LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rælingen kanaris
    Kaptein Reketråler
    Myklebust Light
    • Jul 2005
    • 1446

Er vel kickoff på torsdag, så tipper de kommer da.
    Custodes
    I med og motgang

Kommentar

• Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3501

Hvis det stemmer at Michael Jacobsen signerer for LSK i kveld, så mener jeg man har styrket 11'eren ytterligere i tillegg til at man naturligvis får etterlengtet bredde i forsvaret. Kan vel også bekle flere posisjoner, selv om han er best som midtstopper.
      En veldig fin signering.

Kommentar

• Seb.R
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 4159

Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
        Er vel kickoff på torsdag, så tipper de kommer da.
        Er det sikkert at det kommer nye drakter i det hele tatt denne sesongen? I 2014-sesongen ble samme trøya brukt som i sesongen før. Så vidt jeg vet var det økonomisk begrunnet. Det ble ikke ansett som særlig (økonomisk) fornuftig å kjøpe inn et nytt sett med drakter, når det lå igjen en bra mengde med drakter fra fjoråret. Det hadde ikke overrasket meg om det samme skjer i år. Dessuten løper vel kontrakta ut med utstyrsleverandør Legea dette året. (?)
        www.sebastianramsland.com
        www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4400

Opprinnelig skrevet av Totti21
          Hvis det stemmer at Michael Jacobsen signerer for LSK i kveld, så mener jeg man har styrket 11'eren ytterligere i tillegg til at man naturligvis får etterlengtet bredde i forsvaret. Kan vel også bekle flere posisjoner, selv om han er best som midtstopper.
          En veldig fin signering.
          Michael Jakobsen: Jeg er Esbjerg-spiller

bold.dk-For 5 timer siden
          Michael Jakobsen afviser, at han skal til prøvetræning i Lillestrøm. Han forholder sig til sin kontrakt med Esbjerg, der løber to år endnu.
          Jeg fikk opp denne når jeg søkte på google. Når man derimot skulle trykke på linken så funka den ikke (fjerna?). Håper uansett vi signerer han her. Masse erfaring og 5 landskamper for Danmark!
          ..................

Kommentar

• kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2452

Skal kanskje ikke ta verdien fra transfermarket for høytdelig, men han er prissatt pr 21/1 til 400K€.
            Michael Jakobsen, 39, from Denmark ? FK Beograd, since 2023 ? Centre-Back ? Market value: - ? * Jan 2, 1986 in København, Denmark

Blir spennende å se hvordan han ev finansieres om han ikke nylig har fått fyken i Esbjerg.

Kommentar

• Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2971

Opprinnelig skrevet av kunden
              Skal kanskje ikke ta verdien fra transfermarket for høytdelig, men han er prissatt pr 21/1 til 400K€.
              Michael Jakobsen, 39, from Denmark ? FK Beograd, since 2023 ? Centre-Back ? Market value: - ? * Jan 2, 1986 in København, Denmark

Blir spennende å se hvordan han ev finansieres om han ikke nylig har fått fyken i Esbjerg.
              Det snakkes vel om lån..?

Kommentar

• DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4366

Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                Det snakkes vel om lån..?
                Som den krokete tåa skriver, er det snakk om lån denne sesongen, i følge rb.no. I den samme artikkelen klipper jeg følgende setning: "Midtstopperen Michael Jakobsen (30) signerer trolig for LSK mandag kveld".

Vi får nå vente og se hva som skjer, men sånn som dette er formulert skal han tydeligvis rett til medisinsk test. I så fall har han jo rett i at han ikke skal på "prøvespill". Mye tyder på at dette er en spiller vi har hatt "i kikkerten" og at klubben føler seg trygg på hva han står for. Kanskje vi bruker "Gud" som speider?
                Elska þetta félag

Kommentar

• Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1493

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  Jeg fikk opp denne når jeg søkte på google. Når man derimot skulle trykke på linken så funka den ikke (fjerna?). Håper uansett vi signerer han her. Masse erfaring og 5 landskamper for Danmark!
                  6 mars 2016, 21:00: http://www.jv.dk/artikel/2247484:Spo...-tur-til-Norge
                  Ifølge JydskeVestkystens oplysninger rejser EfB's Michael Jakobsen mandag til Norge for at se på forholdene i Tippeliga-klubben Lillestrøm

Kommentar

• WAK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 975

Noen som har funnet ut om hva hans sterke sider er? Får inderlig håpe han er god med ball.

Det er det vi trenger aller mest. En forsvarsspiller som kan sette igang spillet og ikke er redd for ha ballen i beina. Vår største svakhet er når vi spiller mot etablert forsvar. Da må alltid en midtbanespiller tilbake på banen for å hente kula for å begynne å bygge opp spillet.

De som er mest positivt er at denne spilleren mest trolig slipper å venne seg til kultur og har spilt såpass med kamper den siste tiden så han kan gå rett inn og gjøre en god jobb. Skulle han i tillegg være god med ballen og rask tror jeg vi virkelig har forsterka første elveren og gjort et scoop.

Er ikke mulig vi får kjøpe han etter sesongen til en relativt billig penge.

Kommentar

• GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

Håper inderlig dette er et bevisst grep for å gi laget en ny dimensjon. Faen, man får jo forhåpninger!

Kommentar

• Rune
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2008
                        • 1229

I følge wikipedia er han en god pasningsspiller, og kan spille både venstre back og stopper. Høres jo greit ut.
                        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Trooond
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2015
                          • 1039

Nytt lån, igjen utlending? Har vi så lite å by på av norske spillere?
                          Spiller kanskje på bekostning av de unge. Merker jeg ikke er så himla begeistret.
                          Ser det er behov, men igjen lån, som sikkert og koster litt, så man igjen er helt avhengig av et salg...

Men men, håper han er god og tilfører laget noe uansett..

Kommentar

• Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1493

At han er med å sikrer en god bakre firer, det ligger selvsagt i bunn som en forutsetning. Men 30 år. og erfaring på godt nivå og vil kunne tilføre kunne tilføre de unge mer kompetanse i ett år - og være med å gi de ytterligere utvikling. Kanskje ikke lån på den plassen er så ille?

Kommentar

• Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3501

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Håper inderlig dette er et bevisst grep for å gi laget en ny dimensjon. Faen, man får jo forhåpninger!
                              En annerledes midtstopper enn det vi har fra før i alle fall, og som vil utfylle Kippe eller Amundsen på en bra måte tror jeg. Spesielt sistnevnte som også kan kompensere for at han mangler en del fart i likhet med Kippe.

På landslaget tror jeg bare jeg har sett han som venstreback, men der har vi vel relativt god dekning med Rindarøy på plass fra før i tillegg til SKM. Vil derfor tro man har tenkt han som en tredje midtstopper sammen med Kippe og Amundsen, og at Skogseid og SKM i stor grad kan spille i sine beste posisjoner. Vil jo også tilføre dette mannskapet bra med erfaring fra sine opphold i utlandet.

edit: Forøvrig litt skuffende å lese at det kun er snakk om et lån, men samtidig begynner dette mannskapet å se såpass spennende ut på papiret at det blir litt dumt å gamble på midtstopperplass med kun to rene midtstoppere med erfaring fra toppnivå, der han ene er i en alder der det er optimistisk å tro at han kan spille samtlige kamper.

Kommentar

• kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2452

og som vil utfylle Kippe eller Amundsen på en bra måte tror jeg. Spesielt sistnevnte som også kan kompensere for at han mangler en del fart i likhet med Kippe.
                                Er ikke Arnesen en av de raskere stopperne i TL, eller er det jeg som har levd i den villfarelsen og falske tryggheten. Fanken, nå ble jeg urolig ...

Kommentar

• tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

Han er en av de raskeste så slapp av

Kommentar

• Tvilling
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 1493

Ståle Solbakken skryter, Jhradi skryter (som også skryter av LSK), Mike Jensen (rbk) skryter
                                    Beskrives som litt vill, stor innsats, god i lufta og godt høyrebein. "var kanskje litt raskere før"`?
                                    Det forventes å bli signering tirsdag. OM det går i orden..

Kommentar

• BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1447

Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                      ...godt høyrebein.
                                      Hmm, det presiseres at han kan spille stopper og venstreback, også er han høyrebeint?

Skulle tro han hadde klart seg minst like godt på høyresiden av forsvaret da.

Kommentar

• Canário
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1471

Dansk stopper med haug av kamper i hjemlig serie og i Spania bør tyde på at han har ålreite forutsetninger for å være en bra igangsetter. Har vært bekymret for dekningen i forsvar, men hvis denne mannen blir klar vil det være en ekstremt viktig signering med det tette kampprogrammet i vårsesongen. Positivt at Sinyan og Walstad fikk spille mye sist (til godkjent og vel så det?). To spillere som jeg ikke hadde regnet så mye med i år, men som veldig gledelig viser at de kan gjøre en habil jobb på dette nivået.

Igjen et nydelig bevis på at talentsatningen er meget bra: Foran hver sesongstart de neste årene har det kommet nye navn fra egne rekker som viser at de kan ha noe på eliteserienivå å gjøre. Neste sesong håper jeg en spiller som for eksempel Arne Holter vil fortsette denne kontiniuteten. Med Jackobsen og muligens en sulten nigerianer inn før seriestart, bør vi ha gode muligheter til å klatre på tabellen.

Kommentar

• Gjedda
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Apr 2015
                                          • 147

Synes det er greit å nedtone stopperens rolle i det offensive spillet.

[QUOTE=Canário;608266]Dansk stopper med haug av kamper i hjemlig serie og i Spania bør tyde på at han har ålreite forutsetninger for å være en bra igangsetter.

i

Kommentar

Working...