LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2971

He he. Optimismen er som den bør være, en måned før alvoret begynner!

Framtida er lys for Fugla!

Kommentar

• GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

– Vi skal ha en spiss, men jeg tror vi vil klare å få inn både Cascante og en spiss innenfor de rammene vi har. Utfordringen er antall utenlandske spillere. Vi har to ledige plasser nå, men vi regner med at en spiss vil ta en av plassene. Hvis vi signerer Cascante i tillegg, vil vi være låst til å hente norske spillere dersom det skjer noe underveis i vårsesongen. Derfor må vi tenke nøye gjennom dette, sier Bjarmann.
      -----------------------------------------

Vi har en sportsdirektør som stadig insisterer på at han ikke er villig til å lære noenting av historien. Med Bjarmann som sportsdirektør har LSK i åresvis slitt med en ubalansert tropp med mangel på dekning, og da spesielt forsvaret. Gjennom årene har derfor f.eks både Knudtzon og Riise blitt omskolerte og brukt som nødløsninger bak. Nå er det altså utlendingskvoten som brukes som unnskyldning for å hindre muligheten for å havne i samme situasjon som i fjor kraftig. Som unnskyldning for å la være å gjøre noe, i beste politikerånd. Og av en eller annen grunn er det helt greit at backer kan brukes som back ups i midtforsvaret, men det er tydeligvis intet slingringsmonn for at haugen av kantspillere vi har kan trekkes inn i banen, selv om flere av de faktisk har årelang erfaring med å spille der.

Vi trenger ikke først og fremst en ny spiss nå, det er langt større sjanse for at vi igjen må se Arni på kant enn at vi på noen som helst måte vil stå i beita på (meget gode) alternativer offensivt. En eneste skade i midtforsvaret dog, og fjorårsscenarioet dukker opp igjen. I tillegg til at Kippe er enda ett år eldre og sannsynligvis igjen vil være ute igjen i ukesvis med strekk, slik han har vært de to siste sesongene. At man med alt man har vært igjennom forsvarsmessig de siste åra fremdeles bruker tenkte scenarioer som unnskyldning for å la være å gjøre noe, er etter min mening et skrik etter å bli erstattet. Nå må man være føre var! Dessuten, med Fridays utvikling i mente, og vissheten om at han neppe skriver under på en ny kontrakt, er det mye som ligger til rette for et salg til sommeren for TLs kanskje aller heteste salgsobjekt pr. nå.

Og greit nok at vi på ventrebacken kanskje ikke har allverdens alternativer, selv om Falkeborn etter sigende kan gå inn her. Men Steinar hentet altså med seg Robstad til Start og satser på ham istedenfor Rindarøy, et tydelig signal. Vi, med alt det bra som tross alt skjer i de yngre avdelinger og med ikke spesielt mye bedre økonomi, nøler ikke med å hente en ung back up fra en TL-konkurrent. Elendig signal til eget akademi fra Bjarmann, og ikke rent lite skremmende at så fort Solskjær dukker opp i norsk fotball igjen, så går LSK til sengs med ham og den slimålen han har på slep.

Synes det skinner tydelig igjennom at vi sliter med å tiltrekke oss spillere som forsterker oss, og samtidig horer vi oss ut til alle som vil ha noe med oss å gjøre så lenge de selv har noe å tjene på det. Om det så dreier som om å leie ut våre fasiliteter til TL-konkurrenter eller å låne spillere fra dem. Med lua i hånda inn i fremtiden, antitesen av alt LSK engang engang sto for og slo seg opp på. Måtte man virkelig svelge alt av stolthet også?

Skrot stillinga eller få inn en som faktisk kan fylle rollen på en troverdig måte.
      Last edited by GIFKanari; 08.02.2016, 21:33.

Kommentar

• Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        – Vi skal ha en spiss, men jeg tror vi vil klare å få inn både Cascante og en spiss innenfor de rammene vi har. Utfordringen er antall utenlandske spillere. Vi har to ledige plasser nå, men vi regner med at en spiss vil ta en av plassene. Hvis vi signerer Cascante i tillegg, vil vi være låst til å hente norske spillere dersom det skjer noe underveis i vårsesongen. Derfor må vi tenke nøye gjennom dette, sier Bjarmann.

Vi har en sportsdirektør som stadig insisterer på at han ikke er villig til å lære noenting av historien. Med Bjarmann som sportsdirektør har LSK i åresvis slitt med en ubalansert tropp med mangel på dekning, og da spesielt forsvaret. Gjennom årene har derfor f.eks både Knudtzon og Riise blitt omskolerte og brukt som nødløsninger bak. Nå er det altså utlendingskvoten som brukes som unnskyldning for å hindre muligheten for å havne i samme situasjon som i fjor kraftig. Som unnskyldning for å la være å gjøre noe, i beste politikerånd. Og av en eller annen grunn er det helt greit at backer kan brukes som back ups i midtforsvaret, men det er tydeligvis intet slingringsmonn for at haugen av kantspillere vi har kan trekkes inn i banen, selv om flere av de faktisk har årelang erfaring med å spille der.

Vi trenger ikke først og fremst en ny spiss nå, det er langt større sjanse for at vi igjen må se Arni på kant enn at vi på noen som helst måte vil stå i beita på (meget gode) alternativer offensivt. En eneste skade i midtforsvaret dog, og fjorårsscenarioet dukker opp igjen. I tillegg til at Kippe er enda ett år eldre og sannsynligvis igjen vil være ute igjen i ukesvis med strekk, slik han har vært de to siste sesongene. At man med alt man har vært igjennom forsvarsmessig de siste åra fremdeles bruker tenkte scenarioer som unnskyldning for å la være å gjøre noe, er etter min mening et skrik etter å bli erstattet. Nå må man være føre var! Dessuten, med Fridays utvikling i mente, og vissheten om at han neppe skriver under på en ny kontrakt, er det mye som ligger til rette for et salg til sommeren for TLs kanskje aller heteste salgsobjekt pr. nå.

Og greit nok at vi på ventrebacken kanskje ikke har allverdens alternativer, selv om Falkeborn etter sigende kan gå inn her. Men Steinar hentet altså med seg Robstad til Start og satser på ham istedenfor Rindarøy, et tydelig signal. Vi, med alt det bra som tross alt skjer i de yngre avdelinger og med ikke spesielt mye bedre økonomi, nøler ikke med å hente en ung back up fra en TL-konkurrent. Elendig signal til eget akademi fra Bjarmann, og ikke rent lite skremmende at så fort Solskjær dukker opp i norsk fotball igjen, så går LSK til sengs med ham og den slimålen han har på slep.

Synes det skinner tydelig igjennom at vi sliter med å tiltrekke oss spillere som forsterker oss, og samtidig horer vi oss ut til alle som vil ha noe med oss å gjøre så lenge de selv har noe å tjene på det. Om det så dreier som om å leie ut våre fasiliteter til TL-konkurrenter eller å låne spillere fra dem. Med lua i hånda inn i fremtiden, antitesen av alt LSK engang engang sto for og slo seg opp på. Måtte man virkelig svelge alt av stolthet også?

Skrot stillinga eller få inn en som faktisk kan fylle rollen på en troverdig måte.
        Det var da fælt da... Er du seriøs i innlegget ditt?

Jeg mener denne låneavtalen vil LSK komme styrket ut av, hvorfor:
        Jo unge Norske talenter vil til Åråsen for å få spille og utvikle seg. LSK har de seneste årene hatt en meget fin utvikling der ungdom kommer, spiller og utvikler seg videre. (Ringstad, Fofana og Bolly f.eks). Med LSK sin økonomi så er vi nødt for å se etter bosman eller leiesoldater. Dersom nå denne Rindarøy får spille seg til plass i LSK, gjør en god figur og etterhvert trives, hvor er det sannsynlig han går dersom Molde sender han på dør?

Nå er det vel ikke Bjarmann alene som henter spillere til LSK - antar han gjør dette sammen med Ruar og hans team...

Du får unnskylde meg og min uvitendhet - men JEG DIGGER Bjarmann. Han gjør en utmerket jobb for Fugla!

Kommentar

• tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

Bjarmann er Konge for LSK. Gif kanari er i overgangsalderen

Kommentar

• Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2971

GIF er tro mot whatever det er som plager ham. Det skal han ha.

Jeg støtter også Bjarmann, Runar og Klubben, om noen ikke skulle ha fått det med seg.

Kommentar

• GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Bjarmann er Konge for LSK.
              Beviselig feil, i hans tid i LSK med og uten penger.

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                Jeg mener denne låneavtalen vil LSK komme styrket ut av, hvorfor:
                Jo unge Norske talenter vil til Åråsen for å få spille og utvikle seg. LSK har de seneste årene hatt en meget fin utvikling der ungdom kommer, spiller og utvikler seg videre. (Ringstad, Fofana og Bolly f.eks). Med LSK sin økonomi så er vi nødt for å se etter bosman eller leiesoldater. Dersom nå denne Rindarøy får spille seg til plass i LSK, gjør en god figur og etterhvert trives, hvor er det sannsynlig han går dersom Molde sender han på dør?

Nå er det vel ikke Bjarmann alene som henter spillere til LSK - antar han gjør dette sammen med Ruar og hans team...

Du får unnskylde meg og min uvitendhet - men JEG DIGGER Bjarmann. Han gjør en utmerket jobb for Fugla!
                Hvorfor er det dette du svarer meg på og ikke hovedpoenget mitt med innlegget? Det er først og fremst mangelen på en naturlig konkurrent til våre to midtstoppere jeg reagerer aller sterkest på, noe flere her inne jo tross alt er enig i at peker seg ut som en svakhet for oss. Og nå risikerer vi å stå i en enda dårligere situasjon enn vi gjorde før sesongstart i fjor, der Bjarmann selv innrømmet at man gamblet med dekninga i bakerste ledd. Og den gamblinga fikk hele klubben smake konsekvensen av og spesielt rekrutta. Også en dårligere treningsverdag, slik det blir når konkurransen ikke er der. At vi ikke skal kunne diskutere og vise engasjement rundt en sportsdirektør som i fullt alvor mener vi trenger enn spiss mer enn en midtstopper i den situasjonen vi er i nå, mener jeg blir helt feil og feigt. Det er i så fall en total ukritisk og navlebeskuende tilværelse som supporter.

Men la oss se nærmere på Rindarøy da. Du snakker om sannsynlighet for at han velger Molde videre hvis han lykkes her. Rindarøy har kontrakt ut 2017 med Molde, i beste fall videreutvikler vi en TL-konkurrents talent. Det er jo også Runar helt åpen rundt i RB, som nesten bare gjør meg mer bekymra når det er det første som dukker opp som kommentar til å hente Rindarøy. Og som igjen støtter opp under følelsen av at man tar det man får. Vi har ingen sterke kort på hånda ovenfor Molde.

Det er fortsatt tid til å hente seg inn, dog. Men som så ofte før, det er en klar mangel på klar melding ut. Mangel på selvtillit.

Kommentar

• tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

Kind Mikalsen og Skogseid kan begge spille midtstopper og forsvaret vårt er nå veldig bra kommer han fra Costa Rica så har vi et herlig luksus problem. Og vi trenger en afrikansk spiss som trenger litt tilvenning og kan gå rett inn når Fredag blir solgt

Kommentar

• gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3235

Opprinnelig skrevet av HSft
                    Hvor har det blitt av Keivan og Peder Kristiansen egentlig?
                    Så vidt jeg forstår er begge ute, ingen av dem er på juniorlista på lsk.no. Peder Kristiansen er visstnok i Skedsmo, og skal til USA for å studere (som Robin Lindahl). Keivan Ghaedamini måtte opereres for samme ankelskade som Ofkir, og det har vært uklart hva han bestemte seg for etter at han ble klar igjen, men han er nå uansett for gammal for juniorstallen.

For venstrebacker fra egne talenter ser det derfor ut til at vi foreløpig må håpe på Arne Holter.

gilbert

Kommentar

• GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Kind Mikalsen og Skogseid kan begge spille midtstopper og forsvaret vårt er nå veldig bra kommer han fra Costa Rica så har vi et herlig luksus problem. Og vi trenger en afrikansk spiss som trenger litt tilvenning og kan gå rett inn når Fredag blir solgt
                      Kind Mikalsen var direkte svak som erstatter i fjor, både på a-lag og rekrutt. Skogseid kan være et bedre alternativ, men de er jo begge først og fremst sett på som backer. Man trenger skikkelig konkurranse i alle posisjoner med naturlige back-ups, det er hele poenget her. Derfor er det også helt feil å kalle det et luksusproblem.

Dessuten er det ren ønsketenkning å tro at det å hente en afrikansk spiss nå gjør ham klar til å erstatte Friday allerede til sommeren. Det er med ytterst få unntak (Nosa og Edwin) at afrikanske talenter har kommet inn og gjort nærmest umiddelbar furore for oss. Skal din påstand slå igjennom må i så fall Bjarmann gå ut med forsikringer han aldri før har kommet med.

Kom gjerne med argumenter imot det jeg skriver, men kom i det minste med noe velfundert.

Kommentar

• _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4400

Kind Mikalsen var direkte svak som erstatter i fjor, både på a-lag og rekrutt. Skogseid kan være et bedre alternativ, men de er jo begge først og fremst sett på som backer. Man trenger skikkelig konkurranse i alle posisjoner med naturlige back-ups, det er hele poenget her. Derfor er det også helt feil å kalle det et luksusproblem.
                        Så var det det med å ta klubbens situasjon i betrakning da, det er ikke alle like flinke på. Kan du fortelle meg åssen en klubb som oss, helt uten overgangsmidler skal klare å ha dobbel dekning på alle plasser som du ønsker? Bjarmann og Runar er da ikke helt tjukke i huet heller, jeg er sikker på at de gjerne skulle ønske seg trippel dekning over hele fjøla hvis det var mulig. Poenget er at vi ikke har penger til det, og derfor må de gjøre noen alternative løsninger på enkelte posisjoner. Det er et puslespill som skal gå opp når man må fordele de små midlene som vi har. Sånn sett er jeg helt enig med Tullebukk som velger å kalle det et "luksusproblem" hvis vi nå får inn Cascante i tillegg. Da har vi faktisk tilnærma dobbel dekning på alle plasser i det bakerste ledd. For en klubb som oss, som ikke har millionene til Molde, Godset og RBK, så er det ekstremt bra.
                        ..................

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Takk Jonern, fikk i farta ikke med med at han kalte det et lukusproblem hvis vi fikk inn Cascante i tillegg. Er jo det jeg argumenterer for, å få inn den ekstra midtstopperen. Beklager til tullebukk også.

Men igjen, Bjarmann er sitert på at man i utgangspunktet er fornøyd med å ha seks forsvarsspillere i troppen, og sånne utspill mener jeg er helt på trynet satt opp imot det vi har opplevd av problemer i forsvarsrekka i hans periode i klubben.

Kommentar

• Trooond
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2015
                            • 1039

Tror det kan være stort behov for en god spiss.
                            Men får man inn endel penger for Friday, så kan man kanskje vente til det skjer, og bruke noe av pengene på en erstatning.
                            Men midtbanen, spesielt sentralt er vel litt sårbar?
                            Lundemo er vel tvilsomt om rekker sesongstart. Får håpe moa gjør det, og rekker komme i kampform. Har trua på Kolstad kan levere sentralt, og et alternativ til Martin er viktig.
                            men når nå to kanter mest sannsynlig blir utleid, så kan man plutselig bli sårbar for skader der, men det holder kanskje frem til sommeren, så lenge moa og jhardi ikke blir skadet.
                            Av det jeg har sett så langt, trenger Brenden mer tid på å ta nivået, det samme med falkenborn.
                            Det sarp laget som stilte i dag, holdt vel ikke akkurat samme nivå som i fjor og tidligere.

Kommentar

• tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

Lurer egentlig på om GIFkanari har noe personlig mot Torgeir?. Jeg utfordrer deg til 3 ting og håper du svarer posetivt til alle. 1 kom deg på årsmøte i LSK. 2 Kjøp sesongkort 3 Begynn på lykkepiller. Tar du utfordringen???

Kommentar

• Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

Æsj, kom igjen a. Det der er så lite konstruktivt. Vi må kunne være uenige uten å ty til den slags. Gif prøver faktisk å begrunne påstanden sin. For egen del synes jeg Bjarmann gjør en fantastisk jobb økonomi og ressurser tatt i betraktning, men så lenge vi bare har seks forsvarere til å dekke fire plasser, hvorav den ene er på yrkespraksis fra den desidert nestjævligste klubben i landet, er det betimelig å i det minste stille noen spørsmål rundt prioriteringene, uten at man blir bedt om å ta antidepressiva.
                                Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Æsj, kom igjen a. Det der er så lite konstruktivt. Vi må kunne være uenige uten å ty til den slags. Gif prøver faktisk å begrunne påstanden sin.
                                  Joda lov å ha andre meninger og tanker.

Men, her skytes det kraftig mot Bjarmann og derfor svares det på dette i stedet for hva troppen trenger eller ikke.

Min personlige mening er som Tullebukk sier at både Skogseid og Kind Mikaelsen kan bekle stoppere. Nei jeg syntes ikke KInd M var så ræva som gif hevder. Uansett, nå ble ikke fyren fra Sør Amerika signert og da håper jeg klubben kanskje ser etter en ny soldat.

Uansett utfall - Bjarmann gjør jobben han er satt til og den gjør han meget godt! LSK har snudd fra økonomisk krise og forsøker å leve og samtidig betale sine utgifter. Vi kan ikke som søpla gå med 60 mill i underskudd og rope på onkelen hver gang noen kommer bankene på døra med inkassoseddelen.

Kommentar

• tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

Utfordrer GIFkanari til en ting til hva med å komme seg ned på Åråsen på kampdager for å støtte klubben du liksom elsker. Har ikke sett deg på mange år.

Kommentar

• Trooond
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2015
                                      • 1039

Kanskje feil sted å legge ut.
                                      Men Føler Ohi seg fortsatt gul, og hjelper sportsklubben med mer snedige metoder ? :-)

Kommentar

• Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2971

Opprinnelig skrevet av Trooond
                                        Kanskje feil sted å legge ut.
                                        Men Føler Ohi seg fortsatt gul, og hjelper sportsklubben med mer snedige metoder ? :-)

http://www.vg.no/sport/fotball/staba...eg/a/23617424/
                                        Ohi er fremdeles fugl i hjertet. Jeg forstår godt at han synes at amerikanere som bare er blå, godt kan bli litt gule også. Gule og blå.

Kommentar

• Folke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2008
                                          • 5955

Fra VG, hvem er dette:

PS! LSK jobber fortsatt med å hente inn en ny spiss. Det kan meget vel bli en 18 år gammel nigeriansk spiss som ifølge rapportene skal være et stort talent. Han skal etter planen trene med romerikingene fra og med neste uke.

Kommentar

Working...