LSK Sesongen 2016

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2971

Opprinnelig skrevet av Serbern
    Lord Bendtner er ledig på markedet
    Grindavik neste...

Kommentar

• Bibaboy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 712

Ja eller Søpla. De hadde passet godt sammen. Bare synd det var en april spøk.
      Fugla Forever

Kommentar

• LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3417

Artikkel om laveste målsnitt i TL på åtte år og Freddy dos Santos fornekter seg ikke; – Mange av spissene vi forventet kom til å score masse mål i år, har ikke gjort det. Spisser som Fred Friday og Christian Gytkjær(ett mål hver så langt) har ikke levert. Dette skal være målgarantister.

Mens 7 millioners mannen Moa fra Oslo Øst blir ikke nevnt? Frelseren Moa der altså. Forøvrig synes jeg ett mål til Fred etter 3 kamper er ok - ligger da an til 10 scoringer på 30 kamper. Moa ligger forøvrig an til 0 mål på 30 kamper.

Kommentar

• plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 832

Regression toward the mean. Å gange med 10 blir bare tåpelig.

Kommentar

• LS89
            Kamptrådkongen
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2013
            • 3417

6 seire og en uavgjort på siste 7 hjemmekampene. Sist hjemmetap mot RBK.

Kommentar

• LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3417

6 mål på to kamper, maskineriet er i gang. Fred er i fyr og flamme og toppscorer. Jradi og Moa er i lekehumør. Bonke briljerer må midten. Martin dirigerer. Forsvaret fortsatt litt å jobbe med, men svært gledelig med SKM dag. Kjernekar.

Haugesund neste. Kjør!

Kommentar

• kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2452

Vi må ta poenga før sommeren. Er redd vi kan bli ribba http://www.nettavisen.no/sport/fotba...423211738.html

Et håp er det dog, ettersom det er EM så avventer klubbene for å se om det dukker opp "objekter".
                Håper at Torgeir har navn på blokka for å erstatte Fred, Bonke og Moa

Kommentar

• Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4694

Opprinnelig skrevet av kunden
                  Vi må ta poenga før sommeren. Er redd vi kan bli ribba http://www.nettavisen.no/sport/fotba...423211738.html

Et håp er det dog, ettersom det er EM så avventer klubbene for å se om det dukker opp "objekter".
                  Håper at Torgeir har navn på blokka for å erstatte Fred, Bonke og Moa
                  - Det er helt umulig å si. I utgangspunktet ønsker vi å beholde flest mulig spillere slik at vi kan utvikle et lag, men forskjellen denne sesongen er at vi kan styre en salgsprosess på egenhånd. Vi må ikke si ja til et drittbud, og sjansen for å virkelig gjøre et godt salg er mye mer til stede nå. Vi har ennå en tøff økonomisk hverdag, men vi er nærmere en sunn økonomi enn tidligere, sier Bjarmann.

Dette er umåtelig digg å høre! Møkk lei av at andre klubber får 20-30 millioner for typer som Leke James og Ibba Laajab mens vi sitter igjen med noen stusselige mill for toneangivende spillere som Fofana. Defensive midtbanespillere som Bonke er sjelden vare. Kontrakt til 2018 har han og. Her kan vi håve inn store summer!

Kommentar

• Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3501

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                    Dette er umåtelig digg å høre! Møkk lei av at andre klubber får 20-30 millioner for typer som Leke James og Ibba Laajab mens vi sitter igjen med noen stusselige mill for toneangivende spillere som Fofana. Defensive midtbanespillere som Bonke er sjelden vare. Kontrakt til 2018 har han og. Her kan vi håve inn store summer!
                    Det er bare å skaffe seg en agent som kan aktivt selge spillerne våre til Kina istedenfor Belgia, Frankrike og Nederland det. Mer stas med det sistnevnte, men definitivt mye mer penger å hente på det første.

Kommentar

• LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3417

To "overkommelige" kamper på papiret nå. Haugesund borte fredag, AAFK hjemme uka etter. To lag som har kommet ned på jorda igjen etter en god start. Seks poeng bør være overkommelig. Vi scorer mye mål med Fred, Erling, Moa, Martin og Jradi i de offensive rollene.

Kommentar

• _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4400

Opprinnelig skrevet av LS89
                        To "overkommelige" kamper på papiret nå. Haugesund borte fredag, AAFK hjemme uka etter. To lag som har kommet ned på jorda igjen etter en god start. Seks poeng bør være overkommelig. Vi scorer mye mål med Fred, Erling, Moa, Martin og Jradi i de offensive rollene.
                        Ahh, de to kampene, spesielt den første borte mot Haugesund er så viktig! Med seier der går vi inn på 3.plass før helga og vil hvertfall være godt inne på øvre halvdel etter at resten har spilt. Forhåpentligvis bøtter vi inn litt mot Aurskog i cupen og, så da kan vi håpe på litt ekstra folk og trøkk hjemme mot Aafk. De to kampene vil definere litt av hvordan den sesongen her blir føler jeg. Med 6 poeng her så er vi med og har flyt inn mot et tøffere kampprogram!
                        ..................

Kommentar

• WAK
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 975

Tror det blir jævli vanskelig å slå Haugesund borte. Men fortsetter vi å bygge på det vi har prestert nå har vi en real sjanse.

Kommentar

• Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1493

OG - INGEN av kampene er vunnet på forskudd

Kommentar

• DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4367

Klippet fra rb.no: "det får da være grenser for hvor tafatt man skal opptre foran eget mål."

Ved siden av at flertallet av avslutningene til LSK hittil i sesongen ikke har truffet innenfor målstengene, virker det som om forsvaret, som av en eller annen grunn ble rost opp i skyene før sesongstart, er noe av det enkleste i TL å komme forbi.

Friday blir solgt i sommer og da er jeg redd høsten blir blytung. Håper jeg tar feil.
                              Elska þetta félag

Kommentar

• Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

Tidlig i sesongen enda. Umulig å spå men er fortsatt optimist. Burde hatt mer poeng men start tilrevet seg poeng fra Molde også. Sarp ble sendt hjem med 4 kasser. Kunne bikket begge veier i går. Kort vei mellom himmel og helvete.e

ser frem til neste Norges besøk, blir min sønn sitt første hat oppgjør mot søpla. La oss fortsette, har trua på stabilt spill etterhvert og event topp 5-6.

Kommentar

• Gjedda
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Apr 2015
                                  • 147

Det slår meg at vi scorer veldig lite mål på langskudd. Her må det da ligge en stor mulighet for forbedring. I Forsvaret snakker man om et våpens praktiske skuddvidde som en betegnelse på hva en normalt trent skytter skal få til av nødvendig presisjon under de aller fleste skyteforhold med dette bestemte våpenet. For de håndholdte enhetssriflene som det norske forvaret bruker er den praktiske skuddvidden mellom 300 og 400 meter. For en god fotballskytter bør den praktiske skuddvidden være stor presisjon på 20-25 meter fra mål. Fra den distansen bør man kunne skyte harde skudd med kort betenkningstid og med små avvik.

Det må kunne forventes at en tippeligaklubb som et minimum har noen spillere som kan levere høy grad av kvalitetsskudd fra denne distansen med stor pålitelighet og med stor robusthet med tanke på diverse variable kriterier som underlag,værforhold, motstanders press og skytterens kroppsposisjon i skudd øyeblikket. Skytterens kroppsposisjon og bevegelser forut for skudd øyeblikket er det viktig å rette ekstra fokus på i treningsarbeidet fordi det er så lett å overse dens betydning. Så fra en slik distanse, og gitt at det er minst en fri ballbane mot mål, bør den overveiende del av skuddene resultere i gode målsjanser, og en ikke ubetydelig del av disse igjen bør gi scoringer.

Så her leverer årets LSK foreløpig til strykkarakter. Nesten ingen av skuddene fra denne distansen har hittil vært farlige. Så langt har absolutt ingen vist noen tegn til skyteferdigheter fra distanse. Dette er meget skuffende, og neppe tilfeldig. Man kan spørre om man i for liten grad har trent skytetrening spesifikt opp mot de situasjoner som kan oppstå i en kamp. Jeg mistenker at langskudd treningen er for lite variert og at for mye av den består i skudd på skytterens premisser. Antakeligvis får skytteren i for stor grad lov til å drive trening på skudd på sine favorittmåter. Man bør trene skuddtrening med å variere premissene for skytteren mye og prøve å få skuddsituasjonene så like som praktisk spill som mulig. Nå er det sjelden jeg har fulgt treninger til TL lag, men de gangene jeg har gjort har skytetreningen vært ensidig med god tid for skytteren å posisjonere seg slik han ønsker i skudd øyeblikket. Så jeg tror bestemt på at man helt sikkert kan bli flinkere på å lage spesifikke øvelser tilpasset det behovet man til enhver tid har. Et godt eksempel på det er jo Barcas «el rondo øvelse» for at de offensive spillerne skal få til et raskest mulig presist kortpasningspill mens de er under intensivt press. Studerer man noen slike el rondo økter ser man hvor mange forskjellige berøringspunkter på foten de må bruke for å holde ballen i spill og hvor sære kroppsposisjoner som noen ganger det er nødvendig å spille fra seg ball i. Ifølge Xavi har denne treningsøvelsen vært særdeles viktig for ham og bidratt sterkt til å prege spillestilen til hans Barcelona, som kanskje har vært det beste fotball laget verden har sett til nå.

Jeg har tidligere sett at Lundemo og Kolstad har hatt fine skudd fra distanse, og forhåpentligvis vil de levere når de får spille. Men det må da være mulig for noen av de som i dag spiller i førestelleveren å bli habilt gode skyttere. Nå har vi spilt 5 kamper, og knapt produsert en farlighet på langskudd som ikke har vært en fast situasjon. Det er frustrerende å se på. Merkelige greier.

Kommentar

• SuperT
                                    "Ladyboy"
                                    Forumonanist
                                    • Mar 2012
                                    • 174

Opprinnelig skrevet av Gjedda
                                    Det slår meg at vi scorer veldig lite mål på langskudd. Her må det da ligge en stor mulighet for forbedring. I Forsvaret snakker man om et våpens praktiske skuddvidde som en betegnelse på hva en normalt trent skytter skal få til av nødvendig presisjon under de aller fleste skyteforhold med dette bestemte våpenet. For de håndholdte enhetssriflene som det norske forvaret bruker er den praktiske skuddvidden mellom 300 og 400 meter. For en god fotballskytter bør den praktiske skuddvidden være stor presisjon på 20-25 meter fra mål. Fra den distansen bør man kunne skyte harde skudd med kort betenkningstid og med små avvik.

Det må kunne forventes at en tippeligaklubb som et minimum har noen spillere som kan levere høy grad av kvalitetsskudd fra denne distansen med stor pålitelighet og med stor robusthet med tanke på diverse variable kriterier som underlag,værforhold, motstanders press og skytterens kroppsposisjon i skudd øyeblikket. Skytterens kroppsposisjon og bevegelser forut for skudd øyeblikket er det viktig å rette ekstra fokus på i treningsarbeidet fordi det er så lett å overse dens betydning. Så fra en slik distanse, og gitt at det er minst en fri ballbane mot mål, bør den overveiende del av skuddene resultere i gode målsjanser, og en ikke ubetydelig del av disse igjen bør gi scoringer.

Så her leverer årets LSK foreløpig til strykkarakter. Nesten ingen av skuddene fra denne distansen har hittil vært farlige. Så langt har absolutt ingen vist noen tegn til skyteferdigheter fra distanse. Dette er meget skuffende, og neppe tilfeldig. Man kan spørre om man i for liten grad har trent skytetrening spesifikt opp mot de situasjoner som kan oppstå i en kamp. Jeg mistenker at langskudd treningen er for lite variert og at for mye av den består i skudd på skytterens premisser. Antakeligvis får skytteren i for stor grad lov til å drive trening på skudd på sine favorittmåter. Man bør trene skuddtrening med å variere premissene for skytteren mye og prøve å få skuddsituasjonene så like som praktisk spill som mulig. Nå er det sjelden jeg har fulgt treninger til TL lag, men de gangene jeg har gjort har skytetreningen vært ensidig med god tid for skytteren å posisjonere seg slik han ønsker i skudd øyeblikket. Så jeg tror bestemt på at man helt sikkert kan bli flinkere på å lage spesifikke øvelser tilpasset det behovet man til enhver tid har. Et godt eksempel på det er jo Barcas «el rondo øvelse» for at de offensive spillerne skal få til et raskest mulig presist kortpasningspill mens de er under intensivt press. Studerer man noen slike el rondo økter ser man hvor mange forskjellige berøringspunkter på foten de må bruke for å holde ballen i spill og hvor sære kroppsposisjoner som noen ganger det er nødvendig å spille fra seg ball i. Ifølge Xavi har denne treningsøvelsen vært særdeles viktig for ham og bidratt sterkt til å prege spillestilen til hans Barcelona, som kanskje har vært det beste fotball laget verden har sett til nå.

Jeg har tidligere sett at Lundemo og Kolstad har hatt fine skudd fra distanse, og forhåpentligvis vil de levere når de får spille. Men det må da være mulig for noen av de som i dag spiller i førestelleveren å bli habilt gode skyttere. Nå har vi spilt 5 kamper, og knapt produsert en farlighet på langskudd som ikke har vært en fast situasjon. Det er frustrerende å se på. Merkelige greier.
                                    Så langt er Lillestrøm det mestscorende laget i Tippeligaen 2016.
                                    Thor-Arne Sandli, Tribune- og tifoansvarlig Kanari-Fansen Lillestrøm

Kommentar

• Gjest

Opprinnelig skrevet av SuperT
                                      Vi ligger også på 10 plass, hvor alle lagene bak oss har en kamp mindre spilt.
                                      Å score mye er underholdende i seg selv, men å forvalte scoringene til tellende resultater er uansett det viktigste.

Kommentar

• DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4367

Opprinnelig skrevet av SuperT
                                        Du glemte kanskje å nevne at vi også er det laget som har sluppet inn flest mål?
                                        Elska þetta félag

Kommentar

• OlaG
                                          Oversetterdrone
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 935

Er vel grei kritikk dette her?

Hvis vi ser tilbake på forrige sesong har vi 4 av 45 mål fra utsiden av sekstenmeteren. 3 av dem kom i bortekampen mot Mjøndalen, med alle angriperes beste venn Ivar Forn mellom stengene for vertene.
                                          Det var Fofana og Friday som sto for de målene, og bare Friday er fremdeles i klubben i dag. Friday spiller som kjent spiss, og er i utgangspunktet ikke ment å være i posisjon for å skyte fra 20-25 meter altfor ofte.

Å ha en eller to midtbanespillere (eller backer, for den saks skyld) som er kapable til å smelle inn noen langskudd når vi ikke klarer å spille oss inn til fem-meteren ville vært bra for oss.

Kommentar

Working...