LSK Sesongen 2016
Collapse
X
-
Artikkel om laveste målsnitt i TL på åtte år og Freddy dos Santos fornekter seg ikke; – Mange av spissene vi forventet kom til å score masse mål i år, har ikke gjort det. Spisser som Fred Friday og Christian Gytkjær(ett mål hver så langt) har ikke levert. Dette skal være målgarantister.
Mens 7 millioners mannen Moa fra Oslo Øst blir ikke nevnt? Frelseren Moa der altså. Forøvrig synes jeg ett mål til Fred etter 3 kamper er ok - ligger da an til 10 scoringer på 30 kamper. Moa ligger forøvrig an til 0 mål på 30 kamper.Kommentar
-
-
6 mål på to kamper, maskineriet er i gang. Fred er i fyr og flamme og toppscorer. Jradi og Moa er i lekehumør. Bonke briljerer må midten. Martin dirigerer. Forsvaret fortsatt litt å jobbe med, men svært gledelig med SKM dag. Kjernekar.
Haugesund neste. Kjør!Kommentar
-
Vi må ta poenga før sommeren. Er redd vi kan bli ribba http://www.nettavisen.no/sport/fotba...423211738.html
Et håp er det dog, ettersom det er EM så avventer klubbene for å se om det dukker opp "objekter".
Håper at Torgeir har navn på blokka for å erstatte Fred, Bonke og MoaKommentar
-
Vi må ta poenga før sommeren. Er redd vi kan bli ribba http://www.nettavisen.no/sport/fotba...423211738.html
Et håp er det dog, ettersom det er EM så avventer klubbene for å se om det dukker opp "objekter".
Håper at Torgeir har navn på blokka for å erstatte Fred, Bonke og Moa
Dette er umåtelig digg å høre! Møkk lei av at andre klubber får 20-30 millioner for typer som Leke James og Ibba Laajab mens vi sitter igjen med noen stusselige mill for toneangivende spillere som Fofana. Defensive midtbanespillere som Bonke er sjelden vare. Kontrakt til 2018 har han og. Her kan vi håve inn store summer!Kommentar
-
Dette er umåtelig digg å høre! Møkk lei av at andre klubber får 20-30 millioner for typer som Leke James og Ibba Laajab mens vi sitter igjen med noen stusselige mill for toneangivende spillere som Fofana. Defensive midtbanespillere som Bonke er sjelden vare. Kontrakt til 2018 har han og. Her kan vi håve inn store summer!Kommentar
-
To "overkommelige" kamper på papiret nå. Haugesund borte fredag, AAFK hjemme uka etter. To lag som har kommet ned på jorda igjen etter en god start. Seks poeng bør være overkommelig. Vi scorer mye mål med Fred, Erling, Moa, Martin og Jradi i de offensive rollene.Kommentar
-
Ahh, de to kampene, spesielt den første borte mot Haugesund er så viktig! Med seier der går vi inn på 3.plass før helga og vil hvertfall være godt inne på øvre halvdel etter at resten har spilt. Forhåpentligvis bøtter vi inn litt mot Aurskog i cupen og, så da kan vi håpe på litt ekstra folk og trøkk hjemme mot Aafk. De to kampene vil definere litt av hvordan den sesongen her blir føler jeg. Med 6 poeng her så er vi med og har flyt inn mot et tøffere kampprogram!..................Kommentar
-
Klippet fra rb.no: "det får da være grenser for hvor tafatt man skal opptre foran eget mål."
Ved siden av at flertallet av avslutningene til LSK hittil i sesongen ikke har truffet innenfor målstengene, virker det som om forsvaret, som av en eller annen grunn ble rost opp i skyene før sesongstart, er noe av det enkleste i TL å komme forbi.
Friday blir solgt i sommer og da er jeg redd høsten blir blytung. Håper jeg tar feil.Elska þetta félagKommentar
-
Tidlig i sesongen enda. Umulig å spå men er fortsatt optimist. Burde hatt mer poeng men start tilrevet seg poeng fra Molde også. Sarp ble sendt hjem med 4 kasser. Kunne bikket begge veier i går. Kort vei mellom himmel og helvete.e
ser frem til neste Norges besøk, blir min sønn sitt første hat oppgjør mot søpla. La oss fortsette, har trua på stabilt spill etterhvert og event topp 5-6.Kommentar
-
Det slår meg at vi scorer veldig lite mål på langskudd. Her må det da ligge en stor mulighet for forbedring. I Forsvaret snakker man om et våpens praktiske skuddvidde som en betegnelse på hva en normalt trent skytter skal få til av nødvendig presisjon under de aller fleste skyteforhold med dette bestemte våpenet. For de håndholdte enhetssriflene som det norske forvaret bruker er den praktiske skuddvidden mellom 300 og 400 meter. For en god fotballskytter bør den praktiske skuddvidden være stor presisjon på 20-25 meter fra mål. Fra den distansen bør man kunne skyte harde skudd med kort betenkningstid og med små avvik.
Det må kunne forventes at en tippeligaklubb som et minimum har noen spillere som kan levere høy grad av kvalitetsskudd fra denne distansen med stor pålitelighet og med stor robusthet med tanke på diverse variable kriterier som underlag,værforhold, motstanders press og skytterens kroppsposisjon i skudd øyeblikket. Skytterens kroppsposisjon og bevegelser forut for skudd øyeblikket er det viktig å rette ekstra fokus på i treningsarbeidet fordi det er så lett å overse dens betydning. Så fra en slik distanse, og gitt at det er minst en fri ballbane mot mål, bør den overveiende del av skuddene resultere i gode målsjanser, og en ikke ubetydelig del av disse igjen bør gi scoringer.
Så her leverer årets LSK foreløpig til strykkarakter. Nesten ingen av skuddene fra denne distansen har hittil vært farlige. Så langt har absolutt ingen vist noen tegn til skyteferdigheter fra distanse. Dette er meget skuffende, og neppe tilfeldig. Man kan spørre om man i for liten grad har trent skytetrening spesifikt opp mot de situasjoner som kan oppstå i en kamp. Jeg mistenker at langskudd treningen er for lite variert og at for mye av den består i skudd på skytterens premisser. Antakeligvis får skytteren i for stor grad lov til å drive trening på skudd på sine favorittmåter. Man bør trene skuddtrening med å variere premissene for skytteren mye og prøve å få skuddsituasjonene så like som praktisk spill som mulig. Nå er det sjelden jeg har fulgt treninger til TL lag, men de gangene jeg har gjort har skytetreningen vært ensidig med god tid for skytteren å posisjonere seg slik han ønsker i skudd øyeblikket. Så jeg tror bestemt på at man helt sikkert kan bli flinkere på å lage spesifikke øvelser tilpasset det behovet man til enhver tid har. Et godt eksempel på det er jo Barcas «el rondo øvelse» for at de offensive spillerne skal få til et raskest mulig presist kortpasningspill mens de er under intensivt press. Studerer man noen slike el rondo økter ser man hvor mange forskjellige berøringspunkter på foten de må bruke for å holde ballen i spill og hvor sære kroppsposisjoner som noen ganger det er nødvendig å spille fra seg ball i. Ifølge Xavi har denne treningsøvelsen vært særdeles viktig for ham og bidratt sterkt til å prege spillestilen til hans Barcelona, som kanskje har vært det beste fotball laget verden har sett til nå.
Jeg har tidligere sett at Lundemo og Kolstad har hatt fine skudd fra distanse, og forhåpentligvis vil de levere når de får spille. Men det må da være mulig for noen av de som i dag spiller i førestelleveren å bli habilt gode skyttere. Nå har vi spilt 5 kamper, og knapt produsert en farlighet på langskudd som ikke har vært en fast situasjon. Det er frustrerende å se på. Merkelige greier.Kommentar
-
Det slår meg at vi scorer veldig lite mål på langskudd. Her må det da ligge en stor mulighet for forbedring. I Forsvaret snakker man om et våpens praktiske skuddvidde som en betegnelse på hva en normalt trent skytter skal få til av nødvendig presisjon under de aller fleste skyteforhold med dette bestemte våpenet. For de håndholdte enhetssriflene som det norske forvaret bruker er den praktiske skuddvidden mellom 300 og 400 meter. For en god fotballskytter bør den praktiske skuddvidden være stor presisjon på 20-25 meter fra mål. Fra den distansen bør man kunne skyte harde skudd med kort betenkningstid og med små avvik.
Det må kunne forventes at en tippeligaklubb som et minimum har noen spillere som kan levere høy grad av kvalitetsskudd fra denne distansen med stor pålitelighet og med stor robusthet med tanke på diverse variable kriterier som underlag,værforhold, motstanders press og skytterens kroppsposisjon i skudd øyeblikket. Skytterens kroppsposisjon og bevegelser forut for skudd øyeblikket er det viktig å rette ekstra fokus på i treningsarbeidet fordi det er så lett å overse dens betydning. Så fra en slik distanse, og gitt at det er minst en fri ballbane mot mål, bør den overveiende del av skuddene resultere i gode målsjanser, og en ikke ubetydelig del av disse igjen bør gi scoringer.
Så her leverer årets LSK foreløpig til strykkarakter. Nesten ingen av skuddene fra denne distansen har hittil vært farlige. Så langt har absolutt ingen vist noen tegn til skyteferdigheter fra distanse. Dette er meget skuffende, og neppe tilfeldig. Man kan spørre om man i for liten grad har trent skytetrening spesifikt opp mot de situasjoner som kan oppstå i en kamp. Jeg mistenker at langskudd treningen er for lite variert og at for mye av den består i skudd på skytterens premisser. Antakeligvis får skytteren i for stor grad lov til å drive trening på skudd på sine favorittmåter. Man bør trene skuddtrening med å variere premissene for skytteren mye og prøve å få skuddsituasjonene så like som praktisk spill som mulig. Nå er det sjelden jeg har fulgt treninger til TL lag, men de gangene jeg har gjort har skytetreningen vært ensidig med god tid for skytteren å posisjonere seg slik han ønsker i skudd øyeblikket. Så jeg tror bestemt på at man helt sikkert kan bli flinkere på å lage spesifikke øvelser tilpasset det behovet man til enhver tid har. Et godt eksempel på det er jo Barcas «el rondo øvelse» for at de offensive spillerne skal få til et raskest mulig presist kortpasningspill mens de er under intensivt press. Studerer man noen slike el rondo økter ser man hvor mange forskjellige berøringspunkter på foten de må bruke for å holde ballen i spill og hvor sære kroppsposisjoner som noen ganger det er nødvendig å spille fra seg ball i. Ifølge Xavi har denne treningsøvelsen vært særdeles viktig for ham og bidratt sterkt til å prege spillestilen til hans Barcelona, som kanskje har vært det beste fotball laget verden har sett til nå.
Jeg har tidligere sett at Lundemo og Kolstad har hatt fine skudd fra distanse, og forhåpentligvis vil de levere når de får spille. Men det må da være mulig for noen av de som i dag spiller i førestelleveren å bli habilt gode skyttere. Nå har vi spilt 5 kamper, og knapt produsert en farlighet på langskudd som ikke har vært en fast situasjon. Det er frustrerende å se på. Merkelige greier.Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen LillestrømKommentar
-
Kommentar
-
Er vel grei kritikk dette her?
Hvis vi ser tilbake på forrige sesong har vi 4 av 45 mål fra utsiden av sekstenmeteren. 3 av dem kom i bortekampen mot Mjøndalen, med alle angriperes beste venn Ivar Forn mellom stengene for vertene.
Det var Fofana og Friday som sto for de målene, og bare Friday er fremdeles i klubben i dag. Friday spiller som kjent spiss, og er i utgangspunktet ikke ment å være i posisjon for å skyte fra 20-25 meter altfor ofte.
Å ha en eller to midtbanespillere (eller backer, for den saks skyld) som er kapable til å smelle inn noen langskudd når vi ikke klarer å spille oss inn til fem-meteren ville vært bra for oss.Kommentar
Kommentar