling
                          Når man låner inn Jardi som vel ikke har vist til noe spesielt på 1 1/2 år, så er det absolutt ikke noe galt i at Daniel Braaten kan få vise seg frem litt og bidra på treningene.
                          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Trooond
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2015
                            • 1039

Ja, Braaten hever vel kvalitet på trening med sin erfaring. Tviler på at det er økonomi til å hente ham, men ikke dumt å få han på trening?

At godset uttaler at de har planer om å få jhardi tilbake til sommeren, gjør at jeg er litt forundret over den avtalen?

Kommentar

• Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3501

Opprinnelig skrevet av Trooond
                              Tviler på at det er økonomi til å hente ham
                              Må være ganske begrenset hva markedsverdien hans er på nå i en alder av 33-år med et år med mye benksliting i vif? Tipper nok vi fint kan betale lønna hans om det blir aktuelt, men mer bekymret for at han ikke er god nok lenger.
                              Alternativet til Braaten nå er nok å spille for Skeid igjen og ta seg en normal jobb ved siden av.

Kommentar

• McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5104

Opprinnelig skrevet av Børge
                                .....man låner inn Jardi...
                                Opprinnelig skrevet av Trooond
                                ....planer om å få jhardi tilbake til sommeren....
                                Bassel Jradi.

Jeg er ikke supergira på lånet av Jradi. Jeg har aldri vært en stor fan av låneavtaler når vi er klubben som låner. Spesielt ikke lån innad i Norge. Såklart, vi har særegne tilfeller som Clayton Zane og Arne Vidar Moen, der man treffer noe helt sinnsykt bra, men ellers ser jeg ikke de store "upsidene", som det heter på godt norsk.

Daniel Braaten er gammel, men fortsatt litt interessant. Kan være spennende å ha i stallen. Økonomien og innsatsen/motivasjonen til Braaten avgjør alt her.

Har han fortsatt afropotensiale forresten? Vi har venta lenge på en afro nå, kremt kremt, Christoffer Andersson og Ruben Gabrielsen.

Kommentar

• Trooond
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2015
                                  • 1039

Bassel får vi skrive ......

Vet det bare er lønna til braaten, men tror han får tilbud om mer enn sportsklubbens lønnstak fra en eller annen klubb.

Kommentar

• Marit
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2010
                                    • 885

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                    Har han fortsatt afropotensiale forresten? Vi har venta lenge på en afro nå, kremt kremt, Christoffer Andersson og Ruben Gabrielsen.
                                    Synes jeg ser tegn til litt male pattern baldness hos han, men man kan alltids håpe. Tenk om vi kunne hatt det håret her i klubben.

Sikle sikle. Jeg hadde en crush på DB i mine yngre dager, og jeg skammer meg ikke. Hvis han fortsatt kan levere varene er han drømmen, men det var dette hvis-et da.
                                    Andas in och andas ut
                                    Orkar jag så orkar du

Kommentar

• erikh
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2008
                                      • 443

Håper dette blir året der vi endelig kan demonstrere økonomisk kontroll, ta kontroll over egen spillestall og kontraktssituasjonen i klubben. Sånn kan vi slutte å selge våre mest lovende spillere til drittpriser eller være i situasjoner der vi er bundet på hender og føtter pga økonomi og må se lovende/gode spillere dra fra klubben som Bosman-spillere. Det er vanskelig å øke engasjementet rundt klubben når man kun får se de beste spillerne i en halv sesong etter gjennombrudd.

Kommentar

• Fridtjof
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2005
                                        • 2120

Enig med forrige taler, med ett supplement; ansvaret for dette er todelt! Klubbledelsen har selvfølgelig den største delen av ansvaret, men i tillegg KFL utvise et minimum av medarbeiderskap når det begynner å mases om pengebruk. Vi som følger klubben har også et ansvar for roen rundt klubben - Vi må også ta lærdom av tidligere feil!
                                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• erikh
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2008
                                          • 443

Problemet med at fansen skal ha et ansvar for å vurdere hva som kan defineres som ansvarlig økonomisk oppførsel er at vi har så begrenset innsyn i hvordan ståa er. Veldig mye av økonomisk synsing fra utsiden blir ren spekulasjon. Men jeg er helt enig i at det selvfølgelig er behjelpelig dersom fansen ikke er et konstant hylekor etter økt pengebruk da dette bidrar til å skape en kontekst der ledelsen ikke nødvendigvis tar kloke og rasjonelle beslutninger.

Kommentar

Working...